Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » [Enquête] Jullie mening over FF

[Enquête] Jullie mening over FF

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 20 feb 2015 - 14:25:
Ahoy daar! Jullie adminteam is de laatste maanden druk in de weer geweest met heel veel nieuwe projecten op het forum, en nu willen we graag eens weten wat jullie er van vinden. Hieronder staat een vragenlijstje dat jullie mogen beantwoorden. Je hoeft niet op elke vraag te antwoorden (als je bv niet hebt deelgenomen aan FF Schrijft kan je er natuurlijk geen mening over geven) en je hoeft je niet uitsluitend aan deze vragen te houden, het zijn enkel richtlijnen. Als je nog ergens anders opmerkingen over hebt, mag dat uiteraard ook.
Antwoorden mogen in dit topic worden gepost, maar indien je iets echt anoniem wenst te houden hebben we daar ook iets nieuws voor: het Anoniem profiel. Dit account is voor jullie allemaal en mogen jullie ALLEEN gebruiken indien jullie anoniem iets met het adminteam willen bespreken. Als dit account voor andere doeleinden wordt gebruikt, zullen we het meteen afsluiten. Wachtwoord: anoniem2015
Deze enquête dient om beter zicht te krijgen op wat jullie precies leuk vinden op het forum zodat wij ons werk kunnen bijsturen, dus als jullie vinden dat er iets dringend moet veranderen op FF: dit is jullie kans. Of als je ons gewoon een complimentje wil geven omdat we zo goed bezig zijn, mag dat natuurlijk ook.

•••


FanFic Schrijft 1 & 2:
• Wat vonden jullie van de rol van het adminteam tijdens FanFic Schrijft?
• Zijn er dingen die jullie graag zouden zien bij een volgende editie?
• Om welke redenen deed je wel/niet mee met 1 en/of 2?

Schijfwedstrijden:
• Wat vinden jullie van de lengte van de wedstrijden: te kort, te lang, net lang genoeg?
• Wat vinden jullie van de opdrachten die jullie krijgen en hoeveel tijd je ervoor hebt?
• Doe je mee aan wedstrijden voor het competitieve aspect, het feedback/er beter door worden-aspect, een combinatie van beide of nog iets anders?

Uitdagingen:
• Hoe krijgen jullie het liefst je feedback terug: in het topic, in een privéberichtje of via een externe link?
• Wat vinden jullie van de tijd die het duurt voor jullie je feedback terugkrijgen?
• Wat vinden jullie ván je feedback: Te streng, niet streng genoeg, niet uitgebreid genoeg, werkt motiverend of juist destructief...?

Meetings:
• Is de "we zullen daar wel kijken wat we doen"-aanpak goed voor jullie of hebben jullie liever meer georganiseerde meetings, uitgepland qua activiteiten enzo?
• Zou er interesse zijn om een keer een dierentuinmeeting of schaatsmeeting of bioscoopmeeting of iets dergelijks zijn? Als in, we gaan met de groep iets doen, één of andere activiteit, dus het kost je nog wat meer dan enkel je ticket maar we doen ook meer dan gewoon in een stad rondhangen.

Overige:
• Zijn er, buiten de bovenstaande vier items nog dingen die je aan ons kwijt zou willen? Denk hierbij aan de nieuwe dingen die we op het forum brachten (Leest, Feedback), dingen die al eventjes niet meer zo populair zijn (Dark Age en andere spelletjes), dingen die er misschien nooit geweest zijn?

With love,
Emma, Kay, Bo, Daan en Do.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 feb 2015 - 15:11:
We nemen het jullie niet kwalijk als jullie (harde/zachte) kritiek hebben. (:

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 20 feb 2015 - 18:16:
Oké, hopelijk hebben jullie hier wat aan! Anders hoor ik
het nog wel. (:

FanFic Schrijft 1 & 2:
• Wat vonden jullie van de rol van het adminteam tijdens FanFic Schrijft?
Het adminteam was betrokken tijdens het proces en zorgde er ook voor dat het ''op gang'' bleef, naar mijn idee. Wat ik wel jammer vind, is dat die motivatiebrieven uiteindelijk niet meer zijn gestuurd. Ze zijn 2 of 3 keer volgens mij in het topic gepost, maar eerst werd gezegd dat je een motivatiebrief in je pb zou krijgen als je dat wilde. Ik wilde dat graag en dat is uiteindelijk niet gebeurd. Verder vond ik het ook tof dat de diensdoende admin, om het zo te zeggen, het woordenaantal bijhield.

• Zijn er dingen die jullie graag zouden zien bij een volgende editie?
Well - ja. De motivatiebrieven. ^^

• Om welke redenen deed je wel/niet mee met 1 en/of 2?
Ik deed met zowel 1 als 2 mee, omdat 1 zo'n succes was en het was zo gezellig en het hielp écht goed om lekker door te schrijven. Daarbij vind ik alle wordwars ook geweldig, dat doe je toch vaker bij zoiets als FF Schrijft, naar mijn idee. Dus het beviel goed en dat doet het nog steeds.

Schijfwedstrijden:
• Wat vinden jullie van de lengte van de wedstrijden: te kort, te lang, net lang genoeg?
Precies goed.

• Wat vinden jullie van de opdrachten die jullie krijgen en hoeveel tijd je ervoor hebt?
De opdrachten zijn erg variërend & dat is zeker tof. Ik vind ook dat we genoeg ruimte krijgen om een eigen interpretatie toe te voegen, wat wel fijn is. Het enige wat vaker van mij mag, is een lijstje met waar je bepaalde dingen uit moet kiezen. Zoals een keer moesten we een videoclip kiezen, een liedje, een foto - dat soort dingen. Dat vind ik heel erg tof, maar dat is waarschijnlijk iets persoonlijks. ^^

• Doe je mee aan wedstrijden voor het competitieve aspect, het feedback/er beter door worden-aspect, een combinatie van beide of nog iets anders?
Een combinatie van wat dingen. Het is namelijk zo fijn dat je écht goede feedback krijgt van de opdrachten, maar het is ook zo leuk om te lezen hoe iedereen de opdrachten weer net iets anders interpreteert, zeg maar. Daarbij gaat het mij persoonlijk niet om het winnen, want ik wéét dat ik bijvoorbeeld Dezh & Cap niet kan verslaan, maar dat geeft niet. Daarom is het ook zo leuk dat het zonder afvalrondes is - het zou mooi zijn als die er ook niet komen.

Uitdagingen:
• Hoe krijgen jullie het liefst je feedback terug: in het topic, in een privéberichtje of via een externe link?
In een privéberichtje. Niet omdat in het topic openbaar is en anderen het kunnen lezen, dat maakt mij niet uit, maar omdat een privé berichtje gewoon makkelijker leest & je daarop makkelijker kan antwoorden met eventuele, aanvullende vragen. Een externe link vind ik zelf irritant, omdat ik het dan niet goed kan openen vaak en ik het niet ''bewaard'' heb op mijn account, zeg maar.
So - ja. Een privéberichtje.


• Wat vinden jullie van de tijd die het duurt voor jullie je feedback terugkrijgen?
Verschilt. Soms vind ik wel dat het lang duurt, maar soms gaat het ook snel. Ik weet niet of ik daar echt uitspraak over kan doen, want als jullie het druk hebben, hebben jullie het druk. We zijn bijna allemaal studenten of werkende of weet-ik-het-wat - dus ja. Maar het zou fijn zijn als het wel binnen 14 dagen is. wat vaak ook zo is

• Wat vinden jullie ván je feedback: Te streng, niet streng genoeg, niet uitgebreid genoeg, werkt motiverend of juist destructief...?
Héél goed. Duidelijk, uitgebreid - ja. Het enige wat misschien fijn zou zijn bij de feedback, zijn een aantal voorbeeldjes. Kleine zinnetjes die net even duidelijk maken wát er precies wordt bedoeld. Maar over het algemeen vind ik het goede, duidelijke feedback.

Meetings:
• Is de "we zullen daar wel kijken wat we doen"-aanpak goed voor jullie of hebben jullie liever meer georganiseerde meetings, uitgepland qua activiteiten enzo?
Nou, ik ben nu bij twee meetings geweest en ik vond het wel heel fijn dat je bij de tweede meeting wel een activiteit op de planning hadden - de kickoff van FF Schrijft om 16:00. Dan heb je gewoon wat om naar uit te kijken en ik vind dat enorm fijn, omdat ik dan weet waar ik aan toe ben. Maar ik denk dat dat voor een groot deel ook persoonlijk is, want Asperger en zo.
Nee, maar ik weet niet hoe de rest erover denkt, maar ik vind het wel leuk als we dus wel iets op de planning hebben aan het einde van de dag. Verder vond ik het leuk om gewoon random een terrasje te pakken en zo.


• Zou er interesse zijn om een keer een dierentuinmeeting of schaatsmeeting of bioscoopmeeting of iets dergelijks zijn? Als in, we gaan met de groep iets doen, één of andere activiteit, dus het kost je nog wat meer dan enkel je ticket maar we doen ook meer dan gewoon in een stad rondhangen.
JAAAAAAAA, THAT WOULD BE AWESOOOOOME. Als het maar wel
weer enigszins centraal blijft.


Overige:
• Zijn er, buiten de bovenstaande vier items nog dingen die je aan ons kwijt zou willen? Denk hierbij aan de nieuwe dingen die we op het forum brachten (Leest, Feedback), dingen die al eventjes niet meer zo populair zijn (Dark Age en andere spelletjes), dingen die er misschien nooit geweest zijn?
Ik had Dark Age echt gemist, maar toen ik het topic omhoog had geschopt is Kay gelijk een potje gestart so thumbs up for that! <3
Ehm. Leest & Feedback is tof, ik heb zelf nog niets ingestuurd maar dat komt nog wel een keertje. Hopelijk blijft Feedback wel lopen, want ik kan me voorstellen dat mensen soms niet altijd zin/tijd hebben om een verhaal te lezen en feedback te geven. Maar hopelijk blijft het wel doorgaan. ^^


En:
Ik wil nog wel even benadrukken dat ik het echt tof vind dat jullie zelf ook betrokken zijn. Als er bijvoorbeeld een Uitdaging is en admins zitten niet in de jury, doen ze vaak ook gewoon mee, en dat vind ik leuk. ^^ Volgens mij zijn jullie ook niet ''partijdig'' om het zo maar te zeggen, dus dat scheelt ook wel. Ik háát namelijk partijdigheid en 9 van de 10 keer kom ik er ook wel achter, dus bij deze: ik vind het niet partijdig lijken.

Meer heb ik eigenlijk niet toe te voegen, denk ik.
Als algemeen cijfer zou ik jullie een 8 geven, dus ja.
(en dat is dus heel heel positief hihi.)

O, o, o! Jawel, nog één ding:
Ik vind het enorm tof (en bij deze dus een bedankje) dat ik na Bo's wedstrijd een Schrijfwedstrijd mag organiseren en dat Bo mij wil helpen met jureren. So special thanks to Crea Bo & to all of you, omdat ik het mag organiseren & opdrachten mag maken en zo. Ja.
Daar ben ik echt heel blij mee. <3

(which means dat jullie ons ook de ruimte geven om dingen te verzinnen, net zoals deze enquête, enorm tof. Like i said - grote betrokkenheid. Daar hou ik van. ^^ )

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 feb 2015 - 18:49:
Thanks voor de uitgebreide feedback, Cyn!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 feb 2015 - 18:52:
Jaaaa wat een fijne feedback!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 20 feb 2015 - 19:34:
FanFic Schrijft 1 & 2:
• Wat vonden jullie van de rol van het adminteam tijdens FanFic Schrijft?
Ik vond dat het team wel een goede rol had. Sommigen deden zelf ook mee en dat laat zien dat ze zich niet beter voelen, omdat ze nu toevallig een cool kleurtje en/of een coole baan hebben. Ik vond het ook leuk om te zien hoe het woorden aantal werd bijgehouden en dat ze de moeite namen om bij de stille schrijvers te kijken. Dat laat zien dat het niet verplicht is om in het topic te posten (Het maakt jullie werk wel makkelijker, maar het wordt je niet kwalijk genomen als je het niet doet) De motivatiebrieven, wat Cyn zei, vind ik ook. Het was ons beloofd, maar vervolgens doen jullie het niet. Minpuntje, maar ik snap het opzich ook wel. Als je zelf meedoet, ben je toch wel op iets anders gefocusd haha

• Zijn er dingen die jullie graag zouden zien bij een volgende editie?
De motivatiebrieven En misschien een thema? Dat ''dwingt'' ons om onze inspiratie een andere draai te geven, waardoor er misschien wel hele gave dingen ontstaan!

• Om welke redenen deed je wel/niet mee met 1 en/of 2?
Ik heb met allebei meegedaan en dat deed ik vooral omdat het je dwingt te schrijven. Ik ben vaak nogal lui met schrijven, terwijl ik zoveel geweldige ideeën heb. FFS gaf me de mogelijkheid om deze eindelijk uit te werken en op papier (in word) te zetten. Het is ook leuk, omdat je met heel veel tegelijk één doel voor ogen hebt. Je eigen doel halen dmv het schrijven van een nieuwe verhaal

Schijfwedstrijden:
• Wat vinden jullie van de lengte van de wedstrijden: te kort, te lang, net lang genoeg?
Het is precies goed. Je krijgt genoeg tijd voor de opdrachten. Daardoor snap ik wel dat sommigen het misschien te lang vinden, maar ik vind het wel fijn dat je zoveel tijd hebt voor een opdracht.

• Wat vinden jullie van de opdrachten die jullie krijgen en hoeveel tijd je ervoor hebt?
De opdrachten zijn altijd origineel en soms uitdagend (Bo's wiskunde opdracht ) en dat vind ik wel leuk. Daardoor ontdek je nieuwe mogelijkheden en schrijf je stukken waarvan je niet wist dat je het in je had. De tijd die je ervoor krijgt is ook perfect. Je hebt veel tijd, dus je kan het tot in de puntjes perfectioneren zoals je het zelf wilt.

• Doe je mee aan wedstrijden voor het competitieve aspect, het feedback/er beter door worden-aspect, een combinatie van beide of nog iets anders?
Ik doe het vooral voor de feedback, waardoor ik mezelf kan verbeteren, maar ook voor de verschillende opdrachten die je krijgt.

Uitdagingen:
• Hoe krijgen jullie het liefst je feedback terug: in het topic, in een privéberichtje of via een externe link?
Een pb'tje. Zoals Cyn al zei is dat makkelijker lezen, reageren en te bewaren. De pb'tjes kan je ook veel makkerlijk teruglezen als je iets wilt opzoeken voor je nieuwe stuk.

• Wat vinden jullie van de tijd die het duurt voor jullie je feedback terugkrijgen?
Soms duurt het best wel lang, maar ik snap het wel. We zijn hier allemaal mensen in de hogere jaren of studenten, dus je hebt ook niet altijd tijd, maar ik zou het toch liever wat sneller zien.

• Wat vinden jullie ván je feedback: Te streng, niet streng genoeg, niet uitgebreid genoeg, werkt motiverend of juist destructief...?
Het is precies goed. Je wordt op je fouten gewezen op precies de juiste toon, maar zoals Cyn al zei, zouden voorbeelden wel handig zijn. Dan weet je waarom het fout is en hoe het dan wel moet. Kritiek motiveert mij altijd wel, ik wil het daardoor altijd beter doen de volgende keer.

Meetings:
• Is de "we zullen daar wel kijken wat we doen"-aanpak goed voor jullie of hebben jullie liever meer georganiseerde meetings, uitgepland qua activiteiten enzo?
Het spontane vind ik eigenlijk wel leuk, zeker omdat plannen eigenlijk best wel moeilijk is. We weten nooit precies met hoeveel we zullen zijn. Doordat we eigenlijk ook niet weten wat we gaan doen, kunnen we veel vrijer en langer kletsen. Het lijkt me bijvoorbeeld wel leuk als je een bepaalde tijd afspreekt waarop je de shits/schriftjes/andere dingen gaat bekladden. Dan heb je iets om naar uit te kijken.

• Zou er interesse zijn om een keer een dierentuinmeeting of schaatsmeeting of bioscoopmeeting of iets dergelijks zijn? Als in, we gaan met de groep iets doen, één of andere activiteit, dus het kost je nog wat meer dan enkel je ticket maar we doen ook meer dan gewoon in een stad rondhangen.
oh jaaaaaaaaaaaa! Dat lijkt me echt leuk. Behalve een bioscoop meeting, dat lijkt me heel saai. Een van de redenen dat de meetings zo leuk zijn, is omdat we zo vrij met elkaar kunnen kletsen en lachen etc. In een bios kan dat niet.

Overige:
• Zijn er, buiten de bovenstaande vier items nog dingen die je aan ons kwijt zou willen? Denk hierbij aan de nieuwe dingen die we op het forum brachten (Leest, Feedback), dingen die al eventjes niet meer zo populair zijn (Dark Age en andere spelletjes), dingen die er misschien nooit geweest zijn?
Ik vind het heel leuk dat jullie de creabea's in het leven hebben geroepen Die brengen toch wat meer creativiteit naar het forum en zorgen er ook voor dat het rode-namen team niet zoveel druk op zijn schouders heeft.

Fanfic Feedback vind ik trouwens ook wel een heel gaaf idee, dan krijg je toch wat meer diepte in je feedback, omdat alles op een verhaal gericht is en mensen een week de tijd hebben om je verhaal te lezen en je vervolgens te adviseren. Ik ben bij mijn feedback bijvoorbeeld met m'n neus op dingen gedrukt waarvan ik helemaal niet besefte dat ik het deed. Daarnaast vond ik het ook wel cool om te horen dat ze me wel goed vinden schrijven

DARK AGE IS LEUK! hihi, daar moeten we zeker mee doorgaan.
Ik vind bijvoorbeeld het vragenspel wel een beetje saai worden. Sommigen vragen blijven maar terugkeren, omdat je vaak helemaal niet weet wat je nu precies moet vragen.

Verder wil ik jullie vooral zeggen dat jullie het hartstikke goed doen en dat jullie het forum lekker levendig houden. Jullie zijn ook allemaal hartstikke aardig en doen allemaal lekker met ons mee, dus. Ga zo door zou ik zeggen ^-^


Als algemeen cijfer krijgen jullie van mij een 8

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 feb 2015 - 19:50:
Maar Iv, als we een thema in zouden voeren bij FFS, dan wordt het lastiger voor mensen die met een eerder FFS/NaNo verhaal verdergaan... Of zou je het thema meer als een suggestie willen zien?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 20 feb 2015 - 19:55:
Als suggestie ja.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 21 feb 2015 - 14:42:
FanFic Schrijft 1 & 2:
• Wat vonden jullie van de rol van het adminteam tijdens FanFic Schrijft?
Heel goed. Ze legden alles goed uit, stonden open voor de vragen die wij hadden en hielden met zijn allen goed het woorden aantal bij. Verder hebben ze sommige meiden nog goed weten te helpen met de laatste lootjes. Ik ben erg trots op ze.
• Zijn er dingen die jullie graag zouden zien bij een volgende editie?
Iedereen hier boven heeft het over motivatie brieven. Geen idee wat ze daar mee bedoelen maar ik stem maar gewoon mee dat dat belangrijk is.
• Om welke redenen deed je wel/niet mee met 1 en/of 2?
Ik heb met beide FF Schrijft mee gedaan. Uiteindelijk alleen maar FF Schrijft 1 afgerond vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik vind het echt een super leuk idee. Mini NaNo op FF. De respons van alle andere leden was ook echt geweldig. Iedereen was zo enthousiast dat het jezelf ook enthousiast maakt. En daarom had ik besloten om ook mee te doen. Het was even zwaar maar uit eindelijk is het woorden aantal op papier gekomen. Of in dit geval Word. C:

Schijfwedstrijden:
• Wat vinden jullie van de lengte van de wedstrijden: te kort, te lang, net lang genoeg?
Het ligt natuurlijk aan de hoeveelheid deelnemers die mee doen aan een Schrijfwedstrijd. En hoeveel er per opdracht uitvliegen. Als je 20 deelnemers hebt en per opdracht vliegt er maar één iemand uit, duurt de wedstrijd ook 20 opdrachten. En dat is erg lang. Maar als je 20 deelnemers hebt en iedere ronde vliegen er 2 of meer uit, duurt de wedstrijd ook niet zo lang en blijft het misschien interessanter om mee te doen.
• Wat vinden jullie van de opdrachten die jullie krijgen en hoeveel tijd je ervoor hebt?
Voor zover ik mee doe aan de wedstrijden [wat ik nooit doe eigenlijk], vind ik de opdrachten heel leuk. En de tijd die je er voor krijgt is prima. Soms wordt hij uitgesteld door de host maar dat is alleen maar prettig voor de deelnemers want dan hebben die meer tijd om wat op papier te zetten.
• Doe je mee aan wedstrijden voor het competitieve aspect, het feedback/er beter door worden-aspect, een combinatie van beide of nog iets anders?
Het feedback en het beter door worden-aspect. Het is toch fijn als iemand je op je fouten wijst en naarmate de tijd vordert je die fouten niet meer maakt en je groeit in het schrijven.

Uitdagingen:
• Hoe krijgen jullie het liefst je feedback terug: in het topic, in een privéberichtje of via een externe link?
Alle drie vind ik prima. Ook al vind ik 'in het topic' lastiger dan de rest. Komt omdat je dan moet gaan zoeken naar je naam en blablabla. Maaaaar, je kan dan wel de feedback van anderen lezen en dat is ook leuk om te zien.
• Wat vinden jullie van de tijd die het duurt voor jullie je feedback terugkrijgen?
Soms duurt het wat lang. Maar dat ligt aan de privé situatie van de gene die de feedback moet geven. Ik vind het niet erg om lang te moeten wachten maar er moeten geen maanden overheen gaan.
• Wat vinden jullie ván je feedback: Te streng, niet streng genoeg, niet uitgebreid genoeg, werkt motiverend of juist destructief...?
Ik vind het prima. Ze geven precies aan wat je kan veranderen de volgende keer. Of wat je beter kan doen of hoe je dat beter kan formuleren. Ik vind het wel motiverend werken.

Meetings:
• Is de "we zullen daar wel kijken wat we doen"-aanpak goed voor jullie of hebben jullie liever meer georganiseerde meetings, uitgepland qua activiteiten enzo?
We kunnen misschien wel per meeting ergens naar toe gaan in die stad. Museum of iets, zodat we niet alleen maar een beetje doelloos rond dwalen door de stad waar we op dat moment zijn.
• Zou er interesse zijn om een keer een dierentuinmeeting of schaatsmeeting of bioscoopmeeting of iets dergelijks zijn? Als in, we gaan met de groep iets doen, één of andere activiteit, dus het kost je nog wat meer dan enkel je ticket maar we doen ook meer dan gewoon in een stad rondhangen.
Ik zou daar wel interesse in hebben. Moeten we alleen van te voren goed plannen zodat iedereen het geld en tijd voor heeft om dat te doen. Dus stel dat we met zijn allen naar de Efteling willen. Kaartje is niet één van de goedkoopste + je trein ticket/benzine kosten uitrekenen, dan een datum prikken en zorgen dat iedereen geld opzij legt als hij/zij heen wilt. Dus goed plannen en uitrekenen hoeveel het ongv gaat kosten als we dingen willen ondernemen.

Overige:
• Zijn er, buiten de bovenstaande vier items nog dingen die je aan ons kwijt zou willen? Denk hierbij aan de nieuwe dingen die we op het forum brachten (Leest, Feedback), dingen die al eventjes niet meer zo populair zijn (Dark Age en andere spelletjes), dingen die er misschien nooit geweest zijn?
De topics die nu 'populair' op het forum zijn, zijn top. Geen op of aanmerkingen daarop. Verder mis ik geen topics. Anders had ik ze wel aangemaakt. Mijn frustraties/awkward situaties gooi ik gewoon in het Offtopic/GHEU-Topic.
Verder vind ik het super leuk dat Dark Age weer tot leven is gekomen. Dat is toch wel hét FanFic spelletje.
De Crea-Bea's zijn echt TOP! Complimenten aan the girls!! Het forum is een stuk levendiger en iedereen gaat echt heel goed met elkaar om. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer er echt een soort ruzie/meningsverschil op het forum was wat best wel heftig was.

Dus ja, well done gals. Very proud of ya. <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 21 feb 2015 - 22:07:
FanFic Schrijft 1 & 2:
• Wat vonden jullie van de rol van het adminteam tijdens FanFic Schrijft?
-Super! Ik word al helemaal blij van de motiverende berichtjes van Kay en Do. (Die deden dat toch?)
• Zijn er dingen die jullie graag zouden zien bij een volgende editie?
-Not really. Ik vind het prima zo eigenlijk
• Om welke redenen deed je wel/niet mee met 1 en/of 2?
-Omdat ik eindelijk eens een verhaal wou afmaken en een week veel haalbaarder is dan een maand voor mij. Het is echt ideaal en heeft me in laten zien dat met de hand schrijven veel fijner en motiverende werkt
(Ik hoop dat er nog veel fanfic schrijft volgen, want het helpt me echt heel erg)

Schijfwedstrijden:
• Wat vinden jullie van de lengte van de wedstrijden: te kort, te lang, net lang genoeg?
-Ik vind het net lang genoeg.
• Wat vinden jullie van de opdrachten die jullie krijgen en hoeveel tijd je ervoor hebt?
- De opdrachten zijn origineel en de tijd voldoende (Al valt daar niet heel veel over te zeggen, ik stel toch alles tot op het laatste moment uit al krijg ik een jaar de tijd)
• Doe je mee aan wedstrijden voor het competitieve aspect, het feedback/er beter door worden-aspect, een combinatie van beide of nog iets anders?
-Competitieve aspect? Wat een moeilijk woord.Haha (Ik snap het wel trouwens)
Ik doe mee aan schrijfwedstrijden omdat ik het superleuk vind om een opdracht te krijgen en deze ook daadwerkelijk uit te voeren (prompts kan ik niet, uitstelprobleem). Maar ook vooral het kritiek is fijn. Ik neem dat altijd heel serieus.

Uitdagingen:
• Hoe krijgen jullie het liefst je feedback terug: in het topic, in een privéberichtje of via een externe link?
-Prive bericht met externe link? Zo deden jullie dat in het begin toch? Als het in het topic staat moet je zo terug lezen. Maar als het teveel moeite is maakt het niet uit hoor. Misschien kunnen jullie de externe link in het hoofdtopic zetten? Dan hoef je niet terug te lezen
• Wat vinden jullie van de tijd die het duurt voor jullie je feedback terugkrijgen?
-Kan ik eigenlijk niet heel veel van zeggen, ik heb geloof ik nog maar drie keer meegedaan.
• Wat vinden jullie ván je feedback: Te streng, niet streng genoeg, niet uitgebreid genoeg, werkt motiverend of juist destructief...?
-Ik vind jullie kritiek altijd heel fijn. Ik weet er altijd wat van te leren ^^

Meetings:
• Is de "we zullen daar wel kijken wat we doen"-aanpak goed voor jullie of hebben jullie liever meer georganiseerde meetings, uitgepland qua activiteiten enzo?
-Liever gewoon niet eigenlijk. Spontaan is leuk en aan plannings word toch nooit gehouden.
• Zou er interesse zijn om een keer een dierentuinmeeting of schaatsmeeting of bioscoopmeeting of iets dergelijks zijn? Als in, we gaan met de groep iets doen, één of andere activiteit, dus het kost je nog wat meer dan enkel je ticket maar we doen ook meer dan gewoon in een stad rondhangen.
- Mmm, het lijkt me wel supergezellig en leuk enzo. Maar ik denk dat er wel misschien minder mensen komen vanwege geld.

Overige:
• Zijn er, buiten de bovenstaande vier items nog dingen die je aan ons kwijt zou willen? Denk hierbij aan de nieuwe dingen die we op het forum brachten (Leest, Feedback), dingen die al eventjes niet meer zo populair zijn (Dark Age en andere spelletjes), dingen die er misschien nooit geweest zijn?
-Eigenlijk niet echt, ik vind dat er genoeg te doen is op het forum.

I love you guys*(Poppetje die kusje geeft want whatsapp emoijs zijn cooler.*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 feb 2015 - 18:11:
Bump, want we kunnen alle feedback goed gebruiken!

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 25 feb 2015 - 18:27:
OH! Dit moest ik nog doen, ja. Ik ga even eten en dan vul ik het in!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 25 feb 2015 - 18:45:
Beetje laat antwoord, maar @Bo en @Ems no problem!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 feb 2015 - 23:31:
FanFic Schrijft 1 & 2:
• Wat vonden jullie van de rol van het adminteam tijdens FanFic Schrijft? Prima! Altijd enthousiast en betrokken. Het bijhouden van de woorden was leuk om te zien & het topic was altijd heel gezellig, dus yay.
• Zijn er dingen die jullie graag zouden zien bij een volgende editie? Misschien een topic voor wordwars? Want het FFS-topic sneeuwde best snel onder en dan was het soms toch lastig om er een wordwar door te krijgen.
• Om welke redenen deed je wel/niet mee met 1 en/of 2? Ik deed bij allebei mee, maar heb alleen 1 gehaald, want bij 2 begon mijn semester weer en ik had er even geen rekening mee gehouden dat mijn hoofd dan ontploft.

Schijfwedstrijden:
• Wat vinden jullie van de lengte van de wedstrijden: te kort, te lang, net lang genoeg? Meestal is de lengte prima, het is alleen jammer als een wedstrijd halverwege wordt afgebroken.
• Wat vinden jullie van de opdrachten die jullie krijgen en hoeveel tijd je ervoor hebt? De opdrachten tot nu toe waren allemaal tof en uitdagend, I'd say. De deadlines zijn ook redelijk en het is fijn dat die soms flexibel zijn als het leven in de weg komt te zitten.
• Doe je mee aan wedstrijden voor het competitieve aspect, het feedback/er beter door worden-aspect, een combinatie van beide of nog iets anders? Al die dingen en de aanmoediging om te schrijven, want ik heb soms echt een zetje nodig. En het is gewoon leuk om van iedereen dingen te lezen en te zien hoe mensen opdrachten interpreteren en om erover te praten.

Uitdagingen:
• Hoe krijgen jullie het liefst je feedback terug: in het topic, in een privéberichtje of via een externe link? Externe link, zeker op Bodines manier met het commentaar uitgeschreven en zo, want dat is fijn uitgebreid. Wat Jen zei, om de link ernaar in het topic te zetten (of bij wedstrijden bij de opdracht), dat lijkt me ook wel fijn, dat scheelt zoeken.
• Wat vinden jullie van de tijd die het duurt voor jullie je feedback terugkrijgen? Gaat over het algemeen supergoed. Het is best wel fijn dat er bij vrijwel alles gewoon rekening wordt gehouden met levens buiten FF, dus wij moeten ook rekening houden met de feedback-mensen en hun levens, en ik vind dat die balans er wel in zit.
• Wat vinden jullie ván je feedback: Te streng, niet streng genoeg, niet uitgebreid genoeg, werkt motiverend of juist destructief...? Niet uitgebreid genoeg! Maar ik ben dan ook iemand die elke zin omdraait en ik snap dat dat niet te doen is _0_ Nee, het werkt voor mij in elk geval motiverend, maar als ik nu terugkijk, dan zie ik enerzijds vrij veel "los" commentaar op specifieke zinnen en anderzijds algemeen "dit is mijn indruk" en dat is verder prima, maar ik denk dat misschien iets meer focus op tips en "als je nou eens dit probeert" ook fijn zou zijn?

Meetings:
• Is de "we zullen daar wel kijken wat we doen"-aanpak goed voor jullie of hebben jullie liever meer georganiseerde meetings, uitgepland qua activiteiten enzo? Ik vind dat altijd wel leuk, dat willekeurige. ^^
• Zou er interesse zijn om een keer een dierentuinmeeting of schaatsmeeting of bioscoopmeeting of iets dergelijks zijn? Als in, we gaan met de groep iets doen, één of andere activiteit, dus het kost je nog wat meer dan enkel je ticket maar we doen ook meer dan gewoon in een stad rondhangen. DIERENTUIN. MIJN KONINKRIJK VOOR EEN DIERENTUIN. Eh. Ik vind een meeting op een speciale plek waar je ook rond kan hangen en koekjes eten wel een leuk idee, ja. And I really love zoos okay.

Overige:
• Zijn er, buiten de bovenstaande vier items nog dingen die je aan ons kwijt zou willen? Denk hierbij aan de nieuwe dingen die we op het forum brachten (Leest, Feedback), dingen die al eventjes niet meer zo populair zijn (Dark Age en andere spelletjes), dingen die er misschien nooit geweest zijn? Ik vind de Feedback heel tof! (Het huidige topic is een beetje weggezakt, non?) We blijven een verhalensite en alles wat dat benadrukt is nice, including FF Leest, met het boeken uitwisselen en zo. De terugkeer van DA maakt me ook blij. Zelfs als ik niet meedoe zijn dat leuke topics om te lezen. Dus, ja. Goed werk.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 aug 2015 - 12:36:
i. Waarom zou je een post op het forum willen verwijderen? Ik kan geen reden bedenken die niet opgelost kan worden door je post te editen.

ii. Jouw reacties waren geen kritiek. De meeste mensen hier kunnen oprechte kritiek/feedback écht wel aan, willen het zelfs juist, maar wat ik je toen ook heb gezegd: jij gaf geen opbouwend commentaar. Je schreef iemands verhaal verder, gebruikte de reactiesectie om op míjn reactie te reageren in plaats van iets over het verhaal te zeggen. Commentaar, kritiek en feedback zijn gewenst en gepromoot op deze website.

iii. Je kan die figuren uitleggen in het verhaal zelf. Daar zou geen voetnoot voor nodig moeten zijn; in je standaard roman staat ook weinig if anything uitgelegd in voetnoten.

iv. Wil je er vanaf nu op letten dat je niet dubbel post op een topic? Zeker in deze, kan je alles gewoon in één post zetten in plaats van het steeds nodeloos uit de vergetelheid te bumpen (de moderators hebben een inbox en we hebben een subdeel op het forum voor klachten, dit topic is vooral bedoeld voor de forumactiviteiten).