Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Prompts #1

Prompts #1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 11 maart 2012 - 22:18:
Een prompt is een kleine opdracht voor een one-shot. Meestal met opgegeven personages, plus een kleine uitleg. (For example: Johnlock - Sherlock krijgt hoofdpijn en John zorgt voor hem.)
De lengte maakt niets uit, tenzij iemand een specifiek aantal geeft (niet aan te raden, though, want anders gaat iemand geforceerd schrijven, terwijl je je soms in een kleine honderd woorden kan uitdrukken).

Ik stel voor om elkaar dus gewoon opdrachten te geven. Iemand post een berichtje, misschien met een fandom erbij, om het makkelijker te maken, en degene onder je post een plot bunny (of een prompt, hoe je het wil noemen) met personages erbij. Schrijf je one-shot, post hem op je profiel en plaats een link in dit topic.
Simpel, toch?



(bericht aangepast door een moderator)



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 aug 2014 - 10:44:
Ik denk dat Bo het grappig bedoelde? Als in, "iedereen weet toch dat het écht stiekem zo geëindigd is".

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 aug 2014 - 11:40:
Als dat zo is, dan heb ik niks gezegd. :' Maar er zijn betere manieren om iets grappig over te laten komen. Just saying.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 aug 2014 - 12:19:
Sorry hoor Dezh, maar misschien moet je het niet meteen beledigend opvatten.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 aug 2014 - 12:25:
Ik zal m'n best doen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 aug 2014 - 12:54:
Guys, doe is lief. Don't spread hate. Spread love. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 aug 2014 - 13:43:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf eerst ook als een beetje bot opvatte, dus ik begrijp dat Dezh er iets over zegde. Ik snap nu dat het grappig bedoeld was, maar het is niet onterecht dat er wat over gezegd werd. Laten we het maar op een misverstand houden en zoals Yara zegt liefde blijven verspreiden en dat soort dingen.

(Overigens; als JK Rowling het boek had laten eindigen met dat Draco voor de Vloek des Doods van Voldemort was gesprongen en zo Harry had gered en vervolgens Hagrid Voldemort klein maakt, dan was ik uiterst verbaasd geweest ;')

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 26 aug 2014 - 19:25:
Dat kan ook een idee zijn Emma.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 aug 2014 - 21:42:
Iemand een leuke prompt voor mij? Maakt niet uit welk fandom.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 aug 2014 - 21:48:
@Cyn, omdat het hun laatste kans is, blijven de marauders in hun laatste jaar tijdens de kerstvakantie op school. Wie er verder blijven en wat ze uitvreten mag je zelf verzinnen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 aug 2014 - 9:26:
Ik weet dat ik mijn vorige prompt niet af heb gemaakt. Maar het lukt me niet
Ik vroeg me af of jullie me wilden vergeven en me ook een Harry Potter prompt zouden willen geven ^^

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 27 aug 2014 - 12:36:
Harry en Ron steken iets uit waardoor ze per ongeluk naar het verleden worden gestuurd, ze komen terecht in de periode dat hun ouders naar school gingen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 27 aug 2014 - 17:39:
Ik heb er ook een paar, maakt niet uit wie ze gebruikt.

* Schrijf vanuit het perspectief van één van de geesten. Dit kan een herschrijving zijn van een scène uit de serie, of helemaal nieuw. Denk aan de verschillen tussen hun tijd en degene waarin je shot zich plaats vindt, denk aan Foppe de Klopgeest, denk aan de geschiedenis, idk, alles dat je inspiratie geeft.

* Harry Potter werd tóch in Zwadderich ingedeeld.

* Probeer te bedenken hoe onze generatie er tussenuit zou springen op Zweinstein: praten over bands en televisieprogramma's, bepaalde boeken en series, en dergelijke. Hoe we bepaalde dingen van thuis proberen na te maken omdat onze telefoons en iPods en dergelijke allemaal niet werken daar. En bedenk dan hoe je daar een verhaal rond kan maken: iets grappigs gebeurt, of een telefoon proberen maken loopt helemaal verkeerd, of een pure blood beste vriend wilt wel eens een tijdje bij dreuzels gaan wonen om te kijken of het nu echt zo leuk is als het klinkt, etc. Zoveel mogelijkheden!

* Genderswaps! Dit is niet bijster origineel ofzo, maar genderswaps vind ik zo leuk om zelf mee te spelen. Verander het geslacht van één, twee, drie, vijfhonderd of alle personage's, maakt niet uit, en schrijf daarover. Hou er wel rekening mee dat als iemand met het tegenovergestelde geslacht geboren is ook lichtjes anders is opgegroeid/een lichtjes andere persoon is.

* Beschrijf de avonturen van George zonder Fred. </3

* Nadat ze binnenbraken in het Ministerie werd het trio naar Azkaban gestuurd. Wat doen ze? Proberen ze zichzelf uit te breken, worden ze uitgebroken door de Orde van de Feniks, of de Strijders van Perkamentus? Of blijven ze daar en wordt je shot heel erg duister met alle dingen die in Azkaban gebeuren?

* All the AUs: high school au, college au (de houses zijn fraternities, en Fred en George leidden de grootste prank war ooit tussen Griffoendor en Zwadderich), prison au, camp au, er zijn zoveel aus en zoveel mogelijkheden en ALLES KAN en alles is leuk.

Dat is 't voor nu, maar als ik er nog bedenk, laat ik het wel weten.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 27 aug 2014 - 20:22:
Oh Oh Oh mag ik:
* Genderswaps! Dit is niet bijster origineel ofzo, maar genderswaps vind ik zo leuk om zelf mee te spelen. Verander het geslacht van één, twee, drie, vijfhonderd of alle personage's, maakt niet uit, en schrijf daarover. Hou er wel rekening mee dat als iemand met het tegenovergestelde geslacht geboren is ook lichtjes anders is opgegroeid/een lichtjes andere persoon is.

i would looooove that.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 29 aug 2014 - 9:47:
Natuurlijk, go for it!

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 29 aug 2014 - 18:20:
*whispers* Mag ik iets met Klaine of Seblaine?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16