Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon Black and White Adventure's! » Chapt 37: Falling in a River

Pokémon Black and White Adventure's!

17 dec 2011 - 20:54

1640

0

332



Chapt 37: Falling in a River

Roxas keek hoe Sora naar binnen verdween.. Hij wist dat Sora loog, hij had dat gevoel al sinds de gebeurtenis in Stration City maar had er niks over gezegd. “Suki, ik weet niet wat ik met die twee aanmoet, mompelde Roxas zacht tegen het balletje in zijn armen die Suki en zijn gezicht een zacht kopje gaf, “Pi.” Zijn Pichu klom op zijn schouder en keek naar de volle maan, “laten we maar gaan slapen, mompelde hij en onderdrukte een geeuw. Ookal wist Roxas dat hij geen oog dicht zou doen dus ging hij maar naar binnen en kroop in het bed boven Sora…


Sora woelde onrustig in zijn slaap. Hij droomde de gebeurtenissen van afgelopen maanden. Hij zag hoe zijn vader was vertrokken naar Unova en hoe zijn moeders gezondheid achteruit ging. Tenslotte hoe de ruzie verliep tussen zijn opa en hemzelf. “Sparky!.” en kwam jachtig ademhalend overeind en keek om zich heen. Chiara was uit haar bed verdwenen en boven hem lag Roxas nog te slapen. “pika?, zei Sparky en leunde met zijn gele pootje tegen zijn arm en keek hem geschrokken aan, “he-het is niks, mompelde Sora en aaide Sparky geruststellend over zijn hoofdje maar de Pikachu wees vragend naar Chiara’s bed, ”kom.. we gaan haar zoeken, zei Sora, ookal was het 5 uur in de morgen.. hij trok zijn vest over zijn pyjama en trok zijn schoenen aan en liep naar de deur. Met Sparky op zijn schouder liep hij door de gangen en zo naar de grote hal waar het erg rustig was maar waar een eenzaam meisje zat in de hal…dat was Chiara… Sora en Sparky wisselde een blik met elkaar uit en liepen op haar af, “hey…is het niet wat vroeg?, zei Sora met een flauwe glimlach. Ze leek op te schrikken en keek hem aan, “ik kon niet slapen, mompelde ze en Sora glimlachte… ze had rode ogen of verbeeldde hij zich dat nou?…ze had toch niet…? Nee...maar toch was het vreemd dat ze hier in haar eentje zat. Sora zette Sparky op de grond neer en liep naar een kraan waar hij water uitpakte en het aan haar gaf, “hier… drink iets, zei Sora en werd knalrood waarom schaamde hij zich?... dit deed hij voortdurend bij zijn moeder als ze erdoorheen zat… maar dit was even heel iets anders…”dankje, mompelde Chiara onverstaanbaar en Sora keek haar aan, “je kan zo te zien wel een oppeppertje gebruiken, zei Sora met een glimlach waarbij Chiara een waterige glimlach tevoorschijn toverde maar Sora schudde zijn hoofd en trok haar naar zich toe, “iedereen kan wel een knuffel gebruiken in sommige situaties… wat die vrouw deed was niet acceptabel maar dat verdient niemand… en jij al helemaal niet, zei Sora zacht in haar oor ze lieten elkaar los en keken elkaar aan. Chiara keek hem verbaasd aan maar zei niets. Sora zakte in de bank en staarde doelloos voor zich uit…


Toen even later Sora en Chiara zich aan gingen kleden werd er op de deur geklopt, Sora die al helemaal klaar was deed de deur open, het was zuster Joy. ”goede morgen.. ik heb een gast voor jullie beneden in de hal, zei zuster Joy en Sora keek haar stomverbaasd aan…een gast?...”zeg maar dat we eraan komen, zei Roxas toen zijn broertje niet reageerde knikte zuster Joy en vertrok. “ga jij maar alvast… ik wacht op Chiara, zei Sora met knalrode wangen. Eerlijk gezegd was hij bang dat het zijn opa was…hem kennende was hij hem achterna gekomen en probeerde hij hem alsnog terug te krijgen naar Sinnoh.. Roxas knikte maar had een brede grijns op zijn gezicht en deed de deur open, “dan wacht ik op de gang, zei hij en deed de deur dicht. Sora wachtte in de kamer en ijsbeerde door de kamer heen. Hij was erg nerveus voor wie hun gast was… en hoorde de badkamerdeur opengaan en Chiara kwam aangekleed en wel de kamer in. “Sora?, vroeg Chiara en Sora schrok op van haar stem… “hmm?... oh ik wachtte op jou, zei Sora en liep met een knalrood hoofd de deur uit. Sparky keek grijnzend naar Chiara die glimlachte, “kom je... Sparky?” De Pikachu knikte en volgde het meisje naar de deur..


Eenmaal toen ze naar beneden liepen herkende Sora meteen het kleine meisje met de getinte huidskleur en een kleine jongen met een roodwitte pet stond naast haar, “jij bent… wilde Sora zeggen maar zijn stem stierf weg, “ik ben Rena… de dochter van Lenora de gymleidster en dit is me stiefbroer Akito, grinnikte Rena maar waar Chiara een gezicht had bijgetrokken, “wat is er?, vroeg Roxas aan haar. Chiara mompelde iets, “arm…doet…zeer, “ Sora legde zijn hand op haar schouder, “rustig maar, zei Sora en wendde zich tot Rena, “ik kom sorry zeggen voor het gedrag voor mijn moeder… ze is nogal…overbezorgd, zei Rena tegen de grond waarbij Sora een wenkbrauw bij optrok, “overbezorgd? Ze sloeg Chiara zonder rede!, zei Sora fel en wees naar het meisje dat achter hem stond.
“je hoeft niet tekeer te gaan tegen Rena, zei Akito nijdig tegen Sora maar Roxas kwam tussenbeide, “het is al goed… Sora is een beetje gestrest, zei Roxas en Sora wierp hem een nijdige blik toe. Rena liep naar Chiara toe en keek haar aan, “het spijt me echt heel erg wat me moeder deed… ik wilde echt niet… zei Rena maar Chiara schudde haar hoofd, “het maakt niets uit… het is al goed, zei Chiara toen gebeurde er iets dat Sora niet had verwacht… Rena omhelsde Chiara waarbij ze even een verbijsterde blik trok maar het toe liet en haar terug omhelsde. De drie jongens keken elkaar even verbaasd aan maar grinnikte..



“oke, waar is die gym?, zei Sora terwijl ze alle drie over straat liepen. Roxas keek hem aan, “ik weet helemaal ge-“ en knalde tegen iets massiefs op. Chiara snakte naar adem en greep Sora’s arm beet en keek met een nerveuze blik naar de vrouw waar Roxas tegen op was geknald die ze leek ze te herkennen, “oh zijn jullie het.. zei de vrouw met een vriendelijke stem maar Sora werd naar achteren gesleurd door Chiara waardoor Sparky van zijn schouder sprong en hen in de gaten hield, “is dat de gymleider?, mompelde Sora en wierp een blik op de vrouw, ze zag er nu niet zo angstaanjagend uit eerder.. vriendelijk… ze had nu niet een strenge blik op haar gezicht, “laten we ergens gaan zitten, zei Lenora die de angstige blik van Chiara had opgemerkt, “moet dat echt?, fluisterde Chiara in Sora’s oor die gek genoeg grijnsde, “kom op, watjes, zei Roxas en Sora wierp hem kwade blik toe… hij zou zich ook niet fijn voelen als hij de vorige dag was geslagen door de lokale gymleidster… “laat hem maar, zei Sora net toen hij dat had gezegd kwamen Rena en Akito hun kant op rennen, “Mama! Mama!, het museum… het hoofd van dat skelet is gejat door Team Plasma!, riep Rena en Sora keek het kleine meisje aan die in paniek was, “wij gaan wel, ik, me broertje en vriendin gaan wel achter die dieven aan!, zei Sora vastbesloten, Roxas en Chiara keken hem aan, “maar Sora.. denk je niet dat je een beetje erg roekeloos ben nu?, zei Roxas aarzelend maar Sora keek hem aan, “nee.. kom nou maar watje!, riep Sora en rende de richting die Akito hem aanwees… richting een bospad.
Roxas en Chiara konden niets anders doen dan hem te volgen..


Sora rende zo snel als hij kon over het bospad dat leidde naar Pinwheel Forest… het makkelijk om te zien waar Team Plasma had gelopen, er lag overal bloed… dus blijkbaar was een van hen gewond en hoefde ze alleen dat spoor van bloed te volgen. Sora, Roxas en Chiara liepen over een verouderde brug heen die akelig kraakte door de wind, “mij krijg je daar voor geen meter over heen, zei Chiara en Sora keek naar Roxas, “mij ook niet, zei Roxas. Een valse lach klonk vanuit de bosjes, “was ons maar niet achter nagekomen, jochie!, zei een stem en Sora keek verwilderd omzich heen, een aantal Team Plasma leden had hen omsingeld en hun enige uit weg was de oude brug die over een rivier hong, “wat moeten we doen, we zitten diep in de puree, siste Roxas in Sora’s oor. Sora dacht geen moment na en greep de armen van Roxas en Chiara en duwde ze naar voren, “rennen!, riep Sora en greep Sparky om zijn middel, de brug schommelde gevaarlijk maar een van de leden sneed het touw door en zodat ze alle drie omver vielen en de brug afrolde, “Sparky!, riep Sora toen hij de Pikachu los liet. Zijn broer rolde erachter aan en belandde in het kolkende water die hem meteen meesleurde, “ ROXAS! SPARKY!, schreeuwde Sora terwijl hij zich vasthield aan de planken van de brug terwijl hij naast Chiara en Suki aan zijn enkel hing. Sora sloot zijn ogen en voelde de tranen over zijn wangen glijden…



“Sparky!, pak me hand!, riep Roxas hoestend en reikte naar de spartelende Pikachu die door de sterke stroming werd meegevoerd en had hem uiteindelijk beet en trok hem op zijn schouder.. dit was geen fantastische dag… en kreeg een flinke klap tegen zijn hoofd waardoor hij knock out ging, “Pika!, pikachu!, riep Sparky in paniek en probeerde de blonde jongen wakker te krijgen maar dat mislukte. Ze gingen steeds sneller op de waterval af en als Sparky nu niets zou doen dan… en zag een laaghangende boom hangen greep zich er aan vast met in zijn ene poot de arm van Roxas… Hij kreeg de jongen ongeschonden aan de kant.
“Pika…chu, zei Sparky en schudde hem door elkaar maar dat hielp niet. Meteen zag de Pikachu waarom Roxas knock out was, hij had een flinke wond op zijn voorhoofd zitten, “Pika… zei Sparky en liet zijn oren verdrietig omlaag zakken…


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.