Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Heldendaad

Heldendaad

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 26 juli 2009 - 11:42:
Afgelopen maandag had ik dus een heldendaad verricht.
Ik kwam laat in de avond van mijn werk af en zag toen uit het niets een man in de sloot liggen. Gelijk stapte ik af en begon dingen tegen hem te zeggen en hem eruit proberen te trekken, samen met zijn fiets.
Ik was écht blij dat ik hem überhaupt zag, want hij zat onder de zwarte modder, zijn gezicht was gewoon niet te zien -en dan helemaal niet wanneer hij daar zo in de berm lag, gewoonweg gecamoufleerd!
Na tien minuten gesjor had ik hem heelhuids eruit gekregen en heb hem naar huis gebracht. Zijn vrouw was er niet zo blij mee om een soppende man te zien met modder diep in zijn oren. De man had mij tig keer bedankt. En ik kon alleen maar zeggen dat ikzelf blij was om hem te helpen, dat zou hij immers ook voor mij doen.
Ik moest mijn adres opschrijven + mijn naam..
Nu kijk ik naar een V&D bon van 15 euro en ben helemaal verbaasd.
Dit stond erbij:

Nogmaals bedankt voor het thuis brengen en koop hier maar wat leuks van.

Hij had het voor mij niet hoeven doen, want ik voel me al gelukkig om een medemens te helpen.
Hebben jullie wel eens zo'n heldendaad gedaan en voelde jullie daarna ook zo goed?



KaulitzFreak
KaulitzFreak

KaulitzFreak is offline

[2731]
KaulitzFreak zei op 26 juli 2009 - 11:58:
JA!!
Ik heb de show van mijn turnclub gepresenteerd omdat ze niemand vonden die dat gratis wilde doen en ze geen geld hadden om iemand in te huren (en de trainster het zelf écht niet wilde doen), en ik toch niet kon meedoen heb ik gezecht dat ik het wel wilde doen. Achteraf heb ik er nog 10 euro voor gekregen

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 26 juli 2009 - 12:12:
Voelt fijn om te helpen, hè?
Maar ikzelf vind het altijd zo rot om geld aan te nemen.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 26 juli 2009 - 12:26:
Maar als je het geld niét aanneemt, dan klopt er voor die kerel die je gered hebt ook iets niet - dan blijft hij zich schuldig voelen. Dus aannemen en als het niet goed voelt, dan kan je hem nog aan iemand anders geven (alweer iemand blij mee gemaakt). ^^

Ik heb geen grote heldendaden verricht, maar ik voel me altijd weer een beetje fijner wanneer ik de brievenbus van mijn groot-tante ben gaan leegmaken, of als ik mijn plaats aan een oud vrouwtje afsta of zo.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 26 juli 2009 - 12:32:
True.
En dat laatste geeft je zeker het zelfde gevoel!
Dat is toch ook een medemens helpen?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 26 juli 2009 - 12:48:
Kleine kindjes behoeden van hersenschuddingen/afgesneden vingers/bloedneuzen/blauwe ogen/losse tanden/nachtmerries...
Telt dat ook?
Want in dat geval verricht ik elke keer heldendaden als ik ga babysitten...

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 juli 2009 - 0:34:
Hahaha !
Dat telt zeker ook :']

lOveYouX
lOveYouX

lOveYouX is offline

[1262]
lOveYouX zei op 27 juli 2009 - 11:08:
Mijn broer wel, en volgens mij heb ik daar ook een topic over gemaakt wat hij gedaan had ^^

XxXLICIOUS
XxXLICIOUS

XxXLICIOUS is offline

[4]
XxXLICIOUS zei op 30 juli 2009 - 13:25:
Ik vind het ook niet zo fijn om dingen aan te nemen als ik iemand help.

Ik heb een x een hertje gered!

M'n ma was de hond uitlaten, en toen kwam ze bij een grasveld met hekken opeens aan de andere kant een hert tegen, en ze kwam zo thuis, en ze vertelde dat, en ik zonder ontbijt naar dat grasveld karren, en foto's maken 'nd shizzle, en ik bellen naar M'n ma van: 'BEL DE DIERENAMBULANCE!' want zij/hij had een wond,en die kwam toen aan en toen hebben we samen met een ambulance medewerker en een ander meisje die er vlakbij woonde dat hertje gered!

-Happy ending-

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 30 juli 2009 - 21:00:
Ik ben vorig jaar zo ongeveer 20 uur bezig geweest met walnoten verkopen voor Dance4life. We haalden ze uit de tuin van een vriendin van mij. We hebben daar 200 euro mee verdient en dat aan dance4life gegeven. Vorig jaar ging het via school, maar het was zo leuk dat we het dit jaar weer willen gaan doen. Dat is toch iets goeds doen voor de mensheid??

Alleen weten we niet of we er nu een vergunning voor nodig hebben,, omdat we het niet via school doen

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 1 aug 2009 - 12:35:
@XxXLICIOUS
Wauwie.. ja, hulpeloze dieren kan soms nog beter voelen om te redden dan mensen! Vind ik dan.

@Rianne
Dat zéker iets goeds doen voor de mensheid. Zelf voor een grote schaal. En ik weet niet of je daar een vergunning voor nodig hebt.. Je wilt toch helpen? Dus als je gewoon een brief stuurt naar Dance4life ofzo. Denk je niet dat ze dat gewoon graag aannemen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 aug 2009 - 1:26:
Zo'n vriend van mij, Mitchel, liep al zeker 2 maanden echt elke dag te zeveren dat hij buikpijn had en hij ging ook vaak vroeger naar huis. Nou, ik keek Grey's Anatomy en daar had iemand een blinde darm ontsteking en toen zei die dokter dat als hij een paar weken had gewacht, hij dood was geweest. En die patiënt had ook buikpijn. Dus ik denken van: ja, dat heeft hij. Maar toen ik het zei, zei hij van 'Ah, belachelijk!' Nou, een week later ben ik ziek. Ik zit achter mijn computer en wie komt er? Mitchel. Dus ik praat tegen hem en hij zegt van: ja, ik had weer buikpijn. Ik dwong hem toen om aan zijn moeder te vragen om naar de dokter te gaan. Blijkt het toch een blinde darm ontsteking. Die week is hij nog geopereerd. En nu is hij nog steeds levend en wel. Ik kreeg van hem een fotokader met een foto van ons in, als bedankje.
Ghehe, blijheid.
Wie weet had hij nu niet meer geleefd. o_O