Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Inspirerende muziek

Inspirerende muziek

1 2
Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 10 jan 2015 - 20:48:
Toen ik opzoek was naar "Write or die" varianten, kwam ik een paar programma's tegen die tevens aanboden om muziek op de achtergrond te spelen. Meestal van dat vogeltjes gefluit, krabbelende beekjes enz.

Maar wat zetten jullie nu graag op als je echt geconcentreerd aan het schrijven bent?



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2015 - 20:52:
Gewoon mijn eigen muziek. Meestal maakt het niet uit, maar ik heb bijvoorbeeld Achtentwintig geschreven met This Is War op repeat.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 10 jan 2015 - 20:59:
Wat was er eerst? Het verhaal of de muziek? (Je kende het nummer al en dacht voor/tijdens het schrijven, laat ik die eens opzetten? Of inspireerde de muziek je op een of andere manier, songfic of gewoon gevoel, dat je aanzette tot het schrijven van een verhaal)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 jan 2015 - 21:32:
Het idee was er eerst. ^^ maar als je het ook zo bedoeld, dan ja, ik schrijf ook heel veel verhalen waarvan de lijn geïnspireerd is door een liedje/album oid.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 jan 2015 - 21:35:
Ik wil meestal eigenlijk liefst zo weinig mogelijk lawaai, anders kan ik me niet concentreren. Ik heb ADHD dus ik heb niet veel nodig om afgeleid te zijn, en als het écht niet lukt gebruik ik SimplyNoise om alle omgevingsgeluid uit te schakelen.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 10 jan 2015 - 21:50:
@CosmicPurple: ik kende het niet, maar kan inderdaad handig zijn in een onrustige omgeving en als je geen behoefte hebt aan muziek.

Geef mij dat regengeluid maar. Heb ik nog het idee dat ik lekker droog zit :-)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 10 jan 2015 - 22:04:
Het idee was er eerst. ^^ maar als je het ook zo bedoeld, dan ja, ik schrijf ook heel veel verhalen waarvan de lijn geïnspireerd is door een liedje/album oid.


Dat basicly.
De meeste inspiratie komt van liedjes bij mij.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2015 - 0:04:
Hangt er echt vanaf wat ik aan het schrijven ben en waar ik zin in heb op die dag. Want zo luister ik al heel de dag dubstep remixes van populaire liedjes, ook al ben ik een Harry Potter fanfictie aan het schrijven en zou de soundtrack van de films de logische keuze zijn.

Ik zoek hier wel vaak playlists, dus als je 8tracks nog niet kende, nu wel!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2015 - 0:07:
Ik schrijf nu GoT met Salute (Little Mix) in de CD-speler. Somehow that feels off.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 jan 2015 - 12:42:
Ik schrijf veel met Sick Puppies of Skylar Grey. Daarnaast ook redelijk wat songfics, waar bij ik natuurlijk naar het desbetreffende nummer luister.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 13 jan 2015 - 12:39:
Als ik met muziek schrijf, is het film-muziek. Zoals Lord of the Rings of van Pirates. Currently van TVD en ja. Maar ik schrijf niet zo vaak met muziek.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 jan 2015 - 12:40:
@Cyn; niet? o.o hoe houd je dan je concentratie vast?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 13 jan 2015 - 13:23:
Ik schrijf altijd met muziek. De soort maakt me niet uit, als het maar muziek is. Er moet wel op gezongen worden tho of het moeten van die dance nummers zijn. Klassieke muziek kan ik niet aanhoren

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 13 jan 2015 - 15:22:
Ik juist wel. Of inderdaad game of film muziek. Liever geen zang of gewoon een koor op de achtergrond (daar versta je toch meestal geen woord van)

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 14 jan 2015 - 14:15:
Ik word ook heel snel afgeleid door muziek, dus vaak heb ik ook niks aan. Maar áls ik muziek op heb tijdens het schrijven, is het vaak pianomuziek- Yiruma of Ludovico Einaudi.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 jan 2015 - 14:18:
Pianomuziek. *___*

@Iv; haha, 'k vind klassiek juist heel fijn. Nou ja, niet alles natuurlijk, maar het meeste wel. Maar 'k snap wat je bedoelt. Ik heb dat met jazz. ^^



1 2