Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #194

Offtopic #194

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 19 juni 2013 - 22:45:
En toen gingen we op safari...



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 17:16:
Maar sowieso. Hoe al die verhalen verband met elkaar houden. Ik bedoel, als je op zich naar het Parisoordeel kijkt, denk je nou leuk oké een jongen moest kiezen wie de mooiste was. Maar als je dan kijkt, gaat er nog een heel verhaal aan vanaf (van het feest en van Eris (zo heette ze, toch?)). En dan krijgt hij dus Helena en dan valt Troje (waar dan weer een heel verhaal aan vooraf gaat, want die ondergang was al veel eerder voorspeld en daar gaat dan ook weer een hele verbanning etc aan vooraf). Dan wordt de Trojaanse oorlog ontketend en krijgen we het verhaal met het Paard van Troje. Is de oorlog voorbij, krijgen we de reis van Odysseus wat op zich al belachelijk veel stof is. Is die reis eindelijk afgelopen, gaat de strijd thuis gewoon verder (met de vrijers, toch?) en of er daarna nog iets gebeurt, weet ik niet, maar vast wel. En intussen zitten er dan allemaal godenmotieven in verworven, die ook weer afgeleid zijn uit allemaal andere verhalen (toch? Want de woede van Poseidon en de hulp van Hera en zo, is toch allemaal afkomstig uit andere verhalen en Pallas Athena had er ook nog iets mee te maken volgens mij, en Zeus). En. Nou, ik vind het echt geweldig gewoon.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 17:35:
Hera, Athene en Aphrodite waren de godinnen waar Paris tussen moest kiezen. Aphrodite stond, vanzelfsprekend aan de kant van de Trojanen, en Hera en Athene aan de kant van de Grieken. Aan welke kant de andere goden stonden, komt inderdaad door andere verhalen.

Ja, ze heet Eris, de godin van tweedracht. Ze was niet uitgenodigd op het huwelijk van Peleus en Thetis (ouders Achilles!) en gooide de appel "voor de mooiste" tussen de gasten.

Paris was echter al getrouwd voordat Aphrodite haar belofte deed. Oinone heette zijn vrouw, en ze had hem zelf al een kind geschonken: Korythos. Oinone had voorspellende gaven en wist dat haar man haar zou verlaten.
Op dit moment woonde hij nog op Ida. Hij was te vondeling gelegd toen er bij zijn geboorte voorspeld was dat de stad door hem ten onder zou gaan. Door Aphrodites belofte trok hij echter terug naar Troje waar op dat moment lijkspelen waren voor hem, aangezien hij dood werd gewaand. Zijn zus Cassandra herkende hem nadat hij fucking awesome was in de spelen en iedereen versloeg. Priamos ging er vanuit dat het gevaar wel geweken zou zijn na dertig jaar en accepteerde hem weer als zijn zoon.

Er wachtten inderdaad vrijers op Odysseus toen hij thuis kwam. Hij vermomde zich als een zwerver en long story short: hij vertelde zijn zoon wie hij was en legde hem uit dat ze een wedstrijd moesten houden die alleen hij kon winnen; zijn boog moest gespannen worden en dan door tien bijlen geschoten worden (steel eruit halen en dan door dat gat schieten). Niemand kon het, behalve hij, en toen vermoordde hij iedereen. Jap jap.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 17:52:
*insert AA-gif van Zayn: "Nerds."*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 18:04:
Gif ken ik niet, maar alsnog. Ik lul gewoon even door want dat is leuk.
Paris wordt geraakt door een pijl die in het gif van de Hydra van Lerna is gedoopt door Hercules (Hydra van Lerna was een veelkoppig monster dat Hercules samen met zijn neef heeft verslagen. Elke keer als Hercules een kop afsloeg, groeiden er twee terug. Zijn neef schroeide daarom telkens de nekken dicht.). Oinone had voor Paris naar Troje ging al voorspeld dat zij de enige was die hem kon genezen. Paris ging dus weer terug naar Ida in de hoop dat ze hem zou genezen, maar ze weigerde want hij was best wel een klootzak geweest. Paris ging terug naar Troje, maar Oinone kreeg spijt. Ook zij ging naar Troje, maar Paris was al dood. Ze wierp zich op de brandstapel waar hij op lag om met hem te sterven.

Yaaaaaay mythologie.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 18:05:
Echte liefde.
Maar heeft Hercules ook met het Parisoordeel te maken? ._.
Want Hercules is ook echt een gigántische hoeveelheid verhaalstof.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 18:13:
Niet echt, maar alles heeft op een of andere manier wel met elkaar te maken. Philoctetes was een van de Argonauten en een vriend van Hercules en hij heeft dus de pijlen van Hercules geërfd. Helenus, een zoon van Priamos (die met Andromache trouwde na de val van Troje) onthulde dat Troje alleen verslagen kon worden met Hercules' wapens. Vandaar.

Philoctetes had trouwens een wond op zijn voet waar heel veel verschillende verklaringen voor zijn, maar die wond stonk zo en genas maar niet en Odysseus liet hem toen maar op de weg naar Troje ergens op een eiland achter. En toen moesten ze hem terughalen toen ze ontdekten dat ze hem (of eigenlijk zijn wapens) nodig hadden om Troje neer te halen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 18:27:
Weet je de verklaringen ook?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 18:34:
Ja, ik ken er, uh, twee.
Degene die ik het coolst vind, is dat hij de enige was die de begraafplaats kende van Hercules. Hij had beloofd niets te zeggen, en was ook van plan zich aan zijn woord te houden, maar hij werd onder druk gezet. Uiteindelijk heeft hij het niet gezegd, maar het wel aangewezen met zijn voet. Daardoor kreeg hij onmiddellijk een wond aan zijn voet. (Of een nimf, Chryse, stuurde een slang omdat hij dat gedaan had, ligt aan welk verhaal, maar ik vind het cooler zonder haar.)
Andere verklaring heeft ook met Hercules te maken. Hera had, natuurlijk, een hekel aan Hercules aangezien hij een zoon was van haar niet heel monogame echtgenoot. Hera heeft een slang op hem afgestuurd omdat hij Hercules hielp.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 18:40:
Trouwens, nog even iets awesomes.
Caeneus de Lapith, een van de Argonauten, was geboren als vrouw. Fuck yeah.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 18:43:
Hahahahaahhaha. En toen? Een Orlando-scenario?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 18:45:
Orlando-scenario?

Edit: in ieder geval. Caeneus was geboren als Caenis. Ze werd verkracht door Poseidon en wilde in een man veranderd worden om nooit meer verkracht te kunnen worden. Ook werd ze onkwetsbaar voor wapens. En dus een goede vechter.
Een centaur, Latreus, vernedert hem als hij erachter komt dat Caeneus eerst een chick was en Caeneus doodt hem. De andere centaurs vermoorden hem als wraak.

Yay gezelligheid.

Ze wordt in een schimmenrijk weer een vrouw, though.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 18:59:
Ja, want in Orlando (van Virginia Woolf), is er toch ook iemand die van de ene op de andere dag van geslacht verandert? Of haal ik nu hele gekke dingen door elkaar?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 19:03:
Oh, ik ken dat helemaal niet. Geen idee. ^^"

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2013 - 19:05:
Wij moesten het lezen voor Engels. Eerst, tot mijn lerares besloot dat ze toch maar de hele literatuurlijst om wilde gooien.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 juni 2013 - 19:06:
Oh, da's balen.

Maar ik vind het fucking awesome dat een held van de Argonauten een vrouw was en dat dat toen gewoon al kon en zo.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20