Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Onze eigen fanficties

Onze eigen fanficties

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 mei 2012 - 22:33:
Waarom zouden we alleen gepubliceerde boeken op het forum bespreken als we een hele hoop prachtige verhalen op deze site hebben staan?
Bodine kwam op het idee voor een topic om onder andere verhalen van andere FF'ers aan te bevelen en te bespreken, zie hier het resultaat. (:

[Hoewel ik er niet vanuit gaat dat dit zal gebeuren, zeg ik het alsnog: houd het wel een beetje vriendelijk. Een beetje kritiek kan best, maar iemand een minderwaardigheidscomplex aanpraten is niet de bedoeling.]

----


Harry Potter
- Ignorance is bliss door Carlina
- Losing my religion [one-shot] door Vespertine
- One More Day In Paradise [one-shot] door Vespertine
- Waar er licht is, daar ben jij [one-shot] door Carlina
- Marlene [one-shot] door Vespertine
- We must be killers [one-shot] door Vespertine


Hobbit
- Duriel, dochter van Mirkwoord door Fauve


Hongerspelen
- Finnick door CosmicPurple
- Het meisje dat schijnt door Bella01
- Ultionem door Hermelien


One Direction
- Als de nacht de morgen vindt door NaNaa
- Asylum door xDevilBitch
- Kamer 427 door Bodine
- Schaakspel door Bodine
- De Stem [one-shot] door Bodine


Sick Puppies
- Howard's Tale door xEmma


Tokio Hotel
- Anthem of the Angels door ZeroGravity
- Behind closed windows [5-shot] door ZeroGravity
- Crying Lightning door xNadezhda
- The Eyes of a Stranger door TWINcest
- The Fairies' Tale featuring Shin, River Phoenix, Johnny Depp & de horde FF'ers die het geschreven hebben
- Fledermaus door xNadezhda
- Papieren Liefde door Vespertine
- Platz an der Sonne [TC] door xNadezhda
- Schemering door xNadezhda
- Schuilen onder de Regenboog door CosmicPurple
- Tom's Twin door TWINcest
- Zomertijd door xNadezhda
- Highway to hell door CosmicPurple
- Third World War door Kayley


True Blood
- Blood of the Prophet door Andrea


A Song of Ice and Fire
- Het witte complot door Bodine




(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 mei 2012 - 22:36:
Ik was anders net van plan om heel FanFic de grond in te praten.

Nee, anyways. Ik lees op het moment alleen Howard's Tale van Emma, en het is zooo amazing hoe ze het nummer verwerkt tot een verhaal. I really like that. So ehm. Ja. Dat. ^^

EDIT; nou ja, het is niet echt een fandom. Het is een songfic over twee liedjes van Sick Puppies, maar op zich speelt de band verder (nog?) geen rol in het verhaal.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 mei 2012 - 22:42:
Ik raad iedereen deze one-shot (One More Day In Paradise (Hermelien/Ron)) van Vespertine aan.

Het Gouden Trio is elkaar op jammerlijke wijze uit het oog verloren in de loop der jaren. Wanneer een reünie plaatsvindt in Zweinsveld, is Hermelien niet de enige die met zenuwachtige verwachtingen toetreedt in het park; ook Ron ontdekt dat wat zijn hart wilde, nooit veranderd is. Beide weten echter één ding: ze zijn te laat voor die kans.

Ze vertelt allemaal originele dingen die ik zelf nooit had kunnen bedenken, maar toch heel erg geloofwaardig zijn ^^
(Dat klonk arrogant. Maar zo bedoelde ik het niet. Ik faal met uitleggen. Maar ga het lezen, het is goed^^)

Fandom: Harry Potter

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 mei 2012 - 22:50:
Ik was anders net van plan om heel FanFic de grond in te praten.

Nee, anyways. Ik lees op het moment alleen Howard's Tale van Emma, en het is zooo amazing hoe ze het nummer verwerkt tot een verhaal. I really like that. So ehm. Ja. Dat. ^^
*heeft nu pas door dat dit er staat*
You made me blush
Thank you (:

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 12 mei 2012 - 23:58:
Ooooh, ik vind dit echt een superidee! Zeker voor iemand als ik, die nieuw is op FF, zou zo'n topic echt handig zijn. Ik heb al enkele hele goede HP-verhalen gelezen van Emma en Vespertine, maar zou er graag nog meer ontdekken op deze website! ^_^

Misschien ook handig om bij het verhaal telkens de fandom te vermelden, of de categorie? Het is slechts een suggestie he! ^_^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 13 mei 2012 - 10:51:
Misschien ook handig om bij het verhaal telkens de fandom te vermelden, of de categorie? Het is slechts een suggestie he! ^_^
Oh, dat is inderdaad wel slim. Ook al denk ik dat het door de (Ron/Hermelien) wel duidelijk is bij de one-shot, zet ik het er wel even bij ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 mei 2012 - 10:52:
*edit haar post ook*

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 13 mei 2012 - 11:04:
Tom's Twin van TWINcest blijf ik zo'n fantastisch verhaal vinden. Ik ben het TH-fandom dan wel ontgroeid, maar deze blijf ik herlezen. Het is een geweldig originele invalshoek, en ik hou van Yas' humor.

Zomertijd van xNadezhda is een klassieker geworden op FF. Ook een TH-fic, maar eigenlijk moet je geen fan zijn om deze te snappen en leuk te vinden. Het is zo'n echt zomers meisjesverhaal, en gruwelijk goed geschreven.

The Fairies' Tale van WhatWhat. Gewoon daarom. Omdat het eigenlijk verplichte lectuur is. -angelface-

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 13 mei 2012 - 11:11:
Omg Emma <3 *bloost* Zo goed is het ook weer niet. But thanks, you so sweet! ^^" (Ik ben trouwens wel bezig aan dat "vervolg", maar dat vlot niet zo goed als ik dacht.)

En jaa, Zomertijd! Ik heb dat verhaal een paar weken geleden gewoon voor de leut helemaal opnieuw gelezen. Omdat het zo leuk is!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 mei 2012 - 11:48:
Papieren Liefde, van Vespertine. TH-fandom. Omdat het veel te weinig lezers heeft voor zo'n awesome verhaal. Ik houd van de personages & de humor & de stiekeme hints naar het verleden waar we [nu nog] niets van weten. ^^

En Zomertijd... *mumblewumble* *blush*

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 13 mei 2012 - 12:03:
*bloost nog meer* Nadezhda, jij bent lief (en een beetje te positief erover ^^" ).
En - natuurlijk staat Zomertijd erbij. Duh. <3

Ik kwam eigenlijk zeggen hoe leuk ik het vind dat er "Onze eigen fanficties" staat in de titel (en niet "De beste fanficties" of dergelijke), want dat geeft een fijn gevoel aan het topic. ^-^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 13 mei 2012 - 12:12:
Ik ben zelf nog niet zover met lezen, maar ik kan wel zeggen dat ik Anthem of the Angels van ZeroGravity (Meike) echt geweldig vind en dat het veel te weinig lezers heeft.

Gustav Schäfer.
Zo’n glansrijke carrière in het vooruitzicht, maar met zesentwintig is zijn leven voorbij. Wat hij niet wilde inzien is nu op het punt gekomen dat niet meer te ontkennen is: zijn drummen heeft hem doof gemaakt.
Het leven lijkt geen zin meer te hebben nu hij niets meer hoort, en hij stort in, leeft als een kluizenaar, wil niets meer met de wereld te maken hebben. Hij spreekt niet meer, eet nauwelijks, is depressief, en iedereen wacht op het einde.
Totdat daar Morag is.



There is nothing left of you
I can see it in your eyes
Sing the anthem of the angels
And say the last goodbye


Fandom: Tokio Hotel

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 mei 2012 - 12:13:
Ik voel me zo slecht want ik heb welgeteld nul van de genoemde verhalen gelezen. Daar ga ik van de vakantie dan maar verandering in brengen. ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 mei 2012 - 12:19:
Omg, ja, Anthem! <3 No kidding, dat verhaal is een must voor iedereen in het TH-fandom. I loved every word.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 13 mei 2012 - 12:36:
Ik vind dit topic een geweldig idee! Ik moet nodig weer meer op FF gaan lezen. ;x

Fledermaus van Nadezhda blijf ik geweldig vinden. Je hoeft geen fan van TH te zijn om het te snappen. En. Het is gewoon geweldig. Yap.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 mei 2012 - 12:47:
Oh en als we het dan toch over FanFic klassiekers hebben: Schemering van Nadezh en Schuilen onder de regenboog van Do waren de eerste verhalen die ik hier las en well - they're amazing. Beiden Tokio Hotel fandom, maar voor wat ik me herinner ook prima te volgen voor niet-Tokitelfans.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10