Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » [FanFic Leest] Captain needs your help

[FanFic Leest] Captain needs your help

1 2 3
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 jan 2015 - 19:37:
Greetings and salutations, me hearties! This is your captain speaking. Zoals sommigen onder jullie wel weten heb ik nog bezigheden buiten FF, namelijk studeren. Ik volg les aan de bibliotheekschool, en dat is precies wat de naam zegt: een opleiding voor bibliothecaris. Mijn opleiding loopt stilaan ten einde, maar ik heb nog één belangrijke opdracht te gaan.
Een eindwerk schrijven.
Voor dit eindwerk moet ik zelf een project bedenken en uitwerken, en na lang en wijs beraad had ik het idee om hier op FF iets voor jullie te doen. Iets rond boeken en lezen. Dus bij deze presenteer ik jullie, met de nodige trots en trompetten, het nieuwste project van FanFic.nl:



[ F A N F I C ] [ L E E S T ]


Wat?
Simpel gezegd, een leesversie van FanFic Schrijft. (vandaar ook de titel) Het doel is om met z'n allen zoveel mogelijk te lezen in 30 dagen. Een soort leesrace meets leesclub. Veel lezen en hier komen vertellen over wat je gelezen hebt. Het moeten wel boeken zijn, geen fics en zo, want bibliotheekschool. Papieren boek of ebook maakt niet uit, maar de enige voorwaarde is verder dat het boeken zijn die je nog niet eerder gelezen hebt.

Wie?
Jullie allemaal! Letterlijk iedereen van FF mag deelnemen, dus als je reclame wil maken bij users die niet actief zijn op het forum: yes, please. Hoe meer mensen, hoe beter. Jullie kunnen hier al enthousiast komen zijn, maar dit is nog geen inschrijvingstopic. Wanneer het echte topic geopend wordt kunnen jullie je "officieel" opgeven.

Wanneer?
We beginnen na de tweede editie van FanFic Schrijft. De startdatum is 9 februari en het project loopt over 30 dagen. Het topic zal een dag of twee eerder geopend worden zodat jullie je kunnen inschrijven en iedereen in de startblokken kan gaan staan. Je kan ook later nog inspringen en komen meedoen, maar het is leuker als iedereen de 30 dagen afwerkt.

Hoe?
Het gaat uiteraard hier op het forum door. In de beginpost worden de namen van de deelnemers genoteerd, plus de titels van de boeken die ze lezen. Je mag in meerdere boeken tegelijk lezen, je mag verder lezen in een boek waar je al in begonnen bent, zolang je voor FF Leest maar "nieuwe" pagina's leest.
Ook gaan we niet in het wilde weg lezen: net zoals bij FF Schrijft stelt iedere deelnemer op voorhand voor zichzelf een doel. We gaan niet het aantal boeken tellen want niet elk boek is even dik, we tellen het aantal pagina's. Bijvoorbeeld: je kan als doel nemen om 300 pagina's te lezen in 30 dagen. Dat kunnen dan 300 pagina's van één enkel boek zijn, of je kan in 10 verschillende boeken elk 30 pagina's lezen. Nogmaals: enkel boeken tellen mee, geen fanfictions.
Als je deelneemt geef je elke dag (of toch zo vaak mogelijk, maar liefst dagelijks) een update van het aantal pagina's dat je gelezen hebt. Ook als het je die dag niet gelukt is om te lezen, laat iets weten. We gaan elkaar ook updates geven over wat we lezen. Welke boeken zijn aanraders en wat laat je beter links liggen? Wat is er zo fantastisch aan die ene auteur? Heb je een volledig nieuwe reeks ontdekt die iedereen moet lezen? Kom het ons vertellen.
En wie echt geïnteresseerd is: ik zou ook graag een paar mensen een kort interview of een enquête afnemen over lezen en hun favoriete boeken, dus boekenwurmen die zich geroepen voelen om mij te vertellen wat nu de échte goeie boeken zijn: laat iets horen!

Waarom?
Omdat ik het lief vraag?
Zonder grapjes nu, waarom gaan we dit doen? Omdat we hier met een grote groep jonge mensen zitten die graag met taal en woorden bezig zijn, dus dit zou een geweldig project kunnen zijn voor ons allemaal. En voor mij sluit het ook aan bij mijn opleiding. Het gaat er niet enkel over hoeveel pagina's wij met z'n allen kunnen verzetten in 30 dagen, maar ook over wat we graag lezen. Welke boeken kiezen we uit, wat raden we elkaar aan, wat maakt een boek goed of slecht?

So, yeah. FanFic Leest, 9 Februari. Tell your friends. Dit is enkel nog maar de aankondiging om jullie allemaal enthousiast te maken, maar wie wil kan hier al losgaan met boekenlijstjes en tips. Let's make this happen!


Disclaimer

Ik ga geen persoonlijke informatie van de deelnemers opnemen in mijn eindwerk behalve de leeftijden, en indien gewenst zal ik de voornamen veranderen, en iedereen kan achteraf alles opvragen bij mij om het door te lezen.
Also; als dit goed loopt en ik haal mijn diploma dankzij jullie, komt er nog één of andere crazy tegenprestatie van mij als bedankje.



Love and sparkles,

Captain Dorothy



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2015 - 19:45:
Yes!
Ik ga boeken zoeken. ^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 jan 2015 - 19:57:
Aweeee n.n
Ik heb iets van een 15 boeken gekregen voor kerst (met dank aan Kay voor de tips), dus ik denk dat ik daar eens in ga graaien...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2015 - 20:01:
Ik vind een goal kiezen wel lastig hoor. Ik denk dat ik eerst even een boek ga pakken en ga timen hoe lang ik over tien pagina's doe en dan pas een beslissing neem haha.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 jan 2015 - 20:06:
Ik denk dat 300 pagina's een mooie goal is voor mensen die op een normaal tempo lezen en effectief een leven hebben, dan moet je 30 dagen lang elke dag 10 pagina's lezen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2015 - 20:13:
Ja, op zich heb ik een deel van die tijd sowieso wel echt een leven. Lustrumweek van Hepo, dus dan ben ik een week verplicht dronken (helaaaaaas). Maar de rest van de tijd kan ik misschien wat meer doen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 jan 2015 - 20:16:
Ohhhh, wat tof! Ik heb echt nog een hele hoop boeken liggen die ik moet lezen, dus yay! *-*

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 jan 2015 - 20:22:
Whieeeeee, Juul ;D Welkom, welkom. Pak een stoel en kom erbij zitten, we hebben thee en koekjes.

Ik ben bijna klaar met Uglies dus ik kan Pretties al sowieso meenemen voor FF Leest, en We Were Liars moet ook uit, en ik wil héél graag beginnen in A Thousand Pieces Of You, dus voor mij worden het geloof ik die 3.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2015 - 20:24:
Ik doe ook meeeeeee! :3

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 jan 2015 - 20:26:
Oehhh, thee en koekjes!

Ik lees deze week nog Bob de Straatkat uit, daarna ga ik maar eens kijken wat ik hiervoor ga lezen :'D

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 jan 2015 - 20:48:
Dit is, tentatief, mijn lijstje van boeken die ik in die maand graag zou willen lezen. Sowieso heb ik er elke dag minstens twee uur de tijd voor, aangezien ik pendel tussen school en thuis en op de trein verder niets beter te doen heb. En ik lees vrij snel. Mijn doel zou dan rond de 2.500 pagina's zitten.

Playlist for the Dead van Michelle Falkoff, 288 pagina's.
There was a party. There was a fight. The next morning, Sam's best friend, Hayden, was dead. And all he left Sam was a playlist of songs and a suicide note: For Sam—listen and you'll understand. To figure out what happened, Sam has to rely on the playlist and his own memory. But the more he listens, the more he realizes that his memory isn't as reliable as he thought. And it might only be by taking out his earbuds and opening his eyes to the people around him that he'll finally be able to piece together his best friend's story. And maybe have a chance to change his own.

Crash and Burn van Michael Hassan, 535 pagina's.
On April 21, 2008, Steven "Crash" Crashinsky saved more than a thousand people when he stopped his classmate David Burnett from taking their high school hostage armed with assault weapons and high-powered explosives. You likely already know what came after for Crash: the nationwide notoriety, the college recruitment, and, of course, the book deal. What you might not know is what came before: a story of two teens whose lives have been inextricably linked since grade school, who were destined, some say, to meet that day in the teachers' lounge of Meadows High. And what you definitely don't know are the words that Burn whispered to Crash right as the siege was ending, a secret that Crash has never revealed.
Until now.

The End Games van T. Michael Martin, 384 pagina's.
Seventeen-year-old Michael and his baby brother, five-year-old Patrick, have managed to stay alive by following the Instructions of a mysterious Games Master. They spend their nights fighting the Bellows, grotesque, flesh-eating creatures.
But the brothers may not survive much longer. The Bellows are evolving. And the others in The Game don’t always follow the rules.

The School for Good and Evil van Soman Chainani, 512 pagina's. (+ de sequel, misschien)
With her glass slippers and devotion to good deeds, Sophie knows she'll earn top marks at the School for Good and join the ranks of past students like Cinderella, Rapunzel, and Snow White. Meanwhile, Agatha, with her shapeless black frocks and wicked black cat, seems a natural fit for the villains in the School for Evil.
The two girls soon find their fortunes reversed—Sophie's dumped in the School for Evil to take Uglification, Death Curses, and Henchmen Training, while Agatha finds herself in the School for Good, thrust among handsome princes and fair maidens for classes in Princess Etiquette and Animal Communication.
But what if the mistake is actually the first clue to discovering who Sophie and Agatha really are?

Avalon van Mindee Arnett, 418 pagina's. (+ de sequel, misschien)
Jeth Seagrave and his crew have made their name stealing metatech: the devices that allow people to travel great distances faster than the speed of light. In a world where the agencies that patrol the outer edges of space are as corrupt as the crime bosses who control them, it's as much of a living as anyone can ask for. For years Jeth's managed to fly under the radar of the government that executed his parents for treason—but when he finds himself in possession of information that both the government and the crime bosses are willing to kill for, he's going to find there's no escaping his past anymore.

Girl Online van Zoe Sugg, 352 pagina's.
Penny has a secret. Under the alias Girl Online, Penny blogs her hidden feelings about friendship, boys, high school drama, her crazy family, and the panic attacks that have begun to take over her life. When things go from bad to worse, her family whisks her away to New York, where she meets Noah, a gorgeous, guitar-strumming American. Suddenly Penny is falling in love - and capturing every moment of it on her blog. But Noah has a secret, too, one that threatens to ruin Penny's cover - and her closest friendship - forever.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2015 - 20:54:
Oh jeetje Kay, wat super! Mooi en netjes en *-*

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 jan 2015 - 20:54:
I would like to report a badass.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 jan 2015 - 21:32:
@Emma: Iemand moet het goede voorbeeld geven.
@Do: *bows*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2015 - 21:35:
Ik vind Crash and Burn van jouw lijstje het leukst klinken. (:

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 jan 2015 - 22:21:
Definitely feel the need to make a fancy list now.



1 2 3