Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Suggesties » Bèta-readers

Bèta-readers

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 2 maart 2014 - 10:07:
Aangezien het vorige topic dateert van 2010, dacht ik maar er een nieuw topic over aan te maken.

Mijn suggestie was dus om hier op FanFic bèta-readers aan te stellen. Voor de mensen die dit niet kennen: dat zijn mensen die je hoofdstukken/teksten nogmaals nalezen op spellingfouten/grammatica en kijken of alles wel goed en vlot leest (dingen die onder het laatste horen, worden meestal niet aangepast, maar daar worden tips rond gegeven.)

Ik weet dat hét argument op FanFic om functies niet te installeren is dat "dit Quizlet niet is en dat het dat nooit zal worden" en dat begrijp ik heel goed, maar jullie moeten ook begrijpen dat, als jullie elke suggestie afwijzen "omdat die op Q er al is en dit nooit als Q zal worden", jullie ook geen enkele vooruitgang boeken op deze site.
Persoonlijk vind ik dit een hele verrijking voor een site en ik weet zeker dat er velen zijn (al dan niet leden van FanFic) die deze mening met me delen.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 maart 2014 - 10:22:
Je kunt elkaar toch ook gewoon bètaen zonder per se een speciale functie te hebben? Wij doen het onderling ook gewoon.
Plus ik denk dat Rutger beter kunnen sparen voor dingen die écht nodig zijn.
Na gut. 't Is natuurlijk niet aan mij.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 2 maart 2014 - 10:25:
Ik heb hier een onofficieel bètareaderaccount, maar er is bijna geen vraag naar. Er zijn in totaal misschien tien aanvragen geweest, maar veel meer echt niet. Ik ben meer dan bereid het account nieuw leven in te blazen, kijken of er nu meer enthousiasme voor is. Het is een beetje beholpen en lang niet zo'n mooi systeem als op Quizlet, maar het kost veel tijd om een nieuwe functie aan te maken voor Rutger, en hij is al niet zo veel te vinden op FF.
Zolang het met een onofficieel account nog kan, en er geen gebruik van wordt gemaakt, zie ik geen reden om Rutger aan de mouw te gaan trekken. Ook als we dat zouden doen, weet ik niet of hij genoeg tijd zou hebben om alles te programmeren.
Als je graag iets wilt laten controleren, moet je het vooral insturen. De kans dat er een officiële bèta komt is echter erg klein.

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 2 maart 2014 - 10:27:
Je kunt elkaar toch ook gewoon bètaen zonder per se een speciale functie te hebben? Wij doen het onderling ook gewoon.
Plus ik denk dat Rutger beter kunnen sparen voor dingen die écht nodig zijn.
Na gut. 't Is natuurlijk niet aan mij.


Het probleem daarmee is dat niet iedereen even goed is in Nederlands, terwijl dat je, als je het naar een bèta stuurt, je daar wel zekerder van bent.
Dan moet je er natuurlijk wel zeker van zijn dat je bèta's Nederlands kunnen, maar daar heb je zoiets als voorrondes voor. Je laat mensen teksten verbeteren en kijkt dan wie er het minst fouten laat staan.

Ik moet zeggen dat dat op Q heel goed werkt, hierdoor zijn er stukken betere bèta's dan vroeger én ben je er zeker van dat je tekst helemaal klopt.

Ik heb zelf al eens zo'n bèta-vriendin gehad en ze liet meer fouten na dan dat ik er had ingezet.
Het is gewoon handig, vind ik.

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 2 maart 2014 - 10:33:
Ik heb hier een onofficieel bètareaderaccount, maar er is bijna geen vraag naar. Er zijn in totaal misschien tien aanvragen geweest, maar veel meer echt niet. Ik ben meer dan bereid het account nieuw leven in te blazen, kijken of er nu meer enthousiasme voor is. Het is een beetje beholpen en lang niet zo'n mooi systeem als op Quizlet, maar het kost veel tijd om een nieuwe functie aan te maken voor Rutger, en hij is al niet zo veel te vinden op FF.
Zolang het met een onofficieel account nog kan, en er geen gebruik van wordt gemaakt, zie ik geen reden om Rutger aan de mouw te gaan trekken. Ook als we dat zouden doen, weet ik niet of hij genoeg tijd zou hebben om alles te programmeren.
Als je graag iets wilt laten controleren, moet je het vooral insturen. De kans dat er een officiële bèta komt is echter erg klein.


Begrijp ik zeer zeker.
Als het echt teveel werk ik op te programmeren, snap ik dat zeer goed.
Persoonlijk was ik ook niet van plan stukjes in te sturen, omdat ik weet dat mijn Nederlands goed genoeg is, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die graag hun stukjes laten nalezen om zeker te weten dat het klopt.

Maar je kunt ook gewoon een non-officieel account laten beheren door meerdere users -van wie je overigens zeker weet dat hun Nederlands goed is-, zodat de users hun stukken dan naar hun kunnen laten insturen.

Volgens mij heb je ook niet zoveel aanvragen omdat niet iedereen weet dat het account bestaat. Zelf wist ik het bijvoorbeeld niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 2 maart 2014 - 10:42:
(...)

Begrijp ik zeer zeker.
Als het echt teveel werk ik op te programmeren, snap ik dat zeer goed.
Persoonlijk was ik ook niet van plan stukjes in te sturen, omdat ik weet dat mijn Nederlands goed genoeg is, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die graag hun stukjes laten nalezen om zeker te weten dat het klopt.

Maar je kunt ook gewoon een non-officieel account laten beheren door meerdere users -van wie je overigens zeker weet dat hun Nederlands goed is-, zodat de users hun stukken dan naar hun kunnen laten insturen.

Volgens mij heb je ook niet zoveel aanvragen omdat niet iedereen weet dat het account bestaat. Zelf wist ik het bijvoorbeeld niet.
Ik ben zelf een bèta geweest op Quizlet en kan, nu het zo rustig is, het account zelf beheren zonder dat het een probleem vormt. Stel, het zou drukker worden, dan kan ik inderdaad hulp gaan gebruiken van andere leden.
Het account is zo'n twee jaar geleden gestart en toen heb ik er, als soort van reclame, er een topic over gemaakt. Het is alleen heel erg lastig om de leden te bereiken die niet op het forum komen.
Maar ik ben meer dan bereid om te kijken of het deze keer misschien wat beter werkt. Ik vind het best leuk om te bèta'en. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 maart 2014 - 10:51:
Oh ja, die was ik vergeten.
Op zich wil ik ook wel helpen... maar dan wel pas over een maandje of twee als m'n leven weer wat rustiger is 'nd so.

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 2 maart 2014 - 10:52:
(...)Ik ben zelf een bèta geweest op Quizlet en kan, nu het zo rustig is, het account zelf beheren zonder dat het een probleem vormt. Stel, het zou drukker worden, dan kan ik inderdaad hulp gaan gebruiken van andere leden.
Het account is zo'n twee jaar geleden gestart en toen heb ik er, als soort van reclame, er een topic over gemaakt. Het is alleen heel erg lastig om de leden te bereiken die niet op het forum komen.
Maar ik ben meer dan bereid om te kijken of het deze keer misschien wat beter werkt. Ik vind het best leuk om te bèta'en. (:


Het is niet dat ik niet geloof dat je Nederlands niet goed is, hoor. Ik heb je spelling- en grammaticaverhaal eens vluchtig doorgelezen en ik geloof best dat je een van de besten bent in Nederlands hier op FanFic. Ik ben zelf ook bèta op Quizlet en ik vind het ook zeer leuk, maar ik heb genoeg werk met alles daar. Twintig tot dertig aanvragen per maand is echt niet niets.

Als users bij jou terechtkunnen om te bèta'en, ben ik daar zeer tevreden mee (:

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 2 maart 2014 - 10:53:
*hier op FanFic, het spijt me (: Ik kan m'n berichten om de één of andere reden verwijderen of aanpassen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 maart 2014 - 10:55:
Niet? Je kunt ze niet verwijderen - klopt, maar wel aanpassen, toch?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 2 maart 2014 - 10:56:
(...)

Het is niet dat ik niet geloof dat je Nederlands niet goed is, hoor. Ik heb je spelling- en grammaticaverhaal eens vluchtig doorgelezen en ik geloof best dat je een van de besten bent in Nederlands hier op Q. Ik ben zelf ook bèta op Quizlet en ik vind het ook zeer leuk, maar ik heb genoeg werk met alles daar. Twintig tot dertig aanvragen per maand is echt niet niets.

Als users bij jou terechtkunnen om te bèta'en, ben ik daar zeer tevreden mee (:
Alle users die willen, kunnen bij mij terecht. (:

Lasaraline
Lasaraline

Lasaraline is offline

[29]
Lasaraline zei op 2 maart 2014 - 11:01:
(...)Alle users die willen, kunnen bij mij terecht. (:


Dan is deze suggestie opgelost, denk ik (:

Niet? Je kunt ze niet verwijderen - klopt, maar wel aanpassen, toch?

Daarnet niet, nu lukt het opeens wel. Daarnet kreeg ik van die rare codetaal die ik van langs geen kanten begrijp (: