Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pirates Of The Caribbean » Pirates: The New Age. » ~<{[4]}>~

Pirates: The New Age.

27 dec 2009 - 16:59

709

2

299



~<{[4]}>~

De zon was nog maar net op toen de belangrijkste bel van het schip luidde. Ed stond met zijn volle kracht aan de bel te trekken met als gevolg een schil geluid dat zich verspreidde door het hele schip. Langzaam kwam de bemanning bijeen. Veel geschreeuw en gejuich klonk toen Jerah en Julie samen naar boven liepen. Romaine kwam het dek op en zag Jerah boven staan, hand in hand met Julie. Ze glimlachte even, totdat James nerveus haar hand pakte.
"En nu iedereen zijn kop dicht!" Brulde Jerah, maar iedereen schreewde door. Jerah pakte zijn glimmende Flintlock en schoot in de lucht. Iedereen keek om en het geschreeuw stierf weg. Floras die slaperig wakker werd keek naar Jerah.
"Maak jullie allemaal klaar voor gevecht. We worden weldra aangevallen. Het is waarschijnlijk de Navy.." meteen keek Romaine James aan die er erg nerveus uitzag, maar ook nerveus aanvoelde. Zijn handen waren nat van de zweet. "die ons op de hielen zit." Zei Jerah. Floras keek verward om zich heen en zag ver in de verte twee scheepjes.
"Hoe weet jij dat nou?!" Klonk een schreeuw vanuit de groep. Jerah aarzelde en zei: "Instinct." Gelach klonk vanuit de groep totdat Floras naar beneden kwam.
"Hij liegt niet, twee schepen aan bakboord, kijk zelf maar." Zei Floras. Iedereen keek Jerah aan alsof hij een spook was. Jerah wachtte tot iemand tot actie kwam, maar dat gebeurde niet.
"Aan het werk schooiers!" Schreeuwde Jerah. Sommige schrokken ervan en sommige werden lichtelijk boos. Orlad stond achter het wiel te staren naar Romaine en James. Hij leek geïriteerd. Jerah liep samen met Julie naar de rand van zijn boot. Hij keek naar Julie's hand, die in vergelijking heel erg klein was en glimlachte even. Hij tilde Julie's hand op en legde haar hand op zijn borst.
"Mijn britse grootvader, Alexander Smith, zei ooit tegen mij: "This was love at first sight, love everlasting, a feeling unknown, unhoped for, unexpected. In so far as it could be a matter of conscious awareness, it took entire possession of him, and he understood, with joyous amazement, that this was for life." Nu weet ik wat hij voelde. Het neemt bezit van je. En ik begrijp nu dat het leven mij jou geeft, dat wij bij elkaar horen." Zei Julie en ze glimlachte.
"Maar wacht, ik dacht dat je niet van me hield?" Vroeg Jerah.
"Nouja, na die zoen van twee weken geleden ging ik nadenken."
"Dat duurde wel even zeg, na drie jaar pas."
"Ja, je liet het ook niet echt merken. Maar, ik ging denken over hoe het zou zijn." Zei Julie en ze stopte.
"Hoe wat zou zijn?" Vroeg Jerah.
"Nou, wij. Samen, je weet wel, als een stel." Zei Julie en beide glimlachte even.
"En? Hoe zou dat zijn?" Vroeg Jerah.
"Tja, eerst dacht ik heel erg slecht, omdat we gewoon vrienden zijn weet je wel. Maar toch, je bent er wel altijd voor. Als ik iemand nodig heb ben jij er. Al zijn we erg verschillend, het zou wel mooi zijn." Zei Julie en ze keek naar de zee, de kleine scheepjes werden steeds groter.
"Dus, je houd van me?" Vroeg Jerah voorzichtig.
"Misschien wel ja."
"Wauw. Dat had ik niet verwacht." Zei Jerah rustig.
"Aye, ik ook niet van jou." Zei Julie en allebei glimlachte ze. Jerah sloeg een arm om Julie heen.
"Het is wel mooi vandaag."
"Prachtig." Zei Julie en draaide zich naar Jerah. Ze legde haar hoofd op zijn schouder. Ze knuffelde even, totdat Romaine en James naar hun toe kwamen.
"Zo, ook goedemorgen." Zei Romaine en lachte. Jerah keek op.
"Oh, aye, goedemorgen." Zei hij en glimlachte verlegen.
"Ach joh, doe nou niet alsof ik het nog niet wist." Zei Romaine en glimlachte.
"Wat? Je wist het al?" Vroeg Jerah verbaasd.
"Aye, al drie jaar. Ik zie zulke dingen." Zei ze en glimlachte breed. Het was bewolkt, het zou elk moment kunnen gaan regenen, maar dat deed het niet. Alle vier keken omhoog, er gebeurde iets wat al vier jaar lang niet gebeurd was. Jerah glimlachte.
"Sneeuw." Zei hij en de andere glimlachte ook. Opeens besefte ze allemaal dat het al over drie dagen kerst was.
"Wat gingen wij eigenlijk doen met kerst?" Vroeg Romaine aan degene die het eerst antwoord zou geven, maar iedereen bleef stil.
"Misschien kunnen we naar Douwesen." Zei Jerah.
"Aye, ik hoorde dat ze daar de beste varkens hebben." Zei James.


Reacties:


LadyLondon
LadyLondon zei op 27 dec 2009 - 17:16:
... Another huge shock. James is British, and not a Pirate. He would never say 'Aye!'... cause that's ... Piratey language, well not ... really all that piratey. But Pirates are using it a lot. Well... let's see, because I know James character: He only would say 'Yes'. ... With his perfectly, deep English voice.

And still Parker's voice is better than Davenport's voice... well they're both very nice and Ferguson's voice is also nice

And... Christmas, bit late isn't it. Nearly the ''New Year''. And most of the time a perfect Christmas Dish... from England...Ireland does have things like: Brandy Butter sauce, or Bread Sauce, Brussels Sprouts alright skip the Sprouts oh horrible only the smell of it can make you nauseous. Ehm well sometimes you can have pigs in a blanket, alright that...doesn't sound very nice either, those are chipolata sausages wrapped in bacon... ewh. Alright ehm...you can have a Chocolate Yule Log... which was I thought a sort of Christmas cake...made as a log ready for... the fire. Alright than. Oh yeah original Christmas Cake... I think I'd prefer the Christmas Pudding, a plum pudding with brandy poured over it and that was set to fire and it's quite nice. Alright... you also have something like Trifle also a dessert, ew... that some sort of yelly like fruit cake thingy... ewh makes me sick... Dundee cake ... oh well that's more like a traditional Scottish cake. And these are all examples, and you wanted? Pig of ''Douwesen''. ewh Dutch. Right Mince Pies... also quite ewh but that's because I don't like food at all. Well Roast Turkey of course... with the stuffing... Can be nice. Oh have to be quick now. But Roast Turkey... I can't imagine that you.... put your hand in the turkey's arse to stuff him 'right, and gravy is a sauce served with the mashed potatoes. Oh and you have roast beef, and roast duck and roast goose and roast pheasant. Not all together... but you can choose. And nnut roast But I'll have to goo


LadyLondon
LadyLondon zei op 23 dec 2009 - 17:01:
:'O. Huge shock! wist ik het al neeeehh ooh! *sarcasm*...
:]