Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic's Ficweek

FanFic's Ficweek

1 2 3
Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 19 juli 2017 - 13:53:
FanFic's Ficweek

Welkom bij de Ficweek! Voor een week lang zullen alle deelnemers dagelijks een stuk fanfictie schrijven over een genoemd onderwerp. Je mag zelf kiezen over welke fandoms je schrijft.

De week die ik voorstel is 31 juli tot en met 6 augustus. De onderwerpen heb ik al bedacht, en als jullie willen kan ik deze eerder bekend maken om de inspiratie al te laten vloeien.

Het is leuk als er een aantal mensen meedoen en men elkaar ondersteunt en helpt in dit topic. Ik zou het zelf erg leuk vinden om alle stukken te kunnen lezen, dus post het vooral! Er zijn weinig regels, dus heb vooral plezier!

Liefs, Lily

Deelnemers:
- Kayley
- Chayenne
- Cynthia
- MoonRocker
- Lily

---------------

Maandag 31 juli

Het is de laatste dag van juli. Deze maand is uiteraard vernoemd naar de Romeinse dictator en veldheer Julius Caesar. Zijn laatste woorden waren, volgens de waarschijnlijk geromantiseerde versie, ‘kai su, teknon?’; later vertaald naar ‘et tu, Brute?’. Hij werd vermoord door samenzweerders in de curia van het Theater van Pompeius, en liep in totaal 23 dolksteken op.

Prompt #1: 23

***

Dinsdag 1 augustus

1 augustus is de geboortedag van Yves Saint Laurent, de wereldberoemde modeontwerper. Gestorven in Parijs, maar geboren in Algerije. Naast Arabisch hebben Berbertalen hier ook een officiële status. Sprekers hiervan noemen zichzelf Imazighen, oftewel: Free men.
Algerije vond haar vrijheid pas in 1962 toen het onafhankelijk werd van Frankrijk, na de Algerijnse oorlog die in 1954 begon. Deze oorlog leidde in 1958 tot de val van de Vierde Franse Republiek. Deze Republiek duurde enkel van 1946-1958.

Prompt #2: Haal inspiratie uit dit gedicht van Jacques Prévert, gepubliceerd in 1946.
Mais dans tes yeux entrouverts
Deux petites vagues sont restées
Démons et merveilles
Vent et marées
Deux petites vagues pour me noyer


(Maar in jouw halfopen ogen
Bleven twee kleine golven
Demonen en wonderen
Winden en getijden
Twee kleine golven om mij te verdrinken)


***

Woensdag 2 augustus

De geboortesteen horend bij de maand augustus is de peridoot. De werking die aan deze steen wordt toegeschreven verschilt van het losmaken van negatieve invloeden tot positieve effecten op bipolaire stoornissen. De kleur van de steen verschilt van geelgroen tot donkergroen.
Groen zelf is een kleur die geassocieerd wordt met vers en natuur. Groen komt echter ook veel in spreekwoorden voor. Een groentje zijn; het gras is altijd groener aan de andere zijde; een oude bok lust nog wel een groen blaadje; er gezien zijn als een rotte kool bij een groenvrouw.

Prompt #3: Gebruik de betekenis van een spreekwoord dat groen bevat als thema

***

Donderdag 3 augustus

De naam donderdag komt van de Germaanse god Donar; beter bekend als Thor. In de wereld van Marvel stuurt Odin Thor naar de Aarde en plaatst hem zonder herinneringen in het lichaam van de deels verlamde Donald Blake. Pas na het ontdekken van Mjölnir kan hij terugkeren naar zijn eigen gedaante.

Prompt #4: Limieten

***

Vrijdag 4 augustus

Het getal 4 is een heilig getal dat de maagd Maria symboliseert. Daarnaast zijn er vier elementen, vier jaargetijden, vier evangelisten en vier windstreken. Het is het enige getal dat evenveel letters heeft als het betekent in de Nederlandse taal. Pretty cool.
De Grote Vier kan verwijzen naar Donatello, Michelangelo, Rafaël en Da Vinci. Rafaël heeft ooit een schilderij gemaakt getiteld “De vrouw met de eenhoorn”.

Prompt #5: Legendes of mytische wezens

***

Zaterdag 5 augustus

5 is de naam van een box set van Ed Sheeran die een aantal jaar geleden uitkwam. Zijn laatste album heeft echter ook nog iets met 5 te maken. Het kwam op een bijzonder tijdstip uit.

Prompt #6: 5AM



Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 31 juli 2017 - 12:41:
Ik heb natuurlijk al stiekem wat langer kunnen broeden op ideetjes, dus ik ben al aan het schrijven geslagen. Het wordt een luchtig verhaaltje en zoals altijd voor mij in de Harry Potter-wereld. Ik zit nu op 9 van de 23. ^^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 juli 2017 - 12:50:
Het is toch gewoon de bedoeling dat je nu een stukje schrijft over 23 of waarin het centraal staat? Geen aparte regels verder toch?

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 31 juli 2017 - 14:06:
Ik neem aan dat als je het hier wilt posten het een fanfictie moet zijn, maar verder ben je vrij.

(16:30)
Ik heb ondertussen mijn stukje voor vandaag al gepost! Ik heb besloten te gaan voor 23 pogingen. Hoe staat het bij jullie?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 juli 2017 - 18:06:
Het schrijven lukt me niet zo, maar ik ga proberen toch nog iets af te krijgen vandaag.

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 31 juli 2017 - 18:12:
Ik hoop dat het je lukt! Heb je al een beetje een idee?

(19:30)
Helaas heb ik waarschijnlijk de rest van de avond geen tijd meer om de opdracht van morgen te posten, dus dat doe ik nu alvast. Ik hoop dat de opdracht van vandaag jullie goed afgaat; vergeet vooral niet erover te babbelen!

Het is een redelijk andere opdracht dan vandaag. Als jullie er moeite mee hebben, moeten jullie het vooral zeggen en dan kan ik het "denk aan"-lijstje posten!

***


Dinsdag 1 augustus

1 augustus is de geboortedag van Yves Saint Laurent, de wereldberoemde modeontwerper. Gestorven in Parijs, maar geboren in Algerije. Naast Arabisch hebben Berbertalen hier ook een officiële status. Sprekers hiervan noemen zichzelf Imazighen, oftewel: Free men.
Algerije vond haar vrijheid pas in 1962 toen het onafhankelijk werd van Frankrijk, na de Algerijnse oorlog die in 1954 begon. Deze oorlog leidde in 1958 tot de val van de Vierde Franse Republiek. Deze Republiek duurde enkel van 1946-1958.

Prompt #2: Haal inspiratie uit dit gedicht van Jacques Prévert, gepubliceerd in 1946.
Mais dans tes yeux entrouverts
Deux petites vagues sont restées
Démons et merveilles
Vent et marées
Deux petites vagues pour me noyer


(Maar in jouw halfopen ogen
Bleven twee kleine golven
Demonen en wonderen
Winden en getijden
Twee kleine golven om mij te verdrinken)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 31 juli 2017 - 22:55:
Tadaaaa
Het is zo crap maar dit is het eerste wat ik in een hele lange tijd weer eens geschreven heb dussss.
Morgen moet ik werken, dus genoeg tijd om te bedenken wat mijn volgende inzending gaat worden

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 1 aug 2017 - 11:28:
Ik heb ook geschreven! Maar we zaten gister en vannacht op de boot dus ik kon het niet gaan posten. Straks zijn we bij ons huisje (vakantie Hihi) en dan ga ik het uittypen en uploaden. Voor vandaag zal ik ook bezig gaan!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 1 aug 2017 - 11:58:
Ik heb Chayennes stuk al gelezen en vond het erg leuk! Ik kijk er naar uit de rest te lezen.

Voor vandaag wil ik eigenlijk voor drie uur al klaar zijn aangezien ik de rest van de dag bezig ben. Werk aan de winkel dus!

(15:00)
Ik heb mijn stukje af! Ik heb veel inspiratie uit het citaat gehaald; gekozen om de ogen en het zee-thema terug te laten komen. Het is een minder luchtig stuk geworden dan gisteren, eerder triest.

Hoe laten jullie je inspireren door het gedicht? Lukt het of moet ik het lijstje publiceren?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 aug 2017 - 20:14:
Ik kan er niet zoveel uithalen eigenlijk :C
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso niet zoveel van gedichten snap... dus dan raak ik eerder geïrriteerd dat ik niet weet wat er mee bedoeld word dan dat ik er inspiratie van krijg
Ga wel iets proberen iig
En dankje Lily <3

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 1 aug 2017 - 21:53:
Om het wat makkelijker te maken het lijstje!

Denk aan:
- het gevoel dat het citaat je geeft
- thema zee: golven, winden, getijden
- wat er in ogen kan schuilen

(22:45)
Alvast de uitdaging voor morgen! Deze is wat laagdrempeliger, dus ik hoop dat iedereen eruit komt!

Woensdag 2 augustus

De geboortesteen horend bij de maand augustus is de peridoot. De werking die aan deze steen wordt toegeschreven verschilt van het losmaken van negatieve invloeden tot positieve effecten op bipolaire stoornissen. De kleur van de steen verschilt van geelgroen tot donkergroen.
Groen zelf is een kleur die geassocieerd wordt met vers en natuur. Groen komt echter ook veel in spreekwoorden voor. Een groentje zijn; het gras is altijd groener aan de andere zijde; een oude bok lust nog wel een groen blaadje; er gezien zijn als een rotte kool bij een groenvrouw.

Prompt #3: Gebruik de betekenis van een spreekwoord dat groen bevat als thema

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 2 aug 2017 - 20:30:
Ik heb mijn stukje voor vandaag af! Normaal schrijf ik niet veel over het Gouden Trio omdat ik bang ben dat ik het alleen maar verpest, maar ik heb het toch een keertje geprobeerd.
Hoe staat het bij jullie?

***

Een nieuwe dag, een nieuwe uitdaging!

Donderdag 3 augustus

De naam donderdag komt van de Germaanse god Donar; beter bekend als Thor. In de wereld van Marvel stuurt Odin Thor naar de Aarde en plaatst hem zonder herinneringen in het lichaam van de deels verlamde Donald Blake. Pas na het ontdekken van Mjölnir kan hij terugkeren naar zijn eigen gedaante.

Prompt #4: Limieten

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 3 aug 2017 - 16:59:
Die van 2 augustus is helaas niet gelukt. Vandaag weer een dag!

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 3 aug 2017 - 19:19:
Geeft niet als het niet lukt, het is allemaal voor de leuk! Lukt het vandaag een beetje?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 aug 2017 - 19:36:
Vooral omdat ik de laatste twee dagen niks kon bedenken ga ik vandaag heel erg m'n best doen om iets te verzinnen.

Lily
Lily

Lily is offline

[53]
Lily zei op 3 aug 2017 - 19:46:
Ik ben terug naar mijn favoriete next-generation boy (Scorpius) merk ik. De stukken die ik schrijf worden wel steeds korter zie ik, met nu nog maar 1/3de van de lengte van mijn stuk op maandag. Maar ach, het is wel af

Ik ben bij thema Limieten gegaan door limieten aan eigen kunnen, opgelegd door anderen (zeg maar). Aan welke hoek denken jullie?



1 2 3