Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Albus potter en het geheim van de terugkeer... » de eerste dag

Albus potter en het geheim van de terugkeer...

30 sep 2011 - 19:56

582

1

222



de eerste dag

'Zeg Roos, je hoeft je niet druk te maken om Scorpius hoor' zei Jasmin. Roos ijsbeerde in de bibliotheek van Gryffindor. 'Ja, maar straks doet z'n vader hem iets aan?' Zei Roos. 'Ach,dat komt wel goed' zei Mark. 'En trouwens,waarom maak je zo'n zorgen om hem?' Vroeg Albus. 'Ik heb gewoon medeleven ja' zei Roos. Toen kwam Scorpius. Iedereen rende naar hem toe. 'En,wat zei je vader?' Vroeg Roos. Scorpiuss glimlachte. 'Hij zei dat hij het niet erg vond dat ik in Griffoendor zat' zei Scorpius. 'Hij vond dat ik een beter leven had als ik in Griffoendor zat. Zei hij. 'Ow gelukkig' zei Jasmin. 'Dan kunnen we ten minste nu slapen.'


De volgende dag stond Albus vroeg op. Ten minste, dat DACHT hij. 'Shit, over 10 minuten begint de les al!' Zei hij. Hij kleede zich snel om, en rende naar de les. 'Aha, meneer potter!' Zei Hermelien. 'Je bent te laat, wat is de reden?' Zei ze. 'Sorry, tan...' Toen herrinerde hij zich dat het hier in Zweinstein mevr. Griffel was. 'Sorry mevr. Griffel, ik had me verslapen' zei Albus. 'Nou snel naar je plaats' zei Hermelien. Albus ging naast Scorpius zitten. 'Vandaag beginnen we met de spreuk wingardium leviosa. Zien jullie die veer naast je? Nou je kunt die veer laten zweefen door de spreuk. Zwaai en tik tegelijk met de spreuk. 1,2,3, Wingardium leviosa!' Zei hermelien. 'Allemaal!' Zei ze. Scorpius keek verbaast naar Roos, die in een keer de spreuk goed kon. Jasmin kon het ook heel goed. 'Aah! het is mevr. wemel en mevr. el dana gelukt!' zei Hermelien trots. Snel gaf Hermelien een knipoog naar haar dochter. Roos glimlachte.


'Wat hebben we nu?' vroeg Roos. 'Goh, ik dacht dat jij dat wel wist he.' zei Albus plagend. 'Haha' zei Roos sarcastisch. 'Ow, ik zie het al. We hebben geschiedenis van toverkunst met mijn pa.' zei Roos. 'Niet vergeten Roos' zei Jasmin. 'Hier is het professor wemel.


Roos en Jasmin gingen snel naast elkaar zitten. Naast hun zat Rocerium en Salavar droks, een nieuw maatje van hem. 'Het is maar dat er geen plek is' zei Rocerium. 'Ik zou nooit naast een modderbloedje moeten zitten.'
'En ook niet naast een kruising van een bloedverader en een modderbloedje' zei hij. Jasmin en Roos balde hun vuisten. 'Wie noemde jij een bloedverader en een modderbloedje, Agnus?' .Ron wemel kwam net de klas binnen. 'Euh, niemand meneer.' zei Rocerium. '10 strafpunten voor Zwadderich' zei Ron.
'Voor het pesten van een medeleerling.'
Boos ging Rocerium recht zitten. Albus zuchtte diep. Vandaag zouden ze alleen kennismaken bij professor wemel.

'Nu hebben we verweer tegen zwarte kunsten' zei Scorpius. Hij keek blij. Hij was erg benieuwd hoe zijn vader les gaf. 'Niet vergeten Scorpius' zei Jasmin. 'Hier is het...'
'Jaja ik weet het.' zei Scorpius.
'Hier is het professor malfidus.'

'Mijn naam is Draco malfidus.' zei Draco. 'Ik geef nu verweer tegen zwarte kunsten.' Draco keek naar Albus. 'En nu, kan meneer potter misschien zeggen wat verweer tegen zwarte kunsten precies inhoud ?' vroeg Draco. 'Euh..' zei Albus.
'Spijtig, net als je vader.' Toen keek hij naar Roos, die haar vinger opstak. 'Aah, en u weet het antwoord vast wel he?' Zei Draco. '15 strafpunten voor Griffoendor! Voor mevr. wemel betweterig gedrag en omdat meneer potter het antwoord niet wist.'
Boos keken een paar griffoendors naar Scorpius. Scorpius zakte onderuit.

'Nou lekker aardig is jouw vader zeg!' Boos ging Jasmin uit het lokaal. Toen zag ze Scorpius verdrietig aankijken. 'Sorry Scorpius' zei Jasmin zachtjes.
'Het is niet erg' zei Scorpius. 'Kom, zei Roos.'
'We hebben nu toverdranken'


Reacties:


Rue
Rue zei op 18 dec 2012 - 20:29:
Leuk, enkel raar dat je op het ene moment Gryffindor, en op het andere Griffoendor gebruikt