Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Rebella Potter » Hoofdstuk 7: Full moon and fuss.

Rebella Potter

30 mei 2017 - 12:35

754

4

579



Hoofdstuk 7: Full moon and fuss.

Hi, I am back from U.K. And now time for some new chapters. Niet zo lang deze keer.

Toen de nacht met volle maan dichterbij kwam dacht ik na hoe ik het beste aan de meiden kon uitleggen dat ik er die nacht niet zou zijn.
Maar het was Remus die met de oplossing kwam.
'Zeg gewoon dat je een date met me hebt, dat klopt min of meer ook nog...' zei hij quasi opgewekt, maar net als ik kreeg hij ook wallen onder zijn ogen en een wilde blik erin. Ik liep voortdurend te gapen en was er niet altijd bij.
Lizzie die wist dat ik Weerwolf was en ook wist dat ik het had gedaan uit liefde voor Remus steunde me.
Tijdens het avond eten deed Remus alsof hij met me ging daten, en zaten Lizzie en ik de hele tijd de te giechelen.
Lily en Roos wisten dat ik een crush op Remus had. En ik vond het eigenlijk heel rot om ze de verbogen waarheid voor te moeten houden. Maar ik wist niet hoe ze zouden reageren als ik ze vertelde wat ik was.
Dus toen de nacht aanbrak glipte Remus en ik om de beurt de leerlingenkamer uit.
We hadden afgesproken bij de beukwilg. Remus zou onder begeleiding van Madame Plijster gaan. Maar ik moest de nu schemerige gangen door zien te komen zonder betrapt te worden. Tweemaal werd ik bijna betrapt. Maar door snel een harnas in te stappen of een leeg lokaal wist ik te ontkomen.
Ten langste ten leste wist ik buiten te komen. Nu was er geen probleem meer, en ik begon te rennen.
Van binnen voelde ik het inmiddels steeds meer vertrouwende gekriebel die vooraf ging aan de pijnlijke transformatie.
Hijgend kwam ik bij de boom. Remus rilde en trok me snel mee naar de wortels van de boom. Hij pakte een lange tak en drukte op een dikke knoest dicht bij de stam. Snel lieten we ons een hol in de stam glijden en rende gebukt door de nauwe gang, die het voor ons als mens moeilijk maakte maar als wolf al helemaal. Langzaam werd de donkere en nauwe tunnel wijder en kwamen we bij een trap. We klommen omhoog en sloegen het luik dicht. Ik zocht een klein hoekje om te transformeren. Terwijl Remus midden in de ruimte ging staan.
Snel trok ik wat kleding uit. Mijn jas en mijn schoenen samen met mijn t-shirt en mijn broek.
Ik snakte naar adem toen er een soort steek door mijn ribbenkast drong en klapte dubbel.
Het was begonnen.
Mijn ogen rolde weg toen er een soortgelijke pijn door mijn ruggengraat schoot.
Toen ik weer normaal kon kijken merkte ik dat mijn ogen een ander perspectief hadden.
Ik rolde me op vallend op grond.
De pijn was ondragelijk.
De pijn schoot door al mijn botten.
Mijn armen werden klauwachtige wolvenpoten. En mijn voeten veranderde razendsnel. Opeens voelde ik van achteren meer gewicht en ik had een staart. Mijn mensenoren verdwenen en ik kreeg oren bovenop mijn nu getransformeerde hoofd. Overal kreeg ik haar, donkerbruin en tamelijk lang, ruig.
Even snel als de verandering begonnen was hield die ook weer op.
En hijgend zat ik op mijn achterpotten.
Nog een felle steek en ik liet mijn mensenbrein achter me.

Pas toen de zon in de verte over de horizon kwam veranderde Remus en ik weer in onze eigen vijftienjarige lichamen. We trokken onze kleren weer aan, en verlieten pijnlijk en compleet uitgeput het Krijsende Krot.
Het was nog aan het schemeren en snel liepen we terug naar het kasteel.
Pas toen we veilig en wel in de Ziekenzaal waren konden we opgelucht adem halen.
Madame Plijster vroeg niets aan me, maar behandelde me op dezelfde wijze als Remus. Achteraf gezien denk ik dat ze het geweten had, wat ik geworden was.
Ik wou na de behandeling al weggaan maar daar stak Poppy Plijster permanent een stokje voor. 'Je blijft mooi hier, dame! En wel de rest van de dag!' zei ze kordaat en stopte me nog eens goed in. Lizzie,Sirius, James en Peter kwamen langs met eten uit de Grote Zaal, beterschapskaartjes en verhalen uit het kasteel die we gemist hadden. Tegen het avondeten stonden ze op het punt te vertrekken, toen James me nog even een dramatische verandering mededeelde. Lily en Roos, waren er achter gekomen dat Remus en ik een date hadden maar dat ze het maar wat verdacht vonden dat we er allebei vandaag niet waren. En dat Lily van plan om mij en Remus eens stevig aan de tand te voelen. Ik slikte, en grijnsde, 'Dan zou ik eerder medelijden hebben met Lily dan met mij, James. Dat weet je.' Hij lachte en liep achter zijn vrienden aan naar buiten.


Reacties:


Bella01
Bella01 zei op 26 sep 2013 - 17:49:
I like it!!..


Rukia
Rukia zei op 8 aug 2013 - 9:48:
love it!! Remus en Rebella, eerst een romantische date bij maanlicht en daarna een al in overnachting op de ziekenboeg.
Best een memorabele eerste date als je het harige en ik wil iedere mens die op mijn pad komt verscheuren gedeelte vergeet


Rue
Rue zei op 7 aug 2013 - 21:43:
I it


robbie696
robbie696 zei op 7 aug 2013 - 18:27: