Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » A Million Little Pieces » [25/08/2015][A Song of Ice and Fire] Monogaam

A Million Little Pieces

25 aug 2015 - 21:04

474

5

349



[25/08/2015][A Song of Ice and Fire] Monogaam

SPOILERS voor iedereen die niet voorbij A Storm of Swords is

Monogamie smaakt zoet op zijn tong, zeker in contrast met de bittere smaakexplosies die zijn herinneringen oproepen. Het zoute zweet, de zure wijn - op de achtergrond. Een muffe pluk haar in zijn mond; zijn eigen haar, doorweekt van inspanning.
Een wanhopig zoete kreun in zijn oor dringt de bittere herinneringen terug.
(Hij is weg.)
(Hij neemt het je niet kwalijk.)
(Hij is niet boos.)
(Hij weet dat je het nooit zou hebben gedaan als hij nog leefde.)
Troostende woorden die hem toestaan zijn lichaam over te geven aan het hier en nu, ook al weet zijn geest dat het bittere leugens zijn.
Hij is monogaam, dat wel.
(Maar niet omdat hij nooit naar andere mannen heeft gekeken.)
(Meer omdat andere mannen hem nooit zien staan.)
(Niet op die manier.)
De herinnering aan het toernooi voor Joffreys naamdag is, ondanks de overwinning, heel lang een bittere geweest. Jaime Lannister, koningsdoder, met zijn lange blonde haren en sprekende groene ogen en glanzend gouden harnas; de halfgod naar wie hij af en toe stiekem keek -
(alleen af en toe)
(alleen kijken)
(hij is nog steeds monogaam)
- had hem niet meer woorden waardig geacht dan wat gemompel tussen zijn tanden door.
(Negatief gemompel.)
(De arrogantie.)
Het had zijn trots tegen de haren in gestreken, zijn ongeoorloofde hoop de grond in geboord.
Naarmate de tijd verstrijkt, wordt de herinnering zoeter. Achteraf weet hij dat hij indruk heeft gemaakt. Achteraf weet hij dat zijn tijd nog zal komen, dat de man nog vele woorden aan hem vuil zal maken; vele geluiden te smekend om voor woorden door te gaan.
Hij herinnert zich de eerste keer dat de koningsdoder wel tegen hem sprak.
(“Iemand heeft me twee nieuwe broers gegeven, zie ik.”)
(Hoe de man van zijn paard afsteeg.)
(Hem binnen enkele tellen vergeten leek te zijn.)
(Jaimes hand...)
Het duurde daarna slechts enkele minuten voor Jaime zover ging als hem persoonlijk aanspreken.
(“Stop dat zwaard weg, ser.”)
De bittere smaak die hem bijna had doen denken dat hij het bloed van zijn dode koning op zijn tong proefde. De woede die hem overmeesterde bij het zien van háár. De woordenwisseling tussen hem en Jaime.
(De linkerhand waarmee de bevelhebber hem stevig vastpakte.)
(Het dreigement dat zijn bloed deed koken op de meest irrelevante plekken.)
Diezelfde hand heeft zich nu om zijn heupbot geklemd, diezelfde vingers begraven zich diep in zijn huid en hetzelfde bloed kookt in zijn lichaam terwijl bijna, bijna -
(Hij is nog steeds monogaam.)
Jaime scheldt in zijn oor; zacht, fluisterend maar dringend en drukkend als zijn vingers in het zachte vlees.
(Een teken dat het bijna voorbij is.)
Hij weet de smaaksensaties nog heel even vast te houden - alle minder prettige smaken naar de achtergrond geduwd door de zoete overwinning, het zoete samenzijn, het zoete bijna bijna bijna.
Schuld smaakt bitter op zijn tong wanneer Jaime van hem af rolt en de herinneringen aan Renly met volle kracht terug zijn hoofd in slaan.
(Hij is nog steeds monogaam.)


Reacties:


xDevilBitch
xDevilBitch zei op 25 aug 2015 - 23:54:
Ik weet niet hoe je het precies voor elkaar krijgt, maar de wisselwerking tussen je haakjes en je verhaal zijn echt fantastisch. Ik dacht eerst (voor ik las): wat is het toch met die haakjeshype? Maar het blijkt een hele toffe tool te zijn om dingen anders te zeggen, en een diepere laag aan te brengen in je verhaal (mits ze goed gebruikt worden, dat wel).
En wat Dezh zei: je hebt hier de perfecte balans tussen wel en niet vertellen bij de seksscène.


Cynthia
Cynthia zei op 25 aug 2015 - 23:35:
Aaaaah ik kijk/lees totaal geen GoT maar ik ken wél Jaimy/Loras en ik weet nog dat ik door jou geweldige verhaal fan ben geworden van die ship en WAAROM THE HELL DOE JIJ DIT ALDOOR </3
Kidding. I secretly adore it.

Die haakjes tho. Dat is zo leuk<3


xNadezhda zei op 25 aug 2015 - 23:31:
Dit is zó Bodine en zó Loras en both of those equal amazing, okay.
En zoals ik in het topic ook zei: ik vind jouw manier van seks schrijven hier, zo verhullend maar toch duidelijk, echt heel prettig en ik kan het gewoon lézen en ik vond het niet ongemakkelijk. (Niet meer dan ik van mezelf gewend ben, anyway.)

En Jaime/Loras is sowieso liefde. Zelfs als je het zo pijnlijk schrijft.


Eliros
Eliros zei op 25 aug 2015 - 21:19:
BO. Nu weet ik niet of ik een soort van blij moet zijn om Jaime/Loras of mAD AS HELL WANT RENLY/LORAS.
Idk.

Haakjes tho. They're quickly becoming my fave thing. <3
(You're stupid btw.)
(<3)


Kayley
Kayley zei op 25 aug 2015 - 21:12:
Meer Jaimy/Loras jaaaa. *-*
But also why? Waarom moest dit nou? Weet je hoe gemeen je bent? :c
Renly. </3