Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Prompts #1

Prompts #1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 11 maart 2012 - 22:18:
Een prompt is een kleine opdracht voor een one-shot. Meestal met opgegeven personages, plus een kleine uitleg. (For example: Johnlock - Sherlock krijgt hoofdpijn en John zorgt voor hem.)
De lengte maakt niets uit, tenzij iemand een specifiek aantal geeft (niet aan te raden, though, want anders gaat iemand geforceerd schrijven, terwijl je je soms in een kleine honderd woorden kan uitdrukken).

Ik stel voor om elkaar dus gewoon opdrachten te geven. Iemand post een berichtje, misschien met een fandom erbij, om het makkelijker te maken, en degene onder je post een plot bunny (of een prompt, hoe je het wil noemen) met personages erbij. Schrijf je one-shot, post hem op je profiel en plaats een link in dit topic.
Simpel, toch?



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 juli 2016 - 20:10:
*\o/*

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 8 sep 2016 - 21:38:
Ik zou graag een prompt willen over de film(S) Radeloos en/of Spijt! Van Carry slee (of de boeken natuurlijk) als iemand het kent en zo ^^

ik heb al maanden niet meer geschreven het wordt tijd

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 sep 2016 - 22:06:
Daar weet ik jammer genoeg niets van, anders zou ik je graag prompts geven.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 sep 2016 - 17:49:
De enige die ik heb gelezen is Radeloos, heel lang geleden. Waarom probeer je niet bijvoorbeeld een "de personages vijf jaar later" of zo? (:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 11 sep 2016 - 12:55:
@Kay geeft niks!
misschien dat ik nog eens met wat anders kom

@dezh dat is wel een leuk idee, maar unfortunately zou ik eigenlijk niet echt goed iets kunnen verzinnen over hoe het dan is... moet echt weer in komen haha

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 sep 2016 - 12:58:
Ik wil je best een paar prompts geven en dan kan je zelf kijken in welk fandom je het kan gebruiken?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 11 sep 2016 - 17:53:
Dat zou super zijn <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 sep 2016 - 18:29:
- soulmate au. er zijn zoveel vormen van; ze hebben elkaars naam ergens getatoeerd, ze kunnen geen kleur zien tot ze elkaar tegenkomen, als de ene aangeraakt wordt/pijn heeft, voelt de ander het ook, ze kunnen elkaar bezoeken in hun dromen, etc.
- catfish au. spreekt voor zich.
- iets gebaseerd op deze scene uit F.R.I.E.N.D.S..
- je personages zitten 's nachts na sluitingstijd opgesloten in een... winkel, bibliotheek, pretpark, gebouw...
- het ene personage haat een bepaalde celebrity, maar wint een date of een meet&greet met die persoon (idk hoe, maar het leek me tof).
- vorm één van je original characters om tot een bovennatuurlijk wezen en beschrijf zijn/haar nieuwe leven.
- je personages zijn youtubers. go!
- denk gossip girl: dure scholen, fancy appartement, de beste spullen, en twee personages die met geld gooien omdat ze zich anders vervelen en daardoor de meest random/ridiculous dingen meemaken.

Dit zijn even de eerste dingen waar ik aan kon denken. Als er niets tussenzit dat je inspireert, zal ik nog wat verder denken voor je. (:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 sep 2016 - 18:14:
- catfish au. spreekt voor zich.

Oh maar dat is echt gaaf. Deze. ^^ De anderen ook, trouwens,
maar deze ga ik eerst echt eens uitwerken.
- het ene personage haat een bepaalde celebrity, maar wint een date of een meet&greet met die persoon (idk hoe, maar het leek me tof).

En deze ook. Dankje Kay <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 sep 2016 - 19:56:
@Cyn: ben blij dat ik je kon helpen. c:

Als iemand anders wat heeft aan de andere prompts mag je die best gebruiken, trouwens. Just throwing it out there.

-

Ik heb trouwens vandaag een verhaalidee bedacht, maar ik ben helemaal niet zo voor geschiedenis en de wereldoorlogen dus ik zou het zelf nooit gebruiken. Als het jou wel wat lijkt, be my guest to claim it. (:

Dit stond in een van de Pottermore Presents-boeken, over een vroegere Minister oof Magic:

Archer Evermonde
1912-1923

In post during the Muggle First World War, Evermonde passed emergency legislation forbidding witches and wizards to get involved, lest they risk mass infractions of the INternational Statute of Secrecy. Thousands defied him, aiding Muggles where they could.


En toen leek het me dus een cool idee om te schrijven over tovenaars ten tijde van de Eerste of Tweede Wereldoorlog, die in een verzetsorganisatie gaan (of een verzetsorganisatie oprichten voor allemaal tovenaars die dreuzels willen helpen), die hun Dreuzelburen en -vrienden helpen waar kunnen, etc.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 13 sep 2016 - 22:18:
O please laat iemand dat doen! <3
Ook niet mijn ding, maar om te lezen oh jaa

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 16 sep 2016 - 19:09:
Prompt idee:

Hoofdpersonage is in een museum. Bored AF. Maakt uit verveling een selfie. Knappe security guard zegt: "Maak geen foto's van de kunstwerken." Hoofdpersonage legt uit dat hij/zij een selfie maakte. Knappe security guard zegt 'weet ik' en knipoogt.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 18 sep 2016 - 17:36:
Zoals de meesten wel weten ben ik een grooot fan van Eminem en nu leek het me een cool idee als iemand (als iemand dat wil) een videoclip van één van zijn nummer hier post en dat ik daar dan een SA van maak. ^^ Is leuker dan zelf één uitkiezen, vind ik. De enige die ik ooit heb gedaan was Stan, dus welke maakt niet uit.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 18 sep 2016 - 18:20:
@Cynthia: My Band. *\0/*

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 26 okt 2016 - 21:51:
Ik moet hem alleen nog uittypen

Ik wil heel graag even Drarry so wie o wie gooit een promptje voor mij



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16