Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #193

Offtopic #193

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 juni 2013 - 15:18:
FanFic. <3



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 juni 2013 - 15:48:
Als Jill nieuwe accounts heeft gemaakt, is ze toch in ieder geval niet meer op het forum geweest, of mis ik nou iets?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 15:49:
Ik heb inderdaad geen verdachte posts meer op het forum gezien, en dat is een goed teken. Ze kon nooit wegblijven uit topics om te vertellen dat ze hoofdpijn had of wat ze had gegeten of om te klagen over het weer of om te melden welk fandom ze die dag plots vereerde.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 10 juni 2013 - 15:52:
Nee, klopt, ze is niet echt meer op het forum geweest.
En het is echt heel erg, en het slaat nergens op, maar toen zij net weg was heb ik ook serieus alle nieuwe users steeds bekeken. En als er dan een in hetzelfde lettertype typte, of Glee of die voetballers en weet ik veel wie ook leuk vond, vond ik het meteen verdacht haha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2013 - 15:53:
Ik bekijk sowieso altijd alle nieuwe users, ik heb toch niets beters te doen. x:

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 10 juni 2013 - 15:53:
Hahaha, ik vaak ook. Maar toen was het echt de Jill scan zegmaar.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 15:54:
IK BEN NIET ALLEEN. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 juni 2013 - 15:55:
Ik heb nog even gedacht dat het misschien zou helpen om aardig te zijn, ze was zo naar aandacht aan het jengelen dat ik hoopte dat het misschien over zou gaan door haar voor de verandering positieve aandacht te geven. Maar eh, dat werkte averechts.

Edit: @Marit: deed ik ook, haha. En volgens mij had ik het altijd juist, ze was niet zo moeilijk te herkennen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 15:58:
Ik ben er nooit uitgeraakt wat ze precies was. Ofwel was ze een bijzonder toegewijde troll, ofwel had ze echt mentale problemen. Gewone relschoppers kan je makkelijk identificeren en naar huis sturen, maar op haar kreeg je gewoon geen vat. Ze leek het écht niet te snappen dat haar gedrag irritant en awkward was.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2013 - 16:02:
Wij hadden op het Street Team ook zo'n meisje, en zij werd eigenlijk gewoon keihard weggepest daar, in het openbaar, en zelfs toen snapte ze het niet en bleef ze naar meetings komen etc. Blijkbaar zijn er zulk soort mensen. ^^

Trouwens - is het nou wel of niet legaal om je fics te promoten in andermans gastenboeken?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 juni 2013 - 16:05:
Ik dacht dat het mocht behalve als op iemands profiel staat aangegeven dat die dat niet wil, but I'm not sure.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 16:11:
Als iemand echt overdrijft en users gaat lastigvallen, of als mensen die op hun profiel aangeven dat ze geen reclame willen er toch mee worden overstelpt, dan kan je een mod aanspreken en dan handelen wij het af.
Je mag natuurlijk ook gewoon zelf de user een berichtje terugsturen dat je liever geen reclame krijgt, maar als het echt vervelend wordt dan komen wij wel tussen.
En blokkeren wil ook wel eens helpen.

De originele regels van FF zijn tegelijk heel strikt en heel vaag, dus het is moeilijk om daar echt een lijn in te trekken. We bekijken het geval per geval, maar we willen reclame in gastenboeken niet volledig verbieden omdat sommige users er zelfs uitdrukkelijk om vragen. Dus gebruik gewoon zelf je gezond verstand en dat weet je ook wel wat er kan en wat niet. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2013 - 16:12:
Ach so. ^^
Nee, het viel me namelijk echt op dat ik vroeger nooit reclame kreeg en tegenwoordig nogal gebombardeerd word.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 10 juni 2013 - 16:21:
Als ik reclame krijg stuur ik terug: het is niet de bedoeling reclame te maken op andermans gb, tenzij daar toestemming voor gegeven is. En dan stuur ik ze vriendelijk naar het forum

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 16:31:
Ik krijg eigenlijk bijna nooit reclame, maar ik check wel regelmatig gb's na als ik ergens iets zie staan. Maar zolang de users niet klagen ga ik er niks tegen doen. Ik denk dat de users zelf mogen beslissen of ze reclame willen of niet, en dat ze mondig genoeg zijn om een berichtje terug te sturen als ze reclame krijgen die ze niet hoeven. Als het dan niet stopt, of het wordt echt storend, dàt is een ander verhaal, en dan kan je ons wel gewoon aanspreken.
Het probleem met de regels is dat ze ergens weggestopt zitten in een hoekje van het forum, en dat nieuwe users er praktisch zelf naar op zoek moeten gaan. Bovendien zijn ze niet echt duidelijk, sommige regels zijn voorbijgestreefd of hebben aanpassing nodig, daar moeten wij (de mods) eigenlijk dringend verandering in brengen.
Een groter probleem vind ik eigenlijk de vloedgolf van non-fics of anderstalige verhalen. Steeds meer users posten verhalen die niks met fanfiction te maken hebben, dus eigen verhalen of dagboeken of polls of weetikwatnogmeer. En de Engelstalige fics is ook iets waar we al een tijd mee kampen. Ik krijg regelmatig meldingen van zulke verhalen en spreek de users daarop aan, en 9 op de 10 keren negeren ze me straal. Rutger beloofde ons màànden geleden een functie waarmee we ongepaste verhalen zouden kunnen verwijderen of aanpassen en die is er gewoon nooit gekomen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2013 - 16:33:
Jullie kunnen het niet verwijderen? ._.
Ik kom het ook heel vaak tegen inderdaad, maar ik geef het eigenlijk nooit aan.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11