Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #211

Offtopic #211

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 feb 2014 - 15:04:
Blub



YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 10 feb 2014 - 21:28:
Dat hadden ze zelf al door.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2014 - 21:43:
Nhm. Well, zolang het jou verder niet hindert. ^^

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 10 feb 2014 - 21:50:
My hindert het niet. Het is alleen dat andere mensen er opmerkingen over maken omdat ik zoiets doe. Maar ja, verder niets.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 feb 2014 - 22:01:
Yara, neem het van de psychologiestudente aan (en ik heb OCD bestudeerd & de officiële definitie in drie verschillende boeken staan): zolang je nog rustig alle dingen kan doen die je wil doen, is er niets aan de hand, dan ben je gewoon een mierenneuker. Zodra je paniekerig begint te worden of er andere bezigheden onder gaan lijden, zou ik aan de bel trekken, en wel bij een arts of andere hulpverlener. Als je bijvoorbeeld steeds te laat op school komt of zo, omdat je eerst alle schoenen zes keer recht moest zetten, dan zou ik me zorgen gaan maken. Zolang dat allemaal niet gebeurt, geen hoofdpijn van krijgen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2014 - 22:03:
Oh, wat zouden we toch zonder Dezh moeten.
Dat zijn wel momenten waarop ik denk: kijk, psychologie is zo cool. Ik bedel. Ik ben een beetje inwendige productjes aan het uitrekenen. Ook leuk (vind ik), maar je hebt er in het dagelijks leven vrij weinig aan.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 feb 2014 - 22:07:
Wat Dezh zegt. Niet onnodig zorgen maken. So what als jij graag alles netjes en opgeruimd hebt, en dat je de dingen op jouw manier doet? Zolang je er geen last van hebt hoef je je niet druk te maken. Als je er echter je slaap voor gaat laten moet je misschien wel eens met iemand praten, want dat is ook niet de bedoeling.
En als mensen er opmerkingen over maken kan je ze fijn een even aantal keer links en rechts om hun oren slaan. Wat is dat voor onzin? Het is toch jouw leven, waar begint hun probleem precies?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 feb 2014 - 22:08:
It makes you happy, though, doesn't it? Bovendien geloof ik niet dat we niets hebben aan wiskunde in het dagelijks leven. Misschien niet vandaag of morgen direct op straat bij de bakker weetikveel, maar waar zou de wetenschap zijn zonder wiskunde? (en de mensheid zonder wetenschap, for that matter)

Psych maakt me niet heel happy. En ja, mensen hebben het nodig en er zijn goede psychologen/hulpverleners en dat is heel fijn. Aan de andere kant, veel is vaag en het is een erg 'wat-blanke-dudes-van-middelbare-leeftijd-normaal-vinden-is-normaal'-wereldje en dat is jammer.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2014 - 22:09:
Why doesn't it make you happy? ):

&yeah it makes me happy. Ik heb er ook geen spijt van dat ik het doe, ik vind 't nog steeds leuk 'nd all. Maar psychologie is op een hele andere manier cool.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 feb 2014 - 22:10:
Wil je iets nutteloos? Bibliothecaris hierzo.
In 10 years I'll be obsolete

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2014 - 22:12:
Dat is cool. Jij mag de hele dag bij boeken zijn. <3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 feb 2014 - 22:15:
Je nagelt jezelf min of meer aan het kruis met een psychologiestudie. Net als bij medicijnen heb je een soort hypochondrie-gevaar, zodra je begint met stoornissen behandelen zie je jezelf als depressief/schizofreen/ocd/anxiety disorder/wat dan ook. & dat is kut.
Also, we hebben het heel veel over wat een normale en een abnormale ontwikkeling is, en dan noemen ze criteria op of fasen waar mensen doorheen gaan en dan zit ik in mijn hoofd mijn lijstje af te vinken en dan heb ik iets bepaalds niet gehad of gedaan en dan zit je weer met de hypochondrie.

Ik vind wiskunde cool omdat het voor mij een soort geheimtaal is. & bibliothecaris vind ik cool omdat ik geen idee had dat er meer bij kwam kijken dan een beetje je klassiekers kennen. Of het nu obsolete gaat zijn of niet, je hebt wel skills.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2014 - 22:18:
Oh damn. En je moet nog een jaar psychologie, toch? Ga je dan als master alleen Duits doen?

&wiskunde is ook cool. shh. ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 feb 2014 - 22:25:
Ik moet nog een jaar, ja, omdat ik afgelopen semester (en eigenlijk ook dit semester ondanks mijn ene psych-vakje) niks aan psych gedaan heb. Buitenland 'nd shit.
& nope, ik wil een psych-master. Dat klinkt tegenstrijdig, maar ik wil onderwijspsychologie doen (schoolsystemen analyseren/ideeën voor verbetering opperen) en daar zit weinig ziektebeeld/abnormale bladiebla/hypochondrisch gevaar in, dus dat komt wel goed.

(en nu ben ik klaar met monologen want ik moet artikelen lezen. everyone have a nice relaxed cookie-dough evening. <3)

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 10 feb 2014 - 22:47:
Thanks Dezh. Het is gelukkig nog niet zo erg dat mijn dagelijks leven eronder lijdt dus dat komt goed. En ik zal beloven dat als het erger wordt, ik aan de bel trek.
@Captain: ik snapte het al ook niet. Let even lekker op je eigen leven en niet op dat van mij. Daaaag.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 feb 2014 - 8:18:
That's what people do, Sherlock.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13