Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » -Schrijfwedstrijd- àmen » Viva La Bam

-Schrijfwedstrijd- àmen

18 juni 2009 - 17:34

990

2

281



Viva La Bam

Bam wrijft de slaap uit zijn ogen en krabbelt dan omhoog.
Hij krabt even aan zn hoofd ,en sukkelt dan -nog half slapend- de kamer uit.
Hij is nog maar net over de drempel van zijn kamer , of hij ligt alweer op de grond. Hij is over Dico gestruikeld die op de gang ligt te slapen.
'Sukkel' snauwt hij naar hem terwijl Dico langzaam zijn ogen opent.
Opnieuw krabbelt Bam omhoog en loopt de trap af.
'Goeiemorgen' glimlacht Ape naar haar zoon terwijl ze de borden op tafel zet.
Bam drukt een kus op Ape's wang en gaat dan aan tafel zitten.
Nog geen 5 minuten later zijn ook Dico , Dunn, Raab en Rake naar beneden gekomen en aan tafel geschoven.
'Waar is Phil?' wil Raab weten. Bam haalt zijn schouders op en neemt een hap van zijn broodje die hij net van Ape heeft gekregen.
'Phil is met Vito naar het winkelcentrum , boodschappen doen' laat Ape weten terwijl ze nu ook de rest van de jongens een broodje voorschoteld.
'Kun je dat zelf niet?' vraagt Bam.
'Ik moet zo naar schilderen' antwoord ze terwijl ze haar tas van een stoel pakt.
'Sins wanneer schilder jij?' Bam kijkt zijn moeder raar aan.
'Ik heb geen tijd voor een discussie ,ik kom al te laat' zegt Ape terwijl ze de kamer uitloopt, Bam verbaast achterlatend.
'Dus..' mompelt Raab na enkele minuten stilte.
'Laten we Phil en Vito gaan zoeken' stelt Bam voor.

'Wat doen jullie hier nu weer' schreeuwt Vito bijna onverstaanbaar terwijl hij wild met zijn armen in het rond slaat.
'Jullie zoeken' grinnikt Bam.
'Waarom?' vraagt Phil.
'Waarom niet.' reageert Dico terwijl hij een rare stem opzet, die de rest van de jongens in de lach doet schieten.
'Je hebt ons gevonden , ga nu maar weer.' momelt Vito.
'Maar jullie kunnen geen boodschappen doen.' lacht Bam.
'Wie zegt dat?' Vito kijkt zijn neefje beledigt aan.
'Ik'.
'Wij kunnen beter boodschappen doen dan jullie, wij kunnen alles beter dan jullie.' reageert Vito , in een razend -en nog steeds bijna onverstaanbaar- tempo.
'Ruik ik hier een weddenschap' vraagt Dico terwijl hij overdreven zijn neus ophaalt.
'Wat nou weddenschap' schreeuwt Vito onbegrijpend.
'Dus je wil een weddenschap sluiten? Oke' zegt Bam.
'JIj en Phil doen een dag alles wat wij normaal doen ,en wij doen een dag alles wat jullie normaal doen. En als wij het langer volhouden om jullie te zijn , mogen wij Vito's auto hebben.' besluit Bam.
'Als? Tuurlijk winnen we , het enige wat Vito doet is bier zuipen en eten.' grapt Raab.
'Raab ,jij moet Vito en Phil in de gaten houden ,en zorgen dat ze zich wel aan de regels houden en niks doen wat ik ook niet zou doen.'
'Wat?' roept Raab verbaast uit.
'Nee ,ik wil geen stomme weddenschap houden.' roept Vito nog.
'Jammer dan. Kom , dan gaan we ons zelf even veranderen in Don Vito' Bam loopt de winkel al uit , gevolgt door zijn Dunn,Rake & Dico, en zijn oom en vader verbaast achter latend.

De jongens proppen een hamburger naar binnen terwijl ze na elke hap een flinke slok bier drinken.''Het is best makkelijk om Vito te zijn' deelt Rake dan mee.

Phil ,Vito en Raab zijn in de auto gestapt , en Vito is al zeker hele weg bezig met eten. 'WIl je verliezen of zo?' vraagt Raab dan terwijl hij het broodje uit Vito's handen pakt en uit het raam gooit.
'Wat doe je.Dat was mijn lekkerste broodje' schreeuwt Vito.
'Je moet doen wat Bam normaal zou doen,en Bam zit niet de hele weg te eten.' legt Raab uit.
'Stomme weddenschap' mompelt Vito.
'Wat doet bam dan wel?'.
Raab leunt naar achteren en glimlacht even. 'Skaten.' lacht hij.
Vito schreeuwt wat onverstaanbaars, en Phil zet zijn zonnebril op.

'Ik ben Don Vito en mijn hobbie is eten' roept Dico terwijl hij een Vito-immitatie maakt.
Dunn , Rake en Bam schieten in de lach.
'Wat zullen ze nu aan het doen zijn denk je'? vraagt Dunn dan.
'laten we ze bellen'. stelt Bam voor.
Hij scrolled door zijn Contacten en klikt bij Raab op het groene hoorntje.
'Met raab' klinkt het aan de andere kant van de lijn.
Bam haalt het mobieltje van zijn oor weg en klikt op luidspreker.
'Wat doen jullie?' vraagt hij.
'We zijn bij de skatebaan' lacht Raab.
'Serieus?'
'Vito denkt dat hij beter is dan Tony Hawk'
De jongens schieten in de lach.
'Is dat Bam?' horen ze Vito op de achtergrond vragen.
'Bam , ik kan beter skaten dan jou.' horen ze zijn stem dan roepen.
'Het zal' grinnikt Bam.

Vito rent de halfpipe af ,terwijl Raab zijn mobieltje weer in zn zak stopt.
'Het is de bedoeling dat je er een skateboard bij gebruikt' roept hij dan naar Vito.''Waarom zou ik een skateboard gebruiken?'.
Raab schiet in de lach. 'Omdat we in een skatepark zijn, en omdat Bam ook een skateboard gebruikt als hij skate' lacht hij.

Bam laat zijn blik naar de klok glijden. 20.07.
Op dat moment komen Vito ,Phil en Raab binnen lopen.
'En raab, vertel'. zegt Dico op een rare toon.
'Heeft hij het beter gedaan dan wij ,denk je?' wil Bam weten.
Raab schud zijn hoofd en laat zich op een stoel vallen.
'Hij heeft geskateboard zonder board, hij zat de hele tijd te zuipen en te eten, hij heeft 2 Halfpipe's gemolt, en bijna een klein kind aangereden.'
'Net of Bam dat nog nooit gedaan heeft.' schiet Vito in de verdediging.
De jongens schieten in de lach. 'Wij hebben gewonnen Vito , autosleutels graag' deelt Bam mee terwijl hij met zijn hand op voor Vito gaat staan.
'Jij hebt niet gewonnen, hoe heb jij het dan gedaan?' schreeuwt vito.
'Beter dan jou.'
Dunn pakt een emmer van de grond en gaat achter Vito staan.'
'Geef die sleutels nou maar' schreewt Bam half lachend.
'Nee, ik gee..' Op dat moment drukt Dunn de emmer over Vito's hoofd, en bam graait snel de autosleutels uit zijn ooms zak.
'Ik zit vast. Haal het van me af' schreeuwt Vito.'
'Bam , je bent geadopteerd' schreeuwt hij dan, waardoor de jongens alleen nog maar meer moeten lachen.
'Kom ,laten we Vito's auto vernielen' stelt Bam dan voor.
Hij neemt de honkballknuppel ,die naast de voordeur ligt, mee en slaat dan een raam van Vito's auto in.
'Dat had je ook zonder sleutel kunnen doen' zegt Raab dan.
Bam kijkt op en schiet in de lach. '
'UHU'


Reacties:


hilfxmir
hilfxmir zei op 30 juni 2009 - 22:26:

slim van hem!


BABBELICIOUS
BABBELICIOUS zei op 23 juni 2009 - 14:01:
OEH. KOEL.

CHANTOU. WOUW <3

en en en

ik heb deel 4 & 5 op de comp thuis staan van mijn eigen serie, dus die kan ik er vanmiddag opzetten