Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Hulp nodig met verhaal voor school

Hulp nodig met verhaal voor school

1 2
Tremotino
Tremotino

Tremotino is offline

[5]
Tremotino zei op 21 okt 2014 - 19:29:
Hoi,

ik moet voor mijn opleiding een kort verhaal schrijven van ongeveer 450 woorden. Normaal zou dit niet zo'n probleem zijn, maar ze hebben me al de eerste zin en de laatste zin van het verhaal gegeven en ik kan er echt niks mee bedenken. Ik ben al meerdere verhalen begonnen en halverwege gestopt omdat ik niet wist hoe ik die laatste zin een beetje met het verhaal kon laten kloppen. Heeft één van jullie misschien een idee?

Ik kon kiezen uit 2 opties.
1. Eerste zin: I must have died at least five times.
Laatste zin: But nothing beats real butter.

2. Eerste zin: "Do you do that often?" she asked with curiosity.
Laatste zin: Gently the snowflakes descended on the empty house.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 21 okt 2014 - 21:20:
Moet het verhaal helemaal in het engels zijn? Anders wil ik er wel even over nadenken Voor wanneer moet je het af hebben?

Tremotino
Tremotino

Tremotino is offline

[5]
Tremotino zei op 21 okt 2014 - 21:52:
Moet het verhaal helemaal in het engels zijn? Anders wil ik er wel even over nadenken Voor wanneer moet je het af hebben?


Ja, het verhaal moet Engels zijn. Ik moet hem aan het eind van de week hebben ingeleverd... Als je dat zou willen doen, zou het echt heel fijn zijn. (: Ik kom er namelijk echt niet uit...

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 21 okt 2014 - 22:06:
Ik zal het eens proberen. Ik kan je niet beloven dat ik er tijd voor heb. Maar het klinkt zo interessant XP

Merula
Merula

Merula is offline

[230]
Merula zei op 22 okt 2014 - 14:28:

2. Eerste zin: "Do you do that often?" she asked with curiosity.
Laatste zin: Gently the snowflakes descended on the empty house.

Die kan gaan over iemand die wegloopt of een familie dat een ongeluk krijgt? Vandaar dat het op het einde een leeg huis is?

Tremotino
Tremotino

Tremotino is offline

[5]
Tremotino zei op 22 okt 2014 - 14:31:

2. Eerste zin: "Do you do that often?" she asked with curiosity.
Laatste zin: Gently the snowflakes descended on the empty house.

Die kan gaan over iemand die wegloopt of een familie dat een ongeluk krijgt? Vandaar dat het op het einde een leeg huis is?


Ja, maar dan zit ik weer met die eerste zin. Ik weet niet hoe ik met die zin moet beginnen om uiteindelijk op een ongeluk uit te komen. Vooral omdat ik niet meer dan 450 woorden mag gebruiken...

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 okt 2014 - 15:03:
Die 450 woorden worden voor mij misschien ook een opstakel.
Ik wil het wel voor je proberen, maar eigenlijk is het wel de bedoeling dat jij het maakt. Aangezien het jouwn huiswerk is en jij er van moet leren.

Tremotino
Tremotino

Tremotino is offline

[5]
Tremotino zei op 22 okt 2014 - 15:13:
Die 450 woorden worden voor mij misschien ook een opstakel.
Ik wil het wel voor je proberen, maar eigenlijk is het wel de bedoeling dat jij het maakt. Aangezien het jouwn huiswerk is en jij er van moet leren.

Ja, ik weet het. En ik wil het zelf ook wel doen, want ik vind het een hele leuke opdracht. Ik moet alleen een verhaallijn hebben die bij de eerste en laatste zin past...

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 okt 2014 - 15:25:
Je kan de tweede optie gebruiken en dan de eerste zin zo gebruiken:

'Do you do that often?' she asked with curiosity. I looked at her in wonder.
'Do what?'
'Drift off like that. What were you thinking about?'
en dan verder werken met het idee van Merula

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 22 okt 2014 - 15:28:
Als je het ongeluk plot neemt, zou je misschien gewoon kunnen beginnen met iets 'lichts'? Bijvoorbeeld een tante die bij de familie in de auto zit, die ze een tijd niet hebben gezien. Ze ziet dat een van haar nichtjes een armbandje zit te maken, en stelt haar de vraag, etc. Zoiets?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 okt 2014 - 15:38:
Mijn eerste associatie was dat er iets misging met een teleportatie-machine.

"Do you do that often?" she asked with curiosity. "'Beam me up, Scotty?' Zapping people in and out of space doesn't sound like something you should do in your mom's basement."
"Trust me, it's totally safe. Wanna try? We could visit my buddies in Kuweit."

En dan weet ik veel wat, kortsluiting of zo.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 okt 2014 - 16:37:
Je zou het ook gewoon super abstract kunnen maken, kan bij allebei de mogelijkheden. Want het hoeft niet per se allemaal realistisch te zijn, daar is fantasy en sci-fi voor.

Iemand die zijn vorige vijf levens nog weet (waardoor hij kan zeggen dat hij al minstens vijf keer is doodgegaan), die iets eet met echte boter en daarom daarmee eindigt.
Of een stel geesten parties it up in een huis en kijkt op het einde naar hoe het huis nu leeg is en de sneeuw er op valt.

Er zijn zoveel mogelijkheden, en die combinaties van zinnen is sowieso gezocht om jullie out of the box te doen denken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 okt 2014 - 17:06:
Die van Dezh is echt heel erg cool!
Maar ik zou persoonlijk gaan voor iets lichts, zoals Marit zegt. Iets zonder echt een plot, gewoon een stukje waarin het belangrijker is dat je mooi schrijft dan dat je plot heel wauw is. Snap je wat ik bedoel?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 okt 2014 - 21:58:
dat van kayley over de vijf levens had ik ook
Ik ga er toch een shot van maken (Misschien wel twee) want ik vind het leuk XP
(Mijn engels lerares trouwens ook XP)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 okt 2014 - 22:11:
Mijn Engels lerares vond dat ik niet kan schrijven.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 okt 2014 - 7:07:
Mijn engels lerares is helemal emthousiast over mjjn schrijven. Veel enthousiaster dan mn nederlands lerares



1 2