Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen ιn schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Can I start all over? (AF) » .7.

Can I start all over? (AF)

9 nov 2014 - 15:59

1611

6

513



.7.

Image and video hosting by TinyPic

,,Je was echt geweldig!” roept Lindy als Jordan en ik klaar zijn. Ik ga naast haar zitten.
,,Dankjewel. Ik ben Nola Henderson, kan je wat over jezelf vertellen?”
,,Oké. Ik ben Lindy Lancaster en ik ben zeventien jaar. Ik hou heel erg van zingen en ik ben fan van One Direction.”
,,Wie niet?” vraag ik lachend. ,,Iedereen is tegenwoordig toch fan van ze?”
,,Klopt. Niall is echt het knapste!” En ze kijkt dromerig voor zich uit. Ik moet lachen. ,,Wat?”
,,Gewoon. Je vind One Direction ook leuk en dan vooral Niall. Het is leuk om een Directioner te ontmoeten.”
,,Ben jij dan geen Directioner?”
,,Oh jawel.”
,,Vertel, wie vind jij het leukste en wat zou je hem vragen als je hem tegen zou komen?”
,,Jij bent totaal niet verlegen hé?” Ze schudt haar hoofd.
,,Nee, ik ben nooit verlegen geweest.”
,,Knap van je. Er zijn zoveel mensen hier op school. Ik ga echt niet op iedereen afstappen.”
,,Je negeert mijn vraag.” Zegt Lindy. ,,Wie vind je het leukste van One Direction?”
,,Zayn.”
,,Waarom Zayn?”
,,Kijk naar hem. Hij is super knap.”
,,En wat zou je tegen hem zeggen dan?”
,,Uhm...ik heb me aan hem voorgesteld en afgesproken voor vanmiddag.” De ogen van Lindy worden groter.
,,OMG! Heb jij One Direction gesproken?!” Ik knik. ,,Hoe dan?”
,,Ik botste per ongeluk tegen Harry op. Nou ja, eigenlijk was het andersom. Ik liep de Starbucks uit en wilde terug naar de campus en toen botste hij tegen me aan. Eerst kwamen Zayn en Louis erbij staan, maar daarna ook Niall en Liam.”
,,Neem me mee, alsjeblieft!”
,,Waarheen?”
,,Naar je afspraak met One Direction.”
,,Ik kan toch niet zomaar iemand meenemen. Ze denken dat ik alleen kom.”
,,De volgende afspraak dan? Wil je het vragen?”
,,Natuurlijk, vragen kan altijd.”
,,Nola, we moeten weer gaan. Nog een les en dan heb jij je afspraak met de jongens.” Ik kijk Jordan aan en knik.
,,Sorry, maar hebben jullie nu geen pauze? Ik bedoel, we zijn hier nu al één lesuur.” Zegt Lindy. Ik pak mijn rooster erbij en knik.
,,Lindy heeft gelijk Jordan,” begin ik. ,,Melina en Amber zullen me vast al zoeken.” Ik trek Jordan mee richting de gang.
,,Mag ik met jullie mee? Ik heb nog niet echt veel vrienden en ik dacht nou ja, ik ken jullie, dus misschien kunnen jullie me aan anderen voorstellen?” Ik draai me om en haal mijn schouders op. Waarom ook niet? Lindy is erg aardig en ik wil haar best beter leren kennen.
,,Ja, is goed. Kom maar mee.” zeg ik en blij komt ze met ons mee.

Als we aankomen in de kantine, zitten Melina en Amber al aan een tafeltje te wachten.
,,Melina, Amber, dit is Lindy.” Stel ik Lindy voor. Melina en Amber schudden haar hand. We gaan zitten en Melina begint meteen een gesprek met Lindy. Ik glimlach als ik zie dat Lindy, Amber en Melina het goed met elkaar kunnen vinden.
,,Leuk hé, dat Lindy het goed kan vinden met je vriendinnen.” Zegt Jordan en ik knik.
,,Nola, je moet ons meenemen vanmiddag.” Zegt Amber.
,,Dat kan ik toch niet zomaar doen? De jongens denken dat ik alleen kom. Ze zullen zich rot schrikken als we dan met z'n vieren aankomen.”
,,Ze heeft wel een punt,” begint Jordan. ,,stel, jullie komen met z'n vieren, misschien worden de jongens dan wel zo boos op Nola dat ze nooit meer met haar af willen spreken.”
,,Kan je het vragen?”
,,Ik kan alles vragen. Zolang jullie me niet stalken met berichten op Whatsapp.”
,,Omg! Stel je eens voor dat het Nola lukt Amber,” begint Melina dromerig. ,,dan staan Liam en Harry gewoon voor ons!” Ze beginnen even te gillen en ik doe mijn handen voor mijn oren.
,,Loop nou niet te hard van stapel. Als het niet lukt, ben je gelijk zo teleurgesteld. Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn...” Ik weet wat ik wil zeggen, maar het komt er niet goed uit.
,,Nola bedoeld dat jullie van het ergste uit moeten gaan, want dan kan het alleen nog maar meevallen.”
,,Dank je Jordan.” Lindy, Amber en Melina knikken.
,,Welke kamer heb jij Lindy? Welk nummer?” vraagt Melina.
,,Kamer 215, maar ik zou best graag in kamer 628 willen zitten.”
,,Kamer 628 is een kamer voor vier personen. Die is nog nooit aan iemand gegeven.”
,,Eens moet de eerste keer zijn.” Ze kijken me aan. ,,Ja, misschien kunnen wij wel proberen om die kamer te krijgen.” Melina en Amber knikken.
,,Jullie willen met mij samen in één appartement wonen?” verbaasd kijkt Lindy ons aan.
,,Ja, waarom niet? Je bent erg aardig en ik voel gewoon dat wij goede vriendinnen gaan worden.” Melina slaat haar arm om haar heen. Lindy krijgt tranen in haar ogen.
,,Wat is er nou?” Ik pak haar hand en kijk haar bezorgd aan.
,,Ik heb niet zoveel vrienden gehad op mijn oude school. Dus het is van vreugde. Jullie zijn zo lief voor me, terwijl ik jullie echt net ken.”
,,Dat ben ik altijd.” Zeg ik tegen haar en Melina knikt lachend.
,,Melina en ik zijn ook altijd erg lief.” Ik begin te lachen.
,,Behalve als jullie dwingen, dan zijn jullie niet zo lief meer.”
,,Waarin hebben ze je gedwongen?” vraagt Lindy en kijkt me aan.
,,Om te zingen. Vroeger kon ik erg goed zingen, nou erg goed is overdreven. Ik kon wel aardig zingen en ik ben af gegaan voor mijn hele school. Vanaf dat moment zing ik niet meer.” Lindy slikt even. Ja, die heeft me natuurlijk horen zingen in de aula.
,,Waarmee ben je dan afgegaan Nola?” Ik kijk Lindy aan. ,,Of wil je dat niet vertellen?”
,,Bij de audities van Grease. Op school had een lerares ervoor gezorgd dat wij Grease gingen naspelen in de schoolmusical. Ik wilde eerst helemaal niet meedoen, maar omdat mijn beste vrienden mij overgehaald hadden, deed ik het toch. Toen ik eenmaal op dat podium stond, ik weet niet wat er gebeurde, maar ik vergat de tekst en gingen de leerlingen die toen in de zaal zaten lachen. Ik ging weg en vanaf dat moment, na die dag durf ik niet meer voor publiek te zingen.”
,,Lachte ze je allemaal uit?” Lindy is erg geïnteresseerd.
,,Ja, daarom zing ik niet meer. Dat scenario wil ik nooit meer meemaken.”
,,Dat begrijp ik, maar vind je het helemaal niet meer leuk? Om te zingen?”
,,Ik vind zingen erg leuk, maar ik wil het niet meer. Als ik af ga, ben ik verder van huis.”
,,Dat is te begrijpen. Nou weet je, ik zing al jaren met veel plezier. Als je een keer wil zingen, mag je altijd naar me toe komen.”
,,Als ik weer wil zingen, ga ik graag op je aanbod in.” De bel gaat. Ik sta op. ,,Voordat we naar de les gaan, gaan we naar mevrouw Smith.” Ik trek Lindy omhoog en Melina staat ook op. Amber trekt Jordan omhoog en met z'n allen lopen we naar het kantoor van mevrouw Smith.

Ik klop op de deur van mevrouw Smith als we ervoor staan. Ik hoop dat we in kamer 628 mogen.
,,Binnen.” Horen we mevrouw Smith zeggen. Ik open de deur en loop naar binnen. Lindy, Melina en Amber blijven achter me. Mevrouw kijkt ons aan met een verbaasde blik. ,,Moeten jullie niet in de les zitten?”
,,Ja, maar we hadden alleen een vraag.”
,,Nou vragen mag altijd.”
,,Uhm, zouden wij met z'n vieren in kamer 628 mogen wonen?” Mevrouw Smith kijkt Lindy, Melina en Amber aan.
,,Willen jullie dat ook?”
,,Ja, heel graag. Ik zit nu helemaal alleen in een appartement.” Zegt Lindy. Ik sla mijn arm om haar heen. Ik vind het best zielig dat ze hier nog geen echte vrienden gemaakt heeft.
,,Meiden, is er geen andere oplossing?”
,,Nee, niet dat ik kan bedenken. Alstublieft mevrouw, u zult geen spijt krijgen.”
,,We zullen u niet tot last zijn.” beweerd Amber. Alsof wij problemen geven, pff.
,,Het is wel mogelijk,” begint mevrouw Smith.
,,Maar?” Ja, waarom mag Lindy niet bij ons wonen? Ze heeft ons net gevonden en we willen haar leren kennen. Ik voel dat we vriendinnen kunnen worden, maar dan moet mevrouw Smith niet tegen zitten.
,,Alleen als jullie beloven om 's avonds stil te zijn.”
,,Wij zijn muisstil.” zegt Melina. Amber en ik schieten in de lach. Wij stil?! Nooit! We lachen altijd en we zijn wel van de feestjes, dus stil zijn we niet.
,,Dat mogen jullie dan bewijzen. Ik wil door de weeks 's avonds geen feestjes.”
,,Vrijdag ook niet?!” roept Amber en kijkt geschrokken.
,,Vrijdag mag, want dan begint het weekend. Maar de rest van de week niet, als jullie dat beloven, dan mag het.” Ik kijk even Amber en Melina aan. Mevrouw Smith is zo slecht nog niet en wij geven altijd in het weekend een feest, dus zoveel veranderd er niet. Ik kijk naar Lindy.
,,Vind je dat goed?” Ze knikt en kijkt blij. Ik ben blij dat ze ons gevonden heeft. Nu heeft ze vriendinnen gevonden en ik ben blij dat ik iemand gevonden heb die ook kan zingen.
,,We beloven het mevrouw.” zeg ik tegen mevrouw Smith. Lindy, Amber en Melina knikken ook naar mevrouw Smith en mevrouw Smith pakt pen en papier. Ze begint wat te schrijven en als ze klaar is, geeft ze mij het papiertje.
,,Heel goed dames. Veel plezier in jullie nieuwe appartement, hier is een briefje met alle informatie. Jullie sleutel van jullie oude appartement moeten jullie inleveren bij de balie aan het begin van de campus, daar krijgen jullie dan gelijk de sleutel van appartement 628.” Blij omhelzen we elkaar en ik stop het papiertje in mijn zak. Ik pak Lindy haar hand en trek haar mee het kantoor uit. Amber en Melina steken in elkaar en lopen achter ons aan.


Reacties:

1 2

x1Dx
x1Dx zei op 10 nov 2014 - 22:41:
Gezellig!!
Snel verder! X


LindjeX1DX
LindjeX1DX zei op 10 nov 2014 - 22:06:
Gezelliee!! X


xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 9 nov 2014 - 22:02:
Veel plezier meiden mwhaahah
Leuuuuuukheur
xoxo


Nynlufx
Nynlufx zei op 9 nov 2014 - 19:15:
Ooooommmmggggg!!! Haha gesellie!! XD


ChantiXAMX
ChantiXAMX zei op 9 nov 2014 - 18:47:
Awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
xx