Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd (opdracht 2)

Schrijfwedstrijd (opdracht 2)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2014 - 20:21:
Yes, me ladies, we gaan het weer proberen! Dit wordt mijn eerste keer als host, maar ik ben van vol vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Hieronder zal ik de nodige dingen op een rijtje zetten:

Wie mag er meedoen?
Iedereen met een account op FanFic.nl mag meedoen.

Hoe doe je mee?
Ik doe het anders dan de meesten van jullie gewend zijn: je inschrijving is meteen je eerste inzending. Dus als je mee wilt doen, lever je opdracht 1 (vóór de deadline) in, en dan ben je ingeschreven.

Hoe lever je in?
Maak een fanfictie aan met de naam “Schrijfwedstrijd”. Je post elke opdracht daarin als een nieuw hoofdstuk. De link naar de geüploade opdracht plaats je hier, zodat ik weet dat je hem hebt gemaakt en hebt ingeleverd.
Let op: als je je opdracht aanpast, kan ik dit zien via de datum die erboven staat. Zorg dat je ná de deadline geen aanpassingen meer maakt, want dan geldt je hele opdracht als te laat ingeleverd.

Waarop word je beoordeeld?
Je wordt voornamelijk beoordeeld op originaliteit, uitvoer van de opdracht, stijl, geloofwaardigheid, personages, verhaallijn en dergelijke. Met andere woorden: is je verhaal goed of niet? Hiervoor krijg je een totaalcijfer van tussen de 0 en 10. Voor elke spelfout die je maakt, krijg je 0,1 aftrek. Voor grammaticale fouten geldt hetzelfde. Lees je werk dus goed na voor je het inlevert, anders gooi je punten weg.
Tip: ik zie de titel ook als onderdeel van je verhaal. Geen titel is 0,5 aftrek!
Als je het minimum aantal woorden niet haalt of het maximum overschrijdt, krijg je overigens ook 0,1 punt aftrek per afwijkend woord.

Hoe verloopt de wedstrijd?
Voor elke opdracht krijg je een cijfer. Al deze cijfers samen, vormen je gemiddelde. Elk cijfer telt even zwaar mee.
Het is een afvalrace: elke ronde valt er iemand af. Als je niets inlevert (dit is dus pas vanaf ronde twee van toepassing), lig je eruit. Als iedereen inlevert, ligt degene eruit die op dat moment het laagste gemiddelde heeft.
De finale doen we met de drie schrijfsters die het langst overblijven. De winnaar is degene die de finale uitkomt met het hoogste gemiddelde cijfer.

Oneens met mijn beoordeling?
Probeer dit eerst met mij te regelen: misschien heb ik een fout gemaakt of iets verkeerd geïnterpreteerd. Als je dan nog steeds vindt dat ik onredelijk ben geweest, kun je contact opnemen met Eliros, onze mod. Maar ik ga ervanuit dat dit niet nodig zal zijn.

Deelneemsters:
1. Krewella [7,9][8,4][8,4]
2. 1Dzayn [7,5][7,4][6,6]
3. xEmma [8,6][[9,2][8,9]
4. Rukia [6,7][5,4]
5. narcissa [5,6]
6. KolaLollie [9,5]
7. xDevilBitch [9,5][9,3][8,6]
8. MariTom [8,7][8,3][7,8]
9. YarahartBill [6,7]
10. Chayenne [7,7][6,3][5,9]
11. missxangel [7,0][6,8]
12. Rebella [7,3]
13. Pline [8,6][8,5]
14. realMe [7,1][7,1][7,8]
15. Vespertine [9,0][8,8]
16. MyReflection [7,0][7,1][6,9]
17. Letra [7,6][6,9][5,8]
18. CosmicPurple [9,5][10,0][9,3]
19. NaNaa [8,9]
Inschrijvingen zijn gesloten.

Vragen kun je me altijd stellen – in dit topic, in PB of in GB.

Opdracht 1
Ik houd deze simpel, omdat het de inschrijfopdracht is. Also: schrijf een brief. Het maakt niet uit aan wie, waarom, wanneer, etc. Het hoeft dus niet per se een fanfictie te zijn, maar het mag wel. Als het maar een brief is.
Minimum aantal woorden: 0
Maximum aantal woorden: 1000
Deadline: 6 januari 2014 om 20:00

Opdracht 2
Deze opdracht gaat iets anders dan de vorige. Jullie krijgen allemaal een videoclip en daarover gaan jullie je stukje schrijven. Je schrijft dus over hetgeen de clip vertelt, niet over het liedje! Verder ben je vrij in je uitwerking. Je mag het verhaal van de clip gebruiken door een fanfictie te schrijven met de personen die daadwerkelijk in je clip zitten, je mag de rollen ook door andere personages vervuld laten worden (het mag dus ook met OCs geschreven worden). Als het verháál maar overeenkomt met het verhaal van de clip.
Je mag de titel van het liedje niet gebruiken in je stuk (ook niet in je titel!).

Omdat ik een aardige bui heb, mogen jullie allemaal zelf kiezen uit de onderstaande lijst. Als je gekozen hebt, geef dat dan even door. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt: elke optie mag maar door één iemand gekozen worden. Je keuze telt alleen als je haar doorgeeft in dit topic (dus keuzes via PB/GB o.i.d. tellen niet mee). De keuzes zijn als volgt:
1. The A Team (Ed Sheeran) 1Dzayn
2. Best Song Ever (One Direction)
3. Blow Me (One Last Kiss) (Pink)
4. Everybody’s Fool (Evanescence)
5. F*cking Perfect (Pink) Rebella
6. Frozen (Within Temptation) MariTom
7. The Ghost of You (My Chemical Romance)
8. It’s Not Over (Daughtry)
9. Lego House (Ed Sheeran) Letra
10. Lullaby (Nickelback) YarahartBill
11. Man Down (Rihanna) realMe
12. Nobody’s Home (Avril Lavigne)
13. Of The Night (Bastille) Rukia
14. Pompeii (Bastille) Chayenne
15. Savin’ Me (Nickelback) Vespertine
16. See Me In Shadow (Delain)
17. Stan (Eminem)
18. Tired of Being Sorry (Enrique Iglesias) MyReflection
19. What Hurts The Most (Rascal Flatts) missxangel

Voor de ambitieuzen onder ons heb ik zes extra keuzes beschikbaar gesteld. Kies je er één uit deze lijst, krijg je 0,5 punt bonus (deze clips zijn dan ook moeilijker om mee te werken).
1. From Yesterday (30 Seconds To Mars) Pline
2. Hurricane (30 Seconds To Mars) KolaLollie
3. The Kill (30 Seconds To Mars) Krewella
4. Madness (Muse) xEmma
5. Na Na Na (My Chemical Romance) xDevilbitch
6. Walking On Air (Kerli) CosmicPurple

Naderhand je keuze aanpassen mag, maar alleen als je nieuwe keuze nog beschikbaar is.

Minimum aantal woorden: 600
Maximum aantal woorden: 2000
Deadline: zondag 2 februari 20:00

Opdracht 3
Omdat het kiezen vorige keer goed ging, gaan we het nog een keer doen. Het werkt hetzelfde als de vorige keer: hieronder staat een lijst met opties waaruit jullie mogen kiezen. Als je gekozen hebt, geef dat dan even door. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt: elke optie mag maar door één iemand gekozen worden. Je keuze telt alleen mee als je haar doorgeeft in dit topic (dus keuzes via PB/GB o.i.d. tellen niet mee).
Goed, dan nu de opdracht. Jullie kiezen allemaal een liedje met in de titel een personennaam. Die naam is jullie hoofdpersonage. Jullie moeten het liedje verder gebruiken als inspiratie voor je stuk (en dan wel zodanig dat het liedje herkenbaar is als inspiratiebron), maar de lyrics mogen niet letterlijk in je stuk voorkomen – ook niet in de titel. Verder zijn jullie vrij in de uitwerking.
1. Adia (Sarah McLachlan)
2. Anna Sun (Walk The Moon) xDevilBitch
3. Annie (Vanessa Carlton) missxangel
4. Buddha For Mary (30 Seconds To Mars) xEmma
5. Dear Prudence (The Beatles) Letra
6. Delilah (Queen)
7. Diana (One Direction) Chayenne
8. Grace Kelly (Mika) 1Dzayn
9. Harlow’s Song (Good Charlotte)
10. Helena (My Chemical Romance)
11. Hey there Delilah (Plain White T’s) MariTom
12. Howard’s Tale (Sick Puppies) Pline
13. If You See Kay (The Script) realMe
14. Jillian (I’d Give My Heart) (Within Temptation) MyReflection
15. Laura Palmer (Bastille)
16. Polly (Nirvana) CosmicPurple
17. Ruby (Kaiser Chiefs)
18. Sally’s Song (Amy Lee) Rukia
19. Sarah Yellin’ (3 Doors Down)
20. Stan (Eminem) Krewella

Je mag naderhand van keuze aanpassen, maar alleen als je nieuwe keuze nog beschikbaar is.

Minimum aantal woorden: 500
Maximum aantal woorden: 1800
Deadline: donderdag 20 februari 2014 20:00

Het eerste topic vind je hier.

Opdracht 4
Terug naar opdracht 1! Daar hebben jullie allemaal een brief geschreven en het zou natuurlijk eeuwig zonde zijn als die onbeantwoord moesten blijven. Jullie raden het vast al: we gaan die brieven dus een tweede leven geven.
Hoe? Dat maakt eigenlijk helemaal niets uit. Je mag een brief terug schrijven, je mag schrijven over hoe de ontvanger reageert op de brief, je mag mij vertellen dat de brief nooit is aangekomen en omdat de postbode hem heeft gejat (en me dan zijn reactie geven), misschien is de brief wel nooit verstuurd en vindt de schrijver hem jaren later terug... Jullie zijn er deze keer echt 100% vrij in. Als het maar een vervolg is op de brief.
Klein addertje onder het gras: je gaat niet op je eigen brief verder. Hieronder staat een lijstje met links en rechts namen, dat je als volgt moet interpreteren: links staat je eigen naam, rechts staat de naam van degene wier brief je gaat gebruiken.
Krewella - xDevilbitch
1Dzayn - realMe
xEmma - MariTom
xDevilBitch - xEmma
MariTom - CosmicPurple
Chayenne - 1Dzayn
realMe - MyReflection
MyReflection - Letra
Letra - Chayenne
CosmicPurple - Krewella

Minimum aantal woorden: 250
Maximum aantal woorden: 1750
Deadline: dinsdag 25 maart 2014 20:00



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 feb 2014 - 0:54:
Ik heb de eerste drie nagekeken en nu ga ik m'n bedje in. Morgen ga ik braaf op m'n vrije dag naar uni en dan ga ik me in de studieruimte door de rest van de inzendingen heenwerken. Met een beetje geluk heb ik het morgen/dinsdag online. (:

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 feb 2014 - 7:57:
Mag ik, If you see Kay the script?

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 3 feb 2014 - 8:53:
@Bo Dat is snel! (: Succesjes. ^^

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 feb 2014 - 10:26:
ahum, geachte bo.
Ik zou graag willen wisselen naar Grace Kelly van Mika ^^
Ik kan niet zo heel veel met Laura Palmer namelijk

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 feb 2014 - 23:41:
Ik heb alles nagekeken, dus ik ga mijn best doen het vannacht online te hebben. Maar mijn vinger doet pijn en met typen wordt het alleen maar erger, dus ik weet niet hoe ver ik kom.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2014 - 2:04:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik alle inzendingen de vorige keer tien keer heb doorgelezen (nee, dat is niet overdreven), en nu over het algemeen maar twee of drie keer – dus het kan zijn dat ik hier en daar een paar foutjes over het hoofd heb gezien. Zie het maar als gratis punten. (:
Overigens hoop ik dat er niet al teveel fouten staan in mijn commentaar. Ik ben moe, maar ik wilde dit per se af hebben. Ik weet namelijk niet of ik van de week nog tijd heb, en ik wil jullie niet een week laten wachten - niet als de deadline van opdracht 3 al relatief dichtbij is. Also. I hope it's okay 'nd all.

Letra
Je eerste alinea pakte me meteen, die vind ik erg sterk. Daarna zwakt het een beetje af, wordt het een beetje sloom. Wat ik vooral mis in je stuk, is de wanhoop. Je beschrijft de obsessie wel, maar ik voel hem niet. De scènes die voor je personage heel beladen zijn, lees ik zonder met hem me te voelen. Dat is jammer.
Gedeeltelijk heeft dit te maken met je zinsopbouw: die is niet altijd even zuiver. Probeer beter te letten op je interpunctie. Lees desnoods je stuk hardop voor, dan kun je beter horen waar de komma’s en de punten en de spaties horen – en waar niet. Let ook meteen op de formulering en positionering van je bijzinnen. Die klopt niet altijd.
Nog een laatste tip: als je een stuk schrijft waarin je terug in de tijd gaat, kies dan voor de voltooid verleden tijd en de voltooid tegenwoordige tijd, in plaats van de onvoltooid verleden tijd en de voltooid verleden tijd. Dan loopt je stuk beter, en wordt het minder rommelig.
Ik geef je een 7,3. Daar gaat 1,1 vanaf wegens fouten (iemand waarop = iemand op wie; verbeelding, het = verbeelding, die; leed = leidde; geweid = gewijd; herinner = herinnerde; ik hebt = ik heb; tevens ook = ook/tevens [tautologie]; .. = …/.; ik omarmde het = ik omarmde haar; na mijn idee = naar mijn idee; wachten totdat = wachten toen). Eindcijfer is dus een 6,2.

Pline
Nou – ik zit er in ieder geval meteen in. Ik vind het leuk hoe je een spelshow om de clip heen hebt gebouwd, dat zou ik zelf nooit bedacht hebben.
Wat ik persoonlijk een beetje mis, is de sfeer van de clip: de flikkerende lichten, de soms wat schokkerige beelden en de lugubere aard van sommige shots. Je had nog ruim 1000 woorden over om die sfeer beter over te brengen. Maar goed – jouw interpretatie, misschien voel jij die sfeer niet.
Nog twee kleine dingetjes: waarom heb je het steeds over “men” als het gaat over maar vier personen? “Men” is een verzamelnaam voor heel wat meer mensen dan de vier die jij bedoelt. En je wisselt soms een beetje van tenses, that’s a shame.
Na gut. Je hebt een prima stuk ingeleverd.
Ik geef je een 8,4. Daar gaat 0,6 af wegens fouten (iets rood = iets roods; briest = brieste; een soort draak op = een soort draak erop; overhandigden hen = overhandigden hun; “Dit kun je niet menen.” Zei Leander = “Dit kun je niet menen,” zei Leander). Er komt ook 0,5 bij vanwege de bonus. Eindcijfer is dus een 8,5.

xDevilBitch
Jij ook altijd met je oorlogen en apocalypsen. Alles in orde verder? ^^
Ik vind vooral de manier waarop je Party Poison (Gerard!) neerzet echt heel tof. Geloofwaardig, ook. En ik vind het awesome dat je de namen hebt gebruikt die ze aan het einde blijken te hebben. Oh, whatever. Ik vind je hele stuk awesome.
Klein aandachtspuntje: soms flikker je onnodig heen en weer tussen onvoltooid verleden tijd en voltooid verleden tijd. En je zinnen lopen niet altijd even lekker.
Ik geef je een 9,1. Daar gaat 0,3 vanaf wegens fouten (apocalyps een daarop = apocalyps en daarop; toch” = toch,”; dat ging wandelen = dat hij ging wandelen). Er komt ook 0,5 bij wegens de bonus. Eindcijfer is dus een 9,3.

Rukia
Een paar kleine dingetjes: is het werkelijk mogelijk om de uitslag van vingerprintonderzoek zo snel binnen te hebben?
In het begin is je interpunctie prima, naar het einde toe begin je komma’s te gebruiken waar punten hadden moeten staan, en soms vergeet je komma’s te plaatsen waar ze horen. Lees je stuk eens hardop aan jezelf voor – dan zie je misschien beter wat ik bedoel.
Overigens vind ik je personages ook niet heel sterk. Vooral Lana. Ze is toch zeker opgeleid tot politieagente? Hoe kan ze dan zou naïef zijn als ze overkomt? Je wordt op de opleiding toch zeker voorbereid op hoe zwaar het werk is, of iets in die richting?
Overigens vind ik dat je meteen in de eerste regel heel duidelijk naar voren hebt laten komen welke clip je gekozen had – well done. Ik had ‘m halverwege de eerste zin al door.
Ik geef je een 7,8. Daar gaat 2,4 vanaf wegens fouten (was het wel de vele toeschouwers = was het wel de grote hoeveelheid toeschouwers; dit soort mensen die Alex deden = dit soort mensen dat Alex deed; gebeurt was = gebeurd was; zorgde er voor = zorgden ervoor; humeurging = humeur ging; toen hij zag dat de agent in het gezelschap van brigadier Lana Beaumont = [ik zou oprecht niet weten wat ik van deze zin moet maken]; Je zou er bijna gewend aan raken.’ Lachte ze = Je zou er bijna gewend aan raken,’ lachte ze [dit doe je vaker fout – ik heb het maar als herhalingsfout gerekend, anders loopt het aantal fouten wel heel hoog op]; sprekend op het slachtoffer kon zijn = sprekend op het slachtoffer leek/het slachtoffer kon zijn [contaminatie]; zelf = zelfs; Kaylie ‘s = Kaylies; hadden ondervraagt = hadden ondervraagd; na dat = nadat; achter laat = achterlaat; vermoord hij = vermoordt hij; zo veel = zoveel; geeft = heeft [3x]; al weer = alweer; er om = erom; zwijnenstal , = zwijnenstal,). Eindcijfer is dus een 5,4.

CosmicPurple
Dit is de enige die ik eerder aan de schrijfstijl herkende dan aan de keuze van het liedje. Maar dat komt omdat jij het nummer heel anders hebt geïnterpreteerd dan ik. Want je hebt zeker een pareltje afgeleverd.
En fuck, Do. Ik haat verhalen over eetstoornissen. Ze zijn altijd hetzelfde, en altijd 483% teveel angst. Althans – dat dacht ik. Tot ik dit las. Want fuck, dit is echt heel erg mooi gedaan. Wauw.
Ik geef je een 9,5. En daar komt 0,5 bij wegens bonus, dus je eindcijfer is een 10,0.

Krewella
Soms schrijf jij een stuk dat mij gewoon pakt. Dan denk ik vanaf de eerste zin: oh fuck yes, en dan blijft dat gevoel helemaal tot het einde. Dit is zo’n stuk.
Wat ik in het bijzonder even aan wil wijzen (afgezien van je schrijfstijl, die ik hier heel goed tot haar recht vind komen) is dat je niet voor het voor de hand liggende hebt gekozen: het hotel heeft een zuiverende uitwerking in plaats van dat het behekst is o.i.d.
Ik geef je een 9,3. Daar gaat 1,4 vanaf wegens fouten (hen rust te geven = hun rust te geven; voor de rest waren er geen andere = voor de rest waren er geen/er waren geen andere; behalve henzelf = behalve zijzelf; speaking of witch = speaking of which; één op andere = één of andere; er naar toe = ernaartoe; het kraakte = hij kraakte; zichzelf inhouden = zich inhouden; in controle = onder controle; vertrek, die = vertrek, dat; bang zijn over = bang zijn voor; zichzelf ervan verzekerd = zichzelf ervan verzekerend/ervan verzekerd; hun aandacht viel op = hun blik viel op/hun aandacht werd getrokken door; daar over uit te komen = daarvoor uit te komen). Je krijgt er 0,5 bij wegens bonus, dus je eindcijfer is een 8,4.

MyReflection
Twee voornamelijke punten: probeer iets meer gebruik te maken van alinea’s en doe wat meer moeite om me je verhaal in te zuigen. Laat mij die ruzie daadwerkelijk geloven. Ja, je personage springt van het dak af, want jij schrijft het. Maar ik geloof het niet. Ik voel het niet, waardoor het voor mij een gekke willekeurige actie lijkt. Probeer me in de volgende opdracht iets meer je verhaal in te trekken.
Ik geef je een 7,6. Daar gaat 0,5 af wegens fouten (wat er allemaal afspeelt = wat zich allemaal afspeelt; gedachte = gedachten [2x], een paar seconde = een paar seconden; sinds dat = sinds). Eindcijfer is dus een 7,1.

Chayenne
Before we start: geen punten in titels.
Ik heb twee voorname opmerkingen: ik voel de paniek van je personage niet. Probeer mij die wanhoop in het vervolg te laten voelen. Ik hoop daar in de volgende opdracht vooruitgang in te zien.
Wat ik overigens ook jammer vind, is dat je het fenomeen niet zodanig uitlegt dat ik het snap. Wat is er nou precies aan de hand met die ogen? Wat is het? En waardoor is het veroorzaakt?
En tenslotte: als hij weg is gegaan omdat hij het niet meer uithield, waarom is de verwoesting van de stad dan zou erg voor hem? Hij kon het er toch niet meer uitstaan?
Probeer de volgende keer iets duidelijker je punt over te brengen, en probeer voor jezelf op een rijtje te zetten wat er precies gebeurt. Klopt het wel? Als het antwoord nee is, pas dan je stuk zodanig aan dat het wél klopt.
Ik geef je een 7,5. Daar gaat 1,2 af wegens fouten (uit houden = uithouden; weg gegaan = weggegaan; waar naar toe = waarnaartoe; tot zijn mening = naar zijn mening; gerezen = gereisd; terug gekeerd = teruggekeerd; de zon scheen zijn = de zon scheen haar; zoals als = zoals; waaronder = onder wie; schoonmaak spullen = schoonmaakspullen; ging = hing; interesseerde = interesseerden). Eindcijfer is dus een 6,3.

xEmma
Dit was echt verschrikkelijk om te lezen. Schrijf alsjeblieft nooit nooit nooit meer over hoe mooi ik zou zijn en hoe ik Harry verleid en hoe ik fantaseer over eventuele sexual intercourse met Harry – het is een marteling. Na gut, daar heb ik zelf om gevraagd en afgezien van het feit dat ik het heel lastig vind om over mezelf te lezen (zeker als je me zo neerzet als je me hebt neergezet), is het een prima stuk. Eigenlijk zou ik je er bonuspunten voor willen geven omdat je de enige bent die daadwerkelijk een One Direction fanfictie heeft ingeleverd, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat dat toch niet helemaal eerlijk is.
Wat ik vooral heel erg gaaf vind, is hoe het begin en je einde een cirkel vormen. Dat is echt heel erg gaaf gedaan.
Ik geef je een 8,9. Daar gaat 0,2 af wegens fouten (stool = stal; haar pas hield = haar pas inhield). Je krijgt 0,5 bonus, dus in je eindcijfer is een 9,2.

missxangel
Waarom is je titel Engels? Je stuk is toch ook niet Engels?
“Ik heb nu niemand nodig en degene die ik nodig heb (…)” hier spreek je jezelf tegen.
Hier en daar is je woordkeuze en je zinsbouw niet helemaal perfect, maar goed. Op zich is het een prima stuk. Ik heb niet echt op- of aanmerkingen.
Ik geef je een 7,9. Daar gaat 1,1 vanaf wegens fouten (kwam = kom; was = ben; zou = zal; ondeugende mij = ondeugende ik; hadden = hebben; afscheidt = afscheid; nam = neemt; was = is; moest = moet; zou = zal [2x]). Eindcijfer is dus een 6,8.

MariTom
Je stuk is prima. Ik heb er eigenlijk niet echt iets op aan te merken, afgezien van één klein dingetje: je einde mist iets. Maar ik kan met vinger niet precies leggen op wát het is. Het is alleen dat het einde me een beetje ontevreden achterlaat. Verder is ’t prima.
Ik geef je een 8,5. Daar gaat 0,2 af wegens fouten (iets dat = iets wat; adem haalde = ademhaalde). Eindcijfer is dus 8,3.

1Dzayn
Bám. Het begin heeft me meteen. Je middenstuk is iets minder, maar je begin en einde vind ik erg sterk. Zeker die cirkel die je ervan gebreid hebt, die vind ik heel erg tof.
Kleine tip: gebruik enters in je dialoog. Dat maakt het een stuk leesbaarder.
Verder is je woordkeuze hier en daar nét niet je van het.
Ik geef je een 7,9. Daar gaat 0,5 vanaf wegens fouten (is gebeurt = is gebeurd; dakloze opvang = daklozenopvang; is vermindert = is verminderd; heb verdient = heb verdiend; is gebeurt = is gebeurd). Eindcijfer is dus een 7,4.

realMe
Je einde is sterk. En tussendoor heb je ok een paar zinnen/stukjes die ik echt heel tof vind. En ik vind het leuk dat je met zo’n clip, waar je eigenlijk vrij weinig mee kan, toch iets heb gedaan wat ik niet gedaan zou hebben: ik zou hem een willekeurig persoon hebben gemaakt die haar verkrachtte, niet haar vriend. Dus dat was voor mij een verrassing en verrassingen zijn leuk.
Ik geef je een 8,0. Daar gaat 0,9 vanaf wegens fouten (ieder hadden plezier = ieder had plezier; geluid wat = geluid dat; andere = anderen; de groep jongens hielden = de groep jongens hield; ontmoeten = ontmoetten; bekende = bekenden; verdwaast = verdwaasd; zal = zou; zullen = zouden). Eindcijfer is dus een 7,1.

Vespertine
Waarom is je titel Engels?
Dat eh – dat is eigenlijk het enige wat ik op te merken heb. Ik vind het echt beyond awesome dat je door bent gegaan op je vorige inzending, ik vind de manier waarop je schrijft prettig, ik vind het leuk hoe je die getalletjes er uiteindelijk in hebt verwerkt, ik vind het tof hoe je laat zien dat de dood niet per se de ergste straf is, ik vind – ik vind het gewoon een geweldig stuk. Klaar, uit. Over. Dit is een geweldige inzending.
Ik geef je een 9,3. Daar gaat 0,5 vanaf wegens fouten (er niet mee lachen = er niet om lachen; nog een drie dagen = nog geen drie dagen; ‘Gisteren,’ fluisterde Sirius. ‘droeg (…) = ‘Gisteren,’ fluisterde Sirius, ‘droeg (…); ‘Ten eerste,’ Hij toverde (…) = ‘Ten eerste.’ Hij toverde (…); verdient = verdiende). Eindcijfer is dus een 8,8.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2014 - 2:04:
-dubbel-

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 feb 2014 - 6:53:
wow. Just wow.
Heel erg bedankt, ik ben hier echt heel blij mee =D
Ik zal je tip zeker weten gebruiken.

btw, heel snel gedaan, like wow. Respect

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 feb 2014 - 7:10:
Woow dat is heel snel. Ik ben in iedergeval blij met een voldoende
Ik vond het namelijk ook geen bijsterend goed stuk, maar ik moest iets inleveren. Hopelijk gaat de volgende beter

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 4 feb 2014 - 7:33:
-gaat onder bed liggen met een gigantische stomme grijns op dr smoel-

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 feb 2014 - 7:43:
Ik hoop echt dat de volgende beter gaat.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 4 feb 2014 - 10:05:
Ik begrijp de commentaar volledig
Juist zo 1 kleine opmerking bij mijn punten...
Ik ben er heel blij mee hoor maar ik denk dat je een rekenfoutje hebt gemaakt waardoor ik 0.2 teveel gekregen heb (om het toch maar eerlijk te houden tov de anderen...)

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 4 feb 2014 - 10:08:
Wauw, Bodine. Bedankt voor dat goeie cijfer... Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet had verwacht, want ik heb het heel gauw afgeraffeld en 3/4 ervan is geschreven op mijn iPhone in het vliegtuig naar Tenerife.
Even antwoorden: de titel is in het Engels omdat ik pas inspiratie kreeg om toch nog wat te schrijven toen ik het liedje 'We must be killers' hoorde. Toen ben ik meteen begonnen. Verder heb ik het inderdaad niet meer nagelezen op foutjes, omdat ik, zoals je al kon lezen ^^", helemaal freaked out was met op tijd inleveren. Die laatste fout komt omdat ik niet meer botherde met dingen schuin zetten (dan klopt het namelijk wel), omdat ik dacht: oh fuck it, ik lever het liever op tijd maar fout in dan helemaal niet.

Oké, nu even de volgende opdracht kiezen. (Mag ik even zeggen dat ik het wel een tikje raar vind dat iedereen al dingen mag kiezen, terwijl je nog niet eens weet of je überhaupt nog wel in ronde 3 zit? o.o)

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 4 feb 2014 - 10:22:
@Tascha: Omdat er al mensen waren afgevallen door niet inleveren, moest er niet nog iemand extra uit. Denk ik n.n

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2014 - 10:29:
Wat Captain zegt. ^^
Enne. Ik zal er straks/vanavond even naar kijken, Pauline.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19