Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Accent

Accent

1 2 3
Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 25 juni 2009 - 18:24:
Hebben jullie een accent of een dialect ofzo?

Ik krijg als ik met mensen praat uit een ander deel van Nederland altijd naar m'n hoofd geslingerd dat ik zo 'perfect nederlands praat'. XD

Hier in Zeewolde heeft niemand een accent.



KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 25 juni 2009 - 18:26:
ik geloof ik ook niet echt denk ik.

lOveYouX
lOveYouX

lOveYouX is offline

[1262]
lOveYouX zei op 25 juni 2009 - 18:29:
Dialect
Wiekevostst zo klap ik

KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 25 juni 2009 - 19:22:
haha, grappig dat je het vraagt.
Toen ik in de kerstvakantie op swk was in Nederland, waren mijn zusje, een vriendin van haar diek ook ken en ik de ENIGE belgen, en aangezien wij uit Houthalen/Genk komen praten wij zo:
'Seg, hebt gij mijn gsm gezien? Ik vind alleen ma die van u, ma is da goed as ik sebiet die van u gebruik?' En toen vonden ze dat wij beleeft praten, omdat wij 'u' zegge, maar voor ons is 'jou' of 'jij' beleeft!
Of toen zij nog iets gingen drinken zeiden wij: 'tot seffes!' en zij kenken ons raar aan. 'Tot wat?' 'Tot seffes, da is hetzelfde als 'sebiet'' 'Ah, en dat betekent?' 'Euh, das is zoals 'tot straks', maar dan in de eerder komende tijd.' 'Ah, je bedoelt 'tot dadelijk'!' 'Ja, dat --'' 'Oke, tot in seffes.' 'Nee, het is gewoon 'tot seffes'.' 'Man, ben ik blij dat ik geen Belg ben!!!!'



Ah, SWK, ik mis het!

lOveYouX
lOveYouX

lOveYouX is offline

[1262]
lOveYouX zei op 25 juni 2009 - 19:32:
ik zeg ook tot seffes

Sorrowmysoul
Sorrowmysoul

Sorrowmysoul is offline

[136]
Sorrowmysoul zei op 25 juni 2009 - 20:10:
Tot in seffes .
^^ Dat zou ook echt iets zijn voor mij om te zeggen

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 25 juni 2009 - 20:25:
Nog iemand accentloos hier x'D Ik woon in Zuid-Holland

Sorrowmysoul
Sorrowmysoul

Sorrowmysoul is offline

[136]
Sorrowmysoul zei op 25 juni 2009 - 20:38:
Ik in gelderland,,
maar k praat geen achterhoeks ofseuw .
Alleen bijv. dreug en ofseuw maar dat is niet echt achterhoeks,
dat zijn gewoon misvormde woorden.

RedHill
RedHill

RedHill is offline

[80]
RedHill zei op 25 juni 2009 - 21:17:
Hier ook een Achterhoeker. Praat soms een beetje achterhoeks, maar daar kan ik niks aan doen. x3 Je kunt het nog het meest horen bij mijn opa en oma, maar het is niet zo erg dat ik het niet kan verstaan. (Jaja, jaren training ). Mijn moeder praat soms ook een beetje zo, maar bij haar merk je het ook haast niet.

Wij zijn als Nederlanders ook lekker geassimileerd. Wij, een cultuur? Pfft. No way.

(Goed, even voor de goeie orde, het meest achterhoekse dat je me ooit zal horen zeggen is ''Ik kom uut die heuve''. En nu raden waar dat ligt x3)

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 26 juni 2009 - 8:08:
XD

Ze zeggen wel eens dat we in Zeewolde de zogenaamd 'gooische R' hebben.

Nou daar moet je blij me zijn...

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 26 juni 2009 - 9:35:
ik vind mezelf opeens heel saai nu.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 26 juni 2009 - 14:04:
Mijn moeder is Mechelse, en langs vaderskant heb ik grootouders uit Doel en Sinaai, dus wij hebben een pak verschillende accenten. En ik woon in Oudenaarde, de stad met het mottigste accent ever, en ik ga naar school in Gent...
Ik kan dus eigenlijk een pak accenten imiteren, maar ik heb er niet echt een. Maar ik spreek ook geen ABN, meer tussentaal :p

ChantouSEX
ChantouSEX

ChantouSEX is offline

[614]
ChantouSEX zei op 28 juni 2009 - 14:54:
Jap ,ik woon in Enschede , en dat ligt in Twente x)
Al praat ik niet ègt plat (twents) maar wel met de lange o enzo
En ik zeg dingen zoals bijv. WIl je even doorlopen ,word bij mij: Loopm x)
Met die m erachter jaa x)

Daydream
Daydream

Daydream is offline

[12]
Daydream zei op 30 juni 2009 - 12:33:
Ik weet eigenlijk niet wat ik spreek. Ik woon in Turnhout. Mijn mama is van turnhout, mij papa van antwerpen. Maar die spreken eigenlijk nooit in hun dialect en ik ook nie echt. Ik gebruik alleen wa turnhoutse woorden. Ma vr de rest praat ik redelijk gewn. En soms bertrap ik mezelf er wel eens op dat ik met die lekijke turnhouts L praat. Ma kprobeer daar op te letten, want da is zo mottig.
Ik heb ook wel veel limburgse familie en ik kan da accent vrij iemiteren, ma da's meestal voor de grap.

Pressure
Pressure

Pressure is offline

[155]
Pressure zei op 30 juni 2009 - 14:29:
Soms ABN, Soms Antwerps en Soms Mechels. Ik weet niet ik let er niet op

Pressure
Pressure

Pressure is offline

[155]
Pressure zei op 30 juni 2009 - 14:30:
Mijn moeder is Mechelse, en langs vaderskant heb ik grootouders uit Doel en Sinaai, dus wij hebben een pak verschillende accenten. En ik woon in Oudenaarde, de stad met het mottigste accent ever, en ik ga naar school in Gent...
Ik kan dus eigenlijk een pak accenten imiteren, maar ik heb er niet echt een. Maar ik spreek ook geen ABN, meer tussentaal :p


Mechelen, Gheheh



1 2 3