Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic 9

Offtopic 9

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 okt 2009 - 18:37:
All worship me!

*kuch ego kuch*

Ja, Yasmine, je ego is echt besmettelijk! oÃâ



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 7 nov 2009 - 23:37:
Yas, bedankt dat je het zegt; dan weet ik alvast dat ik géén tandpasta in de buurt van mijn gezicht moet houden, tenzij ik m'n tanden poets natuurlijk

Jamila, er gebeurt vast niets ergs. Want ik ben eens in de zoveel jaar op vrijdag de 13e jarig, en dat heb ik ook overleefd x] IkwilmeenaarEngeland!

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 7 nov 2009 - 23:48:
Ik heb ook genoeg vrijdag de 13de overleefd..

@ Kay, ik heb er voor tekenen gekozen [:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 nov 2009 - 0:07:
Julia, ik ben geboren op een vrijdag de 13de, it's no big deal, al dat bijgeloof is nergens goed voor. Het getal 13 is mijn geluksgetal, ik heb dolgraag vrijdag de 13de's en ik loop onder ladders en stoot expres zoutvaatjes op.

Wij kunnen niet kiezen, anders deed ik ook nog steeds tekenen. En muziek. En informatica.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 nov 2009 - 0:22:
Niet kunnen kiezen? Ik vind het Belgische schoolsysteem officieel vaag.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 nov 2009 - 0:24:
Ik vind het Nederlandse schoolsysteem al langer dan vandaag vaag.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 8 nov 2009 - 0:31:
Jaja, we vinden elkaar vaag.
Het Nederlandse schoolsysteem wilt gewoon dat je uiteindelijk de kant op gaat die je wilt. Vandaar dat je in de vierde een profiel krijgt [ik Cultuur en Maatschappij] dus dan heb je verplichte vakken en vakken die je erbij kan kiezen [ik had bio] en tekenen en muziek zit daar gewoon in [of je moet minstens één van die kiezen]
Zo vaag is het niet.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 nov 2009 - 0:50:
Ja, maar dan vind ik het nog steeds verwarrend met die lesuuruitvallen enzo...
Bij ons kies je gewoon een richting, en je krijgt alles wat je daarvoor nodig hebt. Zo simpel zit dat.
En je lesuren staan vast, je bent elke dag op hetzelfde uur uit (Behalve op woensdag, dat is altijd maar een halve dag).

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 8 nov 2009 - 0:51:
Ja, bij ons ook?
Wat is er met die lesuitvallen dan? Als de docent er niet is, dan valt het uit ja :']

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 8 nov 2009 - 10:25:
Ik ben deze week weinig online. Toetsweek.
(en ik begin nu pas met leren o.O)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 nov 2009 - 13:04:
Ja, bij ons ook?
Wat is er met die lesuitvallen dan? Als de docent er niet is, dan valt het uit ja :']


Jaja, zo ver was ik ook.
Maar dat is hetzelfde als die tussenuren of hoe zit dat?

Ik vind trouwens de examens bij het Belgische scholensysteem trouwens handig (Het is de vrees van elke leerling maar goed), want zit dat niet helemaal anders in NL?

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 8 nov 2009 - 13:12:
(...)

Jaja, zo ver was ik ook.
Maar dat is hetzelfde als die tussenuren of hoe zit dat?

Ik vind trouwens de examens bij het Belgische scholensysteem trouwens handig (Het is de vrees van elke leerling maar goed), want zit dat niet helemaal anders in NL?


In Nederland heb je bij het VWO (het hoogste niveau) een onderbouw van 3 jaar. Daarin heb je í¡lle vakken. Na die 3 jaar kies je een vakkenpakket.
In de volgende 3 jaar doe je schoolexamens voor alle vakken, dat zijn gewone toetsen, maar de cijfers daarvan zijn je schoolexamencijfers.
Daarnaast heb je aan het eind van het 6e jaar nog gewone examens. En dat en de schoolexamens zijn samen dus je 'examen'. Dat bepaald of je slaagd of niet.

En als er iets uitvalt heb je dus een tussenuur, of je bent een uur eerder uit, of je moet later op school zijn.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 nov 2009 - 13:19:
Ahja
Bij ons krijg je dan gewoon vervanging, je mag alleen het laatste lesuur weg.
En nu ga ik ons geweldige systeem uitleggen. *kuch*
En ik doe het voor ASO (Wat dus bij jullie euhm... Gymnasium is denk ik.)

De eerste twee jaar zijn vrij algemeen, je hebt 3 examenperiodes per jaar, met Kerst, met Pasen en eindexamen in Juni. Dat is om te zien in welke vakken je echt goed bent en welke richting je dus moet gaan volgen. In de wisseling van 2 naar 3 moet je een richting kiezen en dat is meestal beslissen tussen economie en wetenschappen. In de tweede graad heb je ook nog elk jaar 3 examenperiodes, maar worden de examens bij Pasen stilletjes aan tot mondeling omgetoverd. (Woesh ^^) In de wisseling van 4 naar 5 moet je nog eens kiezen, en als je keuze fout bleek te zijn, kan je nog overstappen. (Dat heb ik dus moeten doen ) En in de derde graad heb je geen examens meer met Pasen (omdat dat in het hoger onderwijs niet meer zo blijkt te zijn) en worden de eindexamens omgetoverd tot mondeling. (Woesh Again ^^)

Snapt iemand het nog? x'D

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 8 nov 2009 - 13:35:
Dus na 2 jaar 1 richting te hebben gedaan, kun je nog overstappen. ? VAAAAAG. HEEEEEL VAAAAAG.
XD

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 nov 2009 - 13:51:
Euhm
Dat kan, als het niet lukt.
Want, ik deed dus al 2 jaar wetenschappenwiskunde, maar door een bepaald persoon wiens naam ik niet ga noemen (Maar het begint met een S en eindigt op ander, en ik heb een SA over hem geschreven) kon ik me niet concentreren en waren mijn punten rampzalig.
Dus toen moest ik noodgedwongen overstappen naar Economie

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 8 nov 2009 - 14:03:
Das kut o.O



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20