Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Can i be saved (AF) » =Chapter XXXIV=

Can i be saved (AF)

9 okt 2014 - 17:46

2619

6

469



=Chapter XXXIV=

Image and video hosting by TinyPic

=Jake=

Ik zit samen met Ryan, Mischa, Samuel, Jesse en Beau in de zee als de anderen van het strand het water in komen. Even kijk ik om me heen of ik Lindy in het water zie maar nee.
,,Hoe heb je het volgehouden Jake?" Sarah kijkt me aan. Even kijk ik haar niet begrijpend aan. ,,Zo lang afwachten. Jou leven ging natuurlijk ook gewoon door."
,,Ja, het was erg moeilijk in het begin omdat ik dacht dat het mijn schuld was. Nu meer mensen bevestigd hebben dat het niet alleen mijn schuld was, gaat het beter. Nola vergeeft het me en ja toen Nola in coma lag heb ik wel wat afleiding gehad. Goede afleiding hoor."
,,Je hebt een vriendin. Dat meisje net op het strand hé?" Briana kijkt me aan en knipoogt naar me. Ik knik.
,,Welke? Dat meisje die met Daniel zit?" Lucy kijkt me vragend aan. Meteen kijk ik en het is waar.
,,Ga je er niet heen?" Jesse kijkt me aan. Ik schudt mijn hoofd.
,,Nee ik vertrouw Lindy."
,,Niet slim." Ik kijk Justin aan. Wat bedoeld hij daar nou weer mee?
,,Wat bedoel je Justin? Denk je dat ze vreemd zal gaan met Daniel?" Hij is stil.
,,Justin maak hem niet zo boos. Straks heb je ruzie." Tony probeert de situatie weer op orde te brengen. Dat doet hij altijd. Dan schrik ik van een gegil dat van het strand komt.
,,JAKE!" ik ga even staan om te kijken wie me zo hard riep. Ik zie drie meiden op me af komen rennen. Ze omhelzen me alle drie tegelijk en dan is te zwaar dus val ik achterover het water in. Als ik boven kom moet ik lachen.
,,Jullie zijn gek!"
,,En bedankt!" Emma doet net alsof ze beledigd is en Eva en Tara kijken me bedroefd aan.
,,Mogen we je niet eens meer omhelzen?" Eva kijkt met een pruillipje.
,,Mij mag je wel omhelzen." Zegt Jensen en spreidt zijn armen al. Eva en Tara duwen hem kopje onder en lachen. Ongelooflijk hoe gezellig het is, maar toch vind ik het jammer dat Lindy niet in het water is bij mij. Ik kijk weer heel even naar Lindy. Die Daniel is wel erg geïnteresseerd.
,,Er gaat heus niks gebeuren tussen haar en Daniel." Emma legt haar hand op mijn schouder.
,,Dat weet ik." Zeg ik en draai me weer naar de rest. Wie missen we nog?
,,Dena, wie missen we nog?" Vraag ik aan haar die een klein stukje verder op met Katharina, Briana, Lucy en Sarah zit.
,,Uhm, ik weet het niet precies. Maar ik denk dat Matthew, Josh, Kyle, Noah, Rick, Britt, Shailene, Rudy en Nina nog moeten komen."
,,Komt Kyle ook?"
,,Ja Emma die komt ook." Lachend spat ik haar even nat omdat ik zie dat ze rood word.
,,Moet ze afkoelen?" Vraagt Ryan en begint te lachen. Meteen krijgt hij water in zijn gezicht van Briana. Ja die twee hebben al vier jaar met elkaar, echt ongelooflijk. Ik hoop ook dat ik zo lang wat heb met Lindy, ik zou haar echt niet meer willen missen.
,,Jongens ik ga eruit." Zeg ik en sta op. Even zie ik Lucy, Dena, Katharina en Sarah naar me kijken.
,,Mooie sixpack Jake." Zegt Dena en de andere knikken.
,,Meiden." Zegt Mischa hoofdschuddend en staat ook op.
,,Ga jij er ook uit?" Eva kijkt Jesse aan.
,,Uhm ja, ik ben de dj en trouwens. Ik moet Jake even helpen om die Daniel bij Lindy weg te krijgen."
,,Wat ga je draaien dan?" Jensen staat nu ook op en tegelijkertijd Emma en Tara ook. Met z'n allen lopen we de zee uit. Jesse gaat achter de draai tafel staan nadat hij zich afgedroogd heeft.
,,Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! Mensen, de belangrijkste mensen zijn er!" Hoor ik dan. Ik kijk om en zie Josh, Kyle, Rick en Noah aan komen lopen met een grote tas. Emma gaat gelijk naar Kyle en plant een kus op zijn mond. Huh? Sinds wanneer hebben die iets? Ik loop naar de drie toe en kijk in de tas. Ik haal er een voor een flessen uit.
,,Flugel, Breezer, Malibu, Passoa, Amstel, Heineken, Champagne en wijn?! Wil je ons dronken voeren of zo?"
,,Ach Jake. Het is een feest, daar hoort drank bij."
,,Ja maar toch niet zoveel?" Josh kijkt me aan.
,,Wat is er met jou? Normaal vind je het heerlijk. Weet je hoeveel mixen je hiermee kan maken?"
,,Ik ga niks drinken. Mijn vriendin mag ook geen sterke drank."
,,Ahw, dat is zo lief." Roepen Sarah, Dena, Emma en Eva in koor.
,,Dan hebben wij meer!" Roept Noah en rent naar Nola toe met de tas.
,,Jake kijk. Dit hebben we ook nog meegenomen." Rick houdt een zak met xtc pillen erin vast. Omg! Heeft hij dat mee genomen? Nola is net ontwaakt! Ze kwam in coma door die pillen!
,,Rick doe weg! Ben je helemaal gek geworden?! Nola is door dit spul in coma gekomen, dat ga je haar nu dan toch niet geven dan?!" Hij doet het spul weg en houdt zijn handen omhoog.
,,Jeetje Jake. Nu ben je anti drugs?"
,,Je bent veranderd Jake. Komt dat door je vriendin?" Noah kijkt me aan en ik word boos.
,,Lindy is het beste wat me ooit is overkomen!" Roep ik. ,,Dus ja ik ben veranderd, maar wel op de goede manier."
,,Jongens kappen!" Briana en Dena komen tussen ons in staan.
,,Jesse schiet eens op met die muziek van je!" Liv en Sarah gaan alvast vlakbij de draaitafel staan en Jesse zet 'Dancing Queen' van ABBA op. Meteen beginnen de meiden mee te zingen en te dansen. Briana trekt Ryan er tussen, Lucy Mischa, Dena Samuel en Liv Kyle. De rest danst gewoon mee met de muziek. Ik heb helemaal geen zin om te dansen en loop naar Nola toe.
,,Waarom dat lange gezicht?" Vragend kijkt ze me aan.
,,Rick heeft xtc voor je meegenomen."
,,Oh echt?" Ik kijk haar geschrokken aan.
,,Wil je dat gaan nemen?" Nu begint ze te lachen.
,,Nee natuurlijk niet. Ik ben er bijna dood aan gegaan, ik raak dat spul niet meer aan. Drank oké, maar drugs never nooit meer." Even haal ik opgelucht adem. Dan voel ik een arm om me heen komen en mijn linkerhand word vastgepakt. Ik kijk eerst naar rechts en dan naar links. Sarah en Emma zitten naast me.
,,Zit Daniel je dwars?" Emma kijkt me aan.
,,Emma bedoeld of je het vervelend vind dat Daniel Lindy inpalmt." Zegt Sarah.
,,Jake, Lindy is jou vriendin. Zou je niet eens iets moeten doen?" Ik kijk Emma aan.
,,Ik vertrouw Lindy voor honderd procent." Ik kijk even om en Daniel en Lindy zijn nog altijd in gesprek.
,,Jake, kom op. Straks gaat hij ook nog met haar dansen of schuifelen." Sarah kijkt me aan en heeft ondertussen een wijntje van Nola gekregen. Emma krijgt een Malibu.
,,Wil je dat Daniel met je vriendin schuifelt?" Ik schudt mijn hoofd. Ik kan veel hebben, maar dat hij met haar schuifelt, zo dichtbij haar danst, nee.
,,Doe dan iets. Daniel gaat te ver nu!" Nola kijkt me wat streng aan. Emma en Sarah knikken en trekken me van de barkruk af.
,,Ga naar haar toe en neem haar mee naar de groep. Ze zit de hele tijd al alleen met Daniel. Wij willen haar ook beter leren kennen." Zegt Emma en het word aan alle kanten bevestigd. Iedereen wilt Lindy leren kennen, maar door Daniel konden ze dat niet. Wat gaat hij doen als ik straks mijn vriendin mee neem naar de groep. Daniel is altijd een beetje opvliegerig geweest en zeker als hij iemand versiert en er komt iemand tussen.

Ik loop richting Lindy en halverwege hoor ik mijn naam. Nee niet nu! Ik draai me om en zie Britt op me af komen rennen. Achter haar aan komen Rudy, Shailene en Nina. Shailene en Nina komen ook op me afgerend. Ze omhelzen me blij.
,,We hebben je zo gemist!" Zegt Nina en geeft me een kus op mijn wang. Hetzelfde doen Britt en Shailene en daarna gaan ze naar Nola op dezelfde manier. Die zijn knettergek! Rudy geeft me een jongensknuffel.
,,Gast wat ben ik blij voor je dat Nola weer wakker is."
,,Ik ook."
,,En je hebt een nieuwe vriendin hoorde ik." Ik knik. ,,Is ze hier ook?" Weer knik ik en wijs naar Lindy.
,,Toe maar. Goed gedaan." Hij geeft me even een knipoog. Ik weet niet wat het is, maar ik vertrouw eerder Rudy bij Lindy dan Daniel. Dat komt zeker omdat Rudy verliefd is op Liv. Ik volg hem met mijn ogen en Rudy loopt inderdaad gelijk naar Liv toe. Hij legt zijn armen om haar middel en geeft haar een kus op haar wang. Ik zucht even en loop richting Lindy. Ja, ik ben er bijna. Ze kijken nog niet op en zijn nog altijd in gesprek. Ik kom aan en als eerste kijkt Daniel op.
,,Jake." Zegt hij en glimlacht. ,,Je vriendin is geweldig." Zegt hij.
,,I know, maar uhm...ga jij niet dansen? Jesse wilt dat iedereen danst."
,,Dan mag hij wel betere muziek gaan draaien."
,,Misschien moet je een nummer aan vragen." Zeg ik. Hij staat op, maar gaat niet weg. Wat moet hij hier nog?!
,,Waarom vraag jij geen nummer voor me aan? Dan kan ik hier blijven zitten om je vriendin nog beter te leren kennen." Hij grijnst en ik voel dat ik boos aan het worden ben. Ik tel even tot tien en dan kijk ik Lindy aan.
,,Iedereen wilt je leren kennen schat." Ik steek mijn hand uit en trek haar omhoog. Ik neem haar mee naar de groep en gelijk komt iedereen naar haar toe.
,,Daniel is nu wel een beetje zielig, zo helemaal alleen." Nina kijkt me aan.
,,Ja Jake het is een feest. Iedereen hoort erbij." Zegt Shailene. Ik kijk naar Nola en ze begrijpt wat ik bedoel. Ze loopt naar Daniel, zegt iets best wel dreigend volgens mij en neemt hem dan mee naar de groep. Nu staan we allemaal bij elkaar en iedereen is er ook. Matthew is net gekomen en Sarah flirt al met hem. Ik pak Lindy's handen vast en trek haar dichter naar me toe.
,,Je bent wel populair hé?" Zeg ik.
,,Ja dat had ik zelf ook niet verwacht. Jake, zit je er mee dat ik zolang met Daniel zat en niet naar je toe kwam?" Oké, wie heeft er geluld? Ik zat er niet heel erg mee hoor, ik vertrouw haar. Maar toch was ik wel een beetje bang voor wat Daniel zou doen.
,,Nee ik vertrouw je."
,,Maar?"
,,Ik vertrouw Daniel niet." Zo dat is eruit. Hij heeft het toch niet gehoord, want hij is doof door zijn muziek die hij te hard aan zet.
,,Waarom vertrouw je hem niet?”
,,Nou, hij heeft meerdere meiden van vrienden afgepakt en ze weer laten vallen. En ik kan je dat niet aandoen.”
,,Jake, ik ben op jou verliefd, niet op hem. Hij is lief, maar ik heb jou. En dat is alles wat ik nodig heb.”
,,Heeft hij iets verkeerd gezegd of zo?” Ze schudt haar hoofd en ik glimlach. Ik leg mijn lippen op die van haar en leg mijn armen om haar middel. Ze slaat haar handen om mijn nek en onze tongen spelen een spelletje. Nog steeds blijft dit geweldig.
,,Jullie hoeven nog steeds niet in elkaar.” hoor ik Nola roepen en maak me los van Lindy. Uit de boxen komt 'Hips don't lie' van Shakira en alle meiden beginnen te juichen, inclusief Lindy. Ik schiet in de lach en bekijk samen met de jongens alle meiden die met elkaar aan het dansen zijn. Nola en Lindy zijn elkaar tegemoet gekomen en dansen nu samen. Ik ben blij dat ze het goed met elkaar kunnen vinden. Heel de dag door word er gedanst en gedronken. Sommige nemen xtc en sommige hebben heel veel drank op. Ik wil ook wel iets te drinken, maar omdat Lindy niet mag, neem ik het ook niet. Ze staat nog steeds met Nola te dansen en ik sta langs de kant met Kay, Ryan en Kyle.
,,Heb jij al iets gehad Jake?” Ik kijk Ryan aan. ,,Drank?” Ik schud mijn hoofd.
,,Lindy mag het niet, dus voor haar doe ik het ook niet.”
,,Maar als je het vraagt aan haar?” Dat kan natuurlijk ook. Ik loop naar Lindy toe en sla mijn armen om haar heen.
,,Ik had een vraag.”
,,En dat is?”
,,Ik wilde geen drank nemen omdat jij het niet mag, maar vind je het heel erg als ik toch neem?”
,,Natuurlijk niet. Ik vind het lief dat je het niet doet vanwege mij, maar neem maar iets hoor.” Ik geef haar een kus en loop naar de tafel waar al het drank staat. Ik neem een Passoa en loop weer terug naar de jongens.
,,Ik vind het echt goed van je Jake. Dat je zo rustig blijft terwijl Daniel met je vriendin flirt." Zegt Kyle.
,,Ik heb er net met haar over gesproken. Ze zegt dat ze alleen van mij houdt. En ik geloof haar, dus ik ben niet jaloers." Kay kijkt me aan.
,,Knap. Maar uhm volgende week heeft Ryan een feest. Komen jij en Lindy ook? Nola komt al en zou leuk zijn als jij ook komt."
,,Volgende week zitten we allemaal weer in die saaie lessen." Zeg ik met een zucht.
,,Dude, zaterdagavond natuurlijk."
,,Maak jij je zorgen over school?" Kyle kijkt me aan.
,,Een beetje."
,,Waarom?"
,,Nola en ik moeten ons jaar overdoen omdat we er bijna nooit waren. Die leraren hebben de pik op ons."
,,De hele groep moet het jaar overdoen." Zegt Kay.
,,Ja wij waren altijd met jullie mee. We krijgen alles wat we al gehad hebben. Dat gaat dit jaar een makkie worden." Ryan kijkt me aan.
,,Maar uhm, woon je samen met Nola en Lindy?" Kay kijkt me aan en glimlacht. Ik moet lachen en knik.
,,Nou dan gaat dat jaar helemaal een makkie worden voor je." Zeggen ze alle drie. ,,Twee fantastisch lieve meiden wonen bij je. Wat wil je nog meer?" Ik zie Nola naar de andere meiden wenken en alle meiden staan nu bij elkaar. Nola loopt naar Jesse en zegt wat tegen hem. Hij knikt en dan word er 'walking on sunshine' gedraaid. Nola loopt naar Lindy en zegt volgens mij dat ze haar moet volgen. De meiden gaan op een rij staan en begin een eigen dansje te maken op dit lied. Het ziet er echt leuk uit. Zo'n flashmob idee krijg ik.
,,Wat doen ze dat leuk." Kyle klapt mee met het ritme en de anderen ook. Ik neem een paar slokken van mijn Passoa en dan zie ik Daniel op een manier kijken die ik niet echt waardeer. Ik blijf hem in de gaten houden. Hij is te geïnteresseerd in Lindy en nee ik ben niet jaloers. Lindy wilt mij. Ik ben boos op Daniel. Ik bedoel hoe duidelijk moet het voor hem zijn? Lindy heeft toch duidelijk laten zien dat ze van mij houdt?
,,Jake hou op hoor." Ryan kijkt me aan en geeft even een blik.
,,Hoezo? Daniel wilt haar dat is aan alles te zien."
,,Ja dus laat hem lekker. Lindy gaat er toch niet op in. Ze houdt van jou." Kay neemt een slok van zijn Malibu.
,,Als hij dichterbij komt heeft hij een probleem." Zeg ik en ik zie dat Kyle het met me eens is.
,,Ik heb zin om op een waterscooter te rijden." Zegt Kay en we staan op. We hebben hier genoeg om ons te vermaken. Nola en Lindy's vader heeft volgens mij vier waterscooters of zo. Ik loop met Kay, Ryan en Kyle naar de opslag. De waterscooters liggen daar al in de zee en je kan ze zo pakken. Het is gelukkig nog niet donker.
,,Iedereen kan ons zo zien." Zegt Ryan en geniet nu al. Ik moet lachen en stap op een waterscooter. De jongens volgen mijn voorbeeld en we starten de scooters.
,,Ik tel tot drie en dan gaan we tegelijk." Zegt Kyle. We knikken. ,,1...2..." dan geeft hij gas en gaat als een speer over het water.
,,Hé!" Roepen Kay en ik en geven ook gas en achtervolgen hem. Ryan komt ook achter ons en we gaan lekker hard over het water.


Reacties:

1 2

x1Dx
x1Dx zei op 11 okt 2014 - 22:53:
Leuk!
Snel verder! X


williewortel
williewortel zei op 9 okt 2014 - 21:32:
nicee


ChantiXAMX
ChantiXAMX zei op 9 okt 2014 - 19:18:
Awesome
Plzz vanavond nog een hoofdstukje
XX


Nynlufx
Nynlufx zei op 9 okt 2014 - 19:06:
Wee leuk
xx


MelintjeX1DX
MelintjeX1DX zei op 9 okt 2014 - 18:19:
Vanavond nog een hoofdstukje please??


Xx