Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - september

FF's Schrijfuitdaging - september

1 2
MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 sep 2015 - 18:30:
Welkom bij de schrijfuitdaging van september!

T H E M A
De dood

B E L A N G R I J K
- De verhalen moeten nog altijd fanfictie zijn!
- En minder dan 3.000 woorden lang!

D E A D L I N E
21/09, 23:59.

D E EL N E M E R S
- Andrea
- Daan
- Dezh
- Roos

Veel succes!



Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 21 sep 2015 - 21:40:
'T is iets, wat ik nog niet eerder gedaan heb...

Degene die ik vroeg het na te kijken doet het niet, so... yeah... here it is...

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 21 sep 2015 - 22:00:
Ik dacht, het is ook zo lullig als we deze maand geen inzendingen hebben.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 21 sep 2015 - 22:35:
idk what this is but inzending.

Andrea
Andrea

Andrea is offline

[16]
Andrea zei op 21 sep 2015 - 22:57:
Op de valreep doe ik ook nog mee!
http://www.fanfic.nl/chapters/41339/mathilda-belladonna/

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 1 okt 2015 - 21:21:
D E U I T S L A G

Kay is paars, ik ben rood!

Andrea: Ondanks de frequente fouten vond ik dit stuk heel vlot lezen. Ook helpt het dat ik niet wist of zich dit voor Nagini afspeelde of tíjdens; al denk ik dat ik dat laatste leuker had gevonden. Dat ze nog leefde terwijl ze bezeten was van de slang en heel stilletjes aan stierf terwijl Nagini in haar zat. Maar hoe jij ’t hier gedaan hebt, is waarschijnlijk veel dichter bij de canon en ik ben een fan van mensen die hun canon kennen. Dus dat zit wel goed.
Ook vind ik het leuk dat als je over Harry Potter schrijft het haast nooit over de hoofdpersonages is. Of zelfs maar iemand van Harry’s “entourage”. Belladonna is een superinteressante figuur en het is zeer zeker heel dapper van je om over haar te schrijven.
Goed gebruik van het thema, interessante keuze, dat ligt je allemaal wel. Alleen kan je nog een beetje aan je Nederlands schaven om ’t helemaal goed te maken.
Daan: Ik mag dan nog zo teleurgesteld zijn in de fouten die je gemaakt hebt (want jij hoort beter te weten, Daan, zelfs als je dit snel-snel schreef), je plot. Je plot. !!! Wow. Ik vond je plot zo interessant en dan dat einde. Ik weet niet hoe je het bedacht hebt, maar de vloek die op Arthur rust is verschrikkelijk en je ontneemt ons alle hoop dat Merlijn en Arthur misschien iets kunnen bedenken om ’t te fixen, want hij gaat dood en, ja, wow.
Je moet meer zulke dingen doen. Overduidelijk ligt mythologie je, dus mijn advies aan jou is: maak daar gebruik van. Maak gebruik van de dingen die je interesseren, waar je veel over weet of graag dingen over bijleest, want dat is alleen maar een meerwaarde aan je verhalen.

Dezh: Ik vind het cool dat je de dood niet alleen als overgang gebruikt in de zin van “eerst leefde je en nu ben je dood”, maar ook (en vooral) dat de moordenaar een verandering doormaakt doordat hij de dood veroorzaakt. Verder zou ik niet weten wat ik nog moet zeggen, which is a good thing.
Roos: Ik vind dat je mooi schrijft en ik merk dat je dat ook probeert en oefent. Daar zit echter wel een nadeel aan: soms overdrijf je het (bij dingen als “de Britse hoofdstad”) en dan lijkt het heel geforceerd.
Verder is er duidelijk wat er in je stuk gebeurt: Oscar is dood, Robbie zit bij hem in de kerk en schrijft een brief, die Adrian leest, maar het hele punt van je stuk is dat Robbie Adrian vraagt om een in memoriam te schrijven en het wordt me niet duidelijk of hij dat ook werkelijk gaat doen. Ook begrijp ik niet wat Adrian aan het eind überhaupt gaat doen (hij gaat naar een specifiek huis? Is dit iets wat ik zou begrijpen als ik de boeken wel had gelezen?). Advies dus: lees je verhaal eens (hardop) na en probeer na te gaan of je er wel echt een eind aan breit.


[Uiteraard krijgt iedereen nog zijn becommentarieerde tekst via pb.]

And the winner is... Dezh!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 okt 2015 - 21:35:
Oooh, thank you, guys! <3



1 2