Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd | Nieuw (Inschrijving)

Schrijfwedstrijd | Nieuw (Inschrijving)

1 2 3 4 5 6
Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 maart 2015 - 18:16:
Hellooooo fellow writing honeys <3

Zoals jullie waarschijnlijk weten, loopt Bo's schrijfwedstrijd bijna ten einde. Na overleg mag ik de nieuwe schrijfwedstrijd hosten, die van start gaat na Bo's wedstrijd. Ik zal zelf alles regelen en de opdrachten verzinnen, ook zal ik zelf nakijken. Bo zelf zal sámen met mij nakijken, als dubbelcheck. En dat is natuurlijk super leuk!
Dus. Ik zou het erg leuk vinden als jullie mee willen doen! Dit is de eerste keer dat ik een schrijfwedstrijd organiseer, dus ik heb er erg veel zin in. ^^

Wat houdt het in?
Een schrijfwedstrijd is eigenlijk, zoals het woord het al zegt, een wedstrijd tussen schrijvers. Je krijgt opdrachten en aan elke opdracht zit een deadline vastgeplakt. Het is de bedoeling dat je deze opdracht uitvoert, in de vorm van een Stand Alone/One-Shot, en deze dan post op je Fanfic account. Het is het makkelijkste om op je account een ''verhaal'' aan te maken met als titel ''Schrijfwedstrijd'' of iets in die richting. Daar post je je stukken als aparte ''hoofdstukken.'' De link van de opdracht (dus je ''hoofdstuk'' post je dan in dit topic. Als de deadline is verstreken, wordt je stuk nagekeken, beoordeeld en krijg je feedback. Je krijgt ook een cijfer. Zo gaat het door, totdat alle opdrachten zijn geweest. Wie dan het hoogste gemiddelde cijfer heeft, wint.

Wie mogen er meedoen?
Iedereen die een account op Fanfic.nl heeft, mag meedoen. Als je nog nooit eerder hebt meegedaan of op het forum hebt gezeten, mag je ook gewoon meedoen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Hoe doe je mee?
De eerste opdracht is tevens de inschrijving. Als je dus mee wilt doen met de schrijfwedstrijd, maak de de eerste opdracht en lever je deze in. (Zie verdere topic voor hoe je dat doet) Je kunt alleen meedoen als je bij opdracht één iets inlevert.
Let op! Je kunt dus niet meer meedoen als de deadline van opdracht één verstreken is.

Waar word je op beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, creativiteit, je plot/verhaallijn, de structuur van je verhaal en je spelling/grammatica/woordkeuze. Aan de hand hiervan krijg je een cijfer en feedback. Bij elke spelling/grammatica fout krijg je 0,1 aftrek.
Let op! De aftrekregel gaat pas in vanaf opdracht 2. Lees je werk dus goed na voordat de deadline is verstreken! Alles was wordt aangepast ná de deadline, neem ik niet meer op in het nakijken.

Verdere regels:
- Als je je stuk niet op tijd inlevert, lig je uit de wedstrijd.
- Alle stukken moeten op jouw account worden gepost en de link moet je hier plaatsen, zodat ik je stuk kan uitprinten. Als je de link hier niet plaatst, telt je stuk niet als ingeleverd. Let hier dus op.
- De titels van de stukken worden meegenomen in de beoordeling. Let hier dus ook op spelling/grammatica etc.
- Als je iets niet snapt, kun je het hier gewoon vragen in het topic of mij een privé berichtje sturen.

Ik ben het niet eens met mijn beoordeling, wat nu?
Als je het niet eens bent met de beoordeling die je hebt gekregen, kun je in eerste instantie contact opnemen met mij of Bodine. Als je daar niet uitkomt, kun je contact opnemen met de Moderators, maar ik denk niet dat dat nodig is.

Deelnemers:
- Ivana (1Dzayn)
- Marianne (xCalPal)
- Rachel (xHiimacookie)
- Nynke (Nynlufx)
- Serena (xSerenaHoran)
- Madelief (Madeliefjuhh)

Opdracht 1
Kort maar krachtig. Het is de bedoeling dat je een krachtig stuk schrijft van maximaal 600 woorden. Blaas me weg, of juist niet, maar laat het krachtig zijn. Tevens moet het fanfictie zijn.

Omdat dit de eerste opdracht is, krijg je nog veel ruimte voor jouw eigen interpretatie. Deze opdracht is tevens je inschrijving voor de wedstrijd. Er wordt hier nog geen aftrek gegeven voor de spelling/grammatica.

Minimum aantal woorden: 1
Maximum aantal woorden: 600
Deadline: 28 april 23:59
Succes! <3



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 18:22:
Leuk hoor! Nog heel lang om na te denken over de eerste opdracht. ^^

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 maart 2015 - 18:23:
Klopt! Dit is vooral omdat Bo's deadline 23 april is, anders is het zoveel in zo'n korte tijd. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 maart 2015 - 18:25:
Yay!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 maart 2015 - 18:26:
Jaaaaaaaaaaa leuk leuk. Een nieuw persoon, nieuwe opdrachten gihi

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 maart 2015 - 18:30:
Misschien zie ik het over het hoofd, maar valt er elke ronde iemand af of blijf je erin zolang je dingen inlevert?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 maart 2015 - 18:35:
Je valt alleen af als je niets inlevert, volgens mij.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 maart 2015 - 19:15:
Ik ga proberen het niet te vergeten hier iets voor te schrijven en inleveren. Heb al een hele tijd niet meer aan een schrijfwedstrijd meegedaan.

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 15 maart 2015 - 19:34:
Oo leuk, ik wil meedoen, alleen nog even iets verzinnen.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar ik heb het niet zien staan: moet het stuk een fanfictie zijn?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 15 maart 2015 - 19:34:
Oooh leuk! Ik ga brainstormen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 maart 2015 - 21:04:
@Ems Je valt alleen af als je niks inleverd voor/op de deadline.

@Tamara
Tevens moet het fanfictie zijn


En jaaaa allemaal gezellig meedoen want <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 maart 2015 - 22:00:
Zoals je al weet doe ik deze keer ook weer mee
Nu nog even wat schrijven ^^

Edit: ok scary. Nadat ik dit bericht had getypt las ik het bericht in mn gastenboek pas haha XP

xcarrotx
xcarrotx

xcarrotx is offline

[249]
xcarrotx zei op 16 maart 2015 - 12:31:
@cynthia, okee dankje (:
And now: inspiratie nodig!

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 16 maart 2015 - 12:38:
Oh...dus het stuk(je) moet 'krachtig' zijn? Of in ieder geval breathtaking zijn? Of zie ik het nou verkeerd?

En is het ook mogelijk om niet bij de 1e opdracht mee te doen, maar bijvoorbeeld na de 2e?

Edit: Ik weet nog niet of het me gaat lukken om mee te doen, aangezien er ook examens enzo aankomen...Maar leuk lijkt het me wel!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 maart 2015 - 13:18:
@rebella

Je kunt alleen meedoen als je bij opdracht één iets inlevert.
Let op! Je kunt dus niet meer meedoen als de deadline van opdracht één verstreken is.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 16 maart 2015 - 14:49:
Oh ja...
Dankje ^^



1 2 3 4 5 6