Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Suggesties » Suggestie voor RPG

Suggestie voor RPG

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 21 juni 2012 - 18:29:
Hallo, ik vroeg me af of het misschien mogelijk was om op Fanfic.nl samen met andere te RPGen.
Dit dan wel als Fanfic. Dus een personage uit een boek/verhaal (IC) of te wel een eigen personage (OC) maar met dezelfde verhaallijn/onderwerp.
Je hebt dan een sollicitatie topic, waar je kan solliciteren met een bepaalde personage, de leider/leidster van de RPG ziet dan of het personage in het verhaal past of niet. Dan heb je daarna een topic waar je dus kan RPG'en met de vele personages.
Wat vinden jullie hiervan ?
Lot.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 juni 2012 - 18:47:
Lijkt mij leuk!

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 21 juni 2012 - 21:19:
Je bedoelt dan dus dat er een aparte sectie, zoals het stamcafé, zou zijn waar RPG-related topics geplaatst zouden worden?

To be honest, ik vind het best een oké idee. Maar het werkt alleen als er genoeg mensen zijn die geïnteresseerd zijn.

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 22 juni 2012 - 14:47:
Jah dat bedoel ik.
En inderdaad, je moet met meerdere zijn om dit te laten werken. Zelf denk ik wel dat er hier enkele mensen zijn die dit zien zitten als ze weten wat het te goei inhoudt.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 22 juni 2012 - 15:01:
Wat ik dan zou zeggen is dat er een maximaal aantal RPG's per keer mogen lopen. Twee, misschien drie. En dat er ook een regel qua activiteit zou moeten zijn. Bijvoorbeeld, als er een week niet gepost zou worden, dat de RPG dan gesloten zou worden.

Maar, nou ja, misschien is het handiger dat, als er iemand is die ook nog interesse heeft, dat dan hier laat weten. Dan weten we of het wel of geen zin heeft om het idee uit te werken.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 22 juni 2012 - 15:17:
Ik vind het wel een goed idee. Want. Als ik het goed begrijp maak je/kies je zelf een personage en dan dan schrijf je met z'n alle een soort van verhaal. En en jij schrijft dan vanuit je gekozen personage?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 22 juni 2012 - 21:01:
Eh. Nou, ik RP'de wel eens op goSupermodel. Toegegeven, die waren altijd trash omdat de mods niets echt doorkeken, maar op zich is het systeem wel oké en makkelijk te begrijpen. (Want, laten we eerlijk zijn, wie van jullie is hier wel eens op een RPG forum gekomen en snapte er geen hol van?)

Basically, iemand die een RPG gaat aanmaken, en toestemming heeft gekregen van de mods (want ik denk dat we dat dan ook moeten instellen. Dat je eerst toestemming van een mod moet hebben), maakt een topic aan, plaats een uitleg, en een lijst aan dingen die moeten worden ingevuld. (Denk aan een paspoortje, die we ook wel eens invullen als iemand naar personage's zoekt en het forum om hulp heeft gevraagd.)
Mensen geven zich op. Als het een RP is waar een maximum aantal mensen aan mee kunnen doen, zou de RP beginnen zodra er voldoende spelers zijn. Is het een RP waar het aantal mensen niet uitmaakt, dan kan 'ie gewoon beginnen zodra de starter van het topic het aantal oké vindt.
Ik denk dat de RPG zelf dan in een ander topic zou worden geplaatst, om verwarring te voorkomen. Net zoals je bij de Dark Age spellen een apart topic had om je op te geven.

Tenminste. Dat is hoe ik altijd RP'de daar. Maar misschien heeft iemand een systeem dat beter is en ook nog eens te begrijpen valt?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 juni 2012 - 21:45:
Ik zou zeker meedoen. ^^

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 22 juni 2012 - 23:55:
Je hebt sowieso 2 verschillende topics voor een RPG. Zo zou ik het toch doen.
Dus je hebt een basis van een verhaal, er zijn 5 mensen die hier aan mee doen. Iedereen schrijft dan een sollicitatie (paspoortje van je personage) uit en deze wordt in het sollicitatie topic gepost. De oprichter van de RPG ziet of het goed is of niet en of er genoeg mensen zijn om de RPG te openen. De RPG zelf wordt dus gespeeld in een ander topic.
Voor onderlingen vragen over de RPG kan je altijd terecht in het Sollicitatie topic. Hier kunnen de RPG'ers die een rol spelen in een verhaal ideeën uitwisselen onder elkaar. Stiekem is het wel leuker als je op voorhand niets afspreekt en gewoon alles laten komen zoals het komt.
Zo schrijf je dus samen met mensen aan een verhaal. Dit doe je door uit de ogen van je personage te schrijven, waar andere dan uit hun eigen ogen weer op kunnen reageren.

Het is het beste als een mod toestemming moet geven om een RPG te openen en naar gelang de mensen die hier aan mee willen doen. 2 of 3 RPG's maximum. Als er te weinig reacties zijn, te lang niet gereageerd dan mag het verwijderd worden. Of moet diegene die de RPG leidt ingrijpen en de vraag stellen aan de mensen die meedoen of ze het nog zien zitten.

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 23 juni 2012 - 0:14:
neversay: Ik vind het wel een goed idee. Want. Als ik het goed begrijp maak je/kies je zelf een personage en dan dan schrijf je met z'n alle een soort van verhaal. En en jij schrijft dan vanuit je gekozen personage?


Ja dat klopt helemaal! Je begint eigenlijk gewoon vanuit een basis, de rest verzinnen jullie allemaal zelf. Af en toe kan de leider van de RPG wel zeggen of er iets veranderd of dat er een belangrijke gebeurtenis is. Voor de rest ben je vrij. (Zolang je maar niet vergeet dat het een Fanfic blijft )

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 24 juni 2012 - 18:41:
Ooh dit klinkt echt wel tof
Er moeten dan wel een aantal duidelijke afspraken komen (zoals niet beslissen dat je een koppel bent met iemand of een moord pleegt ofzo als die ander en de leider daar niet mee akkoord gaan enzo denk ik dan)
En de mensen moeten die deelnemen aan het RPG ook wel nog actief zijn want het zou wel jammer zijn als dat dan stilvalt...
Maar ik hoop wel dat het komt... dan doe ik mee
xxx

MissEva
MissEva

MissEva is offline

[1]
MissEva zei op 24 juni 2012 - 22:36:
Lijkt me een goed idee, maar ik vind dat je niet alles hoeft af te spreken wat in een verhaal gebeurd. Anders is het "leuke" er vanaf.
Als jullie dit ook gaan doen; Ik doe mee!
Wel als er een duidelijke uitleg bij staat, en ook een goede "basis".

xx

LotStuff
LotStuff

LotStuff is offline

[46]
LotStuff zei op 29 juni 2012 - 23:32:
Misschien kunnen we het gewoon eens proberen? En zien of het aanslaat, zo niet dan gooi je er een slotje op

Umikensei
Umikensei

Umikensei is offline

[1]
Umikensei zei op 18 sep 2012 - 17:17:
Supercool idee! Ik ben zelf ook erg fan van RP's en ben zelfs lid van een AnimeRP Forum! Lijkt me echt supercool om dat hier ook te gaan doen!