Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - juli

FF's Schrijfuitdaging - juli

1 2 3
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 juli 2014 - 20:36:
Thema: Reizen

Deadline: 21/07/2014 23:59

Welkom bij de schrijfuitdaging van juli! Voor meer informatie kan je naar het overzichtstopic.
Belangrijk:
- Het verhaal moet korter zijn dan drieduizend woorden
- Het verhaal moet fanfictie zijn



Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 22 juli 2014 - 0:03:
Ik hoop dat deze nog mee mag doen. Internet had kuren...

http://www.fanfic.nl/chapters/44226/schrijfwedstrijd-juli-reizen--de-vogels-van-plu/

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 juli 2014 - 11:10:
Voor die drie minuten gaan we ook niet moeilijk doen! (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 juli 2014 - 11:53:
Arg. Sorry dat ik het niet gehaald heb. Mijn internet deed het gister niet en ik was het door alle gedoe helemaal vergeten

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 juli 2014 - 12:29:
Probeer het volgende keer niet tot de laatste dag uit te stellen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 juli 2014 - 12:37:
Nee je hebt gelijk, dat is natuurlijk geen excuus XP

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 23 juli 2014 - 16:25:
@Chayenne heb je hem wel geschreven of ook dat niet?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 juli 2014 - 16:38:
Nope. Wat Kayley zegt: ik moet het niet meer tot de laatste dag uitstelen

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 23 juli 2014 - 23:47:
Voor die drie minuten gaan we ook niet moeilijk doen! (:


Dank je.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 juli 2014 - 15:30:
Update: we zijn jullie niet vergeten, we zijn druk bezig jullie verhalen te verbeteren en feedback te schrijven.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 aug 2014 - 21:56:
Lekker op de valreep want er ging het een en ander niet helemaal zoals gepland achter de schermen, maar hier dan toch de uitslag (Andrea, 1Dzayn, xNadezhda nagekeken door Kayley; Rebella, Idelle door mij):

Andrea
Het thema van reizen zit er goed in en ik vond het wel een originele insteek om het op een luchthaven te laten plaatsvinden, en het lijkt het begin van een nog grotere reis te zijn. Je gebruik van taal is ook enorm creatief en gevariëerd, waardoor je niet het gevoel krijgt alsof je bepaalde woorden/zinstukjes vaak herbruikt (want dat doe je dus niet).
Maar daar houdt mijn positieve commentaar wel op. Je maakte vreemde of soms echt verkeerde keuzes als het op woordgebruik aankomt, je plot is matig en je einde is echt geen einde. Het is heel erg plots en het brengt het verhaal niet tot slot.
Als het op grammatica aankomt maak je heel veel fouten tegen komma’s. Hier kan je heel makkelijk dingen over opzoeken en je schrijven verbeteren.
Ik weet echt niet wat ik van dit stuk moet denken, maar het valt wel op dat het geen losstaande one shot is maar deel van een verhaal, en dat is ook niet echt de bedoeling. Wel goed geprobeerd, en ik hoop dat je wat aan de feedback hebt.


1Dzayn
Dit verhaal was best wel schattig. Ik ben geen fan van 5SOS en weet ook niet zoveel over hen, en toch is het een one shot die ik graag gelezen heb. Het is goed geschreven. Weinig fouten, vlotte taal, kort: dit verhaal leest heel erg snel weg.
Maar het blijft niet hangen. Het is veilig. Je hebt wel goed met het thema gewerkt maar ik denk dat je er veel meer uit had kunnen halen. Ik daag je uit volgende keer ruimer te denken en meer te proberen. Je hebt bewezen dat je Nederlands sterker is dan het gemiddelde van onze inzendingen, dus volgende keer moet je bewijzen dat je ook creatiever kan zijn dan het gemiddelde.


xNadezhda
Ja, wat moet ik hier nu over zeggen? Het zoveelste bewijs dat Nadezhda een onbetwijfelbaar talent heeft. Jij lijkt elk personage aan te kunnen, elke fandom. Je geeft Sirius een goede stem in dit stuk, het voelt en klinkt echt als hem.
Maar ik heb wel een puntje van kritiek. Dit stuk balanceerde gevaarlijk op de grens met saai. Sowieso is het beschrijven van een redelijk lineaire reis niet bijster interessant en de manieren waarop je het wat interessanter hebt gemaakt, zijn ook goed uitgevoerd maar toch blijft het verhaal me niet echt bij. Dit is iets dat zo weer de vergetelput in kan duiken.
Zelfs als je een stuk wilt schrijven over reizen en echt focussen daar op zijn er manieren om het voor de lezer aangenaam te maken. Misschien komt het door het uur (het is drie uur ’s nachts) maar dat vond ik er hier niet in zitten en dat is jammer.


Rebella
In je titel moet je nooit punten zetten, dat even vooraf.
Verder heb ik twee grote aandachtspunten voor je: je zinsopbouw is af en toe scheef, soms zodanig dat ik niet snap wat je met een zin wilt zeggen. Daardoor wordt je verhaal soms een beetje lastig te volgen.
Ten tweede: je zinnen lopen niet lekker in elkaar over. Ten eerste komt dat doordat je veel te veel enters gebruikt, maar ook als je die weg zou halen, leest het niet lekker achter elkaar door. Waarschijnlijk komt dat omdat de enters er in jouw hoofd horen. Ik raad je aan om de volgende keer te proberen heel wat minder enters te gebruiken (wel alinea’s, uiteraard, maar niet elke één à twee zinnen op een nieuwe regel), ik denk dat het dan al een stuk beter gaat.
Nog iets kleins: lees je verhaal de volgende keer eventjes grondig na. Er stond nu heel veel in wat je eruit had kunnen halen als je ’t goed had nagelezen.
Well then. Ik had niet verwacht dat iemand met een oorlogsverhaal zou komen. Reizen klinkt in mijn oren als een vrolijk thema, een thema van vakanties en wereldreizen en vooral heel veel geluk. Ik vind het goed bedacht dat je met een oorlogsverhaal bent gekomen, thumbs up!


Idelle
Ik heb P’lu gegoogled, maar ik kan hem niet vinden. Ik neem dus aan dat je hem zelf hebt verzonnen. Puur en alleen dat Sokka een vogel van deze soort heeft, maakt nog niet dat dit een fanfictie is. Als ik een verhaal schrijf over een kat, dalmatiër, omdat dat hondenras voorkomt in 101 Dalmatiërs, is het ook nog geen fanfictie. Maar goed, voor deze keer zie ik het door de vingers.
Verder: ik snap je verhaal niet helemaal. Waarom worden de vogels geslacht? En waarom gaat Hakama dood maar de rest niet? Zulk soort dingen zijn me niet duidelijk geworden en eigenlijk kan ik weinig touw vastknopen aan je verhaal.
In principe leest je verhaal qua zinsopbouw en zo prima door, dus dat zit wel goed. Je maakt hier en daar wat foutjes (vooral met ‘n’-etjes vergeten), maar het valt allemaal wel mee.


De winnaar van deze maand is 1Dzayn.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 aug 2014 - 22:03:
Hebdiendjdidj ik heb gewonnen. Omg. Dank je wel meiden =D

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 aug 2014 - 22:11:
Well, I s'pose you did it yourself, y'know. (:

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 aug 2014 - 22:13:
Ja nee okay, maar er zitten betere schrijfsters bij en uiteindelijk zijn jullie diegene die beslissen wie wint. Dus. Ja...


=)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 aug 2014 - 22:31:
Gefeliciteerd, Iv! ^^

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 aug 2014 - 22:36:
Dank je wel, Dezh ^^



1 2 3