Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VI

Het Boekentopic VI

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:17:
Zes alweer, stelletje book dragons dat we zijn.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 aug 2016 - 21:06:
Ik ben zo'n vijftig pagina's into A Storm of Swords 1 en ik heb het idee dat de hoofdstukken veel korter zijn dan in A Clash Of Kings. Het leest nog steeds goed weg hoor, daar niet van, maar het viel me op.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 aug 2016 - 1:52:
Veel te veel boeken gekocht deze vakantie. Lees: acht. ._. Maar gelukkig ook redelijk wat gelezen.

Breaktime, Aidan Chambers, 133 pagina's
genre: YA they say. not sure I agree.
found: zit in één bundel met Dance on my Grave (die me dan weer is aangesmeerd door Daan).
first sentence: 'I tell you no lie,' said Morgan, slopping his coin-machine coffee on to the scuffed woodblock floor of the sixth0form commonroom.
thoughts: Ik vond deze hee lfij. Het was anders dan alles wat ik eerder gelezen heb en het is jaren geleden dat ik een boek las met dergelijke vocabulaire. Dat is een deel van de reden dat ik de stijl zo fijn vond. Nog een reden is dat het gewoon net anders is - en dat is precies het punt van dit boek. Ik vond het heerlijk hoe de vorm continu veranderde en er soms zelfs plaatjes gebruikt werden om dingen over te brengen.
Het verhaal zelf was niet heel bijzonder, maar dat maakte niet uit.
recommended: ja, zeker als je dus zelf schrijven interessant vindt. De schrijver speelt namelijk heel erg met de vormgeving van zijn proza.

Vloed, Roderik Six, 262 pagina's
genre: dystopian
found: op aanraden van Cap.
first sentence: Nina en ik zitten in de doorweekte strandstoelen Ultra te roken, op het dak van Torres, vier verdiepingen hoog op een berg die uitziet over het ondergelopen dal waar ooit de stadskern lag.
thoughts: 4.5, denk ik.
Het was heel... rauw. Dat vooral. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit dusdanig (vaak) misselijk werd van beschrijvingen/gebeurtenissen/gedachten.
De personages zijn sterk. Allemaal heel eigen, heel verschillend en heel interessant. De stijl ook, hoewel ik het af en toe net iets té vond. Vooral de beschrijvingen van her splitsen vond ik erg sterk.
Het einde zette me aan het denken. Zo is het me nergens opgevallen dat het hoofdpersonage het hele boek lang geen naam heeft. En ik vraag me af of Victor dood is en de Michael een hersenspinsel. Het past in zijn belevenis van Michael: die zou hem gered hebben. En als 'ie niet dood is, waarom heet 'ie dan Michael?
Wat voor mij afbreuk deed aan het boek, is dat het plot voor mij heel dun aanvoelde. Het voelt als "oh leuk ik heb een concept het is vet en het schept mogelijkheden dus ik gebruik het gewoon, ook al weet ik niet hoe m'n personages hier terecht zijn gekomen". Hoezo is iedereen weg? Waarom is iedereen zo hals overkop vertrokken dat alle spullen er nog zijn? Als er zoveel geplunderd is, waarom Torres dan niet? En waar zijn de mensen die dat alles geplunderd hebben? Ergens heb ik het gevoel dat ik iets mis - dat het hele verhaal gewoon 1 grote splitsing is of dat er een andere metaverklaring is, maar ergens heb ik ook het gevoel dat het gewoon een plothole is.
Anyway. Overall was het heel indrukwekkend.
recommended: ja, maar alleen als je tegen echt heel rauw kunt.

De Verwarde Cavia, Paulien Cornelisse, 190 pagina's
genre: humor
found: met z'n allen gelezen op vakantie (op verzoek van Juul).
first sentence: De verwarde cavia was blij dat de feestdagen achter de rug waren.
thoughts: Hij was heel grappig (:
recommended: ja

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, Adam Douglas, 143 pagina's
genre: science fiction, humor
found: general hype => wanted to read => birthday present.
first sentence: Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun.
thoughts: take it or leave it. Ik vond het fantastisch. Misschien iets meer dan jullie dat zullen doen, omdat ik iets meer een natuurkundenerd ben, maar still. Het is zo verschrikkelijk grappig.
recommended: jazeker.

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe, Benjamin Alire Sáenz, 359 pagina's
genre: YA, lbgtq
found: aangeraden door Daan
first sentence: One summer night I fell asleep, hoping the world would be different when I woke.
thoughts: Gewoon weer een Young Adult. Gewoon weer een eenzame jongen die moeite heeft met opgroeien. Gewoon weer een vader met een post-oorlogtrauma. Oké, ik ben de broer in de gevangenis nooit eerder tegengekomen. Maar hé, ik heb honderd versies gelezen van oh laat ik spanning opbouwen door een auto-ongeluk. Of door één van de hoofdpersonages naar de andere kant van het land te laten verhuizen. Of door één van de hoofdpersonages in elkaar te laten slaan omdat 'ie homoseksueel is.
En toch, op de één of andere manier, pakte dit boek me. Toch werd ik verliefd op Dante en Aristotle en hun ouders en Legs. Toch kon ik niet stoppen met denken aan het boek tot ik het uit had. Ik kreeg zelfs tranen in m'n ogen. En, ik weet niet. Ik vond het gewoon een fantastisch boek.
recommended: ja. iedereen hier houdt van een lgbtq op z'n tijd en dit is zeker 1 van de betere in het genre.

next: Sherlock Holmes, The Complete Novels and Stories, Volume 1, Sir Arthur Conan Doyle, 1059 pagina's
lijkt me niet nodig


Ik ben er alleen nog niet over uit of ik heel dit boek eerst ga lezen, of eerst alleen Study in Scarlet en dan weer 1 van de andere boeken die ik deze week op de kop getikt heb/al had liggen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 aug 2016 - 21:15:
Ik ben halverwege A Storm Of Swords and so much is happening at once. Tis net een soap

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 aug 2016 - 22:27:
Ik heb vandaag Christine van Stephen King en Het Bernini mysterie van Dan Brown gekocht op de boekenmarkt in Deventer. Vooral naar de laatste ben ik heel benieuwd, aangezien dat wel een beetje m'n eerste boek word dat niet zo gemakkelijk te lezen is, gok ik.
Maar ik ben zo blij met de twee

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 aug 2016 - 22:35:
HET BERNINI MYSTERIE IS LEUUUUUUK
Sorry, maar ik ben echt fan van Brown's boeken. Ze zijn echt geweldig.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 aug 2016 - 8:48:
Nu ben ik niks enthousiaster om het te lezen

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 aug 2016 - 9:12:
Je moet wel goed opletten, want er zitten heel veel dingetjes in. Maar het is vooral super leuk omdat er ook dingen in voor komen uit de echte geschiedenis enz. En ook omdat ik kunst heb gedaan herkende ik ook kunstenaars etc die in het boek worden vermeld. Het is wel een boek waar je bij na moet denken, maar dat is juist leuk. Ik hoop dat je net zo enthousiast wordt over zijn boeken als ik haha

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 aug 2016 - 12:16:
Daarom heb ik hem ook een beetje meegenomen. Ik vind ten eerste het onderwerp super interessant en ten tweede het is een boek waar je bij na moet denken, en dat is denk ik wel goed voor mij XD
Maar eerst The Raven Boys uitlezen, die ik tot nu toe zo goed vind 0.0

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 aug 2016 - 12:18:
Jaaaaaaa, The Raven Boys. My babies. <3

Edit: HOLD THE FRONT DOOR. Er komt een trilogie van mijn favoriete personage uit The Raven Cycle aagshdjdkdhaksjhe !!!!!!
<33333333

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 8 aug 2016 - 13:36:
@Iv: JAAAAA DAN BROWN!
Bermini Mysterie is denk ik mijn favoriet. Waarschijnlijk omdat dat de eerste was die ik las.
En en en het is zoooo spannend! En - gnretjgbi
You know?

@Chayenne & Kayley wat voor boeken zijn de Raven Boys?

Nu: HP5 in het Engels

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 aug 2016 - 16:01:
The Raven Cycle is young adult, urban fantasy-ish, meer magical realism in mijn mening, over een meisje dat Blue heet en uit een familie van waarzegsters komt, en vier jongens die naar de jongensschool in haar dorp gaan en op zoek zijn naar de begraafplaats van een koning uit het Wales van de middeleeuwen.
Het is gefocust op de personages, die supercool zijn, en hun vriendschappen en de sfeer en omgeving. Het plot voelt soms bijzaak, maar ik vond die serie echt zo ontzettend goed.

Het staat tweede in mijn top drie meest favoriete series allertijden, na Harry Potter.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 aug 2016 - 17:11:
Oh dus dáár gaat het over! Ik vroeg me al af wat ik nou precies aan het lezen was.
Grapje : x
Wie is je favoriete personage Kay? En wat fijn om te weten dat de serie dus nog niet helemaal over is ^^.
En wat is de derde serie dan?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 aug 2016 - 17:15:
RONAN! My precious, angry, dreamy son. <3333
En de derde serie is de Gentleman Bastards serie van Scott Lynch. Ook echt zo goed, heel slim en immersive en boeiend. En de enige adult serie in de top drie.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 aug 2016 - 21:31:
@rebella (sorry, ik ken je naam niet) Jaaaaa i get it. Ik heb alle boeken van hem volgens mij echt in een zomervakantie verslonden, want mijn vader had ze mee en ik had m'n eigen boeken al uit haha. Ik kan ook echt niet wachten op de film van inferno, want het boek was al geweldig and i mean. Movies. Yes.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 aug 2016 - 22:21:
Ik ben nog niet zover in het boek, dus ik kan nog niet goed judgen wie ik het leukste vind enzo. Maar Adam heeft stiekem wel een beetje mijn voorkeur :3
Maar Ronan is ook cool



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17