Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - juni

FF's Schrijfuitdaging - juni

1 2
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juni 2014 - 15:45:
Welkom bij de schrijfuitdaging van juni!

T H E M A
Familie.

D E A D L I N E
21 juni 23:59.

I N F O R M A T I E
Elk lid van FanFic dat mee wil doen, kan tot en met de eenentwintigste een standalone die te maken heeft met dit thema inleveren. Of dit een oude standalone is die in een hoekje van FF ligt te verstoffen of de standalone voor dit project geschreven is, maakt niet uit. De enige voorwaarden zijn dat het korter is dan drieduizend woorden en het een fanfictie is. Elk verhaal krijgt feedback en onze persoonlijke favoriet wordt nog uitgelicht.
Voor zij die vorige keren al mee hebben gedaan, probeer echt te letten op de feedback die je gekregen hebt!
Wat meer informatie: Eerste topic.

N A K I J K E R
Emma

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Nadezhda
- Kirsten



(bericht aangepast door een moderator)
(reden: Update)



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 juni 2014 - 16:35:
Goud. Hier is de mijne. (:

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 21 juni 2014 - 10:42:
Het is dan toch af. Nu voel ik me schuldig omdat ik dit heb gedaan en niet heb geleerd. Maar goed, ontspannen moet soms ook.

rozengeur en maneschijn

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 21 juni 2014 - 11:04:
Ik ga het deze maand niet halen helaas =(

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 21 juni 2014 - 17:06:
Ik ga het proberen. Ik heb nog een uur

narcissa
narcissa

narcissa is offline

[53]
narcissa zei op 22 juni 2014 - 2:11:
Het is mij helaas niet gelukt iets over familie te schrijven, srry hier voor

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 juni 2014 - 10:52:
Deze maand worden de stukken door mij nagekeken.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 22 juni 2014 - 16:01:
Ah, shit. Dacht dat 23 juni de deadline was...

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 22 juni 2014 - 16:49:
Dauntless
Ik weet dat hij officieel te laat is, maar gisteravond toen ik dit wou schrijven kon ik het niet opslaan, en dus ook niet oploaden hierop.
So, I hope dat ik het nog steeds mag inzenden .

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 juni 2014 - 13:16:
@Idelle: De deadline gaat altijd op de 21ste zijn. (:

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 23 juni 2014 - 23:55:
Tja, ik weet het. Had een belangrijke afspraak op de 23ste en heb het in mijn hoofd daarom op dezelfde dag gegooid.

Ik moet een agenda gaan gebruiken....

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 juli 2014 - 20:59:
Oké, dan hier de uitslag (paars is Emma, roze is ik):
Kayley
Ik snap niet helemaal waarom het stuk een Engelse titel heeft, wat is er mis met Nederlands?
Eerlijk, ik moet ook zeggen dat ik het stuk niet helemaal snap. Waarom is er een flashback die over Gordon gaat midden in een zin die over Jorg gaat? Ik denk dat het voor mij logischer zou zijn als die zin niet over Jorg, maar over Gordon zou gaan. Jorg duikt nogal onverwachts het verhaal in en zijn rol is niet compleet duidelijk.
Verder vind ik het leuk. Ik dacht eerst dat je Gordon als bad guy neer zou zetten en dat hij dingen misdaan zou hebben, maar je laat zien dat ook teddyberen streng kunnen zijn en dat dat hoort. Het gaat niet altijd allemaal perfect in een familie, maar dat hoeft ook niet. Leuk!
Weinig fouten overigens, maar ik had ook niets anders verwacht.

Ik ben bang dat ik me bij Emma aan moet sluiten: ik snap het stuk eigenlijk ook niet. Maar dat zou aan mijn hersendoodheid kunnen liggen. Ik vind het wel cool. En tof dat je nog steeds Tokio Hotel schrijft. ^^

Nadezhda
Ik ben niet alleen erg dol op Loki, maar ook op je schrijfstijl . Het is een lang stuk, maar leest ongelooflijk vlot. Het was lastig om mijn ogen van het scherm te halen. Ik vind je gebruik van opsommingen leuk.
Ik moet wel zeggen dat ik niet helemaal bekend ben met de Nederlandse terminologie van dit fandom. Jotun, Asen, Odinslaap - als je daar fouten in hebt gemaakt, is dat langs me heen gegaan wegens gebrek aan kennis.
Ik heb een beetje in je tekst gekladderd, maar veel heb ik er eigenlijk niet op aan te merken. Het leest fijn, het is duidelijk, er staan weinig fouten in. Goed gedaan!

Oh well, Dezh, ’t is niet alsof ik ooit iets nieuws te zeggen heb op jouw werk. ’t Is altijd geweldig, dit weer net zo zeer. Prima te volgen ook al ken ik de Avengers niet echt. En ik vind de continuïteit geweldig, dat je het einde en het begin zo mooi dicht breidt.

Kirsten
Het is schattig. Nou ja, het einde misschien niet dan, maar Joël liet mijn hartje stiekem wel wat sneller kloppen.
Je laat ons wel met een redelijk belangrijke vraag zitten. Wat is er gebeurd tijdens het wandelen waardoor ze buiten bewustzijn raakte? Ook vraag ik me af waar haar vader is, die wordt niet genoemd.
Misschien kan je ook nog wat research doen naar de tijd waar het zich in afspeelt? Joël en Jet klinken als redelijk moderne namen, zeker naast Maria Amalia en Maria Josepha. Ik moet wel zeggen dat het niet makkelijk te vinden is, ik heb zojuist even geprobeerd of ik snel kon vinden wanneer de namen populair werden, maar het is niet gelukt.
Iets geheel in hoofdletters zetten kan een beetje schreeuwerig overkomen, dus misschien kan je het in plaats daarvan schuindrukken?
De voornaamste fout die je gemaakt hebt in het stuk is dat je niet altijd aan het einde van een vraag een vraagteken plaatst. Als je daar voortaan op let, leest het al een heel stuk fijner.

Eigenlijk heb ik niet zo veel in te brengen, zoals je ook al in je stuk hebt gezien: alles wat ik vond, heeft Emma al gezegd. Ik vind het een prima stuk, eigenlijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 juli 2014 - 21:16:
Ah. Ik ben dom. Maar de winnaar is Dezh.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 juli 2014 - 20:18:
Oh. Yay! Danke, guys! <3

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 7 juli 2014 - 20:52:
gefeliciteerd dezh



1 2