Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Kijkt Orphan Black

FanFic Kijkt Orphan Black

1 2 3
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 dec 2015 - 11:06:
Ik dacht, laten we hier mee beginnen. c:

W A T
Het is heel simpel: we kijken samen een serie. We crashen niet allemaal samen op een krappe bank bij iemand thuis, jammer genoeg, maar kijken het online.
Je kan eender wanneer inspringen, zelfs als je het al eens eerder gekeken hebt - we vragen alleen dat je niets spoilt voor de anderen. Besprekingen over de aflevering(en) van de week gebeuren steeds in het geel!

O R P H A N B L A C K
Orphan Black is een Canadese science-fictionserie over de morele en ethische wereld rond mensen clonen en de gevolgen die dat heeft op persoonlijke identiteit. Concreet volgen we Sarah Manning, die de zelfmoord ziet van iemand die als twee druppels water op haar lijkt. Vervolgens steelt Sarah de identiteit van haar dubbelganger om van haar eigen problemen te ontkomen. En daar begint de serie.
De serie telt ondertussen drie seizoenen van elk tien afleveringen.

W I E
- Bo
- Dezh
- Do
- Elise
- Iv
- Jen
- Juul
- Kayley

A F L E V E R I N G E N
1x01: Natural Selection - zondag 27/12.
1x02: Instinct - zondag 03/01.
1x03: Variation Under Nature - zondag 10/01.
1x04: Effects of External Conditions - zondag 17/01.
1x05: Conditions of Existence - zondag 24/01.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2016 - 17:00:
So... just me 'nd Iv now?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 jan 2016 - 17:44:
Ik heb morgen twee tussenuren dus ik ga kijken

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 jan 2016 - 18:02:
Ik ben dit helemaal vergeten ._. van het weekend haal ik in!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2016 - 18:14:
Nja, to be fair heb ik alles al gezien dus is het voor mij niet zo belangrijk dat ik actief meekijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 jan 2016 - 12:09:
asdfghjkl. ik heb zo veel vragen (waarom zijn ze gekloond? de meest logische verklaring lijkt me een superleger, maar waarom zijn het dan vrouwen? waarom zijn ze in de eerste instantie losgelaten en worden ze nu omgebracht? en is dat alleen door Helena, of is zij gewoon een pion dat door de kloners gebruikt wordt om het vuile werk op te knappen, tot ze niet meer bruikbaar is? wie is die man die d'r ophaalde aan het eind? wat gaat Art doen met die voicemail van Sarah? etccccc) en dan hebben we ook nog het Kira-verhaal erdoorheen, en de veranderende relatie tussen Sarah en soccermom. En Paul.
Ik vind het echt een hele hele toffe serie.

EDIT; of was het geen voicemail maar een spraakmemo?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 17 jan 2016 - 13:08:
Ik ben een soort van al bij seizoen drie omdat de fam 'm ook wilde zien en nu kijken we een aantal afleveringen per avond en j a. ^^''

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 0:01:
Ik ben inmiddels bij aflevering 10 of zo, want ik heb geen zin om te wachten for the sake of... oh ja, niemand, because everyone bailed out.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 jan 2016 - 10:38:
Ik ben bijna klaar met aflevering drie, massivly behind i know i know

Edit: Aflevering 3:
OKE WHAT. KLONEN. WHAT. oke oke, dat is best logisch, maar why the fuck worden ze nu uitgemoord? Ik ben ook wel benieuwd wie het origineel is. Also, broer. Ik neem aan adoptieve broer want ze lijken niet op elkaar. Ze werkt zich wel echt weer vet in de nesten. Misschien is het maar beter als ze het gwn aan art opbiecht.

Okay but angel wings. Really. That bitch crazy

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 11:31:
Ik had echt pas na 5 afleveringen door dat het vleugels zijn hahaha x) maar iig. Fe is inderdaad d'r foster brother.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 jan 2016 - 11:37:
Ik dacht eerst ook wtf is dat, maar toen ze uitzoomde werd het me wel meteen duidelijk tbh

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 jan 2016 - 11:41:
Deze show is heel erg into nature vs nurture (dus wat staat vast in 't DNA en wat ontwikkelt anders door opvoeding), en hoe verschilt de relatie tussen iemand waarmee je bent opgegroeid maar die geen bloedverwant van je is en iemand die wel je familie is. Enzo.
Quite interesting.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2016 - 11:43:
Daar zat ik dus ook aan de denken. Maar dat zou dus betekenen dat seksualiteit een omgevingsding is, bijvoorbeeld, en smh -



1 2 3