Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd (Light)

Schrijfwedstrijd (Light)

1 2 3 4 5 6
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 okt 2016 - 22:42:
Deze wedstrijd is afgelopen.

Back by popular demand: schrijfwedstrijd, de quick ’n dirty versie. Of niet zo dirty, dat is aan jullie.

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FF.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
De eerste opdracht op tijd inleveren betekent dat je meedoet. Dan verwacht ik dus ook elke keer een inzending! (:

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en ingeleverd. Alleen als de link in het topic is geplaatst, is de inzending geldig.
Overigens mag je meerdere schrijfwedstrijden in dezelfde fanfictie “Schrijfwedstrijd” posten, als het voor mij maar duidelijk is waar ik je inzendingen kan vinden. Dus als jij van een eerdere schrijfwedstrijd al een fanfictie “Schrijfwedstrijd” hebt, mag je die gewoon hergebruiken.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt de hele opdracht als te laat ingeleverd.
Let ook op: zet de titel van je stuk niet in het topic! Ik kijk blind na, ik wil dus niet van tevoren weten wie wat heeft geschreven.

Hoe werken de beoordeling en het winnen?
Je wordt (door mij, Dezh) beoordeeld op a) plot -innerlijke logica, geloofwaardigheid, originaliteit-, b) stijl, titel en structuur, c) spelling / grammatica / interpunctie, en d) uitvoer van de opdracht. Voor elk van deze vier criteria kun je steeds vijf punten krijgen. Die punten worden opgeteld en aan het eind heb je daarmee een cijfer tussen de 0 en de 20.
Iedereen ontvangt een algemene beoordeling en haar tekst met meer mierenneukerige opmerkingen. Het puntenoverzicht wordt bijgehouden in het topic. Als je het oneens bent met mijn beoordeling, laat me dat vooral weten, dan kunnen we kijken wat we daaraan doen. Voor blijvende onenigheid zijn er mods, maar ik ga er vanuit dat dat niet nodig zal zijn.
Het is geen afvalrace, je verlaat de wedstrijd alleen als je zelf aangeeft te willen stoppen. Wie aan het eind de meeste punten heeft, wint.

What the flying fuck betekent “Light” in deze context?
Drie opdrachten, drie weken per opdracht, elke opdracht minimaal 1500 woorden, zonder maximum. Een schrijfwedstrijd zoals altijd, alleen net wat simpeler.

Fanfictie-opdrachten
Bij alle fanfictie-opdrachten geldt dat het niet genoeg is om je personage de naam van een beroemd persoon/fictief personage te geven! Ik wil lezen over Bill Kaulitz, Loena Leeflang of Peggy Carter, niet over mensen die toevallig net zo heten. Natuurlijk kan ik niet voor elk fandom even goed beoordelen of je personages kloppen, maar ik heb internet, dus ik zal sowieso proberen het zo goed mogelijk na te gaan. Voel je vrij om een fandom te kiezen dat ik niet ken! Als je niet zeker weet of ik een fandom ken, vraag het me dan even. Ik bijt zelden. Sowieso geldt voor alle vragen: het topic, mijn GB en mijn PB staan open!


Deelneemsters
» Cyn [16] [16] [12]
» Iv [13] [0] [0]
» Jess [14] [15] [13]
» Nynke [17] [15] [15]


• Opdracht 1: It’s a sin to kill a mockingbird
Deze opdracht is zo simpel als wat: ieder kiest één hoofdzonde en één hoofddeugd. Gebruik ze als thema, personage, persoonlijkheid, het maakt me niet uit, zolang je er maar iets mee doet. (Geweldige logica, dit.)
Voor het gemak heb ik ze hieronder neergezet. Dubbele mogen, leef je uit.

Fanfictie: ja.
Minimum aantal woorden: 1500.
Maximum aantal woorden: geen.

Zonden:
Deugden:

Superbia (hoogmoed)
Prudentia (voorzichtigheid)

Avaritia (hebzucht)
Iustitia (rechtvaardigheid)

Luxuria (lust)
Temperantia (gematigdheid)

Invidia (nijd)
Fortitudo (moed)

Gula (gulzigheid)
Fides (geloof)

Ira (toorn)
Spes (hoop)

Acedia (luiheid)
Caritas (liefde)


Deadline: 21 november, 23:59. [Uitslag.]


• Opdracht 2: A life, a spirit, and a name
Ik heb zin in Disney, dus we doen Disney. Kies een sidekick uit een Disneyfilm (denk Stampertje uit Bambi, Meeko uit Pocahontas of Olaf uit Frozen) en maak die sidekick je nieuwe hoofdpersoon. Het stuk mag zich afspelen voor, tijdens of na de Disneyfilm, in een AU, maakt me niet uit, zolang je me maar verrast met een nieuw perspectief en een sidekick die opeens de held van hun eigen verhaal wordt.

Fanfictie: gaat automatisch, want Disney. #genius
Minimum aantal woorden: 1500.
Maximum aantal woorden: geen.

Deadline: 18 december, 23:59. [Uitslag.]


• Opdracht 3: Back to our roots and childhoods
Zo meteen volgt een rijtje titels van Nederlandse jeugdboeken. Kies een titel. Dat is nu de titel van je inzending; voor de rest mag je helemaal zelf uitzoeken wat je ermee doet. Let op: het is een fanfictie-opdracht, maar alleen het hergebruiken van een titel telt niet als fanfictie. Je moet dus nog een ander fandom toevoegen.
Zet het nummer dat je wil in het topic, dan haal ik ’m weg en vergeet ik hopelijk tegen de tijd dat ik moet nakijken wie welke titel had.

1. Geef me de ruimte!
2. Torenhoog en mijlenbreed
3. Jess
4. Nynke
5. Krassen in het tafelblad
6. Cyn
7. Waar het hart vol van is
8. Iv

Fanfictie: ja.
Minimum aantal woorden: 1500.
Maximum aantal woorden: geen.

Deadline: 12 januari, 23:59. [Uitslag.]


Eindstand:
1. Nynke, 47 punten
2. Cyn, 44 punten
3. Jess, 42 punten
4. Iv, 13 punten



Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 10 jan 2017 - 22:22:
Kijk eens aaaaan
Ik heb toetsweek maar raad eens waar ik mee bezig ben geweest vandaag?
Jk ik moest alleen nog even nakijken en wat invullen.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 jan 2017 - 14:01:
Ik ga het ook uittypen!

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 jan 2017 - 23:01:
hopla

300 woorden te weinig om en rond, maar het was af en ik wil het niet langdradig maken en ja. ^^

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 15 jan 2017 - 13:26:
er komt nog 1 opdracht toch?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 15 jan 2017 - 13:44:
Nee.
Drie opdrachten, drie weken per opdracht

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 jan 2017 - 14:35:
Jep, dit was de laatste. En sorry, ik dacht dat ik vrijdag tijd zou hebben om na te kijken, maar dat lukte niet helemaal. Het wordt woensdag. Als jullie de tijd t/m dinsdagavond willen gebruiken om nog na te kijken oid, dan mag dat wat mij betreft.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 15 jan 2017 - 15:09:
Thanks! Ik kwam nog wat kleine dingetjes tegen, dus heel fijn dit.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 jan 2017 - 14:54:
Sorry voor de vertraging, maar hier is dan eindelijk de uitslag van opdracht 3 en daarmee ook de bekendmaking van de winnares!

Gefeliciteerd, Nynke!

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 24 jan 2017 - 15:16:
Aaaay, I won ik zal het commentaar thuis bekijken, zodra ik een computer bij de hand heb (:
Also, het was een heel erg leuke schrijfwedstrijd. De opdrachten waren alle drie leuk om te doen en ook creatief. Thanks Dezh!

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 24 jan 2017 - 15:48:
Ik dacht alleen dat ik mijn titel aan had gepast binnen de tijd die je had gegeven, omdat ik erachter kwam dat het verkeerd was (want vlug zijn en drukte) en hij staat ook zo op mijn laptop en met de juiste titel in mijn inzending, maar ja. Sorry dan voor de slordigheid, I guess. Ga denk ik proberen er alsnog iets mee te doen, maar ik kwam niet meer uit mijn woorden dus ja. Sorry. Ben er wel een beetje trots op, alsnog, omdat ik wel eindelijk een idee had waar ik redelijk tevreden mee ben. Maar uitwerken is lastig.

Gefeliciteerd though, Nynke.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 jan 2017 - 17:04:
@Jess: je hebt gelijk, volgens de datum boven de inzending heb je inderdaad de titel op tijd aangepast. Blijkbaar heb ik toch een oudere versie aangeleverd gekregen. (Al moet ik je er wel op wijzen dat je aangepaste titel "De geheimen van het Wilde Woud" is en de oorspronkelijke titel van de opdracht was zonder "de". Mierenneukerij, I am aware.) Je kunt die opmerking negeren en krijgt er een punt bij voor de opdracht. (:

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 26 jan 2017 - 13:55:
Bedankt voor de leuke wedstrijd Dezh, de opdachten waren echt super <3

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 jan 2017 - 14:55:
Ik was echt weer een shit deelnemer sorry :C Uni hates my ass en m'n creativiteit is weer zero op dit moment, maar dat is allemaal geen excuus enz, dus ja. Sorry



1 2 3 4 5 6