Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen ιn schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Can i be saved (AF) » =Chapter XXXVIII=

Can i be saved (AF)

20 okt 2014 - 16:46

2306

5

320



=Chapter XXXVIII=

Image and video hosting by TinyPic

Na een tijdje te hebben gelegen en gekletst sta ik op en steek ik mijn hand uit. Lindy pakt hem en staat ook op. We pakken de tas en lopen nu echt terug naar het strandhuis. Als we daar aankomen, zitten Nola en Zayn al binnen. Zayn begroet ons, maar Nola springt op en knuffelt ons beiden.
,,Wow wat is er aan de hand?” vraag ik en Nola maakt zich los.
,,Ik mag weer piano spelen!”
,,Omg, dat is super!” roept Lindy en omhelst Nola nog een keer. We gaan zitten en Nola legt uit. Het is super dat ze weer mag spelen, dat is alles wat ze gewild heeft!

=Nola=

,,Nu ik alles verteld heb, gaan we uit eten om het te vieren en ik betaal. Dus gaan jullie omkleden.” Jake tilt Lindy op en loopt met haar naar boven.
,,Moet ik me ook nog omkleden?” Zayn kijkt me aan. Ik schudt mijn hoofd.
,,Nee. Jij bent niet nat van het water. Lindy en Jake wel.” Ik ga nog even bij hem op schoot zitten en wacht totdat Jake en Lindy weer terug komen. Dan gaat de voordeur bel. Huh? Wie is dat? Ik sta op en wil naar de voordeur lopen, maar Zayn is me voor. Ik ga lachend weer op de bank zitten.
,,Hi, hoe gaat het met u mevrouw.” Hoor ik Zayn zeggen. Huh? Wie is er? Ik kijk verbaasd richting de deur en dan sta ik op.
,,Mam? Wat doe jij nou weer hier?” Voordat ik er erge in heb, heeft ze me in haar armen en omhelst me.
,,Oh Nola, ik dacht dat ik je kwijt was.” Ik haal een wenkbrauw op en kijk haar aan.
,,Je bent me al kwijt.”
,,Wat bedoel je?” Nu kijk ik haar helemaal boos aan.
,,Ga nou niet doen alsof je van niks weet!” roep ik hard. De deur van de gang gaat open en Lindy en Jake komen binnen.
,,Mam?” Lindy kijkt haar aan.
,,Lindy? Wat doe jij hier?” Ik zucht diep en kijk boos de andere kant op. Even kijkt Lindy me verbaasd aan, maar daarna kijkt ze naar onze moeder. Onze moeder loopt naar Lindy toe en omhelst haar. Ze is duidelijk blij om haar te zien, terwijl ze niks om mij geeft. Ik kan het niet meer aan zien.
,,Nola, vind je het goed dat ik met mama ga praten?” Lindy kijkt me aan.
,,Dat moet je helemaal zelf weten. Ik hoef niks meer met haar te maken te hebben.” Zeg ik boos en loop dan naar buiten. Naar het strand, waar de zee me altijd weer tot rust brengt. Ik ga in het zand zitten en zucht diep. Hoe durft ze hier nog te komen na alles wat ze gedaan heeft?! Ik dacht dat ik duidelijk was. Ik wil niks meer met haar te maken hebben en dat is niet veranderd. Ik kijk naar het water en denk terug aan het moment waarop mijn moeder vreemdging met die vent, William. Ze woont nu gewoon samen met hem. Ze was verdomme nog getrouwd met mijn vader die ernstig ziek was. Ze ging vreemd en ze vond mij niet belangrijk genoeg. Hij bepaald alles! Als ik een slecht cijfer had, bepaalde hij welke straf ik kreeg en dat was altijd de zwaarste. Door hem ben ik weggegaan. Hij dacht dat hij mijn vader kon vervangen. Dat kan niemand! Ik schrik even als ik iemand hoor aankomen en kijk naast me. De ogen van Lindy kijken me verbaasd aan.
,,Moet je niet met mama praten?”
,,Nee, ik wil eerst weten wat er met jou aan de hand is. Waarom ben je zo boos op mama?”
,,Dat is een lang verhaal.”
,,Ik heb tijd.” Zegt ze en gaat naast me zitten. Ik begin te lachen en vertel haar alles wat er gebeurd is. ,,Wat?! Dat meen je niet?!” roept ze als ik klaar ben met vertellen. ,,Dus mama heeft hem boven jou verkozen?” Ik knik.
,,Daarom ben ik hier gaan wonen. Als ze niet eens voor mij kiest, haar eigen dochter, dan hoef ik niks meer met haar te maken hebben hoor.”
,,Dat snap ik.”
,,Je moet mij je niet tegen laten houden hoor. Als jij mam wilt leren kennen, dan moet je dat doen.”
,,Nee, ik wil niet eens met haar praten.” Verbaasd kijk ik haar aan.
,,Weet je het zeker? Je hoeft niet bij mij te blijven hoor.”
,,Jawel, dat wil ik wel. Ik wil liever bij mijn zus zijn, dan diegene die me afgestaan heeft zonder reden.” Ik glimlach en ze geeft me een kus op mijn wang. Samen lopen we terug. ,,Ik denk dat het beter is als je gaat, mam.”
,,Maar Lindy, ik heb je zolang niet gezien en nu...”
,,Nee, niet doen. Ga, alsjeblieft!” Ze kijkt me aan, maar ik schudt mijn hoofd. Dan geeft ze het op en loopt weg. Ik sluit de deur en Lindy omhelst me. ,,Ik hou van je Nola.”
,,Ik ook van jou.” Ik geef haar een kus op haar kruin. Samen lopen we naar binnen en gaan zitten.
,,Oké, wat gaan we nou eten?”
,,Sorry, maar ik wil niet meer uit eten, mijn stemming is daar niet voor.” Zayn pakt zijn mobiel. ,,Wat ga je bestellen? Waarom eigenlijk? We kunnen ook met z'n vieren koken.” Zeg ik en iedereen stemt in. Ik pak wat kookspullen en ons kookavontuur begint.

=Lindy=

Na twee uur zijn onze pizza's klaar. We hebben eerst een uur nagedacht over wat we gingen maken en toen begonnen we. Het begon slecht en we zaten onder het eten, maar nu zitten ze in de oven. Ik ga op de bank zitten en pak mijn mobiel. Ik zie dat ik drie nieuwe mails heb. Twee van de H&M en één van school. Daar heb ik nu geen zin in. Jake komt naast me zitten en slaat zijn arm om me heen.
,,Ik heb geen zin in school.”
,,Ik ook niet, maar het moet.” Ik maak een kots geluid en hij lacht. Na een halfuur zijn de pizza's klaar. Nola haalt ze uit de oven en legt ze op een bord. Ze zet het bord op de salontafel en we beginnen te eten.

Na het eten ruimt Nola het bord op en komt weer zitten.
,,Zullen we een film kijken?” Iedereen stemt in en ik loop naar de DVD-kast. ,,Welke film?”
,,Doe maar horror.” Hoor ik Zayn roepen en boos kijk ik hem aan.
,,We gaan geen horror kijken!”
,,Waarom niet?” vraagt Nola.
,,Omdat dat eng is.”
,,Ahw, je mag wel bij mij schuilen.” Jake steekt zijn armen uit.
,,Oké, dan.” Ik pak 'Chucky' uit de kast en zet hem aan. Na een paar minuten begint de film en ga ik naast Jake zitten. Hij slaat zijn beide armen om me heen en ik voel me meteen veiliger. De eerste paar minuten van de film zijn niet eng, maar bij een eng stuk gil ik en kruip ik dichter tegen Jake aan. Zayn en Jake lachen en ik kijk ze boos aan.
,,Sorry.” Zeggen ze beiden en ik kijk ze dankend aan. De film gaat verder en bij elk eng stuk gil ik wel. Als de aftiteling na een uur begint, haal ik opgelucht adem. De film is af! Nola zet de tv uit en ik kijk op de klok.
,,Het is half twaalf, ik ga slapen.” Ik geef Jake een kus en loop naar boven. Waar moet ik eigenlijk slapen? Ik woon hier nu wel, maar we hebben helemaal nog geen tijd gehad om een kamer voor me vrij te maken. In de logeerkamer dan maar? Ik loop naar de deur, maar word van achter gepakt en opgetild. ,,Jake, waar breng je me naartoe?”
,,Naar mijn slaapkamer. Ik ga niet zonder jou slapen.” Ik glimlach en hij brengt me naar zijn kamer. Ik kleed me snel om en als ik terug kom uit de badkamer, ligt hij al in bed. Ik ga naast hem liggen en leg mijn hoofd op zijn borstkas. Voordat ik ga slapen geef ik hem nog een kus en ga weer liggen. Hij slaat zijn arm om me heen en al snel val ik in slaap.

=Jake=

De volgende ochtend word ik wakker door die irritante wekker. Vandaag is de introductieweek, dus veel op school zullen we niet zijn, maar toch moeten we op staan. Ik kijk naar Lindy, maar die is helemaal niet wakker geworden van de wekker. Ze ligt nog heel vredig te slapen. Zo vredig dat ik haar eigenlijk niet wakker wil maken. Ik kijk naar de tijd op de wekker. 07:00, we kunnen nog wel even blijven liggen. De vorige keer vroeg ik of ze mijn borstkas niet te hard vond om op te slapen. Gelukkig zei ze nee. Ik zou dit echt niet meer willen missen, ik wil haar voor altijd bij me hebben. Mijn moeder zegt altijd dat als je iemand voor altijd bij je wilt hebben, dat je dan een huwelijksaanzoek moet doen, maar dat ga ik toch echt niet doen. Niet dat ik niet met Lindy wil trouwen, heel graag zelfs, maar nu nog niet. Misschien als we over twee jaar nog steeds wat hebben samen.
,,Goedemorgen.” Ik kijk naar Lindy en glimlach. Ze heeft één oog open en het andere is nog gesloten.
,,Goedemorgen. Word maar rustig wakker schat, je rijdt met mij en Nola mee. We gaan over ongeveer een uur weg.”
,,Waarom moet ik naar school? Ik wil hier blijven en gewoon relaxen.” Zegt Lindy en ik begin te lachen.
,,Ja, dat wil ik ook wel. Maar ja, leerplicht.”
,,Die geldt alleen voor mij. Ik ben zestien. Leerplicht is tot je achttiende.”
,,Hé, het komt wel goed hoor. Nola en ik zijn bij je de hele dag.”
,,De hele dag?” Ze komt wat rechtop zitten en wrijft even in haar ogen. Dat ziet er best sexy uit, maar ja alles wat ze doet is sexy. Ik knik. ,,Maar moeten jullie niet bij jullie klas zijn?”
,,Deze week is het introductieweek. De lessen duren minder lang en de voorgaande jaren mocht je bij diegene blijven die je zelf wilde.” Ze glimlacht breed en geeft me een kus.
,,Ik ga even douchen.” Zegt ze en gaat uit bed.
,,Is goed, ik ga Nola wel alvast wakker maken.” Lindy knikt en verdwijnt de badkamer in. Ik kijk haar na totdat ze de badkamer deur dicht doet. Ik spring uit bed en loop zachtjes naar de kamer van Nola. Ik open de deur en zie Nola net haar broek aandoen.
,,Jij bent snel aangekleed. Heb je al gedouched?”
,,Ja, ik heb best wel zin in school.” Ik begin hard te lachen.
,,Jij zin in school?”
,,Jake, het is introductieweek en ik mag Lindy meenemen. Het allerliefste zusje van de hele wereld, deze dag is toch perfect?!”
,,Denk je dat ze de introductieweek veranderd hebben na wat er vorig jaar gebeurd was?” Nola kijkt me niet begrijpend aan. Oh ja, ze weet niks meer van voor het ongeluk. ,,Uhm, wij hadden graffiti gespoten op de muren van de school, gewoon als grapje. Alleen vonden de leraren dat niet zo grappig.” Nola schiet in de lach.
,,Dat is echt grappig. Maar waarom zouden ze dan de introductieweek veranderen? Alleen om ons te straffen?”
,,Ik weet het niet, het zou toch kunnen?”
,,Ja, maar dan straffen ze ook Lindy en de andere leerlingen. Ik denk niet dat ze zo dom zijn. Stel je voor dat je als leerling op internet leest over de introductieweek, dat die minder lesuren hebben enzovoort en als je dan daar komt en het niet zo blijkt te zijn. Dan komt er toch geen leerling meer?” Daar heeft ze wel een punt. Ik hoop gewoon dat ze niks veranderd hebben. Ik wil deze hele week alleen maar bij Nola zijn, maar vooral bij Lindy.
,,Je hebt gelijk. Maar ik ga me omkleden.”
,,Doe dat, dan maak ik alvast het ontbijt. Pannenkoeken.” Zegt ze met een knipoog. Ja dat is echt Amerikaans. Pancakes, zoals ze dat hier noemen. Ik knik en loop terug naar mijn slaapkamer.

Als ik de kamer in kom, sta ik even stil. Lindy staat voor me en ze ziet er echt prachtig uit. Haar haren zit los, een rok met een legging eronder en een shirt met 'pow' erop...gewoon wauw!
,,En? Hoe vind je het?” Ze draait even een rondje. Ik loop zwijgend naar haar toe en leg mijn handen op haar heupen. Ik lijk nu wel zo'n animatiefiguur.
,,Lindy, je bent echt prachtig.” Zeg ik en nog steeds ben ik helemaal betoverd van hoe ze eruit ziet. Ze begint licht te blozen.
,,Dank je. Ik dacht laat ik eens wat leuks aandoen naar school.”
,,Dat heb je heel goed uitgekozen. Ik moet je goed bij me houden vandaag, anders word je van me gestolen.” Zeg ik en glimlach naar haar. Ze begint te lachen.
,,Dat zal wel meevallen. En trouwens, niemand kan me van je stelen want ik hou alleen van jou.” Ze slaat haar armen om mijn nek en legt zwoel haar lippen op die van mij. Meteen zoen ik haar terug en hou me in. Mijn lichaam schreeuwt om meer, maar dat is zonde. Ze is net aangekleed en we moeten naar school, geen tijd dus. Ik maak me los en ga met mijn vinger langs haar wang.
,,Ik ga me omkleden, anders komen we nog te laat door mij.” Zeg ik lachend en Lindy knikt. ,,Nola heeft een ontbijtje voor je gemaakt. Ga maar alvast kijken, ik kom zodra ik klaar ben.” Ze knikt en loopt de kamer uit. Ik loop de badkamer in en kijk even naar mijn wond. Hij is nog steeds niet geheeld. Hoe lang duurt zoiets?! Lindy zal doodsbang zijn en Nola ook. Die twee zijn doodsbang dat die wond een keer opengaat. Ik smeer de wond in en moet me inhouden niet te gaan vloeken van de pijn. Ik laat het even intrekken en trek na twee minuten een shirt aan. Ik kleed me daarna snel verder aan en zodra ik klaar ben, loop ik naar beneden.


Reacties:


x1Dx
x1Dx zei op 21 okt 2014 - 0:15:
Super leuk!
snel verder! X


LindjeX1DX
LindjeX1DX zei op 20 okt 2014 - 20:33:
Weer zo'n awesome super hoofdstuk!!

XXX <3


ChantiXAMX
ChantiXAMX zei op 20 okt 2014 - 19:08:
weer zo f*cking awesome!!!!
echt snel verder!!!!
XX


MelintjeX1DX
MelintjeX1DX zei op 20 okt 2014 - 18:28:
Weer zo geweldig!
Xx


xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 20 okt 2014 - 17:03:
Leuk!
Snel verder & school is zooo....
xoxo