Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Betekenis van je naam

Betekenis van je naam

1 2
Pancakes
Pancakes

Pancakes is offline

[3]
Pancakes zei op 20 jan 2012 - 11:44:
Bv: Florine betekent: Bloem, flora.

Je kunt het opzoeken op google



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 21 jan 2012 - 17:13:
Volgens mij betekent mijn naam (Marit) parel. En hij komt volgens mij uit Noorwegen, iig ergens uit Scandinavië (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 jan 2012 - 18:27:
Emma, Frans, geheel/allesomvattend
Volgens babybytes (:

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 21 jan 2012 - 18:46:
Laura betekend `laurierblad- bladeren, eer, faam, ziel`

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 21 jan 2012 - 23:29:
Mascha betekent: Bitter/bedroefd, Zee.

Guilietta
Guilietta

Guilietta is offline

[10]
Guilietta zei op 22 jan 2012 - 11:08:
Daniëlle: God is je rechter

ZeroGravity
ZeroGravity

ZeroGravity is offline

[2002]
ZeroGravity zei op 22 jan 2012 - 11:17:
Meike komt van Maria, I believe. Which means, volgens internet ook "bitter/bedroefd of zee." Maar ik denk niet dat mijn ouders daarover nagedacht hebben, stiekem heet ik zo omdat ik in mei ben geboren. :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 jan 2012 - 12:14:
Meike komt van Maria, I believe. Which means, volgens internet ook "bitter/bedroefd of zee." Maar ik denk niet dat mijn ouders daarover nagedacht hebben, stiekem heet ik zo omdat ik in mei ben geboren. :'
Blij dat je niet in augustus bent geboren ;'

Alcatraz
Alcatraz

Alcatraz is offline

[104]
Alcatraz zei op 22 jan 2012 - 16:02:
Oorsprong
Latijns
Betekenis Jana
Een eerste mogelijke verklaring van Jana is dat het afgeleid is van Adrianus, met als betekenis "inwoner van Adria". Een andere verklaring is dat Jana een verkorting is van Johanna (Johannus) met als betekenis "Jahwe is genadig".

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 jan 2012 - 18:31:
Daniëlle: God is je rechter


Alleen al daarom heb ik zo'n grafhekel aan mijn naam, bleh.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 23 jan 2012 - 15:17:
Wat een leuk topic!


"Natascha" heeft twee mogelijkheden:

1. Afgeleid van "Anastasia". Anastasius was een martelaar in de vierde eeuw, iets met een Romeinse heerser, blablabla, iets met Christianity, en de beroemdste naamdrager was een dochter van de laatste tsaar in Rusland, Nicolas II, "who was rumoured to have escaped the execution of her family in 1918", a.k.a. zoals we haar kennen uit de Anastasia-film (ik weet ook wel dat dat een tekenfilmpje is).

2. Afgeleid van Natalie. Latijn: natale domini, betekenis: Kerstdag. Ik begrijp niét hoe je van Natalia naar Natascha kan, omdat Anastasia zoveel meer obvious is, maar whatever. _o_

Ik blijf bij de Anastasia-betekenis though, want op een Postcrossing kaartje zei weer iemand dat mijn naam in haar taal (iets Russisch-achtig) met een s geschreven werd en omdat ik al drie jaar taalkunde studeer weet ik intussen ook wel dat een s met een v erop 'sj' is, so there. *brabbel*

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 23 jan 2012 - 23:27:
Yasmin[e] is een in het Midden-Oosten veel voorkomende meisjesnaam van Arabische en Perzische oorsprong, met de betekenis van "jasmijn-bloesem". De originele vorm is Yasamin.

Varianten van de naam zijn Yasiman, Yasmeen, Yasmeena, Yasmena, Yasmene, Yasmina, Yasminda, Yasmine, Yazmin, Jasmijn, Jasmin en Jasmine.

De uitspraak in het Perzisch is "jasemieneh" of "jasamieneh". De uitspraak in het Engels is "djesmin". De uitspraak in het Nederlands is "jasmin".

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 24 jan 2012 - 8:11:
Marije is een Nederlandse meisjesnaam.

De betekenis van de naam is ` Bitter`.

Hmmm. En nu ook nog een andere...

Geslacht: Vrouwelijk
Herkomst: Nederlands
Variant van: Maria
Betekenis: welgevormd schoon

Oke, ik ben blijkbaar bitter welgevormd schoon..? ^^

Blindfold
Blindfold

Blindfold is offline

[19]
Blindfold zei op 9 feb 2012 - 20:35:
Evi: `De leven gevende`

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 10 feb 2012 - 10:45:
Betekenis Yara:

De naam Yara heeft verschillende oorsprongen. In de Brazilië is Yara een mythologische figuur met als letterlijke betekenis "waterkoninging". Als Arabische naam betekent Yara "vlindertje".Nog andere betekenissen zijn "prinses" (Engeland), "lente" (Latijns) en "helder licht" (Sanskrit).

Plus: In Finland ben ik de godin van het water, en ik Turkije ofso, ben ik een super ster/zangeres/actrice. [zij heet ook Yara]

BlackDahlia
BlackDahlia is offline

[102]
BlackDahlia zei op 10 feb 2012 - 16:20:
Samantha - de gehoorzame. Lol.



1 2