Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het anime/manga topic

Het anime/manga topic

1 2
RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 29 mei 2009 - 16:01:
Ik dacht, laat ik hier maar een topic over maken, want die is er nog niet

We kunnen het over verschillende series hebben, wat je al hebt gezien aan anime, of wat voor manga je hebt gelezen...
Ik kijk praktisch alle anime online, of ik download het (betere kwaliteit dan streaming), en ik heb een paar anime films op de plank staan (dus echte dvd's)... Maar het is best duur, dus meestal wacht ik tot er een actie oid is tot ik een serie koop die ik graag wil hebben (nu zijn dat onder andere Noein en Gunslinger Girl, die heb ik ook nog niet gezien).

Manga koop ik wel, die lees ik (bijna) nooit online, omdat het altijd zo lang duurt voordat een nieuwe pagina is geladen... Het enige wat ik wekelijks online lees is Naruto, nieuwe chapters, maar die heb ik dan zelf in de kast staan, dus dat is niet zo erg (ik koop het toch wel).
Andere series die ik in m'n kast heb staan en helemaal geweldig vind:
Alive the final evolution [hele leuke serie, een verrassende shounen]
Uzumaki [als je van horror houdt, dan moet je deze gelezen hebben. 3-delig, ik heb 'm compleet]
Kurosagi Corpse Delivery Service [beetje bizar, er zitten ook lijken e.d. in... combinatie van supernatural en mysterie]
Gintama [ik geloof niet dat ik ooit zo'n droog verhaal heb gelezen. het slaat nergens op, en is dus ook helemaal hilarisch]
God Child [in 19e eeuws engeland geplaatst, victoriaans, met een detective/mysterie-achtige sfeer.]

Wat ik nog graag wil lezen zijn Gyo (zelfde auteur als Uzumaki), Parasyte en Pandora Hearts, maar die laatste is nog niet uitgegeven, nog zo'n 7 maanden op wachten. :/ [Mijn wishlist is eigenlijk veel langer, maar te lang om toe te voegen )

Als je mijn totale lijstje wil zien van wat ik aan manga heb (totaal aan 81 boekjes in de kast ), meld het maar even, dan post ik het hier

Qua anime heb ik vergeleken met sommige mensen nog niet zoveel gezien, maar ik heb al een aardig lijstje opgebouwd. Lievelingsseries zijn onder andere Kuroshitsuji, Naruto en Petshop of Horrors. Ja, ik hoe nogal van vrij bizarre series, dus...

Dus, wie hier houdt ook van anime en manga?



NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 29 mei 2009 - 16:08:
Ikkeeee ^^

Okee.. vage reactie

RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 29 mei 2009 - 17:05:
Heb jij ook manga? <3<3

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 29 mei 2009 - 17:46:
Nee, ik steel altijd vn mijn vriendin x] *Evil laugh*

RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 29 mei 2009 - 18:29:
Ok x3 Dus lees je de Nana manga ook? En lees je in het Nederlands of Engels?

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 29 mei 2009 - 18:36:
Jaaa ;D Maar ik kijk de anime ook, omdat ik de manga's zelf niet koop..

Nederlands/Duits x]
Zij is namelijk duits x3
Of nouja, haar ouders zijn duits, maar zij is nederlands/duits opgegroeid..

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2009 - 19:33:
Ik kijk geen anime, maar ik lees wel graag Manga.
En ik ben dol op mijn Manga Shakespeare ^^

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 29 mei 2009 - 19:35:
Is er een manga van Shakespeare?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2009 - 23:45:
Is er een manga van Shakespeare?

Gewoon te koop in de FNAC. Romeo and Juliet is de leukste.
Het zijn de originele teksten in stripvorm, setting in hedendaags Japan.
En ik heb een paar manga's liggen die ik in Tokio gekocht heb, maar die zijn meer voor de sier. Japans lezen is één van de vele talenten die ik ontbreek... :p

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 30 mei 2009 - 10:04:
Stoer :3

Ben je in Tokyo geweest? ;O ;D

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 30 mei 2009 - 12:34:
Stoer :3

Ben je in Tokyo geweest? ;O ;D

Jep, twee zomers geleden, met mijn pa ^^
Wij hebben een soort van traditie in onze familie: in het jaar dat je afstudeert aan het middelbaar mag je met je vader alleen op reis naar Azië. (Hong Kong zit er altijd bij, omdat mijn vader de helft van het jaar daarheen moet voor de beurs en zo, en dan kan hij zijn kinderen eens meenemen naar 'zijn' wereldje)
Je mag dan kiezen welk land je graag wil zien, en ik kon niet kiezen tussen Japan en Bali, en toen hebben we ze allebei gedaan
Japan is zalig, ik wil stiekem wel een beetje in Tokio gaan wonen...

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 30 mei 2009 - 13:42:
Wat cool!
Ik ga zorgen dat er ook zo'n traditie bij ons komt x]

MoLoveAnime
MoLoveAnime

MoLoveAnime is offline

[4]
MoLoveAnime zei op 30 mei 2009 - 21:44:
(...)
Jep, twee zomers geleden, met mijn pa ^^
Wij hebben een soort van traditie in onze familie: in het jaar dat je afstudeert aan het middelbaar mag je met je vader alleen op reis naar Azië. (Hong Kong zit er altijd bij, omdat mijn vader de helft van het jaar daarheen moet voor de beurs en zo, en dan kan hij zijn kinderen eens meenemen naar 'zijn' wereldje)
Je mag dan kiezen welk land je graag wil zien, en ik kon niet kiezen tussen Japan en Bali, en toen hebben we ze allebei gedaan
Japan is zalig, ik wil stiekem wel een beetje in Tokio gaan wonen...


Dat is officieel zo cool!!!!
Ik schrijf wel over Tokyo maar ben er nog nooit echt geweest. *jaloers!*
Zelf kijk in veel anime() maar lees amper manga. ()
Dat komt omdat ik het geld niet heb om ze te kopen () en ik het internet er te lang over vind doen om de pagina's te laden.
Dus hoe ik het maar op duizenden animies kijken. (waar mijn ouders nu al ge van worden. )

Bye, bye,
Mo-san

RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 1 juni 2009 - 11:59:
Ik kijk zelf ook veel anime, maar het is redelijk duur, dus daar spaar ik ook voor... (Ik ga de Naruto: Shippuuden dvd boxen in juni kopen). Ik wil ook graag later een grote manga collectie hebben om te showen e.d.... Een beetje wat postzegels verzamelen is voor andere mensen, dat heb ik met manga. Maar goed, ik heb nog maar 2 complete series (Alice 19th en Uzumaki), en een paar one-shots die compleet zijn... (CUT, Heaven's Will). De rest moet ik allemaal nog ''aanvullen''. Met Naruto schiet ik nu wel aardig op, daar heb ik er 32 van. Bij Bleach heb ik t/m deel 5 (deze koop ik in het Nederlands).
Het nieuwste wat ik heb gelezen is Alive the final evolution deel 3, Godchild deel 2 en Naruto deel 25. De rest moet ik nog lezen x3
Ik wil zelf ook wel naar Tokyo, maar het is duur. En ver. Dus dat moet voorlopig nog maar even wachten >_>

RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 25 juni 2009 - 21:43:
*schopt topic omhoog*

Dus, wie heeft hier nog iets interessants over anime te melden?

Vraagje, wie gaat er komende september naar Abunai? (Mss kan ik een lijstje maken. Houden we een mini-meeting. Als er mensen komen tenminste ).

Voor mensen die interesse hebben: www.abunaicon.nl

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 27 juni 2009 - 12:33:
Wat is Abunai



1 2