Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VI

Het Boekentopic VI

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:17:
Zes alweer, stelletje book dragons dat we zijn.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 april 2017 - 21:01:
In de zomervakantie haal je dat sowieso in! En anders een paar dunnere boeken, of boeken die sneller lezen zoals thrillers, dan lukt je dat wel.
Ik heb als doel 52 (een boek per week, dat is echt gemakkelijk om bij te houden) waarvan ik er al 17 heb gelezen, dus ik sta een klein beetje voor op schema. Maar zodra ik een vaste baan heb, zal ik weer minder kunnen lezen dus ik probeer nog verder vooruit te geraken.

Wat voor boeken lezen jullie zoal dit jaar? Ik ben heel erg aan de adult fantasy momenteel, terwijl ik de afgelopen twee jaar vooral young adult heb gelezen, en ik vind het eigenlijk heel fijn. Goede beslissing van mij. c:

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 14 april 2017 - 22:56:
Ja precies!
Ik lees veel diverse dingen; science fiction, fantasy (Rick Riordan bijvoorbeeld), Santa Montefiore, maar ook Filosofie der vrijheid
Oh en helaas ook voor de Nederlandse lijst moeten lezen; daar was ik niet echt happy mee.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 17 april 2017 - 16:13:
Ik lees veel Young Adult! Op dit moment schrijf ik meer dan ik lees tbh (wat ook heel fijn is) maar verder nu vooral detectives. Van Simon Kernick!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 april 2017 - 21:39:
Oej mijn leesjaar staat er tot nu toe nog niet zo heel goed voor. Volgens mijn goodreads heb ik nog geen enkel boek uitgelezen dit jaar. Gaat lekker zo...
(Volgensmij is dit niet helemaal waar, volgensmij heb ik er twee uitgelezen :/ En niet twee hele dikke ofzo...)
Ik moet echt weer eens keihard gaan lezen.
Ik lees eigenlijk alleen Young Adult trouwens

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 april 2017 - 18:53:
Kan zijn dat je iets verkeerd hebt aangeklikt en dat het daarom wel als gelezen geregistreerd is, maar zonder de datums die het voor 2017 markeren. Kan je normaal gezien gemakkelijk genoeg aanpassen!

Toen ik voor het eerst Robin Hobb begon te lezen in 2015 duurde het meer dan een jaar voor ik de eerste trilogie in de Realm of Elderlings uitlas. Nu heb ik in de afgelopen vier weken vijf van haar boeken gelezen. (':
Bietje verslaafd.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2017 - 8:46:
Wie heeft er fangirl van rainbow rowell gelezen? Ik heb hem net gister uitgelezen en ik vind het echt een geweldig boek MAAR DAT EINDE IS ZO KUT

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 juni 2017 - 9:27:
@Iv: ik heb Fangirl ook gelezen! Maar wat was er kut aan dat einde dan?

Ik heb dit jaar al 30 boeken gelezen, waarvan er 13 van Robin Hobb waren. (': Alleen de laatste tijd niet echt meer een boek vastgehad omdat ik weer meer comics aan het lezen ben.
Hoe gaat jullie leesleven?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 25 juni 2017 - 11:28:
Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar ik kreeg echt zo'n gevoel van onafheid ofzo. Zovan je kan het daar niet stoppen, what are you doing. Misschien meer gewoon omdat ik daar echt niet tegen kan, dus waarschijnlijk gwn een smaakdingetje.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 25 juni 2017 - 21:08:
Ik heb bijna geen tijd om te lezen en als ik een beetje tijd heb 'lees' ik op dit moment Episode Haha. En nouja meestal ga ik Netflix.

Maaaar ik heb wel inmiddels alle boeken die ik kon vinden van Helen Vreeswijk gelezen en ik heb 8 E-Books van Simon Kernick bemachtigd voor in de vakantie (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 juni 2017 - 21:45:
Mijn leesleven gaat niet zo goed :C Ik probeer HP te herlezen en dat gaat niet echt soepel en heb dit jaar verder maar 3 boeken gelezen ofzo. Ik weet niet wat er met me aan de hand is. Maar ik ben van plan om er vanaf nu weer wat meer mee bezig te gaan

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 25 juni 2017 - 21:53:
Ik lees, daar ben ik al blij om.
Ben nu bezig met sprookjes van Tolkien, in het Engels, maar met het laatste boek (the bookman's tale van Charlie Lovett, een aanrader by the way!) heb ik acht weken over gedaan... dus ik lees, al gaat het traag.
Wel ben ik weer volop aan het schrijven (ook hier).

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 juni 2017 - 10:14:
@Iv: dat gevoel had ik zelf helemaal niet, volgens mij, maar het is al weer even geleden dat ik Fangirl gelezen heb. En als ik aan Fangirl denk, denk ik eigenlijk alleen maar aan Simon en Baz en Carry On. (':
@Cyn: oh, dat heb ik ook nog best wel lang gespeeld. Nu overgeschakeld naar Choices. Telt wel niet echt als lezen. (; (Zeker omdat ik bv. heel vaak door dialoog skip soms, oops.)
@Jen: hoezo gaat het niet soepel?
@Roos: dat gevoel ken ik. Dat lezen traag gaat maar je doet het toch.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 juli 2017 - 22:36:
Ik weet niet zo goed waarom :C Ik denk dat ik het juiste boek niet kan vinden misschien? Of omdat ik minder onderweg ben en daarom ook minder lees. Ik moet gewoon weer een beetje mijn schema vinden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 juli 2017 - 14:04:
Ah, ja, dat is wel begrijpelijk. Dat heb ik ook echt vaak.
Misschien moet je een paar boeken erbij nemen die je nog wil lezen en dan van elk het eerste hoofdstuk proberen. Tot je op een boek stuit waarbij je echt door móet lezen.

En als het dan nog niet lukt, helpt forceren natuurlijk niets en kan je misschien eens iets anders proberen (zoals comics! als je recs + online leeslinks wil, ben ik je beste vriend oké ).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 juli 2017 - 18:59:
Ik ben nu net in een boek begonnen waar m'n moeder heel enthousiast over is, dus ik ben benieuwd. Misschien zat ik ook wel vast omdat ik vooral Harry Potter wilde herlezen. En dat dan niet echt opschoot.
Maar over de comics: ik heb eigenlijks altijd wel de Marcel of DC comics willen lezen, maar toen ik me erin ging verdiepen werd het me allemaal zo onduidelijk met de verschillende verhaallijnen dat het meest :'. Weet jij toevallig met welke comic ik dan het beste kan beginnen?
Tevens lijkt het me ook een uitdaging om te beginnen in manga's. Ik was twee dagen gelezen in de Forbidden Planet in Londen en der waren zoveel manga's. Echt gaaf!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20