Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon Black and White Adventure's! » Chapt 26: Entering Gymbattle! Taiki vs. Panpour!

Pokémon Black and White Adventure's!

27 nov 2011 - 19:24

940

0

337



Chapt 26: Entering Gymbattle! Taiki vs. Panpour!

deze heeft Rubber geschrevenx3

Chiara keek nerveus naar het strijdveld. Was dit wel een goed idee geweest? Op dat moment kwam er een jongen naar haar toegelopen. Zijn kapsel had een blauwe kleur en zag er vaag uit. ''Ik ben Cress, een van de gymleaders hier in Stration City.'' Hij stak zijn hand uit die ze aannam. ''Ik ben Chiara, en ik daag je uit voor een gevecht,'' sprak ze, ietwat zelfverzekerd. Misschien iets té zelfverzekerd. Op dat moment ging Sora naast Roxas zitten. Hij had dus niet gelogen dat zij als eerste kon gaan. Aan de ene kant een pluspunt, dan was het sneller voorbij. Aan de andere kant een minpunt, ze had liever eerst willen zien hoe dit in zijn werk ging van Sora. ''Mooi, zullen we dan maar beginnen?'' Cress glimlachte breed. Ze knikte half afwezig, wat een teken was voor de blauwharige jongen om naar de andere kant van het strijdveld te lopen. Chiara nam aan dat ze in het kleine vlak moest gaan staan, dus deed ze dat ook. Cress, die nu ook in zijn vak stond, haalde een pokéball tevoorschijn, die hij de lucht in wierp. ''Ga ervoor, Panpour!''

De rode straal die uit de pokéball verscheen, nam langzaam de vorm aan van een aapachtig wezen. Toen de kleuren zichtbaar waren was haar al duidelijk dat dit een waterpokémon was. Dat was dus de rede waarom haar starterpokémon net werd gevraagd. Het moest natuurlijk wel een uitdaging blijven voor de trainers. Even beet ze op haar onderlip. Zou Taiki die uitdaging wel aankunnen? Ze hebben natuurlijk veel getraint, maar.. Nee, nu was niet het moment om te twijfelen. Ze moest dit doen, al was het voor Taiki. Die had uitgekeken naar dit gevecht. Het zou dus niet eerlijk zijn dat ze nu al zou opgeven. Vlug haalde ze de pokéball van haar Cyndaquil tevoorschijn en deed hetzelfde ermee als Cress. In een mum van tijd stond Taiki voor haar, klaar om te laten zien wat hij in zijn mars had. ''Begin jij maar,'' sprak Cress nonchalant. Chiara dacht na over haar eerste zet. Ze kon het beste Taiki uit de buurt houden van Panpour, maar zijn aanvallen hadden tegelijkertijd weinig effect. Misschien was Quick Attack de beste optie. Dan kon hij meteen wegvluchten als dat nodig was. ''Taiki, begin maar met je Quick Attack!'' De Cyndaquil kwam in beweging, en begon op de blauwe aap af te sprinten. Op het moment dat Taiki heel dicht bij de pokémon was, begon Cress te grijnzen. ''Lick,'' sprak hij zacht, nog net hoorbaar voor zijn Panpour. Taiki werd vastgegrepen en meteen gelikt door zijn tegenstander. Geschrokken duwde hij zich van de Panpour af, maar halverwege kreeg hij een stroomstoot door zijn lijf en bleef hij stokstijf staan. Chiara vloekte binnensmonds, wetend dat dat een teken was van verlamming, veroorzaakt door de Lick-aanval die zojuist op hem was uitgevoerd.

''Doe nu je Water Gun!'' Cress was blijkbaar niet van plan om op haar te wachten en zette zijn volgende aanval in. Barst, wat een misselijke strategie. Hij had vast geweten dat Taiki door die aanval verlamd zou raken. Hopend dat Taiki zich een beetje kon bewegen, riep ze hem de volgende zet toe ter verdediging. ''Taiki, doe je Smoke Screen!'' Ze had geluk, net als Taiki, want hij scheen zich even te kunnen bewegen. Een grijze waas ontsnapte uit zijn mond, en draaide zich om de Cyndaquil heen. Het was nu nog onmogelijk om hem te zien. Chiara keek toe hoe de aanval in de rook verdween, hopend dat Taiki net op tijd was weggekomen. Tot haar ergernis bleek dit niet zo te zijn; haar pokémon kwam uit de grijze waas tevoorschijn en kwam met een klap op de grond. ''Taiki!'' Koppig als hij was, probeerde hij krampachtig op te staan. De rook die zojuist gecreeërd was verdween weer. Het veld was nu weer geheel zichtbaar. Cress was breed aan het grijnzen, maar aan de andere kant had hij een blik in zijn ogen die duidelijk probeerde te maken dat hij teleurgesteld was. Hij had meer verwacht van zijn tegenstander, ook al had hij zijn perfecte strategie ingezet. ''Panpour, maak het maar af met Brine..!'' Ergens in zijn stem was hoorbaar dat hij ergens op hoopte. Op een come-back van Taiki. Die leek echter niet te komen. De blauwe aap was te snel geweest voor de Cyndaquil, en hij kon zich niet meer bewegen. Hij wilde zich nog afschermen van de aanval, maar dat mislukte. Met een klap kwam hij op de grond terecht en bleef bewusteloos daar liggen. Chiara keek toe hoe haar Cyndaquil uitgeput op de grond viel. Verslagen. Het was te snel gegaan, ze hadden meer moeten trainen.

Langzaam raapte ze haar Cyndaquil op en liep terug naar haar plaats. ''Het spijt me, Taiki..'' fluisterde ze naar de pokémon in haar armen, die langzaam weer bij leek te komen. ''Wil je nog verder vechten?!'' vroeg de scheidsrechter aan haar. Twijfelend gleed haar rechterhand naar Kioko's pokéball, terwijl ze met haar linkerhand Taiki ondersteunde. Kioko maakte vast een betere kans tegen Panpour, maar als ze heel eerlijk was wilde ze dit niet meer. De kans was groot dat de Pichu het nog niet aankon, en ze wilde niet haar andere pokémon hetzelfde lot ondergaan. Ze zuchtte, keek even naar de grond en richtte toen haar blik op de scheidsrechter, waarbij ze haar rechterhand van de pokéball afhaalde. ''Ik.. Ik geef me gewonnen!'' Een knik van de scheidsrechter was zichtbaar, waarna Cress zijn pokémon terugriep. Verslagen liep Chiara naar het tribune, waar de twee jongens al op haar zaten te wachten. Ergens had ze wel kunnen weten dat ze ging verliezen...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.