Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Tokio Hotel » perseverance » Perseverance [7]

perseverance

6 april 2010 - 20:29

734

11

782



Perseverance [7]

GELUKKIGE VERJAARDAG JELYN <3

Onzeker kijk ik hem aan.
'Moet dat écht ?'
'Moet dat echt ?' deed Bill mij na met een octaaf hoger dan zijn eigen stem.
'Hmm. Oké,dat is duidelijk.Maar,waarom nu weer ?'
'Omdat we hadden afgesproken vorige week, 'we veranderen iets van binnen,dus ook van buiten.'
'Maar..'
'Geen gemaar,'onderbreekt hij mij',haar knippen en nieuwe kleren leken je geen goed idee. Dus was de andere mogelijkheid; Oorbellen !'
Schoorvoetend gaf ik hem gelijk. Dat hadden we inderdaad afgesproken. Maar als ik nu van mening was veranderd? Nu ik hier voor de oorbellen-schiet-zaak sta,bekruipt de angst me. Voor mijn ogen zie ik een grote ruimte en een meneer, met een pistool gericht op de appel die op mijn hoofd staat. MAAR wat als hij nu denkt dat mijn hoofd die appel is? Het ziet er zo uit.
'Hé dromer, aan wat denk je?'
Verstrooid kijk ik Bill aan. 'Aan die vent die mijn hoofd gaat aanzien als een appel.'
'Hoofd? Appel? Unks?' Nu is het Bill zijn beurt om mij verstrooid aan te kijken.
'Ja? Die man, die op de appel op mijn hoofd moet schieten,gaat op mijn hoofd schieten,omdat hij denkt dat de appel mijn hoofd is- ze zijn allebei rond en dik.'
Een tel kijkt Bill mij met grote ogen aan en schiet dan in een luide schaterlach.
'Fientje toch! We gaan oorbellen laten schieten! Geen appels of mensen. Kom nu mee naar binnen, het is écht niet wat je denkt.' Gewillig laat ik mij meesleuren door Bill.
'Hallo. Waarmee kan ik u van dienst zijn?'
Een man van rond de veertig met een spannend broekje en een sjaaltje rond zijn hals komt naar ons toe gelopen.
'Uhm,Mijn vriendin wilt graag oorbellen laten schieten.'
'Oorbelletjes voor de jonge dame? Volg me maar.'
Meteen komt het beeld van het pistool met de appel terug op mijn netvlies.
Alsof Bill mijn gedachten kan lezen geeft hij mij een kneepje in mijn hand.
Trillend als een espenblad ga ik op het krukje zitten en kijk Bill wanhopig aan.
De man kijkt eerst vijf tellen naar mij en wendt zich dan tot Bill :'Heeft ze last van het appel-beeld?'
Grinikkend kijkt Bill mij aan. 'Ja inderdaad.'
'Liefje toch,zegt hij nu tegen mij,maak je maar geen zorgen, ik heb geen appel of pistool bij.' Ik knikte opgelucht-geen appel.
'Kijk,' zei hij 'ik teken nu met deze stift twee bolletjes op je oren,en daar zullen ze komen,goed?'
Ik knikte en keek naar Bill,die bemoedigend terug keek.
'Oke,ging hij voort,nu ga ik met dit toestelletje de oorbelletjes er in schieten,oke?' Nog voor ik iets kon zeggen,hoorde ik een klik,en voelde een steentje in mijn linker oor- en klik, nu ook in mijn rechter.
'Et voila,zo erg was het niet,toch ?'
Met grote ogen van verbazing keek ik hem lachend aan.
'Nee,helemaal niet.'
'Kijk, daar is er een spiegel.' en hij wees naar een blauwe muur waar een grote spiegel aanhing.
Bewonderend keek ik naar de fonkelende oorbellen die in mijn oor prijkten.
'Dankuwel meneer!' zei ik enthousiast en gaf Bill een hand.
'Dat is dan 14 € juffrouw.' Snel gaf ik hem het geld en ging met Bill naar buiten.
'En, wat vind je ervan?' Vroeg ik aan Bill toen we naar de overkant van de straat liepen, waar er een bankje in de schaduw stond.
'Ik vind het prachtig staan !' zei hij toen hij zijn iPod uit zijn boekentas haalde, en een oortje aan mij gaf.
'Kom,we gaan een spelletje spelen. Ik zet een liedje op,en jij zegt welk dat het is.'
Meteen begon ik te protesteren.
'Maar ik ken die liedjes nog maar een week!'
'Lang genoeg lijkt me zo-het eerste liedje.'
'FACE DOWN!' schreeuwde ik meteen.
'Ting ting ting, een punt voor Fien - en de artiest ?'
'Daimn. Iets met 'the red', de rest weet ik niet meer.'
'The red jumpsuit appartus!'
'Ja! Dat was het. Ting ting ting voor Billie!' zei ik met een lachend gezicht.
'Okee, en nu het volgende..'
'Nee,onderbreek ik hem, dit is net zo'n leuk liedje, laat het even staan.'
'Oke, ook goed. Zeg Fientje,mag ik iets vragen?'
'Ja,schiet maar raak.' Meteen moest ik lachen om mijn eigen grap.
Ik bedoel, als ik nu terug denk aan mijn eigen appel-pistool gedachten,klinkt het echt belachelijk
Bill leek niets gemerkt te hebben en ging onverstoord verder:
'Volgende week hebben Tom en ik een soort van concertje.Heb je geen zin om te komen kijken? En mijn out-fit samen te stellen ? Alsjeblieft ?'
'Duuuuh! En dan zie ik Tom ook eens.'


Mihihi.
Deze is voor Natascha, omdat ze me erdoor heeft geholpen
Voor Nadez , omdat ze Nadez is (en de liefste )
Voor Renate , omdat ze fantastisch is (allemaal Gone&Moeder vermist lezen)
en voor Face down , omdat ik verslaafd ben aan dat liedje
http://www.youtube.com/watch?v=W_BjWgudRP8&feature=fvst


Reacties:

1 2 3

DreamWriter
DreamWriter zei op 24 april 2010 - 11:25:
Kijk nou.
Kijk nou toch 'ns hoe lief.
Awww... ^^

Er gaat iets gebeuren met Tom.
En ik ben er nog niet uit of dat iets positiefs of negatiefs zal zijn.
Net zoals ik er ook nog niet uit ben hoe ik dit verhaal heb kí¹nnen vergeten.


Zoef


Kayley
Kayley zei op 14 nov 2009 - 22:50:
Mhii
Dit stukje was heel grijnsverwekkend.
Mijn moeder keek me aan alsof ik de lotto had gewonnen en ze er niets van wist en mijn broer schoof een eindje van me weg.
Fien en Bill zijn lief samen, en dat heb ik al gezegd, maar het is gewoon zo.
En, oewh, concertje. Cuwlish ^^
Weet je, lieve Ariadne, jij moet niet twijfelen over dit verhaal!
Het is écht heel goed!
En dan bedoel ik echt echt!
Niet de 'echt maar ik bedoel dat het niet zo is maar ik zeg het maar omdat ik je niet wil kwetsen'-echt, maar de echte echt! Volg je het nog?
Maar dus: ik lekker vinden jij goede schrijfster!


MoonRocker zei op 4 sep 2009 - 21:11:
WAAAAH!
Face down is een cool lied.
Ik wí­st gewoon dat het dat lied was, gheghe.
Enenen dit is een leuk verhaal n_n

xoxo <3


melmeisie
melmeisie zei op 2 sep 2009 - 20:29:
Boem veel lange berichten ik zal het kort maar krachtig houden

JE verhaal is Supper

meer hoef ik niet te vertellen ^^

snll vddr


AnotherZero
AnotherZero zei op 1 sep 2009 - 17:40:
je weet dat je geweldig bent
& prachtig
& geniaal
& veel te lief
& bijzonder getalenteerd

moest ik niet beter weten
ik zou echt van fien gaan houden.
maar ik weet bter
& hé
ik doe het toch xd

ily