Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Padfoot » Proloog

Padfoot

25 juli 2015 - 12:28

113

4

279



Proloog

Droebel kwam net langs.
“Hier,” had hij gezegd, met het zweet in druppels op zijn voorhoofd. Hij reikte me een boekje en een pen aan. “Dan heb je wat te doen.”
“Denkt u soms dat ik me verveel?” vroeg ik, nadat ik de spullen had aangenomen.
Droebel had zwakjes geglimlacht en zijn voorhoofd met een kanten zakdoekje gedept. Zijn blik was in de richting van de Dementor, die roerloos naast hem zweefde, gevlogen, en hij mompelde iets over Perkamentus, waarna hij mijn vraag beantwoordde. “Je hebt wel bar weinig te doen, niet?”
En toen, zonder me nog een blik te gunnen, had hij zich omgedraaid om met snelle, nerveuze stapjes weg te lopen van mijn cel.


Reacties:


xDevilBitch
xDevilBitch zei op 7 aug 2015 - 0:43:
Zoals Kay al zei: wat is je Droebel goed! Ik vroeg me wel af hoe Perkamentus hem in vredesnaam zo gek heeft gekregen Sirius schrijfgerei te brengen én waarom hij het persoonlijk ging doen (kennelijk heeft hij voortreffelijk chantagemateriaal), maar goed. Ik ben benieuwd naar de rest!


Kayley
Kayley zei op 31 juli 2015 - 11:33:
Het is kort maar zet het verhaal goed in gang, Droebel is net als de echte, en het werkt intrigerend. Ik ben benieuwd wat dit verhaal gaat geven.

Mag ik een melding als je verdergaat? (:


Redhead zei op 29 juli 2015 - 15:27:
Mooi, echt jammer dat het zo kort is! Bedankt voor de melding, trouwens. Wel snel verder schrijven, he?


Cynthia
Cynthia zei op 26 juli 2015 - 17:55:
"ik" is vast Sirius, right? Wat moet Droebel bij zijn cel en wat zegt hij over Perkamentus? Ik ben nu al nieuwsgierig!
Je schrijft heel leuk trouwens, mooi met die details en de ik-vorm.