Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Morgenrood {afgelopen} » 8.Something...

Morgenrood {afgelopen}

25 juni 2010 - 23:23

666

9

476



8.Something...

Wat schuingedrukt is in mijn verhaal (dus niet alleen in dit hoofdstuk) is een visioen van Alice.

Het was twee weken geleden dat Bella en Edward weg waren en de dagen verliepen net als alle andere dagen.Ik bracht steeds meer tijd door met Rosalie door te shoppen of andere dingen te doen.
Emmet die was natuurlijk nog steeds de lolbroek die die altijd al was geweest.
En Carlisle en Esmé hadden ieder hun eigen dingen.
En Jasper, die was eigenlijk nog steeds Jasper. Soms liepen we samen langs het strand van La Push. Of we gingen samen jagen, niet echt iets romantisch, maar het maakte me niks uit. Zolang we maar bij elkaar waren.
Maar er was één ding dat me echt dwarszat. Ik heb steeds het gevoel dat er iets ergs gaat gebeuren met Bella of Edward. Maar het is een gevoel, en ik vind het nog steeds raar dat ik geen visioen heb doorgekregen of iets in ieder geval. Ik zal ze maar eens een keertje gaan bellen.

Ik liep naar beneden en verstarde opeens op de trap. Ik staarde wezenloos voor me uit en zag in de verte, Bella.

Ze lag opgekruld op een bank midden in de kamer met haar handen op een enorme bult op haar lichaam. Ze zag er zo slecht uit dat ze eruit zag alsof ze ieder moment dood kon gaan. Rosalie zat naast haar, alsof ze voor haar zorgde of zoiets.
Ik zag Edward bij haar kniën zitten, met een uitdrukkingloos gezicht.


Het beeld werd langzamerhand vager en vager. Dit was de ergste visioen die ik ooit heb gehad. Zou dit echt de toekomst zijn? Ik had nooit aan mijn visioenen getwijfeld, waarom nu dan wel? Omdat dit het vreselijkste beeld was ever?
Ik liep duizelig de trap af.
Iemand vloog naar me toe om me op te vangen. Ik liet me in z'n armen glijden en voelde me leeg, helemaal leeg. Het was alsof iemand langzaam het licht uit deed en toen was het zwart voor mijn ogen.

'Wat is er gebeurd?', hoorde ik een hysterische stem zeggen.
Was dat Esmé?
'Ik weet het niet, ze liep duizelig de trap af en liet zich in mijn armen vallen.'
'Jasper?', bracht ik uit. Ik was erg duizelig. Ik had me nog nooit zo duizelig gevoeld.
'Ze komt bij', hoorde ik een stem zeggen. Carlisle. Ik deed mijn ogen open en zag 10 paar ogen om me heen. 'Alice?', fluisterde Jasper. 'Ja?', wist ik uit te brengen. ik hoorde ze toen allemaal zuchten. En Jasper had weer een glimlach op zijn gezicht.
'Wat was er gebeurd?', vroeg hij herhalend op de vraag van Esmé. Ik ging rechtop zitten en begon te vertellen.
'Ik kreeg een visioen over Bella. Ze lag opgekruld midden in de kamer met Edward aan haar kniën en Rosalie die naast haar zat en voor haar zorgde of zoiets.' Rosalie siste. Maar ik ging verder met mijn verhaal. 'Ze zag er zo slecht uit dat ze elk moment dood kon gaan. Ze had haar handen op een enorme bult op haar lichaam gezet.'
Iedereen was stil door wat ik net zei. Ik zelf kon het ook niet verwerken en het deed pijn om dat beeld te zien. Pijn om Bella zo te zien lijden en pijn om Edward ook zo te zien lijden. Mijn lievelingsbroer.

Jasper tilde me op en bracht me naar boven. 'Carlisle wil met je praten', zei hij met een stem die niet boos klonk maar ook niet blij. Carlisle was vast al naar boven, want ik zag hem in ieder geval niet in de kamer. Ik knikte. Want ik wist wel waarom hij met me wilde praten. Hij dacht natuurlijk hetzelfde wat ik dacht. Wat was die grote bult? Maar we wisten allebei het antwoord. Het betekende dat Bella zwanger was, maar dat kon toch niet met vampiers? Ik zat op de leren stoel en dacht na over dingen.
Uiteindelijk had ik de conclusie gevonden: ik moest Bella of Edward zo snel mogelijk bellen. Zouden ze er al achtergekomen zijn dat Bella zwanger is?
Ik wachtte in Carlisle's grote kantoor op hem. Hij kwam binnen met een bezorgd gezicht.


Reacties:

1 2

lovevampire
lovevampire zei op 9 aug 2011 - 13:07:
het is suuuuuuuuuuuuuuper maar één
ding de cullens mogen normaal gezien niet
in la push komen



ilovevampire
ilovevampire zei op 26 juli 2011 - 18:11:
MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER


irish98
irish98 zei op 16 feb 2011 - 15:20:
weer super


wordslover
wordslover zei op 20 okt 2010 - 18:19:
hoe kan ze tien paar ogen zien?
wie behalve het gezin is er dan nog meer?
het gezin is nl maar met z'n achten volgens mij met Alice erbij...

verder wel super leuk en ik ga gauw verder lezen!


Renesmee
Renesmee zei op 8 aug 2010 - 12:52:
Super leuk hofdstuk.
Alleen, de Cullens mogen niet in La Push komen, remember?
Anyways, super gaaf verhaal!