Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - november

FF's Schrijfuitdaging - november

1 2 3 4
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 nov 2014 - 11:42:
Thema: schoonheid

Deadline: 23/11/2014 23:59

Welkom bij de schrijfuitdaging van november! Voor meer informatie kan je naar het overzichtstopic.
Belangrijk:
- Het verhaal moet korter zijn dan drieduizend woorden
- Het verhaal moet fanfictie zijn

Deelnemers:
-



(bericht aangepast door een moderator)
(reden: update)



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 dec 2014 - 11:36:
Nakijken gaat goed! Ik kijk nu de dingen na die Daan al heeft nagekeken, en dan moet het volgens mij wel klaar zijn. Ik hoop dat de resultaten er vandaag zullen zijn!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 dec 2014 - 20:52:
Het moment van de waarheid is er: de uitslag is binnen!

Chantal
Het leest op zich fijn. Je gebruikt zinnen van verschillende lengtes, je gebruikt genoeg dialoog, de beschrijvingen zijn niet altijd per se noodzakelijk, maar ook niet saai. Ik heb er wel wat foutjes uitgehaald, maar die hebben voornamelijk met komma's te maken. Als je de regels omtrent komma's onder de knie krijgt, staan er meteen al veel minder fouten in.
Het is vooral de verhaallijn waar ik denk dat je kansen hebt laten liggen. Je hebt gekozen om vooral te vertellen over de show zelf en hoe ze gekozen is, maar daarom komt het einde voor de lezer totaal uit de lucht vallen. Ashtons naam is hiervoor maar een keer genoemd, en opeens staan ze te zoenen, terwijl we niets van hem afweten. Okay, okay, ze zijn overduidelijk vrienden, anders zou hij net naar haar modeshow zijn gekomen, maar dat ze misschien meer dan vrienden zouden worden, komt niet naar voren in de rest van de tekst.
Verder denk ik dat je het thema er nog wat meer in verwerkt had kunnen hebben. Ja, ze is mooi, maar dat is vaak zo in verhalen. Heel veel verhalen hebben knappe hoofdpersonen, wat maakt dit verhaal anders waardoor schoonheid hier een thema is? Bij een thema is het eigenlijk de bedoeling dat een lezer die het thema niet kent, het kan raden na het lezen van het verhaal.

Tamara
Ik heb er redelijk wat foutjes uit gehaald, vooral rondom komma's en enters, en je bent een keer van tijd gewisseld. Af en toe maak je een beetje lange zinnen, maar over het algemeen is het stuk prima te lezen. Er gebeurt vrijwel continu iets in het verhaal, alleen af en toe zijn er beschrijvingen die niet helemaal nodig zijn en ook niet echt wat toevoegen aan het verhaal. Het stukje over de kapstok bijvoorbeeld zou prima weggelaten kunnen worden.
Ik vind dat je het thema er leuk in hebt verwerkt, het komt duidelijk naar voren. Ook vind ik het leuk dat je hebt gekozen voor vriendschap en niet voor romantische liefde, maar dat is wel een persoonlijke voorkeur. Ik ben er zelf niet zo van dat er vaak een jongen is die alles beter maakt en vriendschap een beetje wordt weggecijferd, terwijl in het echt leven vriendschap zo belangrijk is. Leuk!

Nadezh
Dit was zó leuk om te lezen. Het was Supernatural, waar ik heel graag over lees, en het thema “schoonheid” werd er heel duidelijk en grappig in verwerkt. De schoonheidswedstrijd waar de deelnemers eerder kleine monsters met grandioze kapsels en muren van make-up zijn, en dan de godin van de schoonheid die alle personage’s hun eigen epitoom van schoonheid laten zien. Het was heel erg Supernatural, van de karakterisering naar de plot. Dit was een genoegen om te lezen.
Eén kleine opmerking: ik denk dat het een leuke afsluiten zou zijn geweest als je een flash forward had geschreven naar de eerstvolgende keer dat Dean en/of Sam Castiel weer zien. Maar dat is geen kritiek of negatieve opmerking, eerder wishful thinking.
Je hebt zoals altijd mijn verwachtingen voor jou meer dan overtroffen, en daarvoor neem ik mijn hoedje voor je af.

Merula
Ik had eerst helemaal niet door dat dit om Assepoester ging, en ik neem aan dat dat de bedoeling was, dus dat heb je heel goed gedaan. Het had alle technische voorwaarden van (het begin van) een sprookje en ik kon er ook nauwelijks fouten in vinden. Ik vond het aangenaam om te lezen. Dus in al die opzichten heb je dit heel goed gedaan.
Het thema zit er ook goed in, en ik vind het goed dat je vooral haar innerlijke schoonheid naar boven hebt laten komen, in plaats van uiterlijke. Dat vind ik veel belangrijker.
Wel voelt deze shot een beetje... tja, het eindigt niet echt. En ik snap wat ik denk dat je probeerde te doen, aangezien we allemaal weten hoe Assepoester eindigt, maar een shot als deze hoort op zichzelf te kunnen staan, dus voor mensen die nog nooit van Assepoester gehoord hebben, is dit een verhaaltje dat nergens heen gaat.
Ik wil alsnog zeggen dat ik dit een leuke inzending vond, en dat ik zeker uit kijk naar wat je volgende keer/maand in zult sturen.

Julia
Wow. Oké. Dus.
Wow.
Dit was heel onverwacht en mooi op een morbide manier. Er zit niet alleen schoonheid in je inhoud maar ook in je woordgebruik, en je plot was slim bedacht en een leuke speling op wat we ons normaal gezien bij het woord “schoonheid” voorstellen.
Dit, ja, dit was gewoon heel erg straf en ik heb er weinig op aan te merken. Behalve misschien dat het vrij kort is, en ik hier duizenden woorden van had kunnen lezen.

Rebella
Je gaat echt ontzettend vooruit! Complimenten! Ik vond je verhaal mooi. Af en toe wel een beetje warrig en hak op de tak, maar dat heeft zeker z’n charme. Het loopt lekker en je taal is mooi. Waar je wel voor op moet passen is te veel bijvoegelijk naamwoorden (de woorden die dingen beschrijven). Beschrijven is goed en absoluut nodig, maar je schiet er nu een beetje in door. Daarnaast moet je erop letten dat je je zinnen goed afbreekt. Nu maak je wel eens een hele lange zin van een paar zinnen die veel sterker zijn als er punten in plaats van komma’s tussen ze staan.
Ik moet zeggen dat het stukje over het bos echt fijn vond lezen. Toen werd ik pas echt in het verhaal gezogen, wat ik minder had dan bij het stukje daarvoor. Ik vind wel dat het thema er wat meer terug in had mogen komen. Pas in de laatste paar alinea wordt het eigenlijk aangestipt, het zit niet verweven door het verhaal.

Idelle
Ah, tof! Goed verhaal, origineel, goed uitgedacht en het thema (abstract als het is) goed gebruikt! Ik heb er eigenlijk niet echt iets op aan te merken, behalve wat vertypingen en andere kleine dingetjes hier en daar. Gewoon erg goed gedaan.

En het spannendste moment: de onthulling van de winnares van deze maand!
..
..
..
JULIAAAA
(met een inzending die ons echt verraste)

Iedereen hoort binnen nu en snel ook uitgebreid commentaar te ontvangen

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 4 dec 2014 - 21:01:
MEEN JE DAT NOU! Superbedankt<3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 dec 2014 - 21:03:
Ja, eigenlijk was ik democratisch tot winnares verkozen, maar omdat ik in de organisatie zit, en zo, mag ik niet winnen, dus ja.

Gefeliciteerd, Juul. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 dec 2014 - 21:06:
En omdat de inzending ontbrak *kuch*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 dec 2014 - 21:06:
Shh, dat's bijzaak.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 dec 2014 - 21:52:
Gefeliciteerd Juul.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 dec 2014 - 22:30:
Jaaaaaa, Julia! Gefeliciteeerd! <3

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 4 dec 2014 - 22:45:
Superbescheiden, Bo ;]

En dank jeeeeeeee <3

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 6 dec 2014 - 9:57:
Gefeliciteerd Juul! ^^



1 2 3 4