Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Coverwedstrijd mei

Coverwedstrijd mei

1 2
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 7 mei 2014 - 20:05:
Lieve FanFic'ers!

Welkom bij onze allereerste coverwedstrijd. Het idee is heel simpel: maak een cover bij een verhaal. De coverwedstrijd is het vervolg op de schrijfuitdaging van de maand ervoor (deze maand gaan we dus bezig met de winnende inzending van april). Voor deze wedstrijd moet je geen verhaal schrijven, maar juist een cover (afbeelding bij een verhaal, een soort boekomslag maar dan voor fanfictions) maken. Hoe je dit wil doen mag je helemaal zelfs bepalen, maar meestal doen mensen het gewoon met een fotobewerkingsprogramma zoals Photoshop of het gratis paint.net.
De schrijfuitdaging van april is gewonnen door Idelle met De notenboom. Dit is dan ook het verhaal waarbij jullie een cover moeten maken.

In het kort:
-Om mee te doen maak je een cover bij het winnende verhaal van de schrijfuitdaging van april
-Dat is De notenboom van Idelle
-We hebben geen verdere vereisten
-Iedereen mag meedoen, ook als je niet aan de schrijfuitdaging hebt meegedaan
-Hoe je de cover maakt, mag je zelf bepalen
-Als hij klaar is, upload je hem naar een fotosite zoals Photobucket of Flickr en post je de link hier. Je doet dan automatisch mee.
-Je hebt tot 28 mei 23.59

Heel veel plezier en succes!

Deelnemers:
-MariTom
-Bella01
-CosmicPurple
-
-



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 mei 2014 - 20:30:
Well... hello?
Ik weet niet of ik hier tevreden mee moet zijn maar shh.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 7 mei 2014 - 20:47:
Nou, je kunt het natuurlijk altijd nog aanpassen voor de deadline (die ik zo snel mogelijk in de beginpost zal zetten).

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 7 mei 2014 - 23:52:
Ik doe mee!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 mei 2014 - 13:59:
Ik ben super blij dat er al een inzending is, ik was echt bang dat dit totaal niet zou gaan lopen haha.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 10 mei 2014 - 21:27:
Ik heb hem af! En ik heb m'n best gedaan!
<3

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 mei 2014 - 22:44:
En hier heb je er eentje van mij:
Cover

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 11 mei 2014 - 23:48:
Deadline ligt op de 21ste vastgesteld? (Of lees ik weer eens scheel...)

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 mei 2014 - 16:21:
De deadline is op 28 mei 23.59.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 13 mei 2014 - 23:31:
Ik lees dus weer eens scheel :-) Misschien toch eens wat eerder naar bed....

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 mei 2014 - 23:39:
@Idelle, nee, dat viel wel mee! We hadden onderling nog geen harde datum, dus die staat er ook pas sinds vandaag bij.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 27 mei 2014 - 17:07:
Jongens, jullie hebben nog ruim een dag!

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 30 mei 2014 - 23:27:
Allemaal heel erg bedankt voor de mooie inzendingen. Ik voel me vereerd (ja, vereerd) dat jullie de moeite wilde nemen om de covers te maken. Sorry voor de dag vertraging, maar het is een beetje druk hier en ik wilde het niet afraffelen.

Dus bij deze: mijn mening over jullie covers en de uitslag van de eerste coverwedstrijd.

MariTom, ik vind het kleurgebruik erg mooi. Je cover heeft iets rustigs. Ik zou zo bij de boom gaan zitten en daar gewoon blijven zitten. Beetje kijken, beetje denken. En het lettertype voor de titel zie ik heel graag.

Bella01, je cover heeft iets onaards, iets onwerkelijks. De boom lijkt zo vol te hangen met bladeren en toch zie je nog overal zonnestralen doorheen komen. Het lettertype is speels en ik zou er niet voor gekozen hebben, maar hier past het wel.

CosmicPurple, de cover die je gemaakt hebt, heeft iets levends en vrolijks. Waar de andere iets statigs hebben, hoor ik hier de vogels op de achtergrond fluiten en de wind door de takken ruisen. Het is een hele dynamische cover en ook het lettertype vind ik erg mooi.

En de winnaar is (tromgeroffel alstublieft): Bella01! Jouw cover komt het meeste overheen met wat ik me als de notenboom had voorgesteld. Daargelaten vind ik het kleurgebruik ook schitterend.
Heel erg bedankt. Wanneer ik het verhaal ga uitprinten, zal ik deze cover gebruiken. En de rest, nogmaals, ontzettend bedankt!

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 mei 2014 - 12:25:
Yey! ^-^
Ik vind de andere covers echt heel mooi. Great job everyone! c:

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 31 mei 2014 - 12:54:
Iedereen heel erg bedankt voor het meedoen! Ik wil Idelle nogmaals speciaal bedanken: wat een geweldig en uitgebreid commentaar! Bedankt!

Bella, heel erg gefeliciteerd met de winst!

De coverwedstrijd van juni zal morgen online komen.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 mei 2014 - 13:02:
Dankjewell, Daan. (:
Btw, mag ik eigenlijk weer meedoen met de coverwedstrijd van juni?



1 2