Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » RPG - Bandkamp (Speeltopic 2)

RPG - Bandkamp (Speeltopic 2)

1 2 3 4 5
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 aug 2015 - 15:53:
Go go go!



mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 9 aug 2015 - 13:04:
Ik knik. Ik ben onder de indruk van dat hij Nederlands sprak. Die taal heb ik de laatste 3 jaar alleen met mijn moeder gesproken.

Ik probeer tegelijkertijd te kijken over ik een van de andere aan de tafel zie zitten. Ik zie het paarse haar meisje en Momo naast elkaar zitten. Ik blijf stilstaan. Het liefst zou ik gewoon weer weg willen rennen. Ik durf niet meer.

Als versteend blijf ik staan en kijkend naar de kampers aan de lunchtafel. Misschien weten ze het al en hoef je niets te zeggen, zeg ik tegen mezelf. Maar ze zijn zo luchtig aan praten en eten, dat ik eigenlijk wel weet dat dat niet klopt. Zoude ze boos op me worden?

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 9 aug 2015 - 13:17:
Ik kijk om me heen als ik voetstappen hoor. Mero staat een beetje ongemakkelijk een eindje van ons vandaan. Ik glimlach en zwaai. "Mero! Kom!"
Ik neem nog een hap pizza. Nu het rond het middaguur is, begint het echt warm te worden. Ik ga zo me maar even omkleden, het is veel te warm om een lange skinny jeans te dragen, die daarbij ook bespettert is met verf.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 aug 2015 - 13:37:
"Hee? Gaat het?" Ik blijf staan en kijk naar Mero die versteend naar andere mensen lijkt te kijken.
"Zal ik je helpen het te vertellen?" Ik gebaar vaag naar mensen om ons heen, en herinner me een moment met mijn zusje. Die tot een jaar geleden nog stiller was dan Mero.

Herinnering
Ik keek op van mijn telefoon toen er luid gejoel van het schoolplein klonk. Een grote groep jongeren stond in een cirkel en stapten lachend op de grond. Ik glimlachte even. Een luidde stem deed die grijns veranderen in een woedende streep.
"O, kijk, ze zegt niks! Ben je je tong verloren Rosie? Ben je bang? Oh jee, moeten wij je helpen naar de leraar te gaan? Want je wordt lastig gevallen!" De toon was treiterig en ik herkende mijn zusje die in het midden van de cirkel stond. Ik maakte me los van mijn auto en liep rustig op de groep af.
"Sorry, zou ik er even bij mogen?" Vriendelijk maar beslist schoof ik de mensen opzij totdat ik in het midden van de cirkel stond. Recht tegenover degene, een blonde jongen die mij verbaasd aankeek, die mijn zusje belaagde.
"Ik ben Myrddrin, en ik daag je uit om door te gaan waar je mee bezig was." Mijn stem trilde niet, verried geen enkele emotie. De jongen grijnsde, en keek vragend naar de omstanders, die gespannen toekeken.
"En...waarom zou ik het stoppen?" Hij keek me recht aan.
"Nou... ten eerste ik ben zes á zeven jaar ouder dan jij. Ten tweede, durf je het niet wanneer je alleen bent. Ten derde, is Rosheen hier sterker dan je denkt. Ten vierde, ben ik sterker, slimmer en sneller dan jij. En ten vijfde," Ik hield nu een gespreide hand in de lucht. "Ben ik haar broer."
Verschillende mensen in de cirkel grinnikten of hapten verrast naar adem. De jongen keek van Rosheen naar mij.
"Dat kleine opdondertje is jouw zusje?" Hij schoot in een honende lach. Ik glimlachte kil.
"Het probleem is knul, dat pesten, hetgeen jij nu doet, niet echt in mijn idee van normaal gedrag thuis hoort." Ik had mijn handen in mijn broekzakken gestoken en keek hem kil maar ontspannen aan. Hij lachte en spreidde zijn handen, ik wist dat hij me uitdaagde om te vechten. Ik hield mijn hoofd scheef.
"Hm, Rosheen, heb je je tas?" Ik wierp een vluchtige blik achterom en ze knikte. Ik draaide mijn hoofd weer terug.
"Ik neem je uitdaging graag aan, schat, maar niet vandaag. Er zijn kleine kinderen bij snap je? Geweld is dan niet echt bevorderlijk." Ik legde een hand op Rosheen's schouder en liep door de automatisch uiteen wijkende cirkel heen met mijn zusje naast me.
"Hee!" Ik draaide me om de jongen stond nu ook buiten de cirkel.
"Ja?" Ik trok een wenkbrauw op.
"Ik was nog niet klaar met haar!" Hij had zijn armen over elkaar geslagen en grijnsde gemeen. Onder mijn hand voelde ik Rosheen verstijven.
"Weet ik, maar ik ben wel klaar met kleuters die schijnen te denken dat ze beter zijn als ze een leven van een ander tot een hel maken." Ik draaide me weer om, Rosheen mee nemend naar mijn auto.
Vanaf dat moment had ik besloten haar niet meer naar huis te laten gaan. Ik trainde haar, leerde haar muziek maken, kreeg de ruzie met mijn ouders en belande tweemaal voor een nacht in de cel voor geweld pleging, alleen omdat ik opkwam voor mijn zusje. Maar het was het waard. Mero deed me eraan denken.


Ik besef dat ik nu zekerder ben met wat ik kan doen voor Mero, als ze wilt.

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 9 aug 2015 - 16:07:
Ik krijg nauwelijks door wat Myrddrin tegen me zegt. In mijn hoofd moet ik het een paar keer herhalen voordat ik het begrijp. Ik knik even , maar ik blijf stokstijf staan.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 aug 2015 - 17:54:
Ik leg een geruststellende hand op Mero's schouder en loop dan naar de mensen aan de tafel, ik schraap mijn keel.
"Hey!" Ik roep luid, zodat iedereen aan tafel kan horen wat er gezegd wordt.
"Ik zoek de lui van de band English Breakfast, zouden jullie je hand even kunnen opsteken?" Ik grijns verontschuldigend.

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 9 aug 2015 - 19:35:
Ik weet zeker dat ik knalrood wordt op het moment dat Myrddrin de andere vraagt om de hand op te steken. Ik krimp ineen en kijk snel omlaag naar mijn schoenen. Op de linker zitten nog een paar spetters blauwe verf.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 aug 2015 - 20:27:
Ik hoor een jongenom English Breakfast roepen, Mero naast hem. Aangezien ze niet echt officieel in onze band zit, richt ik mijn blik gewoon weer op m'n lunch.
"Ik wil echt m'n telefoon terug," mompel ik tegen Momo,"ik mis het appen met m'n beste vriendin."
Ik pak weer een broodje en beleg hem met worst. Dan neem ik een hap en spiek weer naar Mero en de jongen. Ik haal mijn schouders weer op.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 aug 2015 - 21:17:


[x]—Ik baal als een stekkerbus wanneer de begeleiding me weer richting het houten huisje trekt zodra ik uit de douches kom - ik had gehoopt dat ze niet zouden weten dat ik het was. Met de nodige tegenzin schrob ik de vloer en de tafel, krijg opnieuw al de rotzooi op mijn kleren en lichaam, en sleep me na een tweede douche eindelijk naar lunch. Waarschijnlijk had niemand zelfs door dat ik er een tijdje niet was.

"Zijn jullie dat niet?" vraag ik, het laatste van Myrddrin overhorend, gericht aan de band waarvan ik weet dat die van Karoline is. Ik zet me ook bij haar en Momo, want mijn eigen bandlid ben ik kwijtgespeeld tijdens het opruimen. "En is er nog wat van die pizza? Ik verga echt van de honger."—[x]


1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 aug 2015 - 21:22:
Ik haal mijn schouders op naar Jae en overhandig hem tegelijkertijd het bord met pizza. Dan grinnik ik.
"Je hebt nog wat glitter." Ik gebaar naar zijn gezicht en neem giechelend een hap van m'n broodje.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 9 aug 2015 - 21:36:
Ik steek mijn arm in de lucht als ik iemand hoor vragen wie er allemaal bij English Breakfast zitten.
"Hey Jae," zeg ik, nadat ik een slok heb genomen van mijn sinaasappelsap. "Heb je moeten schoonmaken?"
Jae's gezicht zit nog onder de glitter. Op zijn wangen, zijn kin, zijn voorhoofd, in zijn wenkbrauwen en wimpers... kleine, glinsterende cirkels ter grootte van zandkorrels lijken een permanente plaats te hebben gevonden.
Karo lijkt daarbij doof, aangezien ze niet haar hand op heeft gestoken. Ik werp haar een blik toe, pak haar pols en trek haar arm omhoog. Ik zie er een beetje raar uit, zo met mijn beide armen in de lucht, met het is voor een goed doel.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 aug 2015 - 21:38:
Ik trek mijn arm los uit Momo's grip en pak een m'n glas op. Dan kijk ik weer naar Jae.
'Ik denk dat je je gezicht nog even opnieuw moet wassen.'

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 aug 2015 - 21:52:
Ik steek mijn duimen op en loop naar ze toe, Mero mee wenkend.
"Hey jongens, luister, ik weet toevallig dat er het idee was dat Kayen bij jullie in de band zat." Ik pauzeer even voordat ik verder ga.
"Maar hij heeft een ongelukje gehad en heeft nu een hersenschudding."
Ik ben tegenover een jongen met nog glitter op zijn gezicht gaan zitten en pak een broodje.
Ik kijk naar Mero, en trek een vragend en mime; zo goed?

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 9 aug 2015 - 22:04:
"Oh," zeg ik. Hè? Wat? Kayen een hersenschudding? Hoe? "Hoe dat?"
Ik kijk naar Mero, mime kom zitten, en kijk dan naar de andere jongen. Geen idee hoe hij heet. Iets met een M, geloof ik.
"Gevallen?" vraag ik dan. Ik schenk nog wat sinaasappelsap in en neem een slok. Kayen een hersenschudding. Ik vraag me echt af wat er is gebeurt, aangezien Mero zelfs nog bleker kijkt dan vanmorgen. Het moet niet een fijn ongelukje zijn geweest.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 aug 2015 - 22:07:
"Ja, gevallen," Antwoord ik rustig.
"Hij komt er wel weer bovenop, gelukkig." Ik kijk opnieuw naar Mero en vraag geluidloos om toestemming om meer te vertellen.
Ondertussen eet ik mijn broodje en neem ik een slok van mijn jus d'orange. Ik ben benieuwd wat dit kamp nog meer teweeg gaat brengen.

mistyflower
mistyflower

mistyflower is offline

[118]
mistyflower zei op 9 aug 2015 - 22:16:
Ik zie Myrddin vragend naar me kijken. Ik knik als antwoord op de niet hardop gestelde vraag. Ik ben nog niet helemaal opgelucht, maar wel erg blij dat hij het voor me heeft vertelt. Tegelijkertijd voel ik me daar ook weer heel stom door. Zo moeilijk is het toch niet. Momo mimed ~ga zitten~ daarom schuifel ik naar de lege plek naast haar en ga een . "Gevallen"Vraagt ze. Ik knik. Van een rots nog wel en het is eigenlijk wel mijn schuld. Denk ik er achter aan, ook al heeft Myrddrin net gezegt dat dat niet zo was.

Ik probeer niet te veel naar de andere te kijken. Ik voel me bloednerveus. Ik staar weer omlaag.



1 2 3 4 5