Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic boekclub [juli: Highly Illogical Behaviour, John Corey Whaley]

FanFic boekclub [juli: Highly Illogical Behaviour, John Corey Whaley]

1 2
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 juni 2016 - 18:38:
Hiyaaaaaaa Fanficers,

Hoe werkt het?
We kiezen een boek, iedereen schaft het boek aan [e-reader, bib, kopen, lenen van je buurjongen, whatever suits you]. Huh, maar we lezen allemaal op een ander tempo? Ja, dat klopt. We stellen daarom maar één deadline vast: we nemen een maand de tijd, het is de bedoeling dat iedereen het boek binnen die maand leest. Doe je dat binnen een dag? Prima. Doe je dat door elke dag vijf pagina's te lezen? Prima. We kunnen alsnog discussiëren over het boek: we schrijven na elk hoofdstuk dat we gelezen hebben een gele reactie in het topic (alsof je een fic leest!) met boven je reactie in caps over welk hoofdstuk het gaat. Zo weet je precies wat je wel kunt lezen en wat niet. Dan kunnen we dus samen live fangirlen (in het geel, zoals bij Kijkt) en na afloop misschien zelfs samen fanficties schrijven.

Oké... en wat lezen we dan?
Dat kiezen we met z'n allen! Ik stel voor dat iedereen die mee wil doen een boek noemt dat ze graag wil lezen. Als de nominatielijst compleet is, gaan we stemmen. Dat werkt als volgt: je geeft elk boek een cijfer (1 als het boek je absolute voorkeur heeft; het hoogste cijfer gaat naar het boek waar je het minst zin in hebt). Als je een boek al gelezen hebt/echt niet wilt lezen, neem je die niet mee in je resultaten en valt die als het ware uit de nominatielijst weg. Uiteindelijk kiezen we uit alle boeken die van elke deelnemer een cijfer hebben gekregen, het boek met het laagste totaalcijfer. Dat boek gaan we lezen.

Ja, ik heb er zin in! Wanneer beginnen we?
Nu! Roept u maar welk boek u het meest aanstaat.

Nominaties voor juli:
-
Liefs,
Jullie team



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 juli 2016 - 20:57:
Ik ook! Maar ik ben nog bezig in Cress

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 juli 2016 - 21:03:
Ik wacht wel tot jullie er ook aan beginnen!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juli 2016 - 12:47:
previous: Highly Illogical Behaviour, John Corey Whaley, 249 pagina's
genre: YA, lgbt
found: general hype, Goodreads / Booktube, FF'ers.
first sentence: Solomon never needed to leave the house anyway.
thoughts: ja, het was gewoon prettig. Ik vind het heel fijn dat Clark niet ineens gay was, want dat zou het heel erg any other boek hebben gemaakt. En het boek is naar mijn idee (niet dat ik verstand van heb, maar oké) wel logisch geschreven. Dingen gingen niet bijzonder snel, Solomon is aan het einde van het boek niet ineens miraculously op wereldreis, waardoor de kleine dingen meer betekenis krijgen. Oh, en I loved hoe alle waterpoloërs de grond in werden geboord x) want dat doen wij zelf ook altijd.
recommended: ja hoor

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 juli 2016 - 23:16:
t/m h13
Eerst wilde ik Lisa wurgen, nu valt het wel mee. EN SOWIESO WORDEN SOL & CLARK VERLIEFD. OF NIET DAN.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 juli 2016 - 7:22:
*wbw*

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 juli 2016 - 22:48:
Uit. Het was leuk om te lezen, maar ik heb er eigenlijk niet heel veel meer over te zeggen, want het was ook best voorspelbaar.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 juli 2016 - 12:48:
Ik moet m'n review nog steeds even vertalen. Dus deze post is om me daaraan te doen herinneren. Niet dat jullie wss in spanning erop aan het wachten zijn, but I loved this book and need to share my feels.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 12:52:
I would be waiting impatiently, maar volgens mij heb ik 'm al op GR gelezen (:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 juli 2016 - 16:13:
Highly Illogical Behavior, John Corey Whaley, 249 pagina's
genre: YA, contemporary, lgbt.
found: GoodReads.
first sentence: Solomon never needed to leave the house anyway.
thoughts: ik hield echt van dit boek. :' De schrijfstijl was prettig en vlot en aangenaam, misschien niet wondermooi maar alsnog met heel quotebare stukken. Een beetje kort, een extra honderd bladzijden zou beter geweest zijn (vind ik), maar dat neemt niet weg dat ik enorm van dit boek genoten heb en dat 't niet heel veel overbrengt op zo'n korte tijd.
De personages vond ik geweldig. Lisa deed me vooral heel erg aan Hermelien denken, wat iets positief is, en Solomon was zo'n schatje. Ik wilde 'm echt gewoon beschermen, wetende wat Lisa's plan was vanaf het begin en wetende dat er waarschijnlijk drama en backlash van zou komen. En Clark is gewoon alles. <3
En de twee perspectieven werkten ook voor dit verhaal, vond ik, met allebei een eigen toon en stem.
Alleen het einde was een beetje meh, misschien vooral omdat het zo'n kort boek was, maar uiteindelijk was HIB wel alles dat ik van m'n YA contemporaries wil dat ze zijn: intens en écht en onthoudbaar.
recommended: yesh!



1 2