Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Big, Bad and Beautiful [Kurt Cobain] » Ramble On

Big, Bad and Beautiful [Kurt Cobain]

18 aug 2015 - 16:50

686

7

339



Ramble On

Image and video hosting by TinyPic Dus, dit is wel iets leuks om te weten. Ik ga mijn hoofdstukken vernoemen naar Rockliedjes. De link naar het liedje plaats ik bovenaan.

Led Zeppelin: Ramble On


Jo Kennway

' Jo als je nu niet opschiet haal je het vliegtuig nooit!'
Roept Beth, mijn beste vriendin, terwijl ze voor me rent.
' We hebben nog vijf minuten, rustig maar.'
Ergens begint een kind te huilen en mensen haasten zich om hun vliegtuig te halen. Ik daarin tegen heb geen haast. Rustig loop ik met mijn koffer over het vliegveld.
' Jij bent niet te geloven! Die vijf minuten zijn zo voorbij!'
' Beth, het vliegtuig staat er nog, kijk,' zeg ik terwijl ik ernaar wijs, ' niks aan de hand.'
Net als Beth wat wilt zeggen, wordt ze ruw aan de kant geduwd. Haar handtas glijdt van haar schouder en komt op de grond terecht.
De man kijkt haar geschrokken aan, terwijl ze mopperend opstaat.
' Sorry, het was niet mijn bedoeling om je omver te lopen. Ik heb nogal haast.'
' Je bent niet de enige,' snauwt Beth.
Net als ze wilt bukken om haar handtas op te rapen, houdt de man haar tegen.
' Laat mij dat maar doen.'
Verbluft kijkt Beth hem aan terwijl hij haar handtas oppakt. Ze steekt haar hand uit om haar tas over te nemen, maar voor ze die kans krijgt, rent hij er zo snel mogelijk vandoor. Allebei rennen we achter hem aan, Beth is iets sneller als mij en zit vlak achter hem.
' Grijp de dief!'
Ik zweet als een otter en hijgend kom ik tot stilstand.
' Pak hem Beth, rennen!'
Ik leun tegen een paal terwijl ik op adem probeer te komen. In rennen ben ik nooit snel geweest. Uiteindelijk komt Beth ook hijgend naast me staan.
' Klootzak,' zegt ze kwaad.
We kijken elkaar even aan, ik zie haar mondhoeken bewegen en niet snel daarna beginnen we allebei te lachen.
' Dit kan alleen ons overkomen,' zeg ik tussen het lachen door.
' Inderdaad,' Beth kijkt langs me heen en haar ogen worden groot,' Jo?'
' Ja?'
' Is... Is dat niet jou vliegtuig?'
Ik draai me om, en inderdaad, daar is het vliegtuig... In de lucht.
' Shit!'

Ik lig op mijn rug op een bankje.
' We wachten nu al twee uur! Hoelang laat dat vliegtuig nog op zich wachten!'
Geïrriteerd loopt Beth heen en weer. Mijn koffers staan opgestapeld naast het bankje en ik verlies ze geen seconde uit het oog.
' Als ik een telefoon had kon ik kijken wanneer de volgende komt, maar helaas zijn mijn spullen gejat!'
Beth was buiten adem en haar hoofd was rood.
' Ach, heb nou eens geduld. Die piloot hoort jouw hier nog schreeuwen. Dadelijk wordt hij nog bang en durft hij niet te landen.'
' Dit is geen goed moment voor jou slechte grappen Jo!'
Ik rol met mijn ogen, ' het lijkt er meer op dat jij degene bent die gaat verhuizen.'
' Hoezo?'
Ik beantwoord haar vraag niet, en ga weer liggen. Met mijn handen onder mijn hoofd kijk ik naar boven.
''Vlucht 407 naar Seattle is geland, elke passagier kan zich nu melden. Nog een fijne dag en een veilige vlucht.''
' Ah! Daar is het vliegtuig.'
Ik sta op en pak mijn koffers, vervolgens loop ik in de richting waar het vliegtuig staat.
' Jo, wacht even!'
Beth komt naast mij lopen en neemt een koffer van mij over. Vastberaden om deze vlucht wel te halen, loop ik iets sneller.

We sluiten achteraan aan in de rij die zich gevormd heeft. Beth geeft me mijn koffer en trekt me vervolgens naar zich toe voor een knuffel.
' Ik ga je zo erg missen!'
Even blijven we zo staan, als ze me loslaat zie ik tranen in haar ogen.
' Ik ga jou ook missen.'
' Beloof me dat je elke avond belt.'
' Elke avond?'
' Elke avond.'
' Is dat niet een beetje vaak?'
Beth knijpt haar ogen tot spleetjes.
' Elke avond.'
Mensen achter me, beginnen te duwen en Beth laat me los. Ze glimlacht nog een keer, daarna loop ik achter de rest aan door de hal. Ik draai me om en zwaai. Beth zwaait terug en roept nog wat. Ik versta haar niet en wil stoppen om te vragen wat ze riep, maar weer wordt ik geduwd en verdwijnt Beth uit mijn zicht.

Het kan zijn dat er een paar spelfouten in staan, excuses daarvoor. Meld ze even en dan verander ik de fouten.


Reacties:

1 2

Madeliefjuhh
Madeliefjuhh zei op 5 aug 2015 - 13:46:
Super goed geschreven. Kan niet wachten tot het volgende hoofdstuk.


Baardaap
Baardaap zei op 4 aug 2015 - 23:34:
Goed geschreven, alleen had ik na de proloog íets meer van een beschrijving van Beth verwacht. Dat hoeft niets speciaals of bijzonders te zijn, zeker niets nadrukkelijks, gewoon een of meerdere eigenschappen die je vrijwel ongemerkt in kunt voegen. Als was het maar de kleur van die handtas!

En nu ga ik heel geduldig op het volgende hoofdstuk wachten


xCalPal
xCalPal zei op 1 aug 2015 - 10:39:
Ik zou alles bij elkaar vloeken en schelden als mijn tas gestolen was, goh. Ik vind 't trouwens lekker origineel dat je het over Kurt Cobain doet :'

Ramble On kan er mee door, maar ik houd niet zo van Led Zeppelin, hoewel ik Good Times Bad Times heel leuk vind en natuurlijk Stairway to Heaven, want iedereen houdt van Stairway to Heaven. Ik ben meer van Nirvana, Blink 182 en Green Day. Oh, en The 1975

x


Rebella
Rebella zei op 30 juli 2015 - 22:50:
Zeg, ik wil wel een melding voor een volgend...en een volgend...en een volgend hoofdstuk hoor
Dit is zo leuk!
Die Beth klinkt als een echte ik-ga-door-ijs-en-vuur-voor-jou vriendin!
I Love IT!
Snel verder!


xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 30 juli 2015 - 22:16:
Super leuk hoor. Dat die meiden er gewoon om kunnen lachen, ik zou flippen. Maar ik kan niet wachten tot hoofdstuk 2
-xoxo