Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Kronieken van Narnia » A place called Narnia, You Said? » So how far are you already?

A place called Narnia, You Said?

6 okt 2008 - 21:46

361

2

284



So how far are you already?

‘Wat kan je eigenlijk al?’ vraagt Luïwé plotseling zodat iedereen uit een trance op lijkt te schrikken. ‘Sorry?’ vraag ik om meer uitleg. ‘Wat kan je al van je krachten?’ herhaalt Luïwé. Ik trek een beschaamd gezicht en voel twee rode blosjes langs mijn wangen op trekken. God, wat haat ik het als ik bloos. ‘Erm…Niets?’ Probeer ik.. ‘Niets?’ zegt Luïwé ongelovig. ‘Helemaal niets?’ Ik slik. ‘Nou ik heb wel eens dingen in brand gestoken en ze dan weer geblust, maar dat was per ongeluk,’ Ik kijk een beetje zielig naar Luïnwé, die lichtjes begint te lachen. ‘Wat?’ vraag ik een beetje gepikeerd terwijl ik vragen naar Caspian die er even verbaasd uit ziet. ‘Je had je gezicht moeten zien, toen je zie dat je dat hemd in vuur en vlam had gezet,’ giert ze. ‘Dus… Eigenlijk nam je me in de maling?’ vraag ik een beetje op mijn tenen getrapt. Luïwé knikt zachtjes terwijl ze langs haar volle lippen likt en daarmee de aandacht van beide broers, de prins en beide dwergen trekt. Voor ik een reactie kan geven gaat ze alweer verder. ‘Laten we dan al direct beginnen, we hebben geen moment te verliezen. Ik ben er zeker van dat Koning Caspian hier ergens wel een lege kamer heeft die we mogen gebruiken,’ Caspian schrok op toen hij zijn naam hoorde vallen en knikte dan. Hij stond op, plukte een toorts van de muur en verdween in de donkere gang. Opdat zelfde moment vervaagt Luïwé lichtjes en verdwijnt ze. Het is een tijdje stil. ‘Wil hij nu dat ik hem volg?’ vraag ik aarzelend. Peter knikt grijzend. ‘Oh God,het heeft toch een tong,’ mopper ik met bij ‘het’ doelend op Caspian. Ik hijs me recht en klop het steengruis van mijn nog steeds natte kleren. ‘Gaan jullie mee,’ vraag ik aan Edmund, Lucy, Peter, Susan en Sí¹rion. ‘Ik wel,’ zegt Peter haastig. ‘Dit wil ik voor geen goud missen,’ Zijn ogen twinkelen speels en ik merk dat hij insinueert op het feit dat ik er niets van terecht zal brengen omdat ik er letterlijk niets van kan. Lachend geef ik hem een por terwijl ik de gang in loop.


Reacties:


WhippedCream
WhippedCream zei op 11 okt 2008 - 11:40:
JEEJ!!! (gaat gewoon meedoen met Laine's reacties ) vrienden!!
Oh God,het heeft toch een tong,’ mopper ik met bij ‘het’ doelend op Caspian
hihi,,
Had gezegt dat je al had leren PAARDRIJDEN,, en dat je euuuhh,, perongeluk vuur kon maken en het dan ook weer uitdoen ,,


Laine
Laine zei op 7 okt 2008 - 7:34:
Jaaaj, ze heeft al vriendjes gemaakt ^^