Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Harry Potter One-shots » Happy Birthday, Harry

Harry Potter One-shots

5 dec 2012 - 19:06

772

5

508



Happy Birthday, Harry

Ik dacht dat iemand een verzoekje had over Sirius, en ik helemaal blij en enthousiast geworden. Maar nu ik keek wie hem ook alweer had verzocht, kan ik niets vinden! Dus... Mocht je toevallig weten wie het heeft gevraagd of zo, zeg het dan maar even :P. Echt heel vreemd, haha.

De bel rinkelt door de oude hal. Leunend op mijn armen, hijs ik mezelf omhoog uit de grote, leren stoel. Als ik in de hal aankom, die kaal is, afgezien van een stoffige, halfdode plant, doe ik de deur open. Er staat een bleke jongeman in de deuropening. ‘Goedemiddag meneer, ik kom dit afleveren,’zegt hij opgewekt. Nu ik hem wat beter bekijk, zie ik dat hij inderdaad een groot pak in zijn handen houdt. Op de zijkant van de kartonnen doos staat het logo van de Ochtendprofeet gestempeld. Daar vrolijk ik van op, het is net op tijd. ‘Natuurlijk,’ antwoord ik, ‘Heel erg bedankt. Hoeveel krijg je van me?’ Ik vis mijn portemonnee uit mijn achterzak. ‘Zeven vijftien, en tien sikkels extra, vanwege de menselijke aflevering,’ antwoord hij. Ik had al zoiets gelezen in de advertentie, belachelijk. Wat is er mis met uilen?
Ik geef hem acht grote, gouden munten en acht kleinere zilveren munten en stop als ik klaar ben mijn portemonnee weer in mijn zak. ‘Alsjeblieft,’ zeg ik terwijl ik de munten in zijn hand over laat glijden. Hij bedankt me en ik stapt achteruit terwijl ik de deur dicht doe. Het langwerpige pak bevat, als het goed is, een speelgoedbezem, voor de verjaardag van mijn peetkind. Helaas kan ik niet op zijn verjaardag komen, maar ik heb een belangrijke klus voor de Orde te doen. Ik baal er nog steeds van dat ik zijn eerste verjaardag moet missen. Het is zo’n leuk, klein ventje.
Ik ga achter een klein, houten bureautje zitten, dat in de hoek van de kamer staat en leg een rol perkament voor mijn neus. Resoluut doop ik mijn veer in de inktpot en begin te schrijven.

Lieve Harry,

Gefeliciteerd met alweer je eerste verjaardag! Het spijt me erg dat ik er niet bij kan zijn, maar dat begrijp je vast wel, als mannen onder elkaar. Ik ben druk bezig je toekomst te verbeteren, later zul je me er dankbaar voor zijn.
Het pak dat hierbij zit, is je verjaardagscadeau, maak er veel plezier mee!
Nog een heel fijne dag toegewenst, en doe de groetjes aan je ouders.

Liefs,
Sirius


Ik lees hem nog een keer door, glimlach en vouw hem op terwijl ik hem wegschuif, naar de hoek van het bureau. Mijn andere hand tast het bureau af naar een schoon stuk perkament, en als mijn vingers er een voelen, trek ik hem naar me toe. Even denk ik na, maar dan zet ik ook hier mijn veer op het perkament.

Beste James en Lily,

Gefeliciteerd met jullie zoon! Dat hij alweer één jaar is geworden, de tijd vliegt echt onopgemerkt voorbij. Het spijt me zeer dat ik er niet bij kan zijn, hoe graag ik het ook had gewild. Op dit moment is deze klus voor de Orde gewoonweg te belangrijk om te verplaatsen naar een andere datum. Als jullie het leuk vinden, kan ik binnenkort wel even langskomen, al zal dat niet eerder worden dan volgende week vrijdag.
Het pak bevat een verjaardagscadeau voor Harry. Ik weet zeker dat je het leuk vindt, James. Kan hij alvast een beetje wennen. Hou Harry alsjeblieft goed in de gaten als hij ermee speelt, ik vrees dat dat wel nodig is.
Een heel fijne verjaardag van jullie kleine ventje toegewenst!
Hopelijk tot snel,,

Sirius


In gedachten zie ik het kleine, zwartharige knulletje al met een flinke vaart door de kamer zoeven. Op de achtergrond hoor ik Lily haar hartelijke lach lachen, terwijl James grinnikend achter Harry aanrent, dwars door mijn gedachten heen.
Als beide brieven in de envelop zitten, en ik hun namen op de voorkant heb geschreven, loop ik naar het pak. Ik bind de brief eraan vast met een strokleurig touwtje en neem het pak mee naar een klein kamertje. Daar zitten drie grote uilen op me te wachten, klaar om een belangrijke klus te klaren. De uil in het midden poetst zijn bruingrijze veren, maar stopt daar onmiddellijk mee zodra mijn voet de stoffige grond achter de drempel raakt.
Zuchtend zet ik het raam open en geef ik het pak aan de uilen, die het stevig vastgrijpen met hun ijzersterke klauwen. ‘Deze is voor James, je weet hem vast nog wel te vinden,’ zeg ik zachtjes tegen de grootste van de drie uilen. Even kijkt hij me aan met zijn grote, oranje ogen. In een flits zie ik medelijden door zijn ogen schieten, maar ik bedenk me dat het vast mijn verbeelding was. Dan geven ze een eerste, stevige zwaai met hun vleugels en vliegen weg. Ik kijk ze na terwijl ze steeds kleiner worden, tot ze minder dan een speldenknopje groot zijn, dan draai ik me om en loop de kamer uit.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 8 feb 2014 - 13:01:
Haha ja, sirius is ook 1 van mijn favo personages.


Lloyd
Lloyd zei op 22 dec 2012 - 22:51:
Sirius is echt één van mijn favoriete personen hihi!
Je hebt weer een geweldige one-shot geschreven en het is echt té jammer dat na deze de laatste al weer is


Rebella
Rebella zei op 9 dec 2012 - 19:54:
Ik ben blij dat ik al kippenvel had voordat ik dit ging lezen, anders zou ik het zeker weten gehad hebben.
Echt Super!!!
Super.
R.


Rue
Rue zei op 8 dec 2012 - 8:40:
Die brief aan Harry is zo schattig! En tegelijk eigenlijk ook zo cool!
Mooi! Xxx


Azula
Azula zei op 5 dec 2012 - 11:59:
In gedachten zie ik de kleine, zwartharige knulletje al met een flinke vaart door de kamer zoeven.


Aaaaw. Zo lief!
En die brieven vind ik ook zo lief! Nu ben ik wel erg
nieuwsgierig wat voor klus Siruis moet doen, maar dat hou jij
lekker geheim! ;o
Dat maakt het wel leuk, trouwens.
Erg, erg leuk stukje ^^