Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VI

Het Boekentopic VI

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:17:
Zes alweer, stelletje book dragons dat we zijn.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 okt 2016 - 20:05:
Ik kende het niet, maar heb het even opgezocht op Goodreads en wist je al dat je boek een deel 7 is van een series? Dus als je dit boek te gek vind, kan je altijd nog de andere boeken lezen ^^
Het klinkt in ieder geval best spannend inderdaad.

Ik lees momenteel Storm Vogel van Conn Iggulden en heb volgensmij eindelijk m'n lees rite weer een beetje terug gekregen ^^

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 19 okt 2016 - 10:37:
Klopt! Dat staat op de eerste pagina's van dit boek.
En het is zooo goed. Blijft spannend, ben al halverwege. Nooit gedacht dat ik lezen in het Engels zo leuk vind. Leuker dan Nederlands, tbh. Ik ga zeker de andere delen ook lezen. ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 nov 2016 - 10:31:
Ik lees bitter weinig de laatste tijd en dat vind ik zelf heel jammer, maar zo druk + meer prioriteit voor schrijven.

Maar ik kan het iedereen aanraden om het script van FB te kopen alleen al voor hoe fucking mooi het is. De dust jacket en de versierinkjes en de tekeningetjes.
En het leest heel fijn weg. (:

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 23 nov 2016 - 13:18:
Hij staat op mijn lijstje want #geld.
En lezen doe ik meer in verband met school, helaas is schrijven en het lezen van fanfic's op laag pitje komen te staan...
Maar de film...oh my oh my my...

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 dec 2016 - 13:26:
Ik heb het script van Fantastic Beasts eindelijk uit en het was echt heel fijn. Het verhaal was interessant en nieuw, Newt Scamander is een tof hoofdpersonage, de zijpersonages zijn ook leuk, de Fabeldieren waren cool, etc. Paar aanmerkingen, zoals dat het nog steeds zo weinig divers en veel heteronormatief is, maar verder zou ik hem zeker aanraden.

Wat zijn jullie aan het lezen op dit moment?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 dec 2016 - 13:34:
@Kay; Ik ben blij dat je dit vermeld, dat scheelt te hoge verwachtingen! Hij staat op mijn verlanglijstje

Lezen: HP5, The Lord of the Rings, Alice in Wonderland, Zomerhuis met Zwembad (van Herman Koch, en het is vreselijk saai!), Nieuwe Maan van Midori Snyder, De Erfenis van Richard Grenville (voor de 2e keer) van Natalie Koch, Wreck this Journal (al is dat niet echt lezen ), Sprookjes van Andersen, en
Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies (Pottermore Presents, #1)
Maar alles gaat niet heel snel, school is niet zo lief. Wel heb ik eergisteren The Danish Girl uitgelezen en OMG! Zeker lezen! Heel bijzonder boek!
Vandaag heb ik City of Glass uitgelezen, ik denk dat deel 4 pas komt als ik de huidige boeken uit heb, plus een deel van Outlander en deel 2 van Magnus Chase

Books, my best friends, are killing me!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 dec 2016 - 19:13:
Ik heb fantastic beasts net uitgelezen en ben daarna de cursed child gaan herlezen. Maar ik ben nu eigenlijk klaar met beide en heb geen boek meer :/ Moet eens snel gaan uitzoeken welk boek ik moet kopen.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 dec 2016 - 20:27:
@Chay Natalie Koch De Verborgen Universiteit trilogie - superspannend, prachtig geschreven, met magie en ... nou ja kijk zelf maar

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 dec 2016 - 20:38:
Ik denk dat het een YA boek word though. Ennn ik ben in London waar het best moeilijk is om Nederlandstalige boeken te vinden ^^ Maar ik zal hem in m'n achterhoofd houden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 dec 2016 - 20:42:
Je zou verder kunnen gaan met de Raven Cycle serie? ^-^
Of als je liever een stand-alone wil lezen, zou je genre's op kunnen noemen en dan kan ik denken over recs?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 dec 2016 - 20:59:
Well Kay aangezien ze zulke mooie book covers hebben van TRC was is dat wel van plan eigenlijk. Kinda depends: Als ik niet verliefd word op een ander boek ga ik verder met TRC.
Of ik koop Carry on...
Wat zou je aanbevelen voor fantasy / YA? Of is dat te breed :x

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 dec 2016 - 21:04:
Carry On vond ik geweldig, dat is zeker een boek dat ik je kan aanraden. Ik vind de Red Queen-serie van Victoria Aveyard heel fijn, de Daughter of Smoke and Bones serie van Laini Taylor, de Lunar Chronicles van Marissa Meyer. Ik weet natuurlijk niet wat jij precies graag leest of wat je al gelezen hebt, maar met die series ben je wel even bezig.
Fantasy is vrij vaak een serie, voor standalones zou je al in andere genres van YA moeten gaan kijken; contemporary ofzo. The Rest of Us Just Live Here van Patrick Rothfuss is amazeballs. Of Holly Black, die ten onrechte met Cassandra Clare wordt vergeleken want ze is véééééél beter (en heeft volgens mij een aantal standalones alsook series geschreven).

Ik heb echt veel YA-boeken gelezen, dus als je nog specifiekere of andere aanradingen wil, lemme know.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 dec 2016 - 21:09:
Thanks Kay ik ga morgen iig even naar waterstones om te kijken.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 dec 2016 - 21:12:
Ik zou trouwens ook eens kijken of er tweedehandsboekenwinkels in je omgeving zijn. Het zou je verbazen hoeveel populaire boeken je daar soms vindt; in Engeland zijn ze veel meer in omloop dan hier, dus ook meer mensen verkopen ze aan zo'n winkels.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 dec 2016 - 21:13:
Er zit er eentje recht tegenover me, met boeken voor 1 pond. Maar ik ben er nog nooit naar binnen gelopen. Why :'



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20