Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Titel nodig voor een boek

Titel nodig voor een boek

1 2 3
Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 16:55:
heeeyyy allemaal,

ik ga eindelijk na lange tijd beginnen aan een eigen boek.
in het boek bedenk ik alles zelf (en natuurlijk met wat hulp).
ik heb nog geen gepaste titel voor het boek en ik weet niet of jullie goed zijn in titel's bedenken. maar ik heb een aantal titel's bedacht maar ja mag natuurlijk ook je eigen titel in sturen. maar ik wil graag een titel voor me boek en daarom als je wil mag je een titel in sturen of stemmen op een titel die je het best vind.

(als je Titels instuurt graag geen Tokio Hotel Titels aangezien zowat iedereen daarover schrijft en ik geen fan van ben zoek ik niet naar dat soort titels )

ik zou je ook even een kleine beetje een beeld geven waar het boek over gaat.

het boek gaat over twee broeders die in de middeleeuwen leven.
er lopen overal vijandelijke monsters rond en steden worden vernietigd en plat gebrand. de twee broeders staan dat niet langer toe en komen in actie en vechten tegen de wezens ook wel demonen genoemd. de broeders willen het kwaad voor eens en altijd stoppen en moeten een manier verzinnen hoe.
de werelden waar dit zich in afspeeld noem ik Athendar.

Titels die ik heb bedacht:

Athalas en Arthas Het Rijk van Glory.
Athalas en Arthas Het Keizerijk van Glory.
De Glorie van de Gouden Kroon.
The Empire of Athendar.
Het Rijk van Athendar.
De Negen koningen van Athendar.
De Kroon van Athendar.

bedankt voor jullie aandacht en alvast bedankt als je een reactie stuurt



Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 16:55:
Ik zou gewooon eerst het boek schrijven.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 16:57:
ik ben al gedeeltelijk begonnen maar ik heb nog altijd een titel nodig ik kan er beter eerder mee komen dan dat ik daar aan het eind mee blijf haken

XAngelGiirlX
XAngelGiirlX is offline

[811]
XAngelGiirlX zei op 29 sep 2009 - 16:58:
Ik ben het met Rianne eens

XAngelGiirlX
XAngelGiirlX is offline

[811]
XAngelGiirlX zei op 29 sep 2009 - 16:58:
Misschien heb je in de tussentijd al een titel bedacht? :'D

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 29 sep 2009 - 17:00:
Ja idd,
Gebeurt ook altijd bij mij, onder het schrijven bedenk je vanzelf een goede titel

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:01:
ik zit op dit moment op hoofdstuk 11 dus ik heb nog wel even de tijd om een titel te verzinnen. maar als ik er aan het eind van het boek mee kom dan is de titel misschien iets totaal anders dat bij het boek past ik zit nu nog een beetje in de juiste stemming voor het boek. (kort samen gevat als ik nu een titel verzin zou het beter bij het boek passen dan ik de titel verzin als het boek klaar is)

XAngelGiirlX
XAngelGiirlX is offline

[811]
XAngelGiirlX zei op 29 sep 2009 - 17:06:
ik zit op dit moment op hoofdstuk 11 dus ik heb nog wel even de tijd om een titel te verzinnen. maar als ik er aan het eind van het boek mee kom dan is de titel misschien iets totaal anders dat bij het boek past ik zit nu nog een beetje in de juiste stemming voor het boek. (kort samen gevat als ik nu een titel verzin zou het beter bij het boek passen dan ik de titel verzin als het boek klaar is)


Ja, maar daarom dus ook onder het schrijven van het boek...
Ik bedoel; als je een paar steekwoorden in je hoofd krijgt; schrijf ze op...
Misschien dat je daar dan een titel uit kan vormen n__n

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:08:
ik zit op dit moment op hoofdstuk 11 dus ik heb nog wel even de tijd om een titel te verzinnen. maar als ik er aan het eind van het boek mee kom dan is de titel misschien iets totaal anders dat bij het boek past ik zit nu nog een beetje in de juiste stemming voor het boek. (kort samen gevat als ik nu een titel verzin zou het beter bij het boek passen dan ik de titel verzin als het boek klaar is)



ik zet het boek denk ik maar niet op deze site omdat:

1. de meeste het toch niet lezen want ze lezen meestal Tokio Hotel.

2. het best veel werk is om het totaal aantal hoofdstuk enz. erop te zetten en het komt er niet bepaal mooi uit te zien en is dan ook niet echt makkelijk te lezen.

3. omdat ik misschien al een paar geinterreseerde uitgeverijen heb die het boek misschien willen uitgeven als ik over een paar maanden klaar ben. en die willen er zelf geld mee verdienen waarschijnlijk waar ik ook een deel van krijg en dan hebben ze liever niet dat het op internet te lezen is.

4. het is denk ik meer een verhaal voor jongens dan voor meisjes en aangezien hier veel meisjes op deze site zitten zal het waarschijnlijk weinig gelezen worden.

er zijn vast nog veel meer redenen maar daar kom ik nu ff niet op

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 17:09:
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat uitgevers geïnterseerd zijn?

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:26:
ik heb contact gelegd met wat uitgevers

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:28:
(...)

Ja, maar daarom dus ook onder het schrijven van het boek...
Ik bedoel; als je een paar steekwoorden in je hoofd krijgt; schrijf ze op...
Misschien dat je daar dan een titel uit kan vormen n__n


als je goed naar mijn titels kijkt zie je dat ik al een aantal steekwoorden heb maar nog niet echt een titel die er boven uit springt

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 29 sep 2009 - 17:32:
Het lijkt heel erg op LotR..

En waarom zijn je titels in het Engels?
Schrijf je in het Engels?

Ik denk ook dat je beter eerst kan schrijven en dan kan bedenken wat de titel wordt, anders wordt het zo gedwongen van: Dit is de titel, dus dí¡t moet er geschreven worden! Zelf ben ik heel slecht in titels verzinnen, en meestal denk ik achteraf: "Het had toch beter iets anders kunnen zijn." Maar ja, dat ben ik natuurlijk maar (:

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 17:40:
Meestal bedenk je trouwens niet zelf je titel, dat doet de uitgever vaak zelf.

Faramir
Faramir

Faramir is offline

[266]
Faramir zei op 29 sep 2009 - 17:40:
Het lijkt heel erg op LotR..

En waarom zijn je titels in het Engels?
Schrijf je in het Engels?

Ik denk ook dat je beter eerst kan schrijven en dan kan bedenken wat de titel wordt, anders wordt het zo gedwongen van: Dit is de titel, dus dí¡t moet er geschreven worden! Zelf ben ik heel slecht in titels verzinnen, en meestal denk ik achteraf: "Het had toch beter iets anders kunnen zijn." Maar ja, dat ben ik natuurlijk maar (:



ik weet dat het veel lijkt op Lotr want das zo'n beetje mijn inspiratie bron maar het word uiteindelijk een ander verhaal. maar bij elk boek stel ik natuurlijk een aantal eisen om de deadline te kunnen halen want anders word het nooit wat. ik heb Engels titel's omdat die wat beter klinken dan de Nederlandse Titels (na mijn mening) maar ik schrijf niet in het engels daarvoor heb ik nog niet genoeg engels gehad op school om al een heel boek te kunnen schrijven.


ik had van de uitgever die intresse heeft een aantal opmerkingen gekregen wat er beter kon en één van die opmerking ging over dat de titel niet bij het verhaal paste en natuurlijk dacht ik gelijk hier aan . dus misschien hebben jullie een idee. (ik laat de uitgever als ik een hoofdstuk af heb hem altijd ff lezen wat hij er van vind en als hij het goed vind dan laat ik het zo maar bij me 11e post had ik een titel wat hij niet bij het verhaal vind passen dus nu heb ik niet meer zoveel inspiratie meer voor een titel omdat ik druk ben met schrijven dus ik dacht misschien hebben mensen hier wel een leuk idee voor een titel)

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 29 sep 2009 - 17:42:
Maar als de titel goed bij het verhaal moet passen, kunnen wij hem ook niet bedenken, want we hebben het niet gelezen^^



1 2 3