Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic werft aan: Creabea's

FanFic werft aan: Creabea's

1 2 3
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 7 maart 2014 - 22:23:
Okay guys, voor wie het niet snapt: geen paniek. Dit is iets nieuws. Het resultaat van 3 mods in een vreselijke frontale botsing van creativiteit, blind optimisme en FF-love.
Wij hadden dus een idee. Een idee dat we Creabea's hebben gedoopt. En daar houden we nu dus "verkiezingen" voor.
LET OP: dit is voorlopig nog géén officiële functie. Er komt geen kleurtje op je naam, je krijgt geen extra knopjes of freaky superpowers. Dat is uiteindelijk wel de bedoeling, maar voor we Rutger daarover aan zijn kop gaan zeuren houden we een testrit. Als het idee aanslaat, en de mensen die verkozen worden hebben er plezier in en het loopt allemaal goed in de proefperiode, dan gaan Emma en Elise en ik er alles aan doen om een kleurtje en een officiële functie te veroveren voor onze Creabea's.
Maar oké, daarmee weten jullie nog niet veel. Dus...


***

Wat is een Creabea in godsnaam?
Een klein team dat over de creatieve kant van het forum gaat. Een extra braintank die nadenkt over nieuwe spellen en andere bezigheden om het forum levend te houden en nieuwe leden naar het forum te trekken. Crea als in creatief dus.
Daarnaast hebben ze ook één specifieke regelende functie: wedstrijden organiseren. Creabea's hebben dezelfde autoriteit als een mod wanneer het op wedstrijden aankomt. Leden kunnen naar hen toestappen om vragen te stellen of hulp te krijgen bij het opzetten van een nieuwe wedstrijd.
Het is niet zo dat de mods zich volledig onttrekken van de wedstrijden, integendeel. We zouden graag meer activiteiten zien op het forum en we zijn op zoek naar extra handen en IQ-punten.
Lang verhaal kort: Creabea's zijn er om de creativiteit op het forum te stimuleren, en ze krijgen de vrijheid om zich lekker te laten gaan.


Aha. En hoe word ik zo'n Creabea?
Door je aan te melden. Je stuurt een pb'tje naar mij en dan deel ik die met mijn lieve mede-modjes en gaan wij Darts spelen of lootjes trekken of heel ernstige objectieve beslissingen nemen of iets in die aard.
In je pb schrijf je alles wat jij denkt dat wij moeten weten over jou. Waarom zou jij een goede Creabea zijn? Heb je wilde, originele ideeën? Wat zou jij veranderen op het forum, als je zou kunnen? Laat ons zien dat je gemotiveerd, spontaan, creatief en batshit insane genoeg bent.


En als ik het word, hoe gaat het dan in zijn werk?
We beginnen met een proefperiode, dus er komt nog niet meteen een kleurtje en meer van die fancy shit. De reden is dat we eerst willen zien of het werkt en het systeem zo nodig bijschaven voor we het bij Rutger op tafel leggen. Het is sowieso al moeilijk om iets van hem gedaan te krijgen (onze zoekfunctie knows what's up), dus het wordt niet eenvoudig om hem hiervan te overtuigen. Dus het is aan jullie! Hoe beter onze Creabea's het doen, hoe meer argumenten wij hebben en hoe harder we zullen zeuren. Het uiteindelijke doel is een kleurtje, een officiële titel, en een subforum. En dan begint de pret pas écht.

Niet om negatief te doen, maar is dit wel nuttig?
Niet als je moeilijk gaat doen, neen. Wees een beetje open-minded, alsjeblieft zeg!
Het nut van Creabea's is het forum actief houden. Meer doen, meer lol, meer nieuwigheid. De spelletjes en wedstrijden lopen goed, dus we willen nog van dat. Het is algemeen geweten dat mods saaie, ernstige, zielloze boemannen zijn dus aan ons moet je dat niet vragen. We hebben nood aan een beetje leven in de brouwerij. (Ik wou eerst "leven in de drukkerij" schrijven, zo flauw ben ik dus. We hebben dringend hulp nodig.)


Oké, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Let the chaos begin!
Iedereen is verkiesbaar, dus iedereen mag zich inschrijven. Het maakt niet uit hoe oud of nieuw je bent. Tell all your friends! Jullie hebben de tijd tot dinsdag 11 maart om 20u00. Als alles een beetje meezit, kunnen we dan tegen donderdag bekend maken wie onze Creabea's zijn!


***

UITSLAG

Na lang en wijs beraad hebben we gekozen om 3 Creabea's aan te stellen voor deze proefperiode, en het zijn geworden:
Bodine
xDevilBitch
Kayley



Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 8 maart 2014 - 9:07:
Oh, lijkt me super!
Een vraagje: Hoeveel Creabea's worden er gekozen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 maart 2014 - 9:40:
We hebben dat nog niet officieel vastgesteld en het zal ook afhangen van wie zich aanmelden, maar waarschijnlijk worden het er twee of drie.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 maart 2014 - 10:42:
Veel succes aan iedereen die zich opgeeft.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 maart 2014 - 14:13:
Tot nu toe zijn hier helaas niet veel reacties op. Wij mods denken echt dat een beetje creativiteit het forum goed zou doen, dus ik hoop dat jullie dit een kans gunnen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 maart 2014 - 14:18:
Ik ga me opgeven.
Maar ik moet nog eventjes brainstormen over de antwoorden op sommige vragen, dus mijn inzending komt vandaag/morgen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 maart 2014 - 14:33:
Yay

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 maart 2014 - 15:23:
Ik wil opzich best creabea worden. Maar ik lack een beetje creativiteit nu. Dus....

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 9 maart 2014 - 15:25:
Je hebt nog heel even de tijd om je op te geven, though. c;

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 maart 2014 - 15:30:
Gewoon proberen! Ga maar lekker theedrinken met je mama en daarna in de zon zitten en nadenken over of Bekroonde Verhalen misschien in een nieuw jasje gestoken kan worden, of er nog leuke spelletjes zijn die je ooit op een ander forum gespeeld hebt, of er iets is wat je hier mist, of wat dan ook.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 maart 2014 - 15:45:
Overigens, nieuwelingen op het forum, schroom niet om je aan te melden: FF kan een frisse blik wel gebruiken. (:

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 9 maart 2014 - 17:31:
Gaan jullie loten? Of gaan jullie het samen bespreken? (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 maart 2014 - 17:32:
We gaan het met z'n drieën bespreken. (:

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 maart 2014 - 18:10:
I will. C:
Thanks love.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 maart 2014 - 18:20:
You are welcome, my dear.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 10 maart 2014 - 0:48:
Misschien moet ik mij hier ook maar eens mee bezig houden vanavond lijkt me wel super tof



1 2 3